Wie heeft er SGP gestemd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:54

blokje...ik snap best dat veel mensen de bijbel niet geloven en het een sprookje vinden...daarom heet het ook "geloven" anders had het wel "weten" geheten. Maar geloof is ook erg persoonlijk. Iedereen vat iets anders op. Iedereen heeft een andere denkwijze en heeft weer andere dingen meegemaakt.

@stef...dat vind ik een lastige...wij weten allemaal dat dit wel heeft plaatsgevonden omdat dit staat beschreven in geschiedenisboeken en er is over verteld. In principe kunnen we de bijbel ook zo interpeteren. er wordt over verteld en het staat in een geschiedenisboek (bijbel). Geloven we mensen die er over vertellen en waar we in lezen of niet..Voor bepaalde mensen geldt dit dus ook voor de holocast...en voor de bijbel...geloof wat je wilt geloven.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:55

NatasjavE schreef:
blokje schreef:
Wij doen wel aan echo's maar idd niet aan abortus doen als het wel mis is.

SGP wil de echo na de abortus termijn,....dan was het bij ons waarschijnlijk te laat geweest.

Met de 20 weekse echo kwamen wij er achyter dat er iets aan de hand was.

Te laat om nog wat te kunnen doen of om abortus te doen?

Wij hebben gewoon een 20 weken echo gedaan. Ik weet van mezelf dat ik het nooit weg zou laten halen.

Van mij mag die echo dus gewoon met 20 weken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:55

blokje schreef:
[

Staat hier dat je je talent weg moet gooien? JE kunt er toch wat mee doen? Ik heb het hier er puur over dat vrouwen niet in het ambt mogen.

Vrouwen met kinderen zijn doorgaans betere managers dan mannen. Dat managen doe je doorgaans op een kantoor en niet vanuit huis.

Daar zit al een probleempje voor de meeste.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:56

Anne mieke, idd daarom heet het ook geloven :P

Ik ga er vandoor. Ff lekker verven met mijn kleine man die vind het niet zo gezellig mama achter de laptop :P

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:58

blokje schreef:

Wij hebben gewoon een 20 weken echo gedaan. Ik weet van mezelf dat ik het nooit weg zou laten halen.

Te laat om het kindje te redden. Mika is gezond maar het had heel erg mis kunnen gaan als ik niet per direct onder zeer scherpe controle kwam te staan en per direct bedrust. Om precies te zijn was het overigens bij mij op 18 weken deze echo.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:59

NatasjavE schreef:
blokje schreef:
[

Staat hier dat je je talent weg moet gooien? JE kunt er toch wat mee doen? Ik heb het hier er puur over dat vrouwen niet in het ambt mogen.

Vrouwen met kinderen zijn doorgaans betere managers dan mannen. Dat managen doe je doorgaans op een kantoor en niet vanuit huis.

Daar zit al een probleempje voor de meeste.

Dan ga je toch werken? zie nergens dat ik zeg dat dat niet mag :)
Bij ons is het niet bepaald wat een man of vrouw doet ;) Stel je voor ik vind een leuke baan die ons kan onderhouden dan ga ik werken en hubs wordt dan huis papa. Bij ons zelf (niet direct ons geloof) past het niet om ons zoontje naar de oppas te doen. Vinden we persoonlijk niet fijn. Ken genoeg gelovigen die dat wel doen ;) Prima hun keuze.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:00

NatasjavE schreef:
blokje schreef:

Te laat om het kindje te redden. Mika is gezond maar het had heel erg mis kunnen gaan als ik niet per direct onder zeer scherpe controle kwam te staan en per direct bedrust. Om precies te zijn was het overigens bij mij op 18 weken deze echo.

Dan is het fijn dat je toen een echo hebt gehad :j

De huiverigheid voor d 20 weken echo snap ik zelf ook niet. Je bent er als (gelovige) ouders altijd nog zelf bij. Mensen die niet voor de 20 weken echo zijn hoeven die niet te doen. Wij doen hem puur en alleen om te kijken of ons kindje geholpen kan worden in de buik of direct na de bevalling.

