Wat zouden jullie doen? (nav de zelfmoord van Tim Ribberink)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:25

Mi_Amore schreef:
Op de middelbare school zat mijn zus een jaartje lager dan mij.
Mijn zus heeft op 5-jarige leeftijd een hersentumor gehad, is hieraan geopereerd en sindsdien lichamelijk licht gehandicapt (ene been scheelt 8cm met het andere, dus ze loopt onregelmatig).

Iedereen had respect voor haar en liet haar met rust, behalve 1 griet...

Ik had dat meisje al eens gewaarschuwd dat ze moest opletten wat ze deed want dat ik het écht niet pik dat ze zo doet!
De directie aangesproken, ook haar ouders (haar vader was mijn oude leerkracht Nederlands), maar iedereen zei dat 'het heus wel meeviel'.

Op een dag (wij gingen thuis lunchen, die dag was ik met de fiets en zij te voet want haar fiets was stuk) kom ik aan op school en ik zie dat dat meisje mijn zus weer stond te treiteren.
Er komt een auto aangereden en ze duwt mijn zus op straat!!! Mijn zus struikelt uiteraard en komt met haar hoofd hard op de grond terecht, auto gooit alles dicht en kon nét stoppen!
Ik ben vlug gaan checken of mijn zus in orde was, de chauffeur ging ondertussen de ambulance bellen (hoofd is voor haar uiteraard een heel gevoelige plaats) en bij mij sloegen de stoppen door...

Ik ben naar dat meisje gerend en heb haar zoooo hard geslagen! Ik heb aan haar haar getrokken, met mijn vuisten geslagen waar ik maar kon, kon me echt niet meer beheersen...
Uiteraard ben ik een echt meisje-meisje dus slaan kan ik niet zo goed, dus veel pijn heeft ze helaas niet gehad door mij.
Toen kwam haar vader eraan en ZIJN klap heeft ze WEL gevoeld ;) Ik had een schorsing aan mijn been maar dat kon me niet deren, dat grietje heeft nog een heel pak rammel gehad van haar vader dus ik was tevreden.

Zus was uiteindelijk lichamelijk OK, maar mentaal is ze nog steeds even gebroken als die dag dat het pesten begonnen is.
Want sindsdien vond iedereen het 'stoer' om haar te pesten, ze werd heel vaak geduwd, van haar fiets getrokken, uiteindelijk is ze vroegtijdig van school gegaan zonder school af te maken, ze kon niet meer...

Mijn zus is een zelfmoordpatiënt. Talloze keren is haar maag leeggepompt van de medicijnen die ze nam, talloze keren is ze naar spoed gebracht omdat ze zichzelf overal gesneden had,
deze zomer heb ik haar van een treinspoor geplukt omdat gelukkig iemand van het personeel daar haar had herkend, ik wéét dat als ik 1 dag niets van haar hoor dat het goed mis is en dan ga ik haar zoeken want ik weet dan gewoon hoe laat het is.

Ze heeft in instellingen gezeten, psychologen bezocht, medicatie gekregen, maar nu zijn we op het punt beland dat zelfs de psycholoog en haar vaste huisarts zeggen:
de volgende keer dat ze iets probeerd, laat haar gaan... Dit meisje is niet gelukkig hier en zal het ook nooit worden. Zij zal alleen rust vinden de dag dat zij er niet meer is.

Vroeger zou ik dit verhaal NOOIT online hebben gezet, maar nu doe ik het wel. Voor het geval één of andere lelijke pestkop dit leest.

Ik ken Tim niet, maar ik snap zijn besluit. En ik hoop van harte dat hij de rust heeft die hij zo graag wou :-)

Ik krijg er kippenvel van -O- -O-

Wat een meisje voor een schade kan aanrichten bij een ander.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:26

Het blijft toch moeilijk. Ik wilde bijv nooit alcohol drinken. Ik ben daar nooit mee gepest en niemand zei er wat van. Toch heb ik gezien dat mensen een voor gek werden gezet als ze niet ''mee'' wilde doen. Waarom kan de een zichzelf zijn zonder slachtoffer te worden en is die niet interessant om te pesten, ondanks genoeg aanleiding? Ik had ook krullen. Ben zelfs wel vies en stinkend van paarden op school geweest. Met de mensen met wie ik niet om ging, ging ik niet om, maar die lieten me ook met rust.

