Mizsz_Kitty schreef:Het zou een uiterste stap zijn, maar je hebt juist toch ook wat "goeds" nodig. Zonder hobby leef ik toch echt om te werken, ipv dat je werkt om veel voor te leven!
Kleding, goedkoper? Niets van gemerkt(shop ook amper), huizenprijzen die dalen zijn alleen goed voor de starters die wel een goede(goedbetalende) baan hebben, etc etc.
Ben wel van mening dat er altijd werk is, maar dat betekend niet dat het genoeg is om je hoofd boven water te houden.
En dat over die 7 magere jaren, dat je daar voor had kunnen sparen. Wanneer dan? Ben 3 jaar klaar met HBO, daarna werk en huis goed voor elkaar, nu zonder vast werk en huis wat gewoon betaald moet worden. En nieuw gespaard geld komt er niet.
Achteruit kijken helpt niet, je moet nu de keuzes maken die jouw toekomst beter gaan maken (denk ik)
Ik ken jouw situatie verder niet maar huis zal misschien lastig zijn te verkopen, dus moet er meer geld verdiend worden en waar mogelijk wat bezuinigd worden. Of je verkoopt met groot verlies je huis en gaat andere opties overwegen?