waarom is er geen moslim partij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:44

Electra63 schreef:
Geryon schreef:
Ik zie ook steeds meer autochtone Nederlanders waar ik mij voor schaam, maar daar gaat het nu niet over.

In de supermarkt ligt ook gewoon halal geslacht vlees zonder dat het erop vermeld staat. Dat is imo aanpassing van onze kant richting de moslims (en joden), terwijl ik dat helemaal niet nodig vind, zeker niet bij zoiets als halal slachten.

En ja, ik weet dat ook joden halal slachten. Heb mij erg verdiept in halal slachten wegens school.
PvdD zou ik wel op willen gaan stemmen, maar die zijn mij veel te links jammer genoeg.

Ik woon in een buurt met héél veel moslims. Amsterdam-west. Ik woon net op een weg met veel Nederlanders, totaaal anders dan de rest van de omgeving (Osdorp), waar bijna geen enkele Nederlander te vinden is en waar het ook erg onveilig is 's avonds bijv.
Steeds meer winkels worden over genomen door moslims. En nu in mijn lieve straatje komt waarschijnlijk een halal-slachterij.. :(

Ik woon in Rotterdam, dus ik ben ook niet onbekend met moslims hoor :D en voor een halal-slachterij zal best een vergunning moeten komen en zolang het niet verboden is in Nederland, mag halal-vlees gewoon verkocht worden. Wil men daar wat aan doen, dat moet je op de juiste partij(en) stemmen en dat niet alleen op een eventuele moslimpartij gooien.

Ik denk dat halal slachten nooit verboden gaat kunnen worden.. Wetsvoorstel is al eens afgewezen. Dat er voor een wet (wet weet ik zo even niet uit mijn hoofd) uitzondering wordt gemaakt zodat de moslims en joden kunnen blijven door gaan met hun manier van slachten zegt al genoeg lijkt mij.
En dat is imo ook weer een vorm van aanpassing van ons aan hun. En een vorm van niet-aanpassing van hun aan ons.

Electra63

Re: waarom is er geen moslim partij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:14

Maar dat is geen aanpassing van ons aan de moslims, maar eerder aan de joden, denk ik zo. Deze zijn al veel langer geïntegreerd in onze (politieke) maatschappij, tot 5 jaar geleden hoorde je nooit over halal slachten en was het vlees er ook al.
Is halal-slachten echt een issue voor je, dan had je alle andere bezwaren opzij moeten zetten en PvdD moeten stemmen.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:42

Nicolletje schreef:
en door mensen gemaakte wetten gelden niet, alleen de Sharia.

Dit is echt onzin. Sharia beperkt zich namelijk maar tot enkele onderwerpen, zoals o.a. familierecht, erfrecht, strafrecht, economischrecht, mensenrecht en verdragenrecht.

Deze wetten zijn inderdaad heel streng, maar vaak redelijk. Ontucht is bijvoorbeeld verboden, maar om iemand te veroorderen moeten er 2 mensen de geslachtsdelen van beide personen in elkaar zien gaan. Bij minder dan dat is er volgens de sharia geen sprake van strafbare ontucht, en is een juridische veroordeling niet mogelijk. Zaken die haram zijn, betekend niet dat ze strafbaar zijn. God straft, de mens is maar beperkt bevoegd om straffen te handhaven.

Daarnaast zijn er ontzettend veel rechtsgebieden, waar ruimte is voor door mensen gemaakte wetten. Ik kan er een pagina vol mee schrijven maar denk eens aan de verkeerswetgeving, arbeidsrecht, telecommunicatierecht, milieurecht, landbouwrecht etc etc

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:26

ladylay schreef:
Ragdollcat schreef:
Ik persoonlijk vind niet dat het van toepassing is in Nederland, dat doen ze maar in Moslimlanden.

