peuter valt in een verblijf van wilde honden en overlijdt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:07

Ik snap zelf heel goed dat een peuter water vlug is. Ik heb er zelf 1 hier thuis.

Dit wens je niemand toe maar ik vindt het echt onver antwoordelijk.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:07

lifaya schreef:
Cer schreef:
Nja, en Amerikanen kennende zal er een flinke claim komen. Van wat ik op tv zag was t ook pittig hoog..

Vind het eigenlijk ongepast dat je dit zegt :o
Die mensen zijn net hun kind kwijt geraakt, zullen waarschijnlijk maanden of jaren lang niet in staat zijn om te werken, zullen nooit hun kind meer zien opgroeien en als ouders zijnde dus hun kind moeten begraven... Vreselijk. Ik vind de claim niet meer dan terecht, en denk persoonlijk ook dat dit meer vanuit hun advocaat komt dan vanuit hun zelf ;)

En dat jij als ouders zijnde je kind niet in de gaten houd of zelf ergens op een reling zet is niet je eigen schuld?
het zijn wilde dieren,die weten niet beter, en een 3 jarig kind ook niet

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:08

Heel sneu voor t kind, jammer voor mammie maar eigen schuld dikke bult. Heel hard misschien maar t is gewoon dom natuurlijk. Wat dat betreft vind ik dat er in Nederland ook een hoop verbeterd kan worden.

14 oktober ben ik in artis geweest. Waar je een groep wolfen had. Een gedeelte had houten spijlen waar je door heen kon kijken. Ouders zetten leuk hun kind op de reling met houten spijlen, maar vervolgens probeerd t kind wel om tussen die houten spijlen door te kruipen. En dat had prima gepast... Snap niet dat je als ouder zo onvoorzichtig kunt om gaan met je kinderen.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:13

lifaya schreef:
Cer schreef:
Nja, en Amerikanen kennende zal er een flinke claim komen. Van wat ik op tv zag was t ook pittig hoog..

Vind het eigenlijk ongepast dat je dit zegt :o
Die mensen zijn net hun kind kwijt geraakt, zullen waarschijnlijk maanden of jaren lang niet in staat zijn om te werken, zullen nooit hun kind meer zien opgroeien en als ouders zijnde dus hun kind moeten begraven... Vreselijk. Ik vind de claim niet meer dan terecht, en denk persoonlijk ook dat dit meer vanuit hun advocaat komt dan vanuit hun zelf ;)

Even keihard, maar het is toch hun eigen rotschuld dat je het kind op de omheining laat zitten. (tuurlijk niet met de bedoeling om te vallen). Til dan het kind op en zet deze op je heup. Dan ziet hij ook de dieren...

Vind een claim dus helemaal niet terecht.

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:17

NathalietjeB schreef:
tjah ik leer mijn kind om niet zomaar elke hond te aaien dat vraag je eerst of je de hond kan aaien en niet in het wilde weg gaan aaien want dan kan t idd zo zijn dat een hond een kind aan kan vliegen...(zoiets heet opvoeding :roll: )

Dus jouw kind is een voorbeeldig kind en doet nooit iets wat niet mag, omdat je hem/haar zo goed hebt opgevoed?? Ieder kind doet wel eens iets wat niet mag, zeker een kind van twee jaar!!

Citaat:
inlevings vermogen sorry hoor maar die ouders hebben dat kind zelf boven t verblijf gehouden van de wilde honden op de reling..dat dat kind naar beneden valt was te verwachten :roll:
en dat dan de natuurlijke instinct naar boven komt van die wilde honden geef die dieren eens ongelijk??
maar om ze dan af te gaan schieten vanwege een fout van die ouders vind ik echt te gek gewoon... bedoel laat t lekker een goeie leerweg zijn voor alle ouders die ff hun kind optillen en boven relingen houden...
die reling zit er niets voor niets :x

De hond die doodgeschoten is bleef aggressief en wilde niet bij het kind wegggaan. Dan maar gewoon afwachten tot hij het hele kind opgegeten heeft? Je doet er toch alles aan om dat kind te redden!! Of had jij als ouder gezegd, laat die hond maar leven hoor, want doodmaken is zo sneu, het is tenslotte zijn instinct. We wachten nog wel een kwartiertje en zien dan wel of mijn kind het overleefd heeft....

