Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:51

Doom, volgens jou toont Wilders wel respect voor moslims? Hmmmm, nou, dat zie ik toch heeeeeeel anders. :+

Ben nog steeds dol op onze vakantie familie in Turkije, waar we al sinds begin jaren 90 komen met onze familie. En onze Turkse schoonmaakster is ook een schat. Om maar een paar vriendelijke moslims te noemen, die keer op keer zwaar beledigd worden door onze fijne Wilders. Als dat ons land moet gaan vertegenwoordigen, nou, sterkte ermee. :7

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:52

Ik kan ook geen respect tonen voor onderdrukking enzo
Als je ziet hoe vrouwen behandelt worden in dat geloof?

Ik zeg niet dat ALLE moslims zo zijn maar veel wel.
Lees over eerwraak etc...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:53

Er zijn gelukkig meer punten binnen een partij dan mening over geloof, ik vind ook dat PVV zeker goede punten heeft naast de "extreme" punten. Echter voor mij passen andere partijen beter :j (PVV komt tenslotte niet voor niets hoog uit de stemwijzer bij mij).

Hoe staan de partijen eigenlijk tegenover handel met landen als Cuba, waar nog steeds communisme is, maar wat wel een enorme handelspartner is van Nederland (NL is vierde grootste handelspartner voor Cuba). Terwijl Cuba eigenlijk failliet is?

En over onderdrukking binnen moslimgeloof, het is niet het enige geloof waar een vrouw niets mag. En dan is dat ook alleen nog in de extreme gradaties bij de moslims, maar ook bij het christendom). Er zijn ook genoeg moderne moslims in het midden oosten waar de vrouw gewoon modern mag zijn, arts mag zijn etc. Misschien is het een idee om het boek 1000 schitterende zonnen eens aan Meneer Wilders te geven? (En dan net zo lang blijven zitten tot hij het gelezen heeft :D )

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:54

Rinske schreef:
Wester vraagt of Wilders de Turkse president zou ontvangen als premier. Ja, zegt Wilders, maar ik zou hem wel de waarheid vertellen. 'Hij is een islamitische dictator.'

:r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:57

Jans schreef:
Er zijn gelukkig meer punten binnen een partij dan mening over geloof, ik vind ook dat PVV zeker goede punten heeft naast de "extreme" punten. Echter voor mij passen andere partijen beter :j (PVV komt tenslotte niet voor niets hoog uit de stemwijzer bij mij).

Hoe staan de partijen eigenlijk tegenover handel met landen als Cuba, waar nog steeds communisme is, maar wat wel een enorme handelspartner is van Nederland (NL is vierde grootste handelspartner voor Cuba). Terwijl Cuba eigenlijk failliet is?

De SP en GL stemmers maken zich waarschijnlijk niet zo druk over dat communistische regime.

Vanavond is het Carre-debat van half 9 tot half 12 op tv.De beveiliging is enorm daar, dus ik denk dat Wilders wel komt.

Lante

Wat blijft er over van een democratie met Wilders die je gaat beperken in je geloof en in wat je leest??
Vrijheid om het geloof te kiezen wat je wilt en te lezen wat je wilt is essentieel in onze democratie. Wilders is wat dat betreft een gevaarlijk man; hij wil de Koran verbieden zoals in Irak de Bijbel verboden is; hij is net zo goed een dictator in de dop.
Je wilt toch niet dat hij premier wordt??

SP heeft qua sociaal plan erg veel gemeen met de de PVV, stem daar dan op als je dit wilt..! De PVV stemmer wil in mijn ogen de moslims eruit en NL als land belachelijk maken, anders stem je echt geen PVV, maar SP die veelal dezelfde punten heeft, maar een (veel) milder beleid t.a.v. de moslims in NL en in de rest van de wereld.

Vrouwen uit extreem christelijke gezinnen mogen ook niks, extremiteiten heb je in elk geloof helaas.

gohya

Ik stem SP.
Ik wil ze een kans geven om te laten zien dat ze het écht menen.
Ze roepen nu allemaal mooie dingen,komen ze die ook na ná de verkiezingen? Uh nee,vele niet dus.
Rutte gaat teveel op de Amerikaanse toer.Als het allemaal doorgaat wat hij wil,zijn de arme straks niet meer verzekerd voor de zorg,alleen de rijke kunnen de zorg dan nog betalen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:58

mymy schreef:
Ik kan ook geen respect tonen voor onderdrukking enzo
Als je ziet hoe vrouwen behandelt worden in dat geloof?

Ik zeg niet dat ALLE moslims zo zijn maar veel wel.
Lees over eerwraak etc...

