Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
liss schreef:helaas is Tim niet de enige die uit het leven stapt na pesterijen.
wat moet die jongen het moeilijk hebben gehad, zo erg dat de dood de enige oplossing leek...
ik ben ook vreselijk gepest op de basisschool en voorgezet.
heb er nooit met iemand over gepraat toen, werd ook niets aan gedaan toen op school.
ik begrijp hem, ik had hetzelfde, als puber is het leven dan te zwaar.
maar ik ben er nog, volwassen met een mooi gezin,
heb mijn verleden achter me gelaten, maar de sporen zijn er nog,
soms moet ik rouwen om de mens die ik had kunnen zijn als ik niet gepest zou zijn.
wil iedereen die gepest wordt een hart onder de riem steken en zeggen dat er altijd een moment komt
van verlichting, het wordt beter naar mate je ouder wordt, zet hem op!
verography schreef:Mag ik vragen wat er dapper is aan zelfmoord plegen? (oprechte vraag)
Twiggy2008 schreef:Op school weten ze het vaak ook niet en als ze het al weten, doen ze vaak ook niet genoeg. Moet je eens kijken naar zo'n programma als GEPEST. Kennen jullie dat? Het gros van de scholen daarin heeft 'geen commentaar' of wil niet meewerken aan dat programma en de pesters hebben vaak zo'n selectief geheugen, dat ik me afvraag of die gasten niet gewoon zo'n laag IQ hebben, dat ze niet eens meer weten wat voor gedrag ze vertoond hebben.
bir schreef:eenitraM . misschien zijn ze tot bezinning gekomen...
hanny_jelke schreef:verography schreef:Mag ik vragen wat er dapper is aan zelfmoord plegen? (oprechte vraag)dat mag.
zelfmoord is voor de gene die het doet de enigste uit weg.
maar dan moet je ook nog het lef hebben om het te doen.
je schrijft een briefje hoogst waarschijnlijk met veel verdriet.
en dan nog het moment zelf.
de meeste die aan zelfmoord denken haken op het laatste moment af,
want wat als het fout gaat.
en iedereen weeet ook als het goed gaat is het definitief dan is er geen weg meer terug.
ja om zelfmoord te plegen moet je heel dapper zijn.
rust in vrede Tim,
sterkte voor de nabestaande
Inney schreef:bir schreef:eenitraM . misschien zijn ze tot bezinning gekomen...
Dan nog. Ik zal misselijk worden als een pester van mijn zoon erop zal reageren. Nu ineens wel?! Diegene heeft er verdorie bij meegeholpen.. Die heeft hem er onder andere toe gedreven..
En dan nu, na zijn dood, tot bezinning komen, en doodleuk een berichtje plaatsen? Op het internet?
Als je dan tot bezinning komt, stuur dan een uitgebreide brief of ga zelf langs.. Dat zal ik dan wel weer meer waarderen.
(Alleen niet gelijk al in de 1e weken)
Woeps schreef:Op school doen ze er inderdaad te weinig aan, ik ben zelf 2 jaar gepest, mijn mentor zei letterlijk tegen mij, stel je niet aan het is maar een grapje. Het heeft bij nu na 5 jaar heb ik eindelijk mijn zelfvertrouwen terug.
Ik hoop dat dit een goede leer is voor pesters, scholen en ouders en andere familieleden.
rhaps schreef:Als je iets terug leest in dit topic kun je een link vinden van de ijssalon waar hij werkte en daar vind je het bewijs van de pesterijen.....
Limitless schreef:Ik ben ook mijn hele basisschool jeugd gepest geweest (op het middelbaar gelukkig niet) en nog altijd als ik die mensen tegen kom, heb ik schrik dat ze me nog herkennen (heeft immers tot aan de 3e van het vmbo geduurd tot ze me op straat met rust lieten als ze me zagen)
Ik kan mensen die zo hard pesten (of die uberhaupt pesten) dat iemands dood er op volgt dan ook niet accepteren, dat soort gevalletjes mogen van mij keihard uit deze maatschappij getrapt worden.