En ff baby zwaaien natuurlijk :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:03

Op deze site van nu.nl kun je de winnaar per gemeente bekijken. Geel/oranje achtig is de SGP ... tja, die gemeenten en waar ze liggen... ze verbazen me niks

http://www.nu.nl/tk2012.html

blokje

Re: Wie heeft er SGP gestemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:07

Mijn woongebied is SP stemmer :P Ik woon dicht bij Emmen

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:13

Ik heb (als vrouw zijnde) met een vrouw samengewoond, ben pro abortus en pro doodstraf. Redelijk feministisch in denken. Maar ik kan begrijpen waarom mensen SGP zouden stemmen, alleen niet waarom mensen het veroordelen. (iets met tolerantie bewijzen door open grenzen aan tolerantie niet te tolereren).

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 15:20

Blokje, ik ga je straks wel even pben met een paar vragen, als je dat goed vindt. :)

Wat betreft ontkenning van de holocaust: ja, van mij mag dat. Ik vind vrijheid van meningsuiting enorm belangrijk. En veel mensen roepen dat, maar als puntje bij paaltje komt zien ze toch liever niet álle meningen geuit. Ik vind het zelf fantastisch dat homostellen mogen trouwen en kinderen mogen adopteren, maar kan nog altijd respect houden voor mensen die daar anders over denken. Dat mijn denkbeeld radicaal anders is dan dat van hen, betekent nog niet automatisch dat 't mijne beter is. Ja, in MIJN ogen is het wel beter; maar in hun ogen schijnbaar niet, en dat is prima.

Ik vind de doodstraf afschuwelijk, maar zolang iemand kan onderbouwen waarom zij voorstander zijn zal ik iemand daarom nooit minder respecteren. We zullen misschien alleen geen vriendjes worden :D

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:24

Dani, natuurlijk ;) zal proberen zo goed mogelijk te antwoorden.

Doodstraf, ik heb geen geen moeite mee als ze het zouden doen bij die man in Noorwegen of zo iemand die kids verkracht/vermoord etc... Als ze maar harde bewijzen hebben en 10000% zeker weten dat hij/zij het was. Maar in het algemeen ben ik voor celstraf ;)

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:42

Wat mij vooral tegenstaat aan de SGP is het feit dat zij in hun programma meteen voor andersdenkenden willen beslissen.
Zij willen voor tienduizenden mensen die niet aan hun ideaalbeeld voldoen, meteen hun hele leven invullen.
Zoals bijvoorbeeld met adoptie door homoparen;

Citaat:
Adoptie door homoparen wordt afgewezen.

Komt direct uit hun verkiezingsprogramma. Volgens mij heeft de gemiddelde SGP'er er 1) geen weet van wanneer een homo-paar besluit een kindje te adopteren
en 2) al heeft hij/zij er wel weet van, of zelfs last van, dan nog vallen die paar ongelukkige momenten voor jou in het in het niet bij het levenslange verdriet wat je anderen bewust! aandoet, waneer je deze mensen jouw visie opdringt.

Wat mij betreft is het zelfbeschikkingsrecht voor alles.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:47

Sunrise, ik denk dat de meeste SPG stemmers heel goed weten wat voor inpact dat voor die mensen heeft.
Ze zullen het zelf nooit ervaren (of niet snel) maar ik kan me heel goed voorstellen hoe het voor een homostel is om geen kids te krijgen. Ik wou zelf ook graag kids en het is voor een homo stel net zo erg als voor een hetro stel wat onvruchtbaar is ofzo. Maar ik ben er ook niet voor om adoptie voor homoparen toe te staan... Puur omdat ik niet voor homoparen ben..

En ik kijk niet alleen maar vanaf de buiten kant ik heb een stage periode bij een homostel in huis gewoond. Hun wisten hoe ik er over dacht maar ik ben niet iemand die het 100x aansnijd. Ze wisten het prima verder gewoon met elkaar samen gewoond. Haat ze niet, zie ze niet als een ziekte ofzo.
Helemaal niet. Alleen ik kan het vanuit mijn geloof niet toestaan.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:54

blokje schreef:
Sunrise, ik denk dat de meeste SPG stemmers heel goed weten wat voor inpact dat voor die mensen heeft.
Ze zullen het zelf nooit ervaren (of niet snel) maar ik kan me heel goed voorstellen hoe het voor een homostel is om geen kids te krijgen. Ik wou zelf ook graag kids en het is voor een homo stel net zo erg als voor een hetro stel wat onvruchtbaar is ofzo. Maar ik ben er ook niet voor om adoptie voor homoparen toe te staan... Puur omdat ik niet voor homoparen ben..

