Miepie77 schreef:_San87_ schreef:
Z'n eigen naam staat er gewoon bij.
dit is niet grappig, er is iemand dood en nu worden de nabestaanden ook nog misbruikt
Ik maak geen grap hoor, zijn naam staat er gewoon bij.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:Ailill schreef:Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, absoluut waar. Maar zodra iemand d.m.v. zijn of haar mening anderen in een kwaad daglicht zet ben je in mijn optiek heel verkeerd bezig. Wat geeft iemand het recht om over anderen te oordelen? Om geld te verdienen over de rug van anderen mensen (want dat doet deze meneer, hij krijgt betaald voor zijn stukken).
Waarom mag je meningen en opvattingen van mensen niet bekritiseren? Is iemand die zichzelf al met enige regelmaat in een kwaad daglicht zet, door deze column echt nog zoveel meer in kwaad daglicht gezet? Sinds wanneer is een persiflage gelijk aan iemand zwartmaken?
Ailill schreef:"Ik vraag mij oprecht af waarom u nooit heeft ingegrepen. Zei u nooit tegen Tim: kies voor het mooiere, kies voor de eenheid tussen man en vrouw? Nee, dat deed u niet. Liever was u modern en tolerant."
Ook mijn moeder zei ooit tegen mij "ik zou het verschrikkelijk vinden als je met een man thuis zou komen. Niet omdat je met een man thuis zou komen maar om hoe de wereld daar mee om zou gaan."
Toen begreep ik haar niet. Inmiddels weet ik beter en begrijp ik mijn moeder.
Blue_Eyes schreef:Gelezen als reactie op het stuk van meneer Koelman:Citaat:
Lieve moeder van Luuk Koelman,
Mijn naam is Pieter Bergwerff, zo heet ik echt. U kent mij vast niet, ik ben een lezer van de columns van uw zoon.
Graag zou ik het met u willen hebben over de tekortkoming van uw zoon. Hij schreef een nogal misplaatste column aan de moeder van Tim Ribberink. U weet wel, die andere moeder die net haar zoon heeft begraven. In deze column haalt uw zoon God en homo's erbij om zijn afgunst jegens Mariska Orban-de Haas te verwoorden. En dat over de rug van Tim, die zijn hele leven gepest is.
Hoe komt het dat uw zoon zo is geworden mevrouw Koelman? Heeft u hem wel genoeg liefde gegeven? Ik vraag mij oprecht af wat u verkeerd heeft gedaan in zijn opvoeding? Heeft u hem het begrip "empathie" (u weet wel, vroeger noemde uw ouders dit naastenliefde) bijgebracht?
Of heeft u de kleine Luuk geleerd vooral te moeten scoren in het leven, een streven naar succes, maakt niet uit hoe als je doel maar bereikt wordt?
Mevrouw Koelman, het wordt tijd voor een belletje naar uw zoon. Hij leeft tenminste nog dus u kunt dat nog doen.
Veseosunce schreef:Ailill schreef:"Ik vraag mij oprecht af waarom u nooit heeft ingegrepen. Zei u nooit tegen Tim: kies voor het mooiere, kies voor de eenheid tussen man en vrouw? Nee, dat deed u niet. Liever was u modern en tolerant."
Ook mijn moeder zei ooit tegen mij "ik zou het verschrikkelijk vinden als je met een man thuis zou komen. Niet omdat je met een man thuis zou komen maar om hoe de wereld daar mee om zou gaan."
Toen begreep ik haar niet. Inmiddels weet ik beter en begrijp ik mijn moeder.
Dit ontroert mij zeker..![]()
Ik snap die Luuk zeker.. Maar dat hij het over de rug van Tim heen moet doen vind ik zeker te ziek voor woorden hoop ook dat hij zich achter z'n oren gaat krabben..
Ailill schreef:_San87_ schreef:
Waarom mag je meningen en opvattingen van mensen niet bekritiseren? Is iemand die zichzelf al met enige regelmaat in een kwaad daglicht zet, door deze column echt nog zoveel meer in kwaad daglicht gezet? Sinds wanneer is een persiflage gelijk aan iemand zwartmaken?
Die mag je zeker wel bekritiseren, dat doet en mag iedereen. Maar waarom moet je zo op de voorgrond treden over de rug van een nog altijd zwakkere groep?
Het gaat ook niet om de persiflage an sich, maar ik weet zeker dat er door deze actie weer een aantal mensen bij zijn gekomen die homo's kunnen gaan haten... wat dat betreft zijn en blijven wij mensen een grote kudde, we lopen allemaal achter elkaar aan.
stef schreef:Annastasia: En wat nou als dit wel degelijk van mevrouw orban de haas (of wie dan ook) afkomstig had geweest?
Op bokt heb ik het meerdere keren mee gemaakt/gezien dat men er een bepaalde mening op na houdt (wat mag) en deze ook fanatiek uit, zonder na te denken hoe dit een ander kan raken. Als je iemand daar dan op wijst krijg je: "dat is nu eenmaal mijn mening" naar je hoofd geslingerd.... Dat is dus het punt wat ik hier probeer te maken. We vinden deze brief (bijna) allemaal afschuwelijk en echt niet door de beugel kunnen. Maar op bokt moet alles altijd maar kunnen onder het mom van "dit is mijn mening".
