Booooo schreef:Ik snap echt niet dat mensen hier medelijden hebben met de inbreker
Ik geef de bewoners groot gelijk.. Of dat de inbreker nou gewelddadig was of niet, ik vind dat echt niks met de situatie te maken hebben. Hij had niks in dat huis te zoeken.
Oh, want een inbreker is een ding dus het maakt niet uit dat hij dood is? Ik vind het zeer triest voor alle betrokken partijen dat dit is gebeurd.
svdijk schreef:Tja, er is natuurlijk wel een mens overleden doordat hij "mishandeld" was.
Echter vind ik dat je absoluut je eigen huis mag beschermen, en tja, dan vind ik het een gevalletje "pech gehad" voor de inbreker.
Voor hetzelfde geld had de inbreker een van de bewoners dood geslagen/stoken/schoten net wat er voor handen was, en dan?
Dan had iedereen gezegd dat de inbreker levens lang zou moeten krijgen, of werden de bewoners aangesproken op het feit dat ze niets hadden gedaan...
Je hoeft maar ongelukkig terecht te komen en je legt al het loodje, dus om de bewoners als verdachten te beschouwen, ik persoonlijk vind het wat overtrokken.
Als je verkeerde dingen doet, waaronder inbreken, dan loop je risico's dat je gepakt word, ofwel door de politie ofwel door een sterke vent die je even in je kraag grijpt.
En ik heb ook nog niemand hier gezien die dat tegenspreekt. Risico is er, dat klopt. Zelfverdediging is ook niet meer dan logisch.