En ik kijk niet alleen maar vanaf de buiten kant ik heb een stage periode bij een homostel in huis gewoond. Hun wisten hoe ik er over dacht maar ik ben niet iemand die het 100x aansnijd. Ze wisten het prima verder gewoon met elkaar samen gewoond. Haat ze niet, zie ze niet als een ziekte ofzo.
Helemaal niet. Alleen ik kan het vanuit mijn geloof niet toestaan.

Kijk en natuurlijk mag jij je mening hebben! Bedankt voor je eerlijke reactie! En nu de SGP een relatief kleine partij is, vind ik dat ook geen eng idee.
Wat ik wel een eng idee vind, is wanneer de SGP zo'n grote partij zou worden (wat denk ik niet gebeurt), dat mensen die niet dezelfde overtuiging hebben voor veel
dingen een verbod wordt opgelegd, zoals abortus/euthanasie/homohuwelijk.

Mensen die tegen abortus/euthanasie/homohuwelijk zijn, zoals de SGP, hebben in de huidige situatie volgens mij zelf geen enkel probleem. Namelijk; ze hoeven hier helemaal
niet mee te maken te krijgen. Ben je er tegen, dan doe je het gewoon niet, en mensen die er wel voor kiezen die hebben die mogelijkheid, and that's it. Zou de SGP wel zoveel macht in handen krijgen, dan ontneem je andere mensen compleet hun keuze. En daar knelt voor mij de schoen. Niemand heeft het recht om andere mensen een keuze te ontnemen of op te leggen. Zelfs als andere mensen een, in jouw mening heel foute keuze maken waardoor ze tegen jouw god in gaan, heb je dat, maar dat is mijn mening, te accepteren. Let gewoon op jezelf, zorg dat jezelf de 'goede' keuzes maakt, en laat een ander voor zichzelf beslissen. Laat anderen maar 'de fout ingaan'. Dat is de eigen verantwoordelijkheid van mensen, daar hoeven anderen zich niet mee te bemoeien. Verder, wat is goed en slecht is is natuurlijk heel relatief, en voor iedereen anders. Als mensen dit zouden beseffen en accepteren, zou het een stuk makkelijker worden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:58

en dat is dus idd het probleem wat ik heb met een partij als de SGP
dat ze mensen aan willen tasten en beperken in hun zelfbeschikkingsrecht.

ja ik kan me voorstellen dat als je een bepaalde religie aan hangt je op deze partij zou stemmen (hoewel anti abortus en pro doodstraf moeilijk te rijmen is natuurlijk)
maar ik ben van mening dat iemand zijn/haar eigen keuzes moet kunnen en mogen maken naar hoe hij/zij in het leven staat.
helaas word dat lastig om toe te staan vanuit een strikte visie als die van de SGP want daar zit toch een stukje zendingsdrang bij in en het liefst anderen dezelfde leefregels opleggen die zij vanuit hun geloofsovertuiging hebben , ondanks dat dat mensen beperkt in hun vrijheid van mening, vrijheid van zelf beschikken over lijf en psyche

ik zou met mijn levensovertuiging een groot probleem hebben met een partij als de SGP aan de macht (hoewel die kans nihil is natuurlijk)

in de praktijk kan ik met een hoop zwaarder religieuze mensen prima uit de voeten, zelfs nog een hele prettige mailwisseling gehad met de fractievoorzitter van de SGP van een aangrenzende gemeente over een activiteit die vrienden van me georganiseerd hadden en zij geheel onware, op indirecte info van derden gebaseerde mening over hadden met lucht die als feit in de media werden gezet door hen en waar ze niet eens even contact over opgenomen hadden van te voren zodta ik ze gewoon een correcte uitleg had willen geven waardoor ze zich helemaal niet zo de kast op hadden hoeven laten jagen ... daar ben ik boos om geweest, maar heb ze wel netjes aangeschreven en ze gewezen op de wijze van handelen die ik vanuit hen niet helemaal netjes vond