Ze mogen het wel oprichten en of als dat er al is, prima maar dan wel alleen voor de moslims zelf. Dus dat wij niet aan hun regels hoeven te houden zoals bijv. kerstdagen afschaffen en suikerfeesten aanschaffen voor alle Nederlanders, om maar een voorbeeld te noemen.

Ze zijn naar hier gekomen en dan dienen ze zich aan ons aan te passen.

Dat moeten wij toch ook als wij in moslimlanden komen, zoals bedekkende kleding ipv te bloot zoals in NL en dat vind ik ook alleen maar logisch uit respect voor de gastlanden.

Ik bedek mij hier in Saudi met een Abaya, als de geloofspolitie mij aanspreekt of ik mijn hoofd wil bedekken dan doe ik dat ( dat moeten ze dan overigens wel tegen mijn man zeggen en niet direct tegen mij.. )
Iemand zei; kerstdagen afschaffen etc... Man werkt voor nederlands bedrijf hier in saudi.. Moet tijdens de ramadan werken waar hun halve dagen werken.. maar de moslims hebben met ons kerstfeest wel vrij :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:42

Eerlijk gezegd maakt het mij niet uit hoe het elders is op de wereld. In Nederland mag iedereen een politieke partij oprichten voor een bepaalde doelgroep. Dus ook de moslim. Dat is democratie en vrijheid van geloof/politiek :D , ongeacht hoe je er zelf over denkt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 17:46

Electra63 schreef:
Ragdollcat schreef:
Ik persoonlijk vind niet dat het van toepassing is in Nederland, dat doen ze maar in Moslimlanden.

Ze mogen het wel oprichten en of als dat er al is, prima maar dan wel alleen voor de moslims zelf. Dus dat wij niet aan hun regels hoeven te houden zoals bijv. kerstdagen afschaffen en suikerfeesten aanschaffen voor alle Nederlanders, om maar een voorbeeld te noemen.

Ze zijn naar hier gekomen en dan dienen ze zich aan ons aan te passen. Natuurlijk kunnen ze gewoon hun gewoonten en cultuur in stand houden maar Nederland moet geen moslimland worden en totaal aan hun gaan aanpassen.

Dat moeten wij toch ook als wij in moslimlanden komen, zoals bedekkende kleding ipv te bloot zoals in NL en dat vind ik ook alleen maar logisch uit respect voor de gastlanden.

Dus wel een beetje dubbel van wat ik hier neerzet.

Er zijn moslims in dit land, die zijn hier geboren en/of hebben de Nederlandse nationaliteit!! Wake up! ;)

Wat aanpassen betreft: aan de gooische dames, aan de kampers, aan de stedelingen, aan de carnavalvierende brabanders, aan de hard werkende Rotterdammers? Aan WIE??

Hoezo wake up?, jij moet wakker worden en niet ik! T zal mij een biet wezen of ze nu inmiddels de Nederlandse Nationaliteit hebben en of hier geboren zijn, ze passen zich niet aan. Ze eisen alleen maar en nemen alleen alles aan en maken misbruik van Nederland. Ach schiet toch op zeg.

Fijn dat je begrip hebt voor de moslims in een niet moslimland. Maar helaas voor jou, de moslims doen dat totaal niet hoor met andergelovigen in moslimlanden, ze worden keihard verjaagd en vermoord en de kerken worden er vernietigd.

Maar ze eisen wel allemaal dat er hier in NL moskee gebouwd worden, zoooooo raar. Wij moeten onze monden houden, want dat is discriminatie he. Maar andersom in hun landen steigeren ze meteen en wordt je meteen hard aangepakt als je voorsteld een kerk daar te bouwen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 01:46

@Ragdollcat, misschien moet jij toch wakker worden. Wij hebben van oorsprong namelijk helemaal geen christelijk/joodse traditie. Wij zijn eigenlijk gewoon pantheistische heidenen, die in clan verband elkaar de koppen insloegen. Totdat de romeinen kwamen, die ons te vuur en te zwaard een geloof en een andere manier van leven opdrongen.

