Saboteren sollicitatie: 10 boetes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 14:45

purny schreef:
Paan schreef:
Iemand schreef dat er in de zorg nog banen genoeg zijn. Mijn man heeft hij een aantal instanties gesolliciteerd, maar krijgt daar steeds te horen dat hij niet geschoold is en er dus geen werk voor hem is. Dus dat schiet ook niet op. Hij heeft nu een baan aangenomen voor 3 maanden. Het kan daarna verlengt worden maar het kan ook ophouden. Hij heeft gelukkig de instelling dat hij aanpakt. En omscholing via het UWV? Dat doen ze niet meer. Daar zijn ze mee gestopt.

Er worden ook BBL plekken aangeboden, weet niet of hij daar op had gesolliciteerd? Ik heb toen der tijd een stuk of 10 open sollicitaties voor leerling verzorgende geschreven en werd ook afgewezen met de meest rare redenen. Uiteindelijk ben ik gelukkig wel aangenomen als leerling maar dat was ook omdat ik al een stukje zorgachtergrond heb.

Hij heeft van alles geprobeerd. Maar die BBL plekken geven ze liever aan iemand van 20 dan aan iemand van 46.

Yamcha, zelf een opleiding gaan volgen kost handen vol met geld en is voor iemand van 46, die al 30 jaar uit de schoolbanken is, niet makkelijk. Zeker niet als je een uitkering hebt en dus geen baas hebt die betaald.

Magrathea

Re: Saboteren sollicitatie: 10 boetes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:02

Inderdaad. Van een uitkering kan je dus echt geen opleiding betalen. Moet je dan maar gaan lenen?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 16:04

dat is indd wel tegen mij gezegd

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 16:32

@Paan: Ik zit in een klas waar de oudste 49 is.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 17:57

Wauw! Ik heb weer drie vacatures van het UWV gekregen. Twee vragen een opleiding die ik
Niet heb en bij de derde moet ik Savonds werken. Dat is heel handig als
Alleenstaande moeder. Maar ik ga solliciteren anders ben ik verwijtbaar. Maar het gaat natuurlijk weer nergens over :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 17:59

Lauren_ schreef:
Wauw! Ik heb weer drie vacatures van het UWV gekregen. Twee vragen een opleiding die ik
Alleenstaande moeder. Maar ik ga solliciteren anders ben ik verwijtbaar. Maar het gaat natuurlijk weer nergens over :D

Maar hoe kan je dan solliciteren? Wat ga je er dan inzetten?

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:07

Dat ik de gevraagde vaardigheden/opleiding niet hè. Maar dat ik snel leer en verwacht dat dat geen probleem zal zijn.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:09

Suzanne F. schreef:
Lauren_ schreef:

Maar hoe kan je dan solliciteren? Wat ga je er dan inzetten?

Gewoon je CV sturen.

Op gesprek zullen ze vragen "kun je s'avonds werken?"
Dan antwoord je "Nee, want ik heb een kind en geen oppas".

Voor de andere gewoon je CV sturen zal genoeg zijn voor een afwijzing.

Probleem opgelost.

Snap niet dat er zo'n vreemde mis-match word gestuurd. :o

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:03

Dat vind ik van het UWV weer nogal apart ja. Naast die mensen die schijnen te denken 'recht' te hebben op 'vakantietijd' wanneer ze bij het UWV aankloppen.

Ik snap deze houding niet, heb ook geen zin om me daarin te verdiepen.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:45

Mijn moeder was na jaren afgekeurd te zijn weer goed gekeurd. Geen probleem. Ze kreeg als 56 jarige (en oma van 2) een baan als heftruckchauffeur voor geschoteld met de mededeling dat ze dat wel kon _O- Ze heeft totaal GEEN ervaring met die dingen en geen certificaat daarvoor. Ze heeft de arts recht in zijn gezicht uitgelachen. Ze zei tegen hem dat ze haar oude beroep weer ging doen. +:)+ Ze werkt nu nog als particulier verpleegkundige, laatste fase zorg is haar specialiteit.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 20:03

Ik zit nu ook in de WW. Ben nu 7 weken werkloos en heb 69 sollicitaties verstuurt. Op 2 (!!!!) heb ik reactie gehad.De 1 belde afgelopen donderdag of ik maandag op gesprek kon komen nou prima! Vrijdag lees ik in mijn mail dat het gesprek niet doorgaat omdat ze al iemand hebben gevonden. De 2de die reageerde zei in 1ste instantie dat het werk alleen voor oktober was ( 1maand werk is poedersuiker maarja toch weer een maand van de bank af) daarna zeiden ze dat het maar voor 1 week in oktober was..Dat vond ik te weinig maar was toch aan het twijfelen en UWV zei dat ik ze moest afwijzen heb dat ook gedaan.

