Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Taffje schreef:Nou, als ik die ziektekostenpremies bekijk en dat gecombineerd met de veranderende hypotheekrente aftrek en mogelijk nog verplichte aflosing weet ik niet hoe ze hier op uit kunnen komen of ik heb alle voordelen gemist......
Tweeverdieners met baan
•Inkomen onder 32.900 euro per jaar: +0,25 procent per jaar
•Inkomen tussen 32.900 euro en 65.800 euro per jaar: +0,5 procent per jaar
•Inkomen tussen 65.800 euro en 94.000 euro per jaar: 0 procent
•Inkomen boven 94.000 euro per jaar: -0,5 procent per jaar
Taffje schreef:Nou, als ik die ziektekostenpremies bekijk en dat gecombineerd met de veranderende hypotheekrente aftrek en mogelijk nog verplichte aflosing weet ik niet hoe ze hier op uit kunnen komen of ik heb alle voordelen gemist......
Tweeverdieners met baan
zap schreef:Taffje schreef:Ja, dat zijn de cijfers waar je kunt zien hoeveel verschillende groepen er de komende vier jaar op voor- of achteruit gaan.
Ok..in dat geval is het toch bijna te verwaarlozen ofniet?
Tweeverdieners met baan
Christiene schreef:ik vind het eingelijk wel raar.. mensen die ja veel verdienen.. werken er wel hard voor..
en dan per maand even 400 euro betalen voor de zorgverzekering gaat wel er gver.. ja ze kunnen het wel beter missen... maar het word wel erg groot verschil.. misschien een dure tas minder kopen of een dure pak minder..
ik verdien ong. het minimum loon, dus dan zou ik dus heel weinig betalen voor de zorgverzekering? ik ben benieuwd.
Electra63 schreef:zap schreef:Ok..in dat geval is het toch bijna te verwaarlozen ofniet?
Dat is natuurlijk een beetje domme opmerking als er mensen zijn die met hun basispremie er misschien wel 200 per maand op achteruit gaan, m.a.w. minder te besteden hebben als normaal.
Daarbij wordt deze groep gekort op hun aftrek hypotheekrente en hebben zij misschien wel studerende kinderen. Er een paar honderd euro op achteruit gaan per maand, is geen kattepis.
Electra63 schreef:Christiene schreef:ik vind het eingelijk wel raar.. mensen die ja veel verdienen.. werken er wel hard voor..
en dan per maand even 400 euro betalen voor de zorgverzekering gaat wel er gver.. ja ze kunnen het wel beter missen... maar het word wel erg groot verschil.. misschien een dure tas minder kopen of een dure pak minder..
ik verdien ong. het minimum loon, dus dan zou ik dus heel weinig betalen voor de zorgverzekering? ik ben benieuwd.
Het gaat hier over inkomens van boven de € 70.000 niet over mensen die tonnen of meer verdienen. Gewoon de middeninkomens, daarvoor is een achteruitgang van € 300 of € 400 per maand een hoop geld hoor.
purny schreef:Ik vind het een goed akkoord. Dat de zorg duurder word weten we allemaal en dat voelen we allemaal. Ben blij dat het inkomensafhankelijk word en dat straks kans is dat iedereen zijn ziekenfonds kan betalen.
Electra63 schreef:Christiene schreef:ik vind het eingelijk wel raar.. mensen die ja veel verdienen.. werken er wel hard voor..
Het gaat hier over inkomens van boven de € 70.000 niet over mensen die tonnen of meer verdienen. Gewoon de middeninkomens, daarvoor is een achteruitgang van € 300 of € 400 per maand een hoop geld hoor.