Vul in jouw bericht voor moslim romein of christen in en dan weet je precies wat er in de vroege middeleeuwen hier gebeurd is. En het zou dus zo maar kunnen gebeuren dat Nederland in de komende eeuwen vermoslimiseert (al geloof ik daar zelf niks van*) en zou het zo maar kunnen gebeuren dat jouw achterachterachterbetoverkleindochter zit te fulminereren tegen het Boedhisme, want Nederland is nou eenmaal een moslimland en die boedhisten moeten zich maar aanpassen...

* De reden waarom ik er niet in geloof is heel simpel, daarvoor wonen er gewoon te weinig moslims in Nederland en de westerse wereld. En het idee dat ze hier de boel over komen nemen is dus ook niks meer dan angst aanpraterij.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 08:20

wereldwijd zijn er wel aardig wat moslims....en ze lezen allemaal hetzelfde boek.
En een groot aantal lezen het wel erg serieus en leven daar ook naar.En dan ga je het westen haten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 10:20

Nou Karl, voor wat betreft de Romeinen iets meer nuancering wellicht. In het late romeinse rijk werd het christendom idd opgedrongen, immers was het tegen die tijd het rijksgeloof geworden en de andere geloven mochten niet meer. Voorzover ze in Nederland waren, want Nederland was helemaal niet interessant, dus in hoeverre de Romeinen het geloof opdrongen.. Tja.. Dan hebben we nog het vroege(re) RR waarin die romeinen weinig gaven om welke goden je vereerde. Het was een tactische keuze, want zo houd je ze wel iets stiller/ rustiger die onderdrukte onderdanen. De stront kwam pas echt aan de knikker toen binnen een van die geloven de Romeinse keizer werd ondergesteld aan die god(en). Die mensen werden voor de leeuwen gegooid. De opmars was niet meer te stoppen, dus if you can''t beat them join them.. valt er nog een centje uit te slaan wellicht. (ernstig samengevat)

Romeinse rijk valt uiteen en gaat over in de (vroege) middeleeuwen Dat gaat over in de late middeleeuwen.. Voor Nederland(er) de eerste kennismaking met een ''gecivileerde" samenleving, want idd daarvoor zaten we met grote verbazing te kijken naar vuur, ontdekte we steen, ijzer.. er werd beetje handel gedreven, terpje hier terpje daar enz. En die samenleving (en de normen en waarden) vanuit de vroege middeleeuwen zijn gebaseerd op een joods/christelijke traditie wat steeds vaster werd in de late middeleeuwen. Al met al toch zo'n 1500 jaar geduurd. Dat valt niet te ontdekken, onze samenleving kent niet anders. Die traditie is er wel degelijk. En om die reden zijn er zelfs mensen die spreken dat we momenteel nog steeds in een postromeinse periode leven. De koppen in slaan. ja dan kun je nog wel een stap terug. Stel slingerapen die rechtop leerde lopen. Daar is echter weinig van terug te zien in onze samenleving en die 'samenleving' kennen wij ook niet meer. Althans nou ja.. Sommige misschien :D Maar kort samengevat de Nederlandse identiteit is toch echt joods/christelijk.

Maar tijden veranderen, dus ook samenlevingen. Wij leven (gelukkig) toch ook niet meer op dezelfde manier zoals ze deden in de middeleeuwen. En momenteel is het toch heel sterk wat de meerderheid vind dat gebeurt en vervolgens wat politiek wenselijk is dat gebeurt. Je ziet nu toch ook steeds meer dat er binnen onze samenleving ruimte is voor moslims en hun geloof. Zij nemen wat van ons over en wij wat van hen. Het .e.e.a wordt gemixt enz. enz.. Een woord als toko is ook niet Nederlands :+ En over zoveel jaar weet je niet beter. Zo is het altijd al gegaan. Alleen.. vroeger wat dat wel wat makkelijker, de enige geschiedenis die er toen bestond is wat er doorverteld werd (en dat stierf meestal met 2 a 3 generaties uit) en de handelingen die doorgegeven werden. Nu hebben wij geschiedenisboeken vol staan met hoe het ooit was en waarom zoiets was. En dan kun je dus mensen hebben die vast blijven houden aan iets.