ik vermoed dat ik volgend jaar weer een conversatie over hetzelfde onderwerp ga hebben met de beste man waarin ik weer alles mag gaan uitleggen etc , maazr ja, dat zien we dan wel weer

maar terugkomend op het waarom, een vrouw die SGP stemt hoeft niet met beide punten eens te zijn(abortus en doodstraf) en is ook niet direct slaafs in de negatieve zin, ik zie voldoende reformatorische vrouwen langs schuiven en die zien er uit alsof ze het leven leiden wat zij denken dat goed is...dan is het goed toch?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:04

Sunrise, ik snap je punt. Sommige dingen zou ik wel graag verboden zien worden. Maar mijn man en ik hopen dat de SGP niet de grootste partij zal worden. Het is de partij waar wij ons het beste in kunnen vinden. Maar ik denk niet dat het goed is dat ze aan de macht komen. 3 zetels en misschien wel wat meer vind ik wel goed :) Denk dat ze nu een goed inbrengen hebben in de regering. Wij hebben zo ook onze 'bedenkingen'.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:07

De SGP, geen een partij trouwens, zou ik me ook niet lid van maken.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 17:01

Walgelijke partij en ik begrijp niet waarom het uberhaupt mag blijven bestaan.
Ze voeren die christelijke abnormaliteiten veel te ver door in hun programma.
Wat is er gebeurt met scheiding van kerk en staat?! Deze partij zou verboden moeten worden vanuit dat (en mijn) oogpunt.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 17:05

En daarmee dan ook de CU en CDA?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 17:13

Jep.
Scheiding van kerk en staat is in mijn ogen ook daadwerkelijk alle christelijke partijen uit de politiek verbannen.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 17:21

Dat vind jij sok.
Maar er zijn altijd nog mensen die cu. Cda sgp. Stemmen. Dusjah dat zegt genoeg denkik.
Er is vraag naar.
Vind dat je iedereen in z'n waarde moet laten.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 17:21

DaniBanani schreef:
Blokje, ik ga je straks wel even pben met een paar vragen, als je dat goed vindt. :)

Wat betreft ontkenning van de holocaust: ja, van mij mag dat. Ik vind vrijheid van meningsuiting enorm belangrijk. En veel mensen roepen dat, maar als puntje bij paaltje komt zien ze toch liever niet álle meningen geuit. Ik vind het zelf fantastisch dat homostellen mogen trouwen en kinderen mogen adopteren, maar kan nog altijd respect houden voor mensen die daar anders over denken. Dat mijn denkbeeld radicaal anders is dan dat van hen, betekent nog niet automatisch dat 't mijne beter is. Ja, in MIJN ogen is het wel beter; maar in hun ogen schijnbaar niet, en dat is prima.

Ik vind de doodstraf afschuwelijk, maar zolang iemand kan onderbouwen waarom zij voorstander zijn zal ik iemand daarom nooit minder respecteren. We zullen misschien alleen geen vriendjes worden :D

Deze reactie vind ik te ver gaan. En waarom mag dat van jou? In België en Nederland is het bagatelliseren, ontkennen of goedpraten van de Holocaust trouwens verboden.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 17:25

de holocaustdiscussie hier voeren ben ik geen voorstander van.

Sok: check. De scheiding kerk/staat dusdanig willen handhaven dat er géén partijen kunnen zijn die op een geloof gefundeerd zijn kan ik goed begrijpen :j (heb alleen iets teveel mensen gehoord irl die vinden dat SGP niet mag want kerk/staat maar dat CDA wel mag want dat is anders. En dat vind ik dan weer meh)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 17:27

Ik weet dat holocaustontkenning verboden is. Ik ontken het ook niet. Ik zeg alleen dat ik vind dat het niet verboden zou moeten zijn.
Verdere uitleg wil ik via pb best geven, maar niet in dit topic.

En ik geloof dat een volledige scheiding religie/staat onmogelijk is om praktische redenen. Maar ook die discussie hoort niet in dit topic thuis, geloof ik.