Werkelijk sommige mensen... :\

Verosjaak

Re: peuter valt in een verblijf van wilde honden en overlijdt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:21

Overigens moet ik er wel bij zeggen dat op het moment iemand over de omheining hangt en deze breekt af ik dit wel heel schandalig vind. In NL hebben we ook uitkijkposten boven wilde dieren waar de omheiningen (brede houten hekken) 1,5e meter hoog zijn.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:24

Sommige reacties hier gaan m'n nekharen overeind staan.
Voor beide partijen is het erg! Ten eerste kan de hond er niets aan doen, laten we dat voorop stellen. Die weet inderdaad niet beter.
Maar denk je eens in hoe die moeder zich nu voelt? Ook al heeft ze iets heel doms gedaan (door het kind op de railing te zetten). We zijn mensen en doen allemaal wel eens iets doms, waarvan we achteraf denken 'had ik het maar anders gedaan'.
De opmerking 'eigen schuld dikke bult'. Vind ik zeer kinderachtig en niet kunnen!
Weten wij veel wat er in het hoofd van die moeder heeft gespeeld. Je zult maar als moeder zien dat je kind word aangevallen en gedood door wilde honden. Daar kom je nooit meer overheen, zeker niet omdat het haar eigen schuld is. Maar dan de opmerking plaatsen 'eigen schuld dikke bult' vind ik echt gewoon not done!
Dat kan ook wel anders gebracht worden.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:48

Ik vind sommige reacties ook nergens op slaan hoor, tuurlijk een domme keus van die moeder.
Maar eigen schuld dikke bult, t gaat hier wel om een kind, tjee ik zou gek worden als dat mij zou overkomen...
Ik was er ook wel achterna gesprongen dat zeker!

Maar je kind op de railing zetten heb ik ook wel is gedaan hoor in blijdorp...dan zei mn vriend altijd gelijk doe nou maar niet...maar zoiets doe je onbewust je wilt het graag laten zien aan je kind.
Ik liet haar dan niet los natuurlijk, en hield haar gewoon vast. Maar ook dan kan er iets gebeuren.
Ik doe het ook niet meer, heb t denk ik 2x gedaan ofzo ( wel heel voorzichtig)

Maar zo kan die vrouw ook gedachthebben, ik hou m gewoon goed vast en dan kan hij even die honden goed zien, maar als ze dan ff dr evenwicht verloor of haar kind ging ineens dwars liggen op de railing en is tie zo uit dr handen geglipt.

Ze zal hem vast niet erop hebben gezet, en op een afstandje gaan kijken dat lijkt me sterk.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:52

Ik weet niet wat die vrouw gedacht heeft en waarom ze het gedaan heeft. Daar kunnen wij alleen maar over gissen.
Het is een vréselijk ongeluk. Die de moeder zelf had kunnen voorkomen, door haar kind niet op de rand te zetten. Maar we zijn geen robots, we zijn mensen en maken fouten!
Vreselijk dat dit heeft moeten gebeuren, laat het een wijze les zijn voor alle ouders.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:52

Sammy_xxs schreef:
Ik vind sommige reacties ook nergens op slaan hoor, tuurlijk een domme keus van die moeder.
Maar eigen schuld dikke bult, t gaat hier wel om een kind, tjee ik zou gek worden als dat mij zou overkomen...
Ik was er ook wel achterna gesprongen dat zeker!

Maar je kind op de railing zetten heb ik ook wel is gedaan hoor in blijdorp...dan zei mn vriend altijd gelijk doe nou maar niet...maar zoiets doe je onbewust je wilt het graag laten zien aan je kind.
Ik liet haar dan niet los natuurlijk, en hield haar gewoon vast. Maar ook dan kan er iets gebeuren.
Ik doe het ook niet meer, heb t denk ik 2x gedaan ofzo ( wel heel voorzichtig)

Maar zo kan die vrouw ook gedachthebben, ik hou m gewoon goed vast en dan kan hij even die honden goed zien, maar als ze dan ff dr evenwicht verloor of haar kind ging ineens dwars liggen op de railing en is tie zo uit dr handen geglipt.