En voor de opmerking van ragdollcat heb ik eigenlijk weinig goeds over. Als je een cultuur verwenst omdat zij niet tolerant zijn tegenover andere culturen en daarmee die cultuur veroordeeld en weg wil hebben ben je precies hetzelfde. Pot.. ketel...
Laatst bijgewerkt door Sammie op 16-09-12 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 10:24

pot...ketel....het heeft wel een oorzaak.
Wat Ragdollcat schrijft zit wel waarheid in.
Als sommige moslims wat toleranter zouden zijn heeft niemand iets tegen ze hoor.
Wel als ze homo's in elkaar trimmen,vrouwen prutsmutsen noemen enzo.Maar dat is natuurlijk weer 'borrelpraat' ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 10:32

Nee dat is geen borrelpraat. Maar je bereikt nog altijd meer met praten dan met die mensen buitensluiten, dan blijven ze namelijk in hun cirkeltje hangen waardoor je dat gevoel bevestigd. Gaan ze alleen om met soortgelijke mensen, waardoor die tradities/gedachtes blijven bestaan. Tolerantie moet toch echt beide kanten komen, wil je wat kunnen veranderen.. Dus komen ze er nooit uit...

En moslims zijn niet de enige die zulke dingen doen en het is ook niet enige dat ze doen. Homohaat komt onder andere culturen/groepen ook voor. En er zijn ook moslims die zich hierhelemaal niet mee inlaten. Die gaan gewoon naar hun werk, hebben een gezin, gaan naar de moskee en dat is het.. Alles over 1 kam scheren en er met een grote boog omheen lopen blijft natuurlijk nog altijd makkelijker.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 10:44

ik scheer niets over een kam....schrijf sommige moslims.
Ik weet heel goed dat het merendeel zich gewoon aanpast en een opleiding volgt of een baan heeft.
Het zijn die paar rotte appels die het voor de rest verpesten.En daar zouden ze zelf iets aan moeten doen.
Wij westerlingen kunnen praten wat we willen,maar meer bereiken hun 'eigen mensen' iets.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 12:05

Mja, maar ja, sommige moslims... Sommige blanken... Sommige Fransen... Sommige Bokkers... Dus ja. Omdat er een paar lui op Bokt zitten die intolerant en irritant zijn, moeten we heel Bokt maar opdoeken?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:46

Het liefste zie ik het zo: iedereen en met allerlei soorten geloof en of culturen, die respecteren elkaar en laten elkaar met rust. En leven in vrede met elkaar.

Maar helaas moslims worden erger en erger en gekker en gekker, ze toleren totaal geen andergelovigen maar eisen wel dat wij voor ze respect hebben. Kom op nou zeg.

Ze hebben totaal geen eigen mening meer ze zijn te bang en te veel onderdrukt door extreem gestoorde paar moslims. Totaal kapotgemaakt en verpest door die paar echte gekken. Ze gaan teveel mee in en dat maakt een hoop kapot in de wereld. Als er een iets zegt dan gaan ze massaal in mee zonder na te denken, zo bang zijn ze dat ze dan vermoord worden omdat ze niet meedoen, pure onderdrukking dus.

Echte originele koran daar moeten ze in gaan verdiepen en niet in een herschreven versie, daar staan veel slechte dingen in, dat absoluut niet bedoeld is zoals in de originele koran staat.

Gelukkig niet allemaal, want ik ben zelfs bevriend met moslims en ik respecteer ze ook.

