Ufo's echt of is het de regering?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ShauniBef

Re: Ufo's echt of is het de regering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 01:36

Wat maken sommige bokkers de TS belachelijk zeg.. Jeetje :\

TS, ik geloof niet in een UFO, maar ik heb zoiets ook nog nooit gezien :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 01:55

:) Ik heb ook weleens een UFO gezien. Da's niet raar, d'r zijn miljoenen mensen op de wereld die UFO's gezien hebben.
Alleen de mensen die nog nooit een UFO gezien hebben willen er bewijs van zien.
Ik denk dat UFO's iets van alle tijden is. Overal ter wereld zijn er afbeeldingen en verhalen van soms duizenden jaren oud.

Deze video geeft te denken; de mensen in het vliegtuig flimen de beroemde Nazca lijnen. Deze afbeeldingen zijn gemaakt voor de uitvinding van het vliegtuig door de gebroeders Wright maar alleen vanuit de lucht zichtbaar. Nou kan je denken dat de mensen daar ook dachten dat God(en) in de hemel woonde en ze daarom afbeeldingen voor hem/hun maakten. Maar wat doet die wolk daar ineens? Het regent daar immers nooit; anders waren die lijnen ook niet zo mooi bewaard gebleven. Een van de afbeeldingen lijkt verdacht veel op een astronaut met een ruimtehelm.....

Als je dan geinteresseerd raakt, pak er dan eens een boek bij van Von Danniken of van Graham Hancock. Het is zonder meer leuke materie om je in te verdiepen al sta je er sceptisch tegenover.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 01:56

Raponsje schreef:
[quote="TeckTonie"
[quote="Raponsje"
Als er al buitenaards leven zou zijn, waar zouden deze wezens dan vandaan moeten komen?

-Ten eerste zou er dan nog een planeet moeten zijn waar leven mogelijk is.
-Daarna is de kans enorm klein dat op die planeet zwaartekracht werkt zoals wij die kennen, elke planeet heeft immers een andere zwaartekracht wet.

Dus heel veel succes met je buitenaards leven.

Wie zegt dat ze volledig zoals ons zijn, dezelfde zwaartekracht nodig hebben of überhaupt dezelfde massadichtheid hebben?

Dus heel veel succes met het te ontkennen.[/quote]

Je zult een zwaartekracht nodig hebben die gelijk is aan de onze of er verdomd extreem dichtbij zit om een planeet bewoonbaar te kunnen maken. Die kans is enorm klein en laten we eerlijk zijn, de planeten waar leven mogelijk is liggen niet voor het oprapen.

Wellicht in een parallel universum dat we ons zelf ooit zullen kruisen.[/quote]
Wie zegt dat ze leven als ons? Wij hebben zuurstof nodig en zwaartekracht. Misschien zijn er wezens die dat niet nodig hebben? Ik heb hier idd geen bewijs voor, maar ook geen 'onbewijs'.

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 02:15

Anne_GTI: Ik krijg een ontzettend naar gevoel van dat soort filmpjes...
Vooral die wolk... Het lijkt alsof er constant wezens voorbijlopen in die wolk... En dan dat silhouet... Brr...
Maar wat betekenen die lijnen nou precies?

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 03:00

Het is de regering van de VS. Obama is uiteraard ook een alien, hier gekomen om onze planeet te veroveren! :j

Nee serieus, ik vind het filmpje wel een beetje creepy, maar dit komt eigenlijk meer door het geluid en dat wat je verwacht te zien. Je ziet slechts een wolk, met een vlekje erin. Je hersenen doen de rest..

Wel vind ik het ontzettend naïef van ons om te denken dat wij in zo een groot universum de enige levensvorm zijn. Er zal vast wel meer zijn, zij het met een andere massadichtheid en zwaartekracht.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 08:15

Kana schreef:
Je gooit nu met allemaal door mens gemaakte indrukken en gaat er vanuit dat buitenaardse wezens ook zo denken en vinden. Dat zou best toeval zijn dan, toch?