Ik vraag me echt af wat deze jongen al die jaren heeft gedaan? En wat er nu is gebeurt. Hij was nu al 20. Ik wet dat volwassene ook pesten, maar toch..............iets moet toch de druppel zijn als je al jaren gepest wordt en het buitenbeentje bent. Hij was op zichzelf, maar dat was eerder geen probleem? Een eigen keus misschien? Hij wilde leraar worden, dus had wel een toekomst plan.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:33

Ja dat is zeker waar.
Als ik naar mezelf kijk, dan is het omdat ik (nog steeds af en toe) twijfel aan mezelf - ben ik wel goed genoeg? Ben ik wel aardig genoeg? Ben ik niet eigenlijk best 'raar' ?

Ik leg mezelf heel veel op, de lat erg hoog maar ik kan er niet altijd aan voldoen.
En bepaalde types voelen dat aan en bevestigen wel even voor jou dat je het inderdaad verkeerd doet.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:37

@shanna, dan zou het toch willekeurig kunnen zijn wie de pesters een makkelijk slachtoffer vinden. Want in een klas zijn altijd meer kinderen die geen merk kleding dragen, een bril hebben, er niet ''bij'' horen etc..........

Het is het ergste voor de gepeste, absoluut waar. Die moet je helpen en iedereen moet goed opletten en direct melding maken, dat zou je bij mishandeling ook doen, dus bij twijfel van pesten, altijd melden.

Maar............er is dus ook echt iets ''mis'' met de pesters. Zij hebben echt wel een reden om zulk gedrag te vertonen. Waarom heeft iemand het nodig om een ander te pesten? Waarom zou iemand anders daardoor beter in de groep komen te liggen? Je zou zo iemand juist moeten buitensluiten ipv populair vinden.

In de klas van 89 zie je dat de pestkop nog steeds een lolbroek wil zijn om goed te liggen in de groep. Dat moet een reden hebben........

Niet dat ik de pesters wil helpen, maar we hebben het over de gepesten met bril, autisme etc etc. maar bij pesters moet je toch ook iets vinden wat afwijkend is vanwege dit gedrag?? Ik denk dat thuissituaties erg meespelen, maar je zou ook die kinderen moeten herkennen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:06

ik ben zelf veel gepest, het ging door tot het derde middelbaar
ik nam het op voor gepeste kinderen en was daardoor zelf de klos maar ik sta vrij sterk in mijn schoenen
natuurlijk deed het zeer, zeker omdat er thuis totaal niet naar geluisterd werd

in de 6de klas heeft de leraar en hoofd van de school het echt aangepakt +:)+
die man kreeg iets voor elkaar
eerst liet hij ons allemaal iets één voor één in de klas vertellen over het pesten in de klas
ik had een liedje geschreven en dat ook gezongen
mijn beste vriendinnetje was het jaar daarvoor van school gegaan omdat ze zo gepest werd, waarom , geen idee, schat van een meid en hartstikke leuk ook
dit project hebben we afgesloten met iets aparts

we moesten in een kring gaan zitten op de grond en één van de pesters moest de klas uit, daarna werd afgesproken dat we iedere keer "nee" zouden zeggen als ze vroeg of ze er tussen mocht zitten
de pester kreeg vervolgens de opdracht te vragen of ze er tussen mocht en kreeg steeds "nee" te horen
op den duur zaten we bijna allemaal te janken maar de leraar was streng en het heeft voor een enorme ommekeer in de klas gezorgd
nog altijd komen een aantal kinderen niet op de reunie, helaas, maar de rest vind het nog steeds leuk om af en toe samen te komen

uiteindelijk ging het pesten pas echt over in het derde middelbaar
van het één op het andere jaar was het ineens over en was ik zelfs wel wat populair

er kan heel veel gedaan worden aan pesten :j
het begint al bij de ouders die kinderen moeten duidelijk maken dat ze met ieder akkefietje altijd bij hun ouders terecht kunnen
er over praten helpt al enorm
ook bespreken wat er gedaan kan worden door hun zelf
ouders moeten ook durven hun kinderen in bescherming te nemen door ze bijvoorbeeld van school te laten veranderen
de ééne school doet veel meer aan pesten als de andere
en ligt de school in bij vervelende incidenten, zij kunnen alleen wat doen als ze weten wat er speelt

