Facebook op zijn kop door foto.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:03

Marjoow schreef:
Dus een meid van 10/11 mag niet zomaar in de pauze even facebook checken omdat er wellicht en schokkende foto op kan staan :?

Ik had in die leeftijd nog niet eens een telefoon, laat staan één waar internet op zat. Kortom, ja kinderen van die leeftijd horen imo ook niet zonder toezicht op internet, met al die troep die er destijds op staat.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:05

Fiffill schreef:
Die ketting bedoelde ik idd ja. Maar ik las heel veel mensen die het daarover hadden en ook het feit dat het been er niet helemaal op staat. Hoeveel van die gecentreerde foto's wel niet gewoon heel saai zijn, dat is het punt van deze foto ook helemaal niet. Vind het ook niet de beste foto die ik ooit heb gezien hoor maar het lijkt hier meer een kwestie te zijn van wat het is zonder poespas. Ik vind het daarom eigenlijk best een interessante foto, er wordt niet meer van gemaakt dan wat het is.

Dat er een ketting niet boeiend hangt, maakt het niet ineens een boeiende foto..

Het is een beetje een scherp uitgevallen kiekje voor mijn gevoel.. niet nagedacht over de ketting, die hing toevallig in de weg, voegd niets toe aan de foto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:06

cam schreef:
Het is zo'n algemeen gekleurd paard met aftekening van 13 in een dozijn. zou het knap vinden als iemand het paard zou herkennen.

Jeetje, al zou mijn paard er zo uit zien, en zo ziet die van mij er ook ongeveer uit, dan nog zou ik hem zeker herkennen!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:08

Diaz schreef:
Fiffill schreef:
Die ketting bedoelde ik idd ja. Maar ik las heel veel mensen die het daarover hadden en ook het feit dat het been er niet helemaal op staat. Hoeveel van die gecentreerde foto's wel niet gewoon heel saai zijn, dat is het punt van deze foto ook helemaal niet. Vind het ook niet de beste foto die ik ooit heb gezien hoor maar het lijkt hier meer een kwestie te zijn van wat het is zonder poespas. Ik vind het daarom eigenlijk best een interessante foto, er wordt niet meer van gemaakt dan wat het is.

Dat er een ketting niet boeiend hangt, maakt het niet ineens een boeiende foto..

Het is een beetje een scherp uitgevallen kiekje voor mijn gevoel.. niet nagedacht over de ketting, die hing toevallig in de weg, voegd niets toe aan de foto.

Oh echt? :P Nee dat snap ik ook wel. Maar zoveel mensen praten daar alleen maar over, daar gaat het toch helemaal niet om :) overigens vind ik het eruit zien alsof er over die ketting juist is nagedacht. Maar goed, je hoeft het natuurlijk niet mooi te vinden ;)

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:09

Ik kan de foto niet zien, inhoud is niet beschikbaar maar dat is niet belangrijk.

Er wordt veel hypocriet gedaan over dieren slachten en vlees eten. De vleeseters willen elke avond hun stukje vlees op het bord maar ze willen er liefst niet mee geconfronteert worden op welke manier dat er juist geraakt??
Kom zeg, en kindjes mogen zo geen foto onder ogen krijgen?? Kindjes horen op de eerste plaats al niet thuis op Facebook, die moeten buiten spelen... En ouders die hun kinderen toestaan om een fake geboortedatum in te vullen zodat ze kunnen facebooken, moeten er dan maar tegenkunnen dat hun kinderen al eens blootgesteld worden aan iets wat misschien nog niet geschikt was voor hun te jonge oogjes.

Melk komt van de koe, eitjes van de kip en vlees komt van dieren die eroor geslacht worden... En naar mijn mening wordt het hoog tijd dat volwassenen en kinderen daar nog eens aan herinnerd worden :+ Blijkbaar denken velen dat die dingen in de supermarkt groeien of zo...

't Zou nog is oorlog moeten worden...

Collie2008

Re: Facebook op zijn kop door foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:11

Giotto *applaus*!

Helemaal mee eens

En wat denk je dat kinderen dagelijks op het nieuws voorgeschoteld krijgen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:14

wel.heel.generaliserend.dat*De vleeseters*allemaal.zo.denken.he :P
maar.Ben.het.er.mee.eens.dat.veel.t0ch.hun.k0p.in.het.Zand.steken :j

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:16

Lifaya.. misschien even normaal typen? Leest wel zo makkelijk..

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:16

denk dat ze via haar mobiel typt?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:18

>;) als.ik.dat.k0n.deed.ik.het.wel....Ben.geen.penny ;) :+
lapt0p.heeft.helaa.alc0h0l.gehad.paar.dagen.terug

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:19

_/-\o_ Morgen kan ze weer gewoon type. Heeft ze al eerder uitgelegd

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:21

lifaya schreef:
wel.heel.generaliserend.dat*De vleeseters*allemaal.zo.denken.he :P
maar.Ben.het.er.mee.eens.dat.veel.t0ch.hun.k0p.in.het.Zand.steken :j

Het is volgens mij gewoon een feit dat men er liever niet aan herinnerd word vanwaar het vlees komt. Op 30 km van hier is een fantastisch restaurant waar je superlekker vlees (vooral runds en kalfs) kan eten. Allemaal van eigen kweek...dan zit je in de tuin een lekker stukje kalfsvlees te eten, met zicht op de loopstal waar de kalveren lopen. Doet toch raar hoor...