Juist niet. Ik denk dat het universum zo groot is en wij mensen weten maar zo verschrikkelijk weinig ervan. Is het niet al bewezen dat Mars water bezit, dus eigenlijk dat er leven mogelijk is.
Maar ik denk dat als we aan leven denken, dat we dan gelijk aan mensen denken idd, maar dat is "leven" niet. Elk levend organisme is al leven en ik geloof best dat er andere sterrenstelsels zijn waar best leven mogelijk is.
Maar ik denk niet dat wij mensen ZO interesant zijn dat we elk levend "iets" aantrekken, dus dan de vraag te stellen van waarom ze niet naar hier komen als ze er echt zijn... ik denk dat dat simpel verklaart kan worden door dat ze gewoon geen interessen hebben OF gewoonweg net kunnen. Bacterien etc die kunnen nou ook weer niet gelijk een rumteschip maken he!
Ik geloof dus best dat er levend organismes zijn op andere planeten, maar ik geloof niet dat de Unidentified Flying Objects van hun zijn.

En waarom is er zwaartekracht nodig voor leven?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 10:57

Er zijn zelfs op aarde wezens die andere omstandigheden nodig hebben dan de meeste beestjes. Er zijn organismen die van zwavel afhankelijk zijn om te overleven, en voor wie zuurstof giftig is. Het is een bekrompen visie te denken dat al het leven altijd dezelfde omstandigheden nodig heeft, alleen omdat wij ons geen voorstelling kunnen maken van levenssoorten die kunnen leven zonder water en zuurstof, maar misschien wel ademen in metaaldampen en zich wassen in vloeibaar gesteente.

Ik zie gewoon een wolk, zoals je die vaker ziet vanuit een vliegtuig, waarvan de dichtheid varieert. Je weet niet eens de stand van dat vliegtuig, voor hetzelfde geldt maakt-ie net een bocht en zie je gewoon een stukje grond.

Ik denk wel dat de media een beste rol speelt in de houding t.o.v. UFO's en buitenaards leven. Tenslotte hebben ook weinig mensen een reuzenoctopus gezien, of een lantaarnvis, of iemand met een vleesetende bacterie in z'n lijf, en dat nemen we allemaal wel voor waarheid aan. Omdat wetenschappers het zeggen? Omdat zóveel mensen ze hebben gezien dat we het wel geloven? Omdat er onweerlegbare(!) foto's of filmpjes van zijn? Omdat dit minder eng is dan aliens? Best grappig dat we het ene nooit in twijfel trekken en het andere wel.

Maar toch blijft er bij mij iets knagen...want als 'miljoenen mensen' een UFO hebben gezien, als er 'zoveel' bewijs is zelfs van eeuwen oud, waarom zijn veel wetenschappers dan nog altijd niet overtuigd? Waarom is er dan geen foto of filmpje wat écht duidelijk is, waar écht geen andere verklaring voor te geven is, waar niet drie mensen getuige van waren maar 3000? Dan blijft het toch hangen in dezelfde categorie als monster van Loch Ness en Bigfoot - mensen hebben het gezien, er zijn foto's en films van, maar we weten eigenlijk best dat 't niet bestaat. (ik wil niet overtuigd zeggen dat het allemaal niet bestaat, maar het wordt wel in diezelfde categorie geplaatst, zo bedoel ik 't)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 11:37

Denk ervan wat je wilt maar bedenk wel dat 500 jaar geleden de mensen in Europa nog dachten dat je van het randje van de platte aarde af kon vallen en dat de aarde het centrum van het universum was.

In een gemeente hier niet ver vandaan denken ze dat dinosaurussen helemaal niet echt bestaan hebben want de wereld is pas 5000 jaar oud. Dinobotten zijn werk van de duivel. Dat geloven zij....

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 11:53

Ik weet niet of Ufo's bestaan, heb ze nog nooit gezien, maar t is ookwel arrogant om te denken dat wij in het hele heelal met al zn planeten de enigen zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 11:58

Miepie77 schreef:
Ik weet niet of Ufo's bestaan, heb ze nog nooit gezien, maar t is ookwel arrogant om te denken dat wij in het hele heelal met al zn planeten de enigen zijn.

