Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lifaya schreef:Cer schreef:Nja, en Amerikanen kennende zal er een flinke claim komen. Van wat ik op tv zag was t ook pittig hoog..
Vind het eigenlijk ongepast dat je dit zegt
Die mensen zijn net hun kind kwijt geraakt, zullen waarschijnlijk maanden of jaren lang niet in staat zijn om te werken, zullen nooit hun kind meer zien opgroeien en als ouders zijnde dus hun kind moeten begraven... Vreselijk. Ik vind de claim niet meer dan terecht, en denk persoonlijk ook dat dit meer vanuit hun advocaat komt dan vanuit hun zelf
lifaya schreef:Cer schreef:Nja, en Amerikanen kennende zal er een flinke claim komen. Van wat ik op tv zag was t ook pittig hoog..
Vind het eigenlijk ongepast dat je dit zegt
Die mensen zijn net hun kind kwijt geraakt, zullen waarschijnlijk maanden of jaren lang niet in staat zijn om te werken, zullen nooit hun kind meer zien opgroeien en als ouders zijnde dus hun kind moeten begraven... Vreselijk. Ik vind de claim niet meer dan terecht, en denk persoonlijk ook dat dit meer vanuit hun advocaat komt dan vanuit hun zelf
NathalietjeB schreef:tjah ik leer mijn kind om niet zomaar elke hond te aaien dat vraag je eerst of je de hond kan aaien en niet in het wilde weg gaan aaien want dan kan t idd zo zijn dat een hond een kind aan kan vliegen...(zoiets heet opvoeding)
Citaat:inlevings vermogen sorry hoor maar die ouders hebben dat kind zelf boven t verblijf gehouden van de wilde honden op de reling..dat dat kind naar beneden valt was te verwachten![]()
en dat dan de natuurlijke instinct naar boven komt van die wilde honden geef die dieren eens ongelijk??
maar om ze dan af te gaan schieten vanwege een fout van die ouders vind ik echt te gek gewoon... bedoel laat t lekker een goeie leerweg zijn voor alle ouders die ff hun kind optillen en boven relingen houden...
die reling zit er niets voor niets
Sammy_xxs schreef:Ik vind sommige reacties ook nergens op slaan hoor, tuurlijk een domme keus van die moeder.
Maar eigen schuld dikke bult, t gaat hier wel om een kind, tjee ik zou gek worden als dat mij zou overkomen...
Ik was er ook wel achterna gesprongen dat zeker!
Maar je kind op de railing zetten heb ik ook wel is gedaan hoor in blijdorp...dan zei mn vriend altijd gelijk doe nou maar niet...maar zoiets doe je onbewust je wilt het graag laten zien aan je kind.
Ik liet haar dan niet los natuurlijk, en hield haar gewoon vast. Maar ook dan kan er iets gebeuren.
Ik doe het ook niet meer, heb t denk ik 2x gedaan ofzo ( wel heel voorzichtig)
Maar zo kan die vrouw ook gedachthebben, ik hou m gewoon goed vast en dan kan hij even die honden goed zien, maar als ze dan ff dr evenwicht verloor of haar kind ging ineens dwars liggen op de railing en is tie zo uit dr handen geglipt.
Ze zal hem vast niet erop hebben gezet, en op een afstandje gaan kijken dat lijkt me sterk.
Sammy_xxs schreef:Nou ik heb niet mn verstand uit gepoept hoor, heb mn kind ook niet op een hek gezet ( beetje onstabiel zo'n smal hekkie) maar een breede railing van minstens 70 cm ofzo, en als ik haar vast hou zal ze er echt niet zo snel afvallen.
En ben echt niet de enige die dat doet hoor, zie er standaard zoveel kinderen op de railing zitten mja risico is het altijd. Ik doe het ook niet meer, dat zijn ondoordachte acties geweest.
Maar zeg nooit nooit, want zoals je ziet kan het dus wel gebeuren...maar niks eigen schuld dikke bult hoor. T is niet dat ze express deed.