Het zijn inderdaad een paar die het verpesten voor de rest.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 16-09-12 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:49

ook niet gelovigen worden niet getolereerd...de echt extremisten maken de heidenen liever dood.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:51

geerke schreef:
ook niet gelovigen worden niet getolereerd...de echt extremisten maken de heidenen liever dood.

Ja zelfs niet gelovigen, die er dus helemaal buiten staan, worden niet getolereerd. Hoe gestoord ben je dan??????????????

Zelfs homos en lesbiennes worden niet getolereerd en of moslims die van geloof willen veranderen omdat het hun steeds meer is tegen gaan staan tegenwoordig worden vermoord. Gestoord toch.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:54

Yep...ik ben het met je eens.
Helaas zijn er veel mensen die de ernst er niet van inzien....
We zullen zien wat de toekomst brengt...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:59

Hier zie ik gelukkig wel lieve mensen die het echt goed menen en daaronder vallen ook de moslims.

Het zijn de paar mensen die ertoe zetten tot zoiets ergs, van die extreem gestoorden en het wordt steeds erger. Ik hoop echt dat ze verdreven worden door ons allen over de hele wereld. zodat er vrede zijn en alle soorten geloof gerespecteerd worden en elkaar tolereren.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:01

Hunnie hep 't gedaan! Doet er niet toe wat! Maar hunnie hep het gedaan!

Ragdollcat: je weet dat de SGP ook niet dol is op homo's? En heb je cijfers? Hoeveel mensen zijn er in Nederland de afgelopen jaren vermoord omdat ze een ander geloof wilden?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:03

geerke schreef:
Yep...ik ben het met je eens.
Helaas zijn er veel mensen die de ernst er niet van inzien....
We zullen zien wat de toekomst brengt...

Hier ben ik het mee eens.. Mensen zien er de ernst niet van in. En ik denk dat dat echt wel nodig is, wat betreft denken aan de toekomst..

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:05

Ragdollcat schreef:
Het liefste zie ik het zo: iedereen en met allerlei soorten geloof en of culturen, die respecteren elkaar en laten elkaar met rust. En leven in vrede met elkaar.

Maar helaas moslims worden erger en erger en gekker en gekker, ze toleren totaal geen andergelovigen maar eisen wel dat wij voor ze respect hebben. Kom op nou zeg.

Ze hebben totaal geen eigen mening meer ze zijn te bang en te veel onderdrukt door extreem gestoorde paar moslims. Totaal kapotgemaakt en verpest door die paar echte gekken. Ze gaan teveel mee in en dat maakt een hoop kapot in de wereld. Als er een iets zegt dan gaan ze massaal in mee zonder na te denken, zo bang zijn ze dat ze dan vermoord worden omdat ze niet meedoen, pure onderdrukking dus.

Echte originele koran daar moeten ze in gaan verdiepen en niet in een herschreven versie, daar staan veel slechte dingen in, dat absoluut niet bedoeld is zoals in de originele koran staat.

Gelukkig niet allemaal, want ik ben zelfs bevriend met moslims en ik respecteer ze ook.

Het zijn inderdaad een paar die het verpesten voor de rest.

1 ding vind ik jammer
het gaat alleen over moslims in dit stuk
zijn er geen extreme christenen?
en hoeveel zijn het er die echt extreem zijn volgens jou?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:02

Hebben jullie net rtl 4 gezien een uurtje geleden ofzo? :=

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:03

nee, maar fragment is vast wel terug te vinden?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:07

Ging over moslims die protesteren tegen een film, aanslagen hebben gedaan (weet niet of dat met de film te maken heeft) enzo.

En toen schreewde een moslim: Dood aan amerika! Dood aan alle ongelovigen!

Sjee dat zorgde wel even voor kippenvel.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:14

Ja, die film uit de VS. Waarin oa Mohammed wordt beledigd.

Is al de hele week rellen over.

Dat is eng, maar is het representatief?