Er is nog een verschil tussen extreme islam en de mildere vormen van de islam, he ;) . Verdiepten mensen zich daar maar eens echt in, in plaats van van alles na te roepen. Als ik naar het gezin van een goede vriendin van me kijk (streng gereformeerd christelijk), dan zie ik daar ook onderdrukking van vrouwen, hoor. Hou op, schei uit. ;)

Misschien is het wel zo dat vele extreme religies gewoon niet ok zijn :)* . Alleen moeten we dan ook niet zo hypocriet zijn en ook naar onze eigen extreme geloven kijken. Maar daar hoor ik dhr. Wilders nooit over, nee, die bijt zich vast en komt verder nergens. Daarbij laat hij zich nooit horen of zien (behalve nu dan, als hij zieltjes moet winnen). Beetje slappe hap, is mijn persoonlijke mening. En ik hou niet van slappe hap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:58

Wat Wilders ook zei is dat hij niet tegen turkse mensen is, maar wel tegen het geloof.
Dat je het niet eens bent met een geloof, mag je toch wel zeggen lijkt me?
Hij draait er af en toe wel te ver in door ja.
Ik mag nog niet stemmen, maar vind het leuk en interessant om alles te volgen.
Als ik zou gaan stemmen, zou het sp of pvv worden, omdat ik het met de meeste punten eens ben.

Mark Rutte zou ik sowiezo nooit op stemmen. Die is er alleen voor de rijke mensen en grote bedrijven.

Squawk

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:00

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:02

Lante schreef:
Wat blijft er over van een democratie met Wilders die je gaat beperken in je geloof en in wat je leest??
Vrijheid om het geloof te kiezen wat je wilt en te lezen wat je wilt is essentieel in onze democratie. Wilders is wat dat betreft een gevaarlijk man; hij wil de Koran verbieden zoals in Irak de Bijbel verboden is; hij is net zo goed een dictator in de dop.
Je wilt toch niet dat hij premier wordt??

SP heeft qua sociaal plan erg veel gemeen met de de PVV, stem daar dan op als je dit wilt..! De PVV stemmer wil in mijn ogen de moslims eruit en NL als land belachelijk maken, anders stem je echt geen PVV, maar SP die veelal dezelfde punten heeft, maar een (veel) milder beleid t.a.v. de moslims in NL en in de rest van de wereld.

Vrouwen uit extreem christelijke gezinnen mogen ook niks, extremiteiten heb je in elk geloof helaas.

De sp kwam bij mij juist helemaal onderaan te staan haha :Y)

Ik had PVV, VVD, Groenlinks

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:05

Lovely schreef:
Dank voor je antwoord en dank dat je laat zien dat de propaganda en merkmarketing van de SP goed werkt :).

Tsja, je kunt ook zeggen dat de marketing en propaganda van de VVD over de SP goed werkt.

Citaat:
Mijn opmerking over Roemer heeft te maken met het feit dat de SP de laatste tijd erg gegroeid is in de peilingen.

En dat terwijl ik toch meer mensen heb gehoord die zeggen op Rutte te stemmen 'omdat hij zo sympathiek is' dan dat ik dat over Roemer heb gehoord.

Maar je ontwijkt de vraag over het beleid van de VVD?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:06

Squawk schreef:
Ik vond hier ook wel een kern van waarheid in zitten: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... ijzer.html

Beetje grof verwoord hier en daar maar ben het er wel mee eens ja.
Met invullen van die stemwijzer zat ik ook de helft van de tijd wtf? en aan het einde miste ik nog stellingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:08

Shadow), dat was toch een vraag aan VVD stemmers?

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:08

Zo is die website, soms grof, humoristisch maar wel met een kern van waarheid. Tijdens het invullen van de stemwijzer (die was immers het eerst online) dacht ik ook van ja huh? Meer informatie was wel handig geweest.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:12

Jans schreef:

We handelen ook met de VS, terwijl dat eigenlijk ook failliet is (de staatsschuld is namelijk ietsjes boven onze 3%: namelijk 60% :D ) En we handelen met China, terwijl de mensenrechten daar ook met voeten getreden worden. We verkopen wapens aan landen met nogal dubieuze regimes. En we profiteren maar wat graag van de goedkope kleren uit Azie. Ideaal is het niet, maar ik zie ook weer niet echt een reden om alleen Cuba uit te sluiten. En om efficient alle landen uit te sluiten waar we principiele of financiele bezwaren tegen hebben... niet bepaald een optie.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:12

De mensen die VVD stemmen, moeten later vooral niet klagen over de verhoging van het eigen risico en de uitholling van het basispakket. Verder ben ik tegen de versoepeling van het ontslagbeleid en het verder verlagen van het recht op WW. De arbeidsmarkt is IMO al flexibel genoeg met de vele tijdelijke contracten die gegeven worden. Verder blijven werknemers niet meer jaren bij hun werkgever. Werknemers doen tegenwoordig veel meer jobhoppen. En als je echt van een "slechte" werknemer af wil komen, dan is dit een kwestie van goede dossieropbouw en een (zak) geld.
Verder vind ik het prima om de hypotheekaftrek te beperken vanaf € 500.000 (doe maar een gooi) of vanaf € 700.000.