Sammy_xxs schreef:Ja theoretisch heb je er wel gelijk in, en als het mij zou gebeuren zou ik ook ongetwijfeld me eigen de schuld geven...maar ik vind niet dat iemand je die schuld moet aanpraten denk dat die moeder het zelf al weet.
Nja laat ik het dan anders verwoorden ( een brede muur) weet ik het?! in ieder geval ze kon er op zitten zonder dat dr benen er overheen hangde breed genoeg vond ik, maar idd alsnog een risico doe het ook niet meer
Mexx schreef:Wat mij stoort is dat de mensen die roepen 'eigen schuld, dikke bult' totaal geen medeleven tonen. Het komt echt zo over van 'Kind dood? Tja, eigen schuld, dus ik maak me er niet druk over...' Ik vind het afschuwelijk en krijg er koude rillingen van. Dat de moeder het kind zelf op het hek gezet heeft, maakt het ongeluk niet minder tragisch en afschuwelijk. Ik heb vreselijk medelijden met die moeder, ze is haar kind kwijt en zal voor de rest van haar leven met een schuldgevoel rondlopen, omdat ze iets heeft gedaan waar ze op dat moment geen kwaad in zag. Heel dom, maar dat maakt haar verlies niet minder erg...
_San87_ schreef:Ik heb eigenlijk helemaal geen medelijden met de moeder.
Sammy_xxs schreef:Nou toch wel, je zeg toch zelf eigen schuld dikke bult...
Dat ze het niet leest, maakt jou opmerking niet minder...
En ik bedoelde mijn zin eigenlijk meer algemeen, als dat bij iemand gebeurd zeg je niet eigen schuld dikke bult.
Is onrespectvol, als je niks anders kan zeggen dan dat, zou je gewoon je mond moeten houden.
De moeder in plaats, zal zelf wel weten dat ze een grote fout heeft gemaakt maar dat hoeft er niet nog ingewreven te worden, haar verlies is al een erge straf genoeg denk je niet?
Mexx schreef:_San87_ schreef:Ik heb eigenlijk helemaal geen medelijden met de moeder.
Precies, dat bedoel ik nou! Alsof die moeder dit gewild heeft!! Heb jij in je hele leven nog nooit iets gedaan waarvan je achteraf dacht 'had ik maar niet...' ? Je doet net alsof ze wilde dat haar peuter door honden gedood werd. Ze heeft iets doms gedaan en heeft daar de hoogste prijs voor moeten betalen. Eigen schuld of niet, ik heb daar heel erg medelijden mee...
Citaat:Pittsburgh police Major Crimes Lt. Kevin Kraus said the boy's 34-year-old mother placed the child in a standing position on a wooden railing overlooking the enclosure.
Mexx schreef:Shenavallie schreef:Ik vind het oprecht zo ontzettend zielig voor dat kindje, maar ik vind het ook jammer dat zo'n dier de dupe is van zijn normale instinct en het gedrag van de mens.
Hoezo zijn de dieren de dupe? Voor zover ik weet, wordt er niks met die dieren gedaan hoor, die blijven daar gewoon. Of heb ik wat gemist?
Voor mensen die zeggen dat het de schuld van de ouders is, als je zelf kinderen hebt in die leeftijd, dan weet je dat ze in een seconde weg kunnen zijn. Ik dacht ook altijd dat ouders van weggelopen peuters onverantwoordelijk waren, maar ik heb het dit jaar zelf ook meegemaakt. We waren (toevallig) ook in de dierentuin. We stonden binnen naar de haaien te kijken, ik kijk naar mijn dochter, vervolgens naar de haaien en zeg 'mooi hè' ik kijk weer naar mijn dochter....weg!! Ze was maar een paar meter verder, maar ik ben vreselijk geschrokken. Die kleintjes zijn echt vliegensvlug, dat kan je soms niet voor zijn. Dus niet bij voorbaat bij dit soort ongelukken de ouders maar de schuld geven...