UCI ontneemt Armstrong Tourzeges

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: UCI ontneemt Armstrong Tourzeges

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 09:53

Maar die titel is dus onrechtmatig verkregen. Dat hij de kanker heeft overwonnen is enorm knap, maar heeft hier niets mee te maken natuurlijk. En het nemen van doping was ultiem gezien nog altijd zijn eigen keuze, dus dit risico liep hij nou eenmaal.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 10:19

Da's waar, vroeg of laat komt de waarheid altijd boven water. Maar het is jammer, in sommige dingen wil je nu eenmaal graag geloven.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 12:11

Ik denk dat je terug moet naar de jaren 50, misschine begin 60er jaren wil je een dopingvrije tourwinaar (of winnaar van welke grote ronde dan ook) vinden, sinds de introductie van de doping kan je niet meer winnen zonder.
Ik denk overigens ook dat je niet helemaal zonder hoeft, er zijn zat doping methoden die helemaal niet slecht/ongezond zijn voor een sporter, misschien zelfs wel beter dan zonder want sporten op zo'n niveau is zoiezo niet meer gezond te noemen zonder extra ondersteuning. Misschien moeten we naar een gecontroleerd toegestaan doping gebruik van bepaalde, niet ongezonde methoden/middelen zodat de sport mooi en eerlijk blijft en de sporters er ook niet de dupe van worden.
Ik weet niet of jullie de dopinglijst al eens bekeken hebben maar als ik zie wat daar allemaal op staat en ik kijk naar wat er in een gemiddelde apotheek over de toonbank gaat is half nederland aan de doping.....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 12:23

Gert Jacobs zat net bij koffietijd, en ondanks dat ik geen fan van hem ben had ie een goed punt.

Waarom wordt alleen Armstrong op deze manier aangepakt?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 12:24

Omdat hij nog geen namen heeft genoemd :) Daar wacht de halve wereld dus op.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 12:42

Dat vraag ik me dus ook af, vind het inmiddels nergens meer op lijken, iedereen krijgt een tijdelijke schorsing en niemand banketstaaf ergens meer over, Armstrong wordt werkelijk neergezet als of ie in zijn eentje de wielersport om zeep helpt.
Voordeel is wel dat ik denk (hoop in elk geval) dat er nu echt eens nagedacht gaan worden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 12:52

Cayenne, waarom moet hij namen noemen? Pak gewoon de uitslagen erbij...
Vino, Ullrich... Ik noem zo maar ff twee

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:13

Ik zou niet weten waarom hij namen moet noemen, kunnen ze zelf toch wel bedenken. Eisen ze van de anderen die gepakt zijn toch ook niet.

Neem de top tien (of twintig) van de laatste 40 jaar of zo...... ;)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:31

stef schreef:
Gert Jacobs zat net bij koffietijd, en ondanks dat ik geen fan van hem ben had ie een goed punt.

Waarom wordt alleen Armstrong op deze manier aangepakt?

Misschien omdat die anderen niet zeven keer op rij een tour hebben gewonnen met behulp van een zwaar gedopeerde ploeg. Omdat anderen niet frontaal de aanval kozen bij elke dopingbeschuldiging, omdat anderen geen mensen kapotgeprocedeerd hebben, omdat anderen dopingtegenstanders het werken letterlijk onmogelijk gemaakt hebben?

Of je het leuk vindt of niet, je kan Armstrong niet met die andere renners vergelijken, hij was de baas in het peloton en wordt nu als een baas behandeld. Of zou je het logisch vinden dat elke kassier op dezelfde manier aangesproken wordt op de bankencrisis als de bankbestuurders?