purny schreef:Paan schreef:Iemand schreef dat er in de zorg nog banen genoeg zijn. Mijn man heeft hij een aantal instanties gesolliciteerd, maar krijgt daar steeds te horen dat hij niet geschoold is en er dus geen werk voor hem is. Dus dat schiet ook niet op. Hij heeft nu een baan aangenomen voor 3 maanden. Het kan daarna verlengt worden maar het kan ook ophouden. Hij heeft gelukkig de instelling dat hij aanpakt. En omscholing via het UWV? Dat doen ze niet meer. Daar zijn ze mee gestopt.
Er worden ook BBL plekken aangeboden, weet niet of hij daar op had gesolliciteerd? Ik heb toen der tijd een stuk of 10 open sollicitaties voor leerling verzorgende geschreven en werd ook afgewezen met de meest rare redenen. Uiteindelijk ben ik gelukkig wel aangenomen als leerling maar dat was ook omdat ik al een stukje zorgachtergrond heb.
Hij heeft van alles geprobeerd. Maar die BBL plekken geven ze liever aan iemand van 20 dan aan iemand van 46.
Yamcha, zelf een opleiding gaan volgen kost handen vol met geld en is voor iemand van 46, die al 30 jaar uit de schoolbanken is, niet makkelijk. Zeker niet als je een uitkering hebt en dus geen baas hebt die betaald.