Ze zal hem vast niet erop hebben gezet, en op een afstandje gaan kijken dat lijkt me sterk.

Ja dahaag, je moet je koter gewoon niet op een hek zetten. Een hek is geen stoel, bank of wat dan ook. Een hek is een hek en dat zorgt ervoor dat toeschouwers niet daar belanden waar het gevaarlijk is, of waar ze niet gewenst zijn.

Ik neem aan dat je als moeder, naast je kind, ook niet meteen je verstand uitpoept. En ja, zuiver theoretisch gezien is het wel eigen schuld van de moeder dat het kind dood is, het klinkt hard, maar zo is het nu eenmaal.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:08

Nou ik heb niet mn verstand uit gepoept hoor, heb mn kind ook niet op een hek gezet ( beetje onstabiel zo'n smal hekkie) maar een breede railing van minstens 70 cm ofzo, en als ik haar vast hou zal ze er echt niet zo snel afvallen.
En ben echt niet de enige die dat doet hoor, zie er standaard zoveel kinderen op de railing zitten mja risico is het altijd. Ik doe het ook niet meer, dat zijn ondoordachte acties geweest.
Maar zeg nooit nooit, want zoals je ziet kan het dus wel gebeuren...maar niks eigen schuld dikke bult hoor. T is niet dat ze express deed.

Patty83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:08

Toch opvallend hoe vaak mensen op dit forum dom genoemd worden, of domme acties hebben. Dit wordt altijd normaal gevonden. Maar nu het een dood kind tot gevolg heeft is het ineens not done om het zo te noemen?
De afloop is natuurlijk tragisch, maar een beetje hypocriet om dan alleen nog maar oh en ah te 'mogen' roepen...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:13

Sammy_xxs schreef:
Nou ik heb niet mn verstand uit gepoept hoor, heb mn kind ook niet op een hek gezet ( beetje onstabiel zo'n smal hekkie) maar een breede railing van minstens 70 cm ofzo, en als ik haar vast hou zal ze er echt niet zo snel afvallen.
En ben echt niet de enige die dat doet hoor, zie er standaard zoveel kinderen op de railing zitten mja risico is het altijd. Ik doe het ook niet meer, dat zijn ondoordachte acties geweest.
Maar zeg nooit nooit, want zoals je ziet kan het dus wel gebeuren...maar niks eigen schuld dikke bult hoor. T is niet dat ze express deed.

hek het; o -ken afscheiding of omheining uit staven, palen enz.

re·ling de; v(m) -en hekwerk dat het dek ve schip omgeeft

Potato potato, dus.

Je neemt een ongeoorloofd risico door je kind op een hek te zetten. Dat is wel weer gebleken in Pittsburg. Je zegt nu dat het alleen haar eigen schuld was als ze het expres deed? Natuurlijk niet. Zij zet het kind toch op de rand, het logische gevolg is dat het haar eigen schuld is wanneer er wat met het kind gebeurt. Wat dus helaas ook gebeurd is.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:19

Ja theoretisch heb je er wel gelijk in, en als het mij zou gebeuren zou ik ook ongetwijfeld me eigen de schuld geven...maar ik vind niet dat iemand je die schuld moet aanpraten denk dat die moeder het zelf al weet.

Nja laat ik het dan anders verwoorden ( een brede muur) weet ik het?! in ieder geval ze kon er op zitten zonder dat dr benen er overheen hangde breed genoeg vond ik, maar idd alsnog een risico doe het ook niet meer ;)

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:22

Wat mij stoort is dat de mensen die roepen 'eigen schuld, dikke bult' totaal geen medeleven tonen. Het komt echt zo over van 'Kind dood? Tja, eigen schuld, dus ik maak me er niet druk over...' Ik vind het afschuwelijk en krijg er koude rillingen van. Dat de moeder het kind zelf op het hek gezet heeft, maakt het ongeluk niet minder tragisch en afschuwelijk. Ik heb vreselijk medelijden met die moeder, ze is haar kind kwijt en zal voor de rest van haar leven met een schuldgevoel rondlopen, omdat ze iets heeft gedaan waar ze op dat moment geen kwaad in zag. Heel dom, maar dat maakt haar verlies niet minder erg...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:35

Sammy_xxs schreef:
Ja theoretisch heb je er wel gelijk in, en als het mij zou gebeuren zou ik ook ongetwijfeld me eigen de schuld geven...maar ik vind niet dat iemand je die schuld moet aanpraten denk dat die moeder het zelf al weet.