ElineS schreef:Precies Ailill, maar de meeste mensen veroordelen wel. Kijk maar naar wat er de facebook pagina staat van Orban-de Haas. Wat voor verwensingen ze naar haar hoofd krijgt, omdat men denkt dat ze dit artikel heeft geschreven.. Het is en blijft haat zaaien.
Ik vind dat net zo verwerpelijk als de mening van Orban-de Haas zelf.
@_San87_: Dat is dikke onzin. Het is te verwachten dat niet iedereen verder zoekt. Als je een beetje nadenkt, dan weet je dat de grote massa de krant leest, meteen oordeelt en daarna niet verder kijkt. En nee, dat is niet de schuld van Koelman, maar Koelman weet prima hoe de mensenmassa denkt en wat voor storm hij hiermee op Mariska vrijliet.
Het is de hele bedoeling van Koelman dat er in eerste instantie gedacht word dat het artikel van Orban-de Haas komt. Hij heeft zelfs op Twitter iets neergezet in de trant van, deze week geen column van mij, maar een brief van mevrouw Orban-de Haas.
_San87_ schreef:Ailill schreef:Die mag je zeker wel bekritiseren, dat doet en mag iedereen. Maar waarom moet je zo op de voorgrond treden over de rug van een nog altijd zwakkere groep?
Het gaat ook niet om de persiflage an sich, maar ik weet zeker dat er door deze actie weer een aantal mensen bij zijn gekomen die homo's kunnen gaan haten... wat dat betreft zijn en blijven wij mensen een grote kudde, we lopen allemaal achter elkaar aan.
Homo's haten? Waarom zou het stuk van Koelman aanzetten tot homohaat? Wat mij betreft zet het alleen aan tot Mariska en Koelman haat.
Edit: Naam verkeerd geschreven.
annastasia schreef:stef schreef:Annastasia: En wat nou als dit wel degelijk van mevrouw orban de haas (of wie dan ook) afkomstig had geweest?
Had ik het ook smakeloos gevonden. Dit temeer omdat het op de persoon af gaat en ik niet vind kunnen dat dit via de media wordt gespeeld.
_San87_ schreef:ElineS schreef:Precies Ailill, maar de meeste mensen veroordelen wel. Kijk maar naar wat er de facebook pagina staat van Orban-de Haas. Wat voor verwensingen ze naar haar hoofd krijgt, omdat men denkt dat ze dit artikel heeft geschreven.. Het is en blijft haat zaaien.
Ik vind dat net zo verwerpelijk als de mening van Orban-de Haas zelf.
@_San87_: Dat is dikke onzin. Het is te verwachten dat niet iedereen verder zoekt. Als je een beetje nadenkt, dan weet je dat de grote massa de krant leest, meteen oordeelt en daarna niet verder kijkt. En nee, dat is niet de schuld van Koelman, maar Koelman weet prima hoe de mensenmassa denkt en wat voor storm hij hiermee op Mariska vrijliet.
Het is de hele bedoeling van Koelman dat er in eerste instantie gedacht word dat het artikel van Orban-de Haas komt. Hij heeft zelfs op Twitter iets neergezet in de trant van, deze week geen column van mij, maar een brief van mevrouw Orban-de Haas.
Natuurlijk weet hij dat. En natuurlijk doet hij dat bewust, de lezer prikkelen. Meer dan uitstekend gelukt op een meer dan walgelijke manier.
Maar het bewijst wel meer dan eens dat de lezer niet verder leest dan hun neus lang is.
Ailill schreef:_San87_ schreef:
Homo's haten? Waarom zou het stuk van Koelman aanzetten tot homohaat? Wat mij betreft zet het alleen aan tot Mariska en Koelman haat.
Edit: Naam verkeerd geschreven.
Omdat ik van mening ben dat er nu ergens in Nederland ouders zijn die anders naar hun kind gaan kijken, die ouders hebben er een nieuwe angst bij gekregen. Stel dat mijn kind ooit met een partner van hetzelfde geslacht thuis zou komen? Wat gaat de buitenwereld daar dan van denken?
Natuurlijk zou het niet moeten, ouders horen trots te zijn op hun kinderen, no matter what. . .
_San87_ schreef:Ailill schreef:Omdat ik van mening ben dat er nu ergens in Nederland ouders zijn die anders naar hun kind gaan kijken, die ouders hebben er een nieuwe angst bij gekregen. Stel dat mijn kind ooit met een partner van hetzelfde geslacht thuis zou komen? Wat gaat de buitenwereld daar dan van denken?
Natuurlijk zou het niet moeten, ouders horen trots te zijn op hun kinderen, no matter what. . .
Wat een belachelijke redenatie. Sorry.
ElineS schreef:Ik vind het allemaal trouwens zo dubbel. Tim heeft zelfmoord gepleegd omdat hij zo gepest werd. Daar was iedereen diep van in shock... Maar doet Koelman nu niet precies hetzelfde? Met dit stuk pest hij Mariska Orban-de Haas.. Maar in plaats van dat iedereen in shock is, zijn er mensen die het goed van hem vinden, terwijl het in principe Mariska Orban-de Haas plagen is..