Ben nu al wel 7 weken vrijwillig werk aan het doen zodat ik toch wat omhanden heb. Vacatures van werk.nl zijn echt niks..van mijn e coach krijg ik vacatures in Friesland terwijl ik hartje Rotterdam woon.

Verder kreeg ik vandaag mijn specificatie van mijn WW uitkering. Ik ben 200 euro gekort wegens ziekte ( heb een ongelukje gehad en kon 1 week niet echt lopen en dat ook netjes gemeld en 2x een controleur hier geweest die zei dat het verstandiger was om mij langer ziek te melden,dit heb ik niet gedaan) en nu ben ik 200 euro gekort en snap niet wat ik verkeerd heb gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:08

Daks schreef:
yamcha sollicitatie's 1 heb ik er gesobateerd ja. En heb die periode van mijn eigen zelf betaalde belastinggeld geleefd ja. Word nu hier neergezet als 1 of andere aso omdat ik even voorbij liet gaan.

En niet willen werken ja zeker wel heb in een kwekerij gewerkt en ook bij de post met de kerst.
Dus het willen zeker wel maar wel bij een baan die enigsinds nog wel aanspreekt.
Kijk als ik die sollicitatie had moeten doen na 2 maanden ofzo dan had ik er zeker voor gegaan maar niet na de 2e week van mijn ww.

I'm sorry, dat had ik niet begrepen, excuus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:16

Het UWV is wel eens in de war zo kreeg ik vorige week zaterdag een brief van ze waarin mij medegedeeld werd dat mijn WW was stop gezet want ik was 30 juli volledig aan het werk!?....

Echt lezen kunnen ze daar niet..in mijn tijdelijk contract stond dat ik werkzaam zou zijn van 30 juni tot 2 september.... vroeger keerden ze dan 0,00 aan je uit, nu dus niet meer dan wordt je uit de ww gehaald en moet je als het een kort contract betreft, een herleving aanvragen wat ik dus heb gedaan dus ik afgelopen maandag weer bellen met die lui...ik heb al zoveel tijd zitten verkloten aan hun..dat ze me net zo goed in loondienst kunnen nemen :))

Maar goed door dit gedonder zit ik wel bijna 2 maanden zonder vast inkomen _-:(

Volgende week donderdag heb ik een sollicitatiegesprek dus wie weet is dat mijn verlossing van het UWV *\o/* *\%/*

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:35

krijg opeens sinds vorige week ook allemaal mails met vacatures van het UWV want ik ben werkloos?.

Euh heb al 4 jaar een vaste baan en heb ervoor ook altijd gewerkt full-time. Heb ze gebeld dat ze die naar de verkeerde sturen maar dat die naar mijn Ex moet zodat hij met zijn luie es een keer van de bank komt en de zorg verplichting (ook alimentattie) een keer nakomt -:(- -:(- .
Schandalig dat nederland blijft betalen voor dit soort gasten...iedere keer verzinnen ze wat om thuis te zitten en nog geld vangen ook nog waar ik geen beslag op kan leggen want ze moeten ook leven (heeft geen huis, auto enz dus wat voor een kosten heeft hij). NEE GEEN RECHT TOT LEVEN EERST WERKEN..... grrr ik betaal hem (via belasting) nu terwijl hij voor zijn kids hoort te betalen.

*soms heb ik zoveel spijt van mannen*.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:39

Prisca....mooi dat jij wel werkt maar je hoort toch 50/50 voor je kinderen te betalen, komt hij zijn deel dan niet na!? Die mails kan je dan toch gewoon doorsturen naar je ex toe!?

Mensen die echt niet willen werken, die het zelfs vertikken om bijv. asperges te steken die kunnen ze beter de uitkering afpakken..maar goed das mijn mening!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:43

Nope geen 50/50 we hebben geen co-ouderschap omdat ik wist dat hij niet ging betalen dan zou hij er nog eens met de helft van de belasting en kinderbijslag aan de haal gaan. Hij wilde dit 2 jr geleden al maar de mediator vond dat hij eerst maar eens een basis moest hebben :D. Nee hij moet gewoon alimentatie voor de kids betalen (niet voor mij). Ben blij dat ik een goede baan heb want anders... pffff

Klopt idd heeeeel hard aanpakken is nu al 4 jaar zo hij denkt mij ermee te plagen maar vergooit ook zijn eigen toekomst want hij bouwt ook niets op enz..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:58

Nou ben je dan mooi klaar mee, met zo'n stoethaspel als vader, lekker voorbeeld ook voor je kind(eren)....zulke gasten zouden geen kinderen moge n krijgen...vader worden is een 1 maar vader zijn is 2 daar moet je een echte man voor zijn..jou ex is gewoon puberaal bezig Prisca.(zo komt het over op mij)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 17:22

Daarom is het schandalig dat deze mensen nog steeds geld krijgen waar ik hard voor werk. En als jullie ook al is het maar tijdelijk voor werken zijn er dit soort mensen die er van profiteren.