Misschien voeren ze op Mercurius dezelfde discussie nu! :j

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 12:00

vuurneon schreef:
Miepie77 schreef:

Misschien voeren ze op Mercurius dezelfde discussie nu! :j

:D precies, dat weten we niet

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 12:10

Theoretisch gezien zullen er ongetwijfeld elders planeten zijn waar net als hier leven is geëvolueerd (tenzij je in het creationisme gelooft). Natuurkundig gezien is het (voor zover wij weten tenminste) onmogelijk dat 'buitenaardse wezens' de afstanden kunnen overbruggen om hier te komen. De dichtstbijzijnde ster waaromheen planeten cirkelen waarvan er misschien één bij zit waar leven zou kunnen zijn, alfa Centauri, staat 4 lichtjaren hier vandaan: 4 jaar reizen met de snelheid van het licht. Natuurkundig gezien kan het niet sneller. De rest ligt nog veel verder weg.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 15:20

Anne_GTI schreef:
Denk ervan wat je wilt maar bedenk wel dat 500 jaar geleden de mensen in Europa nog dachten dat je van het randje van de platte aarde af kon vallen en dat de aarde het centrum van het universum was.

In een gemeente hier niet ver vandaan denken ze dat dinosaurussen helemaal niet echt bestaan hebben want de wereld is pas 5000 jaar oud. Dinobotten zijn werk van de duivel. Dat geloven zij....

Mensen hebben nooit gedacht dat de aarde plat was. Bijvoorbeeld uit het feit dat ze wisten dat als je een hogere toren bouwt je dan verder over de horizon kan kijken blijkt dat ze geweten moeten hebben dat de aarde rond is.

Die fabel is pas veel later verzonnen, door een schrijver in een boek om de kerk zwart te maken. Hij schreef dat de kerk de mensen opzettelijk dom hield, bijvoorbeeld door te vertellen dat de aarde plat is. Dit was satire, en mensen hebben dit nooit echt gedacht.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:14

Ik heb weleens wát gezien (toen in Capelle a/d Ijssel... maar de bokkers geloofde me niet) maarja... zijn we dan écht de enigen in het Universum?
Bij mij is het 50/50!

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:24

Anne_GTI schreef:
:)

Als je dan geinteresseerd raakt, pak er dan eens een boek bij van Von Danniken of van Graham Hancock. Het is zonder meer leuke materie om je in te verdiepen al sta je er sceptisch tegenover.

Pak dat boek, doe de kachel aan, gooi het boek er in, ga naar de bieb, en huur een echt boek. Van Danniken is echt de grootste onzinschrijver die ik ken (en met mij de hele universiteit), en tevens de persoon op wie heel veel andere onzin schrijvers zich gebaseerd hebben. Lees dan liever een echt boek over archeologie.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 04:13

Even doorgelezen en spontaan het deuntje van the x-files in mn hoofd...
Ben aan het zappen...wth...op history channel nu een ufo programma over area 51 xD
Ancient Aliens heet het.

Er is al bewijs van buitenaards leven,(zijn bacterien gevonden dus tja).
Maar bewijs voor intelligent buitenaards wezen...nee geen bewijs.
Planeten die vermoedelijk op aarde lijken, zijn er genoeg, in de Melkweg alleen al een paar die we nu kennen.

Natuurlijk verbergt de (Amerikaanse, Russische en Chinese) regering dingen,
Zou jij je militaire operaties openbaar maken als je nieuwe dingen ontwikkeld?

Geloof ik in ufo's?
Jawel, niet alles is te verklaren (wordt openbaar gemaakt).
Wij vliegen ook in een schip de ruimte in, mocht er intelligent leven zijn die hetzelfde doen, is hun voertuig voor mij een ufo.

Zelf dacht ik eens een ufo te zien, google werk, beetje astronomie termen gezocht (ja ik ben NERD),
Conclusie, fireball http://www.youtube.com/watch?v=Xfgw9e8kLtY&feature=youtube_gdata_player

Dus zelf nog geen ufo gezien, geen ronde...geen driehoekige...niets...
(ja ze vliegen niet alleen meer in een poffertje...doritos zijn het nieuwe model)