en tenslotte nog een leuke oplossing bij vervelend sms gedrag
op de één of andere manier had een klasgenootje van mijn jongste dochter het telefoon nummer van haar achterhaald
meisje spreekt mijn dochter op school nooit aan maar in de vakantie vond ze het blijkbaar leuk om tig smsjes te sturen met de meest lelijke zinnen
mijn dochter pakt aan het eind van de vakantie haar mobiel weer en het ding slaat op tilt van wel meer als 100 smsjes
mijn oudste dochter neemt haar mobiel mee naar een slaapfeestje en al smsent en via facebook komen ze tenslotte er achter wie het meisje is
meisje heeft uren lang niet door dat ze niet met mijn jongste dochter smst maar met mijn oudste
oudste dochter overlaat het meisje met de meest overdreven lieve smsjes
"je bent mijn allerbeste vriendin", "ik vind je zo leuk" enz enz, ze bellen haar om met een hele groep "hoooi" te zeggen
meisje smeekt uiteindelijk of ze haar met rust willen laten en nadat ze haar naam noemen zodat ze zelf ook weet dat wij weten wie ze is , laten ze haar met rust
op school terug na de vakantie speelt het meisje weer de onbekende klasgenoot maar ze weet in haar achterhoofd dat ze niet meer zomaar zulke rotgeintjes kan uithalen
ze weet niet wie haar nu precies zo heeft gestalkt en dat laten we ook mooi zo

Florale

Re: Wat zouden jullie doen? (nav de zelfmoord van Tim Ribberink)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:14

Ook ik ben vroeger veel gepest,vanaf de basisschool tot op het voortgezet.
Gelukkig heb ik mij er over heen kunnen zetten.

Helaas zag ik dat mijn zoon in de kleuterklas al gepest werd.(met zijn drietjes een jochie aftuigen)
Dit heeft tot in groep 4 geduurd,diverse keren aangegeven, ging het weer een tijd goed.
Hij beet ook niet van zich af,toen werd hij weer gepest en werd het niet opgemerkt door de leerkracht.
Nu zit hij op een andere school en gaat het prima.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:20

ik werd op school nooit gepest maar er was een jongen bij mij in de straat die de pik op me had en me iedere keer te grazen nam als ie de gelegenheid had, tot die ene dag...

Ik fietste door de straat, zal een jaar of 11 geweest zijn, en daar stond ie weer. Op het midden van de weg om me tegen te houden. Ik maakte een extra vaartje, fietste rakelings langs hem heen en gaf hem gelijktijdig een enorme schop in zijn maag (door mijn vaart van het fietsen kwam ie heel hard aan). Hij klapte dubbel van de pijn!

Hij heeft het nooit meer gedaan en ik heb nooit meer last gehad van hem!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:28

Ik weet trouwens nog dat een jongen mij een soort van pestte. Ik vond hem alleen maar irritant. Bleek achteraf dat hij me gewoon erg leuk vond en mijn aandacht wilde. Is wel een hele aparte manier en heeft niet gewerkt om vrienden te worden.
Er zijn dus ook meerdere redenen en oorzaken.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:08

Pesten zul je nooit tegen kunnen houden, er zijn altijd mensen die zich beter willen voelen over de rug van anderen heen.

Zelf ben ik op de basisschool ook gepest. Waarom? Waarschijnlijk omdat ik een stil, verlegen meisje was wat graag zat te lezen, en niet goed voor zichzelf op kon komen. Dit heeft me heel lang nog pijn gedaan.
Zelf ben ik ook een keer niet zo lief geweest. Een klasgenootje was niet zo aardig tegen een ander meisje, en ik werd zomaar bij het plan betrokken om haar te pakken te nemen! Brandnetels in haar kastje bleek toch niet zo'n goed plan. Meisje overstuur, leerkracht over de zeik. En ik? Ik zat met een immens schuldgevoel, omdat ik zo goed wist hoe zij zich nu moest voelen. Later naar de leerkracht gegaan, dat we dat met een paar meiden gedaan hadden, maar dat ik er zoveel spijt van had. De anderen overigens niet verraden, en dit bij elkaar leverde me aardig wat credits bij hem op. Daarna nooit meer zo'n actie gehad.

Vorig schooljaar heb ik stage bij de intern begeleider gelopen op mijn oude basisschool. Echt niet omdat ik het daar zo leuk had gehad hoor. MAAR, weet je wat? Opmerkingen die ik vroeger naar mijn hoofd geslingerd kreeg, met de bedoeling om mij te kwetsen, deden mij niks meer. Wanneer een kind tegen mij zei 'weet je juf, je hebt wel een beetje een heksenneus' vond ik dat grappig, want het was gewoon een constatering. Ik heb inderdaad nu eenmaal een beetje een heksenneus. Toch was dit in een andere categorie dan vroeger, nu maar 1 opmerking, toen eindeloze opmerkingen. Daarnaast heb ik een aantal keren mee sociale vaardigheidstraining gegeven. Door deze stage, en de supervisie die ik ook nog moest volgen, heb ik alles een plekje kunnen geven, en het nu afgesloten.