Nja laat ik het dan anders verwoorden ( een brede muur) weet ik het?! in ieder geval ze kon er op zitten zonder dat dr benen er overheen hangde breed genoeg vond ik, maar idd alsnog een risico doe het ook niet meer ;)

Niemand hier praat haar die schuld aan, hoor. Ik denk niet dat ze meeleest, namelijk.

Mexx schreef:
Wat mij stoort is dat de mensen die roepen 'eigen schuld, dikke bult' totaal geen medeleven tonen. Het komt echt zo over van 'Kind dood? Tja, eigen schuld, dus ik maak me er niet druk over...' Ik vind het afschuwelijk en krijg er koude rillingen van. Dat de moeder het kind zelf op het hek gezet heeft, maakt het ongeluk niet minder tragisch en afschuwelijk. Ik heb vreselijk medelijden met die moeder, ze is haar kind kwijt en zal voor de rest van haar leven met een schuldgevoel rondlopen, omdat ze iets heeft gedaan waar ze op dat moment geen kwaad in zag. Heel dom, maar dat maakt haar verlies niet minder erg...

Ik heb eigenlijk helemaal geen medelijden met de moeder.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:41

Nou toch wel, je zeg toch zelf eigen schuld dikke bult...
Dat ze het niet leest, maakt jou opmerking niet minder...

En ik bedoelde mijn zin eigenlijk meer algemeen, als dat bij iemand gebeurd zeg je niet eigen schuld dikke bult.
Is onrespectvol, als je niks anders kan zeggen dan dat, zou je gewoon je mond moeten houden.
De moeder in plaats, zal zelf wel weten dat ze een grote fout heeft gemaakt maar dat hoeft er niet nog ingewreven te worden, haar verlies is al een erge straf genoeg denk je niet?

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:43

_San87_ schreef:

Precies, dat bedoel ik nou! Alsof die moeder dit gewild heeft!! Heb jij in je hele leven nog nooit iets gedaan waarvan je achteraf dacht 'had ik maar niet...' ? Je doet net alsof ze wilde dat haar peuter door honden gedood werd. Ze heeft iets doms gedaan en heeft daar de hoogste prijs voor moeten betalen. Eigen schuld of niet, ik heb daar heel erg medelijden mee...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:50

Sammy_xxs schreef:
Nou toch wel, je zeg toch zelf eigen schuld dikke bult...
Dat ze het niet leest, maakt jou opmerking niet minder...

En ik bedoelde mijn zin eigenlijk meer algemeen, als dat bij iemand gebeurd zeg je niet eigen schuld dikke bult.
Is onrespectvol, als je niks anders kan zeggen dan dat, zou je gewoon je mond moeten houden.
De moeder in plaats, zal zelf wel weten dat ze een grote fout heeft gemaakt maar dat hoeft er niet nog ingewreven te worden, haar verlies is al een erge straf genoeg denk je niet?

Ach, iedereen mag zijn of haar mening geven. Als iemand zegt 'eigen schuld, dikke bult', dan so be it. Lees er gewoon overheen, tegenhouden doe je het niet, namelijk.

Mexx schreef:
_San87_ schreef:

Precies, dat bedoel ik nou! Alsof die moeder dit gewild heeft!! Heb jij in je hele leven nog nooit iets gedaan waarvan je achteraf dacht 'had ik maar niet...' ? Je doet net alsof ze wilde dat haar peuter door honden gedood werd. Ze heeft iets doms gedaan en heeft daar de hoogste prijs voor moeten betalen. Eigen schuld of niet, ik heb daar heel erg medelijden mee...

Ik doe helemaal niet net alsof ze gewild heeft dat haar kind opgevreten werd, niemand hier doet dat. En inderdaad, ik heb zat momenten waarbij ik denk 'had ik maar niet', maar dat ik het wel gedaan heb, is nog steeds puur en alleen mijn eigen schuld.

