Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NeverGiveUp schreef:JessicaD88 schreef:Hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik er in geloof dat Spanjaarden niet sympatiek zijn
Wat is dat nou voor een ónzin..?
Ook al was dit de vreselijkste dierenmishandeling, wat heeft dat met de rest van de miljoenen spanjaarden te maken?
JessicaD88 schreef:NeverGiveUp schreef:Wat is dat nou voor een ónzin..?
Ook al was dit de vreselijkste dierenmishandeling, wat heeft dat met de rest van de miljoenen spanjaarden te maken?
Nou ik vind dit nog best wel meevallen. Het gaat mij er om dat in Spanje 1001 tradities/evenementen met dieren gewoon zijn waarbij de dieren het onderspit delven. Op basis daarvan concludeer ik dat ik Spanjaarden niet sympatiek vind want ik geloof dat er geen een is die nooit bij een of een ander evenement/iets is geweest waar plezier werd gemaakt ten koste van een dier. Dat is nu eenmaal de aard van het beestje, de cultuur.
JessicaD88 schreef:@ Fiffill: Wie zegt dat mijn beeld het onjuiste beeld is? Misschien heb jij zelf wel een verknipt beeld van Spanjaarden?
Ik heb overigens geen tijd om dat hele stuk te lezen nu, maar ik kan er zo gauw bepaalde elementen uit halen. Nog geen elementen die mijn mening veranderen.
JessicaD88 schreef:Ik heb het ook niet alleen over stierenvechten, en ja ik ben weleens in Spanje geweest. Nouja wij hoeven het ook niet eens te worden, we komen er waarschijnlijk toch niet uit
JessicaD88 schreef:Nou ik vind dit nog best wel meevallen. Het gaat mij er om dat in Spanje 1001 tradities/evenementen met dieren gewoon zijn waarbij de dieren het onderspit delven. Op basis daarvan concludeer ik dat ik Spanjaarden niet sympatiek vind want ik geloof dat er geen een is die nooit bij een of een ander evenement/iets is geweest waar plezier werd gemaakt ten koste van een dier. Dat is nu eenmaal de aard van het beestje, de cultuur.
Cassidy schreef:Het lijkt erop dat het festival een godsdienstige oorsprong heeft. Het ging in het verleden ook om de waarde van het paardenhaar, nu is het idd een meer religieus gevecht van lichaam van mens en lichaam van wild paard. Er lopen ook tamme paarden bij maar daar gaat men de confrontatie niet mee aan. Markering in de oren wordt idd door de mensen aangebracht nadat ze bereden zijn, ze worden daarmee "heilig" verklaard....