Het is idd wel heel generaliserend maar ken geen percentages en denk dat de meesten wel begrijpen wat ik bedoel. ;)

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:22

lifaya schreef:
>;) als.ik.dat.k0n.deed.ik.het.wel....Ben.geen.penny ;) :+
lapt0p.heeft.helaa.alc0h0l.gehad.paar.dagen.terug

Heeft ie dan een kater?? :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:23

Ben.Bang.dat.die.K0rsek0v.heeft.0pgel0pen -O-

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:31

Nou nou hier hangen de karkassen en afgesneden }:0 gewoon zo langs de weg en dat zien elke dag ook heeeeeel veel voorbij lopende kindertjes, en die krijgen er geen trauma van. Ook ben ik in alle jaren dat ik hier in Tunesie woon al maar liefst 1 hele vegetarier tegengekomen :=

Dat al die 'like en share' acties op facebook vervelend zijn ben ik wel helemaal met je eens TS! De zielige verhaal acties, alsof een arts werkelijk een op sterven liggend kindje enkel gaat opereren als de foto 10.000 likes krijgt?! En net alsof de kindertjes in Afrika ineens geen honger meer hebben als een foto maar veel wordt geshared?!

Maar ook de acties van bedrijfjes wordt ik wel een beetje zat, elke keer als je facebook opent zijn zowat de helft van alle berichten van die share en like dingen, zielige acties, win dit of dat, of spelletjes. Ik vind facebook leuk om foto's en nieuws van kennissen en vrienden te zien en lezen, de rest hoeft van mij niet zo nodig :o

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:31

Facebook op z'n kop?? Ik word er niet warm of koud van.

Zoals al meer gezegd, er zijn 'ergere' foto's. Maar goed er zijn nog aardig wat tere, sensitieve zieltjes die nog niet veel reality-eelt hebben opgebouwd :(:)
Het is een foto van/voor een fotoacedemy en heus, dit paard was waarschijnlijk al dood voor het aan een ketting werd opgehaald...

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:28

Nou boehoe! Wat een erge foto zeg? Ik bedoel ik vind niet dat je het moet opdringen aan mensen o.i.d. maar het is toch gewoon vrij logisch? Paard wordt gedood, paard wordt op die manier opgehangen zodat al het bloed eruit kan lopen. Ik snap ook echt niet waar de ophef over is want het is niet alsof ze de functie echt in beeld brengen wat wel een onsmakelijk beeld is, namelijk een gigantische bloedplas.

Je ziet hier alleen een dood paard opgetakeld. En als je het daar niet mee eens bent (dat het gebeurd, niet dat je het moet zien, dat is ieders eigen keuze, allicht een beetje hypocriet), dan moet je maar vegetariër worden.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:38

Ik denk dat jullie het punt missen waarom facebook hier raar op reageerde..

De foto is namelijk een winnende foto van een tijdschrift. Deze foto werd daar als mooi omschreven.. Nu ben ik geen "ahhww sielug" persoon, maar ik vind deze foto niet mooi? Ik vind iets doods nooit mooi.. Iets wat dood is, zeker met bloed etc, is toch niet om mooi te noemen?

Ik denk dat dat gedeelte in het verkeerde keelgat schoot bij veel mensen..

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:13

_Mikey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:19

trailerangst?

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:59

Akhal_Teke schreef:
ShauniBef schreef:

Ik vraag me bij deze foto wel af waarom dat paard zo nat is. Van het zweten? En waarom heeft dat paard zo gezeten voordat het werd geschoten?

Misschien wordt het paard wel gewoon afgespoten? Het is in ieder geval zo, dat zo'n paard pas wordt opgetakeld nadat het gedood is. Het slachten zelf gebeurd gewoon in normale houding.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:00

Waarom zou het zweet zijn?
Hij kan heel goed in de regen gestaan / gelopen hebben, daar lijkt het veel meer op gezien het patroon.
Snap de ophef niet, vroeger was het slagen bv thuis heel normaal, daar groeide je mee op zeg maar, nu doet men moeilijk over een dier (ja, ook een paard is een dier, wat als er een koe of een varken had gehangen?) wat net geschoten is.
Op zich is het een nette foto, of het een prijswaardige foto is zullen de meningen over verdeeld zijn en blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:04

Tsja ooit belanden ze er toch , wie weet wat er met het paard was. Voor het villen hangen ze idd aan de takel , naja zo schokkend vindt ik het nou ook weer niet....

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:13

Ik vind de foto zelf niet zo shocking...het zou er bij mij omgaan om wat voor reden de foto gepost is. Ik vind de schokkende foto's voor zoveel mogelijk likes te triest. En dan vind ik al die gehandicapte baby en kinderen veel erger en onbeschofter. Dat vind ik echt respectloos, ik vind dit nog wel een respectvolle foto.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:58

voor het villen zitten ze niet meer aan de takel hoor. Dat is voornamelijk voor het leeg laten bloeden en verplaatsen naar de plek waar ze klaar worden gemaakt om het maar even kort te zeggen :P