Net als dat het puur en alleen de eigen schuld van de moeder is dat het kind uiteindelijk is gevallen. En jij hebt daarom medelijden met haar, dat mag. Ik op mijn beurt vind het haar eigen schuld. Ik hoop dat ik dat ook mag vinden. Dat betekent overigens NIET dat ik het die moeder gun dat ze een leven lang met een schuldgevoel loopt of dat ik vind dat ze haar kind terecht is verloren. Pertinent niet.

Echter kan ik gewoon niet zo makkelijk medelijden hebben met iemand die ik totaal niet ken, waar ik helemaal geen gevoelens bij heb of wat dan ook. Dat jij dat wel kan, prima, trek het je lekker aan. Ik doe dat niet.

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:52

_San87_ schreef:
Dat betekent overigens NIET dat ik het die moeder gun dat ze een leven lang met een schuldgevoel loopt of dat ik vind dat ze haar kind terecht is verloren. Pertinent niet.

Fijn dat je dit er nog even bij zet, want dat bleek niet uit je reacties.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:58

Dit was de situatie:

Afbeelding

Citaat:
Pittsburgh police Major Crimes Lt. Kevin Kraus said the boy's 34-year-old mother placed the child in a standing position on a wooden railing overlooking the enclosure.

Read more: http://www.post-gazette.com/stories/loc ... z2BS0CuD82

Nouja, het lijkt me dus duidelijk dat je zoiets gewoon in het vervolg beter niet doet zoiets :n Heel zielig voor die moeder, harde les.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:52

Jeetje, dit had ik nog niet gehoord, wat erg!

Ik heb zelf een aantal weken stage gelopen in een dierentuin en het verbaasde mij echt hoeveel ouders hun kinderen op de reling van een verblijf zetten. Overal waar het kon, gebeurde het. Mensen zien het gevaar niet. En veel mensen beseffen denk ik ook niet hoe gevaarlijk de dieren kunnen zijn, omdat je wel vaak de dierverzorgers in de buurt ziet bij de dieren.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:54

Er zit wel nog een soort 'dakje' aan die uitkijktoren? Er was dus al een voorzorgsmaatregel genomen in geval dat er mensen over, tussen, langs het hek kropen/vielen?

Maar ik snap écht niet dat je je kind rechtopstaand op zo'n hek zet. Waar zitten mensen in godsnaam met hun verstand?! Ik ben blij dat ik geen dierentuin heb. Ik zou gestoord worden van al die onnadenkende people die onverantwoorde dingen uithalen. En dan mijn bedrijf de schuld krijgen als er iets gebeurt zeker? (zoals hier misschien ook nog zal gebeuren, maar dat moeten we nog afwachten)

Edit: Dat 'dakje' is blijkbaar een net, maar de kleine is zo ver voorover gevallen dattie langs het net ging ipv erin.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:03

Mexx schreef:
Shenavallie schreef:
Ik vind het oprecht zo ontzettend zielig voor dat kindje, maar ik vind het ook jammer dat zo'n dier de dupe is van zijn normale instinct en het gedrag van de mens.

Hoezo zijn de dieren de dupe? Voor zover ik weet, wordt er niks met die dieren gedaan hoor, die blijven daar gewoon. Of heb ik wat gemist?

Voor mensen die zeggen dat het de schuld van de ouders is, als je zelf kinderen hebt in die leeftijd, dan weet je dat ze in een seconde weg kunnen zijn. Ik dacht ook altijd dat ouders van weggelopen peuters onverantwoordelijk waren, maar ik heb het dit jaar zelf ook meegemaakt. We waren (toevallig) ook in de dierentuin. We stonden binnen naar de haaien te kijken, ik kijk naar mijn dochter, vervolgens naar de haaien en zeg 'mooi hè' ik kijk weer naar mijn dochter....weg!! Ze was maar een paar meter verder, maar ik ben vreselijk geschrokken. Die kleintjes zijn echt vliegensvlug, dat kan je soms niet voor zijn. Dus niet bij voorbaat bij dit soort ongelukken de ouders maar de schuld geven...

Er is er eentje doodgeschoten.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:06

Lees nu dat het al genoemd is :o