Om in te haken op sommige dingen die gezegd zijn: plagen kan ik nu nog steeds hebben, en is toch echt van een andere categorie dan het pesten. Het heeft mede mijn karakter bepaald, maar het is nu eenmaal niet anders. Een stage op school doen kun je dus inderdaad doen ook al heb je het daar absoluut niet naar je zin gehad. Misschien wilde hij wel net als ik toch een positief gevoel aan zijn oude school kunnen koppelen, of kijken of hij leerlingen kon helpen beter bestand te zijn tegen dergelijke situaties?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:12

Aangezien ik vroeger gepest werd met mijn naam en omvang, ik was dik dus dan ben je soms de pineut was ik er op de lagere school van mijn kinderen zeer alert op. Dochter zat in de klas met maar een paar meisjes en eentje had het op haar voorzien. Na een dichtgeknepen keel heb ik de juf gezegd dat ik zelf in zou grijpen als zij het niet zou doen. Altijd koffiedrinken met z'n allen ipv pleinwacht houden was in één keer gebeurt. In de vijfde klas ( nu gr 7) heeft het meisje het nog één keer weer geprobeerd en aangezien ik onze dochter het advies had gegeven om meteen van zich af te slaan of te schoppen was het ook de laatste keer. Pestkop had blauwe schenen en kreeg ook nog eens een berg strafwerk aangezien de meester gelukkig heel goed door had hoe de vork in de steel zat. Ik heb trouwens wel de indruk dat het pesten eerder in de sociale kring ipv de school gebeurt is bij Tim maar het is een drama dat het zover is gekomen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:21

1 van de methodes om pesten proberen te voorkomen vind ik zo mooi: die met dat papier. Dat de kinderen allemaal een papier krijgen, erop moeten gaan staan, het verfrommelen enzo. Dat ze daarna het papier weer in beginstaat moeten proberen te krijgen en hun excuses moeten aanbieden. En dat ze dan aan het eind van het verhaal te horen krijgen dat dit is wat pesten met je doet.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:35

Ik ben zelf ook erg gepest, jarenlang. Zowel op het BO als het VO. Toch is er imo iets wat de speciale aandacht trekt van pesters. Daar ben ik bij mezelf achter gekomen na prof. hulp. Het gaf mij veel rust, nu kon ik verklaren waarom ze 'mij moesten hebben'. Ik heb het achter me gelaten en kan er niet meer boos om worden. Wel verdrietig soms, het hoort een onbezorgde tijd te zijn - je kindertijd. En dat is het vanaf mijn achtste niet geweest. Wel heb ik nog steeds een ernstig (verbaal) assertiviteitsprobleem, wellicht is dat daardoor gekomen.

Als ik ooit een kind krijg wat gepest wordt, zou ik een heeeeeeeele lastige ouder worden. Ik zou mijn kind onmiddellijk naar een sociale vaardigheidstraining zo niet een psycholoog sturen. En ik zou overwegen mijn kind naar een andere school te doen, desnoods verhuizen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:37

vergeet niet dat veel pesten nu gaat via internet
hoeft er op school zelf niks aan de hand te zijn of met direkt contact

het is één van de redenen dat ik mijn kinderen pas op wat oudere leeftijd op facebook enz laat

ik had trouwens een broertje die rood haar had, een beugel en bril en een lange lat was, nooit gepest
zegt dus eigenlijk ook niks
je houding is veel belangrijker

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:54

mijn dochter (toen 15) is eens gehackt. Ze zat vaak samen met een vriendin op hyves, wisten elkaars wachtwoorden ook. Toen kregen ze ruzie en heeft die "vriendin" ingelogd onder mijn dochters naam en het wachtwoord gewijzigd. Mijn dochter kon dus zelfs niet meer op haar account.
We kwamen er eigenlijk achter toen een moeder van een ander vriendinnetje mij belde. Mijn dochter zou zulke lelijke berichten te versturen.... Was die "vriendin" natuurlijk die allemaal lelijke dingen uit mijn dochters naam rondstuurde naar vrienden en bekenden!