De uitkleding van de GGZ komt vooral op conto van de PVV, ik hoop dat dit teruggedraaid wordt. Ik heb dit altijd een tegenstelling van de PVV gevonden. Minder geld voor GGZ, mïnder hulp voor mensen met psychische problemen, dus meer overlast op straat, minder veiligheid. Terwijl veiligheid toch het speerpunt van de PVV altijd was? Of toch niet? Gaat het Geert inderdaad alleen om het Marokkaanse k.u.t.-tuig, zoals hij gisteren weer zei? Dat tuig dat NIET teruggestuurd kan worden?

Al die verhalen van uit de EG, uit de Euro-zone/terug naar de gulden? Allemaal loze beloften, ook van andere partijen. Nederland kan als handelsland niet ineens/zomaar uit de euro? Aan welke munt zou de gulden worden gekoppeld? En denkt men dan echt, dat alles ineens weer goedkoper wordt? Dat is naief.

Al met al, ik ga vanavond weer naar het debat kijken op RTL :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:15

@Electra: Amen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:16

Tja wat testen gedaan via de stemwijzer kwamen de PVV en PVDA allebei bij mijn het hoogst uit de bus...duhhhh nou PVDA heb ik dus helemaal niks mee en PVV zou geleid moeten door iemand met gezond stel hersens.

Ander stemwijzer SGP nou nooit niet dus :D gaat niet goed komen dit jaar

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:23

roxiie schreef:
Hanafubuki schreef:
SP en PVV zijn wel twee compleet tegengestelde partijen :D Best leuk om te zien dat iemand daar tussen twijfelt, ben benieuwd naar de beweegredenen :j

De PVV en de SP hebben meer overeenkomsten dan dat jij ( en dan jij niet als in persoonlijk jij Jans ;) ) denkt.
De PVV heeft voor zo'n 'extreme' partij namelijk een verdomd sociaal partijprogramma...
Helaas overheerst het negatieve gedram van Wilders op 'de buitenlanders en Moslims' nogal, terwijl er volgens mij op dit moment wel wat belangrijkere zaken spelen zoals de werkgelegenheid, aow en ontslagrecht..

_/-\o_ _/-\o_

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:25

Dat is denk ik ook het punt waarop ze veel stemmen winnen en bovendien 'eindelijk eens iemand die wat aan dat marrokaanse tuig gaat doen'
Veel mensen hebben overlast en dan kijk je snel langs de slechtere punten heen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:27

Aan de PVV-stemmers: hoe vinden jullie dat Wilders is omgegaan met de sociale uitgangspunten van zijn vorige programma? Vinden jullie dat hij de afgelopen 2 jaar voldoende is opgekomen voor werkgelegenheid of bv de aow (hoe lang hield dat standpunt ook al weer stand? 3 uur na de verkiezingen?)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:33

Bij mij komen in de stemwijzers steeds PVV en SP bijna gelijk uit. Geeft toch aan dat ze zeker overeenkomsten hebben.
Ik weet nog niet wat ik ga stemmen maar ik denk PVV. Ze hebben een goed sociaal programma en hun buitenlandbeleid is zo slecht niet. Ze zijn niet tegen buitenlanders maar tegen buitenlanders die zich in Nederland misdragen, die in de criminaliteit zitten en uitkeringen trekken. Die moeten eruit volgens de PVV. En nee, hij wil niet alle Moslims eruit, dat maken tegenstanders van de PVV ervan.

Al die miljarden naar Griekenland hoeven voor mij ook niet. Die kunnen we in Nederland beter gebruiken.

En ach, zo hebben we nog eens wat te lachen en te beleven in de politiek. Nederland heeft wel een Wilders nodig die de mensen wakker en scherp houdt. Anders wordt het helemaal zo saai en slap gezwets. Dat Wilders geen respect toont ben ik het niet mee eens, hij geeft gewoon zijn mening.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:35

Suzanne F. schreef:
Bij mij komen in de stemwijzers steeds PVV en SP bijna gelijk uit. Geeft toch aan dat ze zeker overeenkomsten hebben.
Ik weet nog niet wat ik ga stemmen maar ik denk PVV. Ze hebben een goed sociaal programma en hun buitenlandbeleid is zo slecht niet. Ze zijn niet tegen buitenlanders maar tegen buitenlanders die zich in Nederland misdragen, die in de criminaliteit zitten en uitkeringen trekken. Die moeten eruit volgens de PVV. En nee, hij wil niet alle Moslims eruit, dat maken tegenstanders van de PVV ervan.

Al die miljarden naar Griekenland hoeven voor mij ook niet. Die kunnen we in Nederland beter gebruiken.

En ach, zo hebben we nog eens wat te lachen en te beleven in de politiek. Nederland heeft wel een Wilders nodig die de mensen wakker en scherp houdt. Anders wordt het helemaal zo saai en slap gezwets. Dat Wilders geen respect toont ben ik het niet mee eens, hij geeft gewoon zijn mening.

_/-\o_

Overigens heb ik 3 verschillende stemwijzers gedaan, overal PVV op nr. 1

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:36

In Nederland vinden we "gewoon een mening" hebben heel normaal en ons goed recht. Maar niet elke mening is direct respectvol. Dus dat is een non-argument :)