Ik denk dat er voor iedereen zeker werk ik kost alleen vaak moeite maar als je wil moet het lukken.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 19:04

Magrathea schreef:
Inderdaad. Van een uitkering kan je dus echt geen opleiding betalen. Moet je dan maar gaan lenen?

En dan moet je daarna wel een baan krijgen om die lening terug te betalen _-:( .
UWV verhalen ben ik ook bekend mee. Ik kwam terecht bij een reintegratieburo wat er met de pet naar gooide maar ik mocht niet overstappen want dat kostte geld. Later mocht ik van mensen vernemen dat ze gewoon geen zin in de administratie hadden.
Nou had mij dan aangenomen zou graag dit soort dingen doen voor mensen die besodemietert worden en aan het werk willen.

Voor de rest heb ik de afgelopen 3 jaar zoveel kromme dingen meegemaakt dat ik er een boek over kan schrijven.

Zo heb ik vorig jaar via de gemeente in een traject gezeten en heb daarbij op de administratie gewerkt van een sociale werkplaats. Na een hele zware start(had echt bijna mijn biezen gepakt) had ik mijn draai gevonden. Echter kon ik niet blijven want er was bij de gemeente geen geld (lees 10.000 euro voor een jaar plaatsing). Dus moest ik eruit, inmiddels zit ik bijna een jaar in de bijstand(wat de gemeente dus betaald) en daar was dus wel geld voor :? . Ze hadden mij beter daar aan het werk kunnen houden, beter voor de geestelijke gezondheid en het is op zo'n manier veel makkelijker aan een andere baan te komen+de ervaring die ik op zou doen.
Ik heb het zelfs via de directeur toen geprobeerd om te kunnen blijven, deze heeft toen ook nog met de gemeente contact gehad maar helaas.

Hoe krom.

Ik vul nu mijn dagen als vrijwilliger bij de dierenambulance en ik heb ene leuk oproep baantje.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 20:25

Prisca schreef:
Daarom is het schandalig dat deze mensen nog steeds geld krijgen waar ik hard voor werk. En als jullie ook al is het maar tijdelijk voor werken zijn er dit soort mensen die er van profiteren.

Ik denk dat er voor iedereen zeker werk ik kost alleen vaak moeite maar als je wil moet het lukken.

Los van jouw ex: er zijn 500.000 werklozen en 100.000 banen.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:01

Dat neemt niet weg dat je als werkloze je best zou moeten doen een van die 100000 banen te slepen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:06

Hmm schijnbaar zijn er nog steeds mensen die denken dat de gemiddelde werkloze op zijn gat achter de geraniums zit en het wel best vind om elke maand bij wijze van spreke aan de telefoon te moeten hangen wanneer er weer eens een probleem is met het storten van de uitkeringen. Word wakker mensen! Er is geen werk op het moment en hoe hard je ook zoekt, je kan geen ene baan vinden of je hoort niks meer. Wanneer gaan mensen dit nou eens een keertje doorhebben en blijven ze niet met het eeuwige stokpaardje dat er wel werk is!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:19

M3lisss schreef:
Dat neemt niet weg dat je als werkloze je best zou moeten doen een van die 100000 banen te slepen.

Ik doe al 3 jaar mijn best. En dan heb je een baan en dan gaat het bedrijf na 2 weken failliet. Of je hebt een baan, krijgt en ongeluk met een hersenschudding als gevolg en je ligt er dan ook uit.

Om nog maar te zwijgen hoe sommige werkgevers met hun sollicitanten omgaan. -O-

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:24

purny schreef:
Hmm schijnbaar zijn er nog steeds mensen die denken dat de gemiddelde werkloze op zijn gat achter de geraniums zit en het wel best vind om elke maand bij wijze van spreke aan de telefoon te moeten hangen wanneer er weer eens een probleem is met het storten van de uitkeringen. Word wakker mensen! Er is geen werk op het moment en hoe hard je ook zoekt, je kan geen ene baan vinden of je hoort niks meer. Wanneer gaan mensen dit nou eens een keertje doorhebben en blijven ze niet met het eeuwige stokpaardje dat er wel werk is!

idd. ik kots inmiddels een beetje van dit soort mensen. Ze projecteren je gelijk als misdadiger maar nemen niet de moeite eens een gesprek aan te gaan met de persoon achter de uitkering.
Het gros van de mensen met een uitkering wil gewoon aan het werk en doet daar mega hard zijn best voor.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:53

Ik dat geval hebben we toch dezelfde mening Cowgirl?