Ik dreigde de politie in te schakelen en toen heeft die "vriendin" alles weer teruggezet. Was een goede leerschool: NOOIT je wachtwoorden afgeven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:12

Al,jarenlang is bekend hoe pesten iemands leven voor goed totaal kapot maakt...onderhand moet er een wet komen om pesters strafrechtelijk te kunnen vervolgen.

Niemand is zich nog Niet bewust wat pesten doet en inhoudt, dus alles is willens en wetens....het is meer aanzetten tot zelfdoding en dat moet een misdrijf worden...

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:19

Ik zelf doe niks..

Maar ik hoop echt dat het sommige mensen wakker schudt..

En heel stiekem hoop ik ook dat het mensen uit mijn eigen klas wakker schudt..
Ik heb net als tim deze keuze overwogen...
Echter had ik wel iemand die het is opgemerkt en die mij eenig sinds geholpen heeft..
Maar ook ik wordt tot op de dag vandaag nog steeds op school gepest..

Ik heb gelukkig geleerd om het te negeren en het van me af te zetten..
Maar wat kan ik me goed in leven in hoe hij zich voelde!

Ik vind het werkelijk verschrikkelijk dat hij de strijdt niet heeft kunnen winnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:22

Japielover, heb jij daar hulp bij gezocht? Desnoods pschysche hulp/begeleiding...senitivity training, assertiviteits training?

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:23

russel schreef:
Japielover, heb jij daar hulp bij gezocht? Desnoods pschysche hulp/begeleiding...senitivity training, assertiviteits training?

ik loop bij een psycholoog ja....

maar het is een vriendin die me op de been houdt

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:25

Nu komt het probleem gelukkig wat in het licht, ik vind dat er veel meer aandacht aan besteed moet worden, tuurlijk kun je het niet voorkomen, maar niet alleen bij Tim maar bij veel meer mensen heeft het erge gevolgen. Hoop dat mensen hierdoor gaan beseffen dat het mensen meer pijn doet dan je denkt..

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:26

Ik vind pesten altijd zo'n lastig probleem.. Zelf op de basisschool en middelbare school enorm slachtoffer geweest (na jaren slecht zelfbeeld heb ik dat redelijk kunnen afsluiten, maar dat heeft jaren en veel tranen geduurd). Inmiddels ben ik zelf leraar en merk ik ook hoe stiekem het pesten gaat, maar ook hoe machteloos je bent als leraar. Pesten voorkom je nooit, dat gebeurt in elke groep. Ik kan uren doorpraten over de theorieën hier achter, maar wie daar meer over wil weten mag pb-en.

Tim is leerling geweest op de school waar ik werk. In de lerarenkamer is de sfeer in de afgelopen dagen dan ook erg verdrietig. Niemand heeft ooit iets aan hem gemerkt, hij heeft nooit iets laten weten (om speculaties daarover te stoppen).

Van daar uit ook mijn belangrijkste oproep. Laat het echt merken als je gepest wordt, hoe klein ook. Gelooft je mentor je niet? Ga gewoon naar een leraar die je vertrouwt, net zo lang tot iemand je wil helpen. Zonder hulp kom je er niet snel uit, hulp kan alles zo veel beter maken. Al is het maar omdat iemand naar je wil luisteren en er voor je is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:19

Volgens de ouders werd Tim al op de basisschool gepest, verder hadden ze niets aan hem gemerkt behalve dat hij zwaar teleurgesteld was omdat een reis kortgeleden niet doorging. Hij had de opmerking gemaakt : Ik heb ook nooit eens geluk. Als het pesten idd op de lagere school is begonnen en hij uit een zeer kleine gemeenschap kwam dan is de impact daar waarschijnlijk nog veel groter dan iedereen denkt want daar kent iedereen elkaar.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:04

Ik vind het verschrikkelijk dat het nog zoveel gebeurd en dat er nog steeds mensen zijn die geen andere uitweg zien dan zichzelf van het leven te beroven. Ik kan hier zo verdrietig om worden...

Mensen zeiden vroeger op de middelbare school en op de basisschool ook wel eens kwetsende dingen tegen mij, maar op een of andere manier had ik daar een mooie muur voor. Het raakte me niet.
Ik had super vrienden en dat vond ik belangrijker dan iemand die me probeerde te kwetsen.
En als ze echt te ver gingen, dan liet ik even zien dat ik aardig scherpe tanden had. :D

Ik hoop echt dat het pesten een keer ophoud, het is onvoorstelbaar wat het kan doen bij iemand... Y;(

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:12

Volgens mij is er ies fout gegaan met posten ofzo :+

Ik ben dagelijks gepest vanaf groep 5 van de basisschool t/m de 1e van de middelbare. Daarna werd (en soms nog steeds) werd ik af en toe nog gepest, maar niet meer dagelijks.

Op de basisschool begonnen ze te zeggen dat ik dik en lelijk ben. Op de basisschool had ik gelukkig nog wat vriendinnetjes. Ik was heel blij toen ik naar de middelbare ging, ik dacht dat het eindelijk voorbij zou zijn...
Dat was verkeerd gedacht. Het werd erger. Veel erger. De 1e was een ware hel. Ik werd weer lelijk en dik genoemd, buitengesloten. Er werden roddels over me verspreid die totaal niet waar zijn. Ik had geen vrienden, ik had helemaal niemand op die school. Er werden iedere dag gemene liedjes over me gezongen, de hele klas deed mee. De leraren zaten erbij en keken ernaar. Mijn mentor zei dat het vast voor een groot deel door mij kwam en ik me aanstelde. Ik snap nog steeds niet hoe ik het overleegd heb. Ik dacht iedere dag waarom ik er nog was. Ik wilde verdwijnen...
In de 2e ging ik naar een andere klas, waar ik vriendinnen kreeg. Nog steeds werd ik gepest en was ik zo onzeker dat ik bijna niks durfde te zeggen. In de derde hadden ze me met gym in dezelfde klas ingedeeld als de grootste pestkop. Met rugby maakte ze weer een gemene opmerking ('moet je die dikzak zien rennen!). Toen kreeg ik echt een waas voor mijn ogen. Ik heb staan schreeuwen op het sportveld of ze mijn leven nog niet genoeg verpest had, of ze wel door had wat ze me aandeed... En ze stond erbij te lachen. ZE STOND GEWOON TE LACHEN! Toen wilde ik haar tegrazen nemen. Ik stond te trillen en te huilen van woede. Al mijn woede kwam er in een keer uit. Als de docent niet was gekomen op dat moment, had ze aardig wat klappen van me gehad. Ze werd toen overgeplaatst naar een andere klas. Een ander meisje dat door haar werd gepest gaf haar een klap, en het gepeste meisje werd geschorst en later van school gestuurd...
Nu is het pesten bijna verdwenen. Nu is het vooral een 'vriendin' die me pest (wat ze wel doorheeft. Ze zei: ik zeg best vaak gemene dingen tegen je, om er vervolgens gewoon mee door te gaan). Ze verspreid roddels over me...

Ik heb nog dagelijks last van dat ik gepest werd. Ik was (en ben nog steeds een beetje) mensenschuw geworden. Ik durfde niet eens hallo te zeggen tegen iemand. Nu gaat het gelukkig steeds beter. Ik denk nog steeds vaak dat ik waardeloos ben en lelijk. Ik ben nog steeds heel onzeker over mijn uiterlijk en gewicht (ookal heb ik maat 38 en ben ik dus niet echt dik, maar als ik in de spiegel kijk zie ik een dik iemand). Ik durf nog steeds niet de kleren aan te trekken die ik leuk vind, bang voor de reacties van anderen).
Nog steeds heb ik spijt dat ik de grootste pestster toen tijdens rugby geen klap heb geveven. Bij de eerst volgende keer dat ze me weer pest, hoop ik dat ik haar wel een klap geef. Ik wil haar op een of andere manier laten boeten voor wat ze mij (en anderen) heeft aangedaan. Die klap is niks vergeleken met de pijn die ze mij en andere slachtoffers heeft aangedaan. De pijn van een klap is zo weg, deze pijn blijft.
Ik heb nog dagelijks last van alles. Ik ben nu 16, misschien zal het minder worden, maar weg gaat de pijn nooit.

Het is een lang verhaal geworden. Het draagt niet echt bij aan een discussie, maar het lucht erg op.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:59

japielover schreef:
russel schreef:

ik loop bij een psycholoog ja....

maar het is een vriendin die me op de been houdt

Maar de pesters worden niet aangepakt??? Mijn handen jeuken dan echt, daar moet iets aan gedaan worden. Jouw probleem wordt erkend door een psych, maar het gaat wel gewoon door..................Slechte zaak. Hopelijk kun je er idd boven staan en zie je wat een lage mensen die pesters zijn dat ze dit moeten doen om zichzelf beter te voelen.

loveyou174

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:01

ik ben ook gepest op de basisschool maar toen ik op de middelbare zat en die pestkoppen kwamen weer heb ik ze helemaal verrot gescholden en toen zijn ze gestopt :)