Electra63 schreef:Geryon schreef:Ik zie ook steeds meer autochtone Nederlanders waar ik mij voor schaam, maar daar gaat het nu niet over.
In de supermarkt ligt ook gewoon halal geslacht vlees zonder dat het erop vermeld staat. Dat is imo aanpassing van onze kant richting de moslims (en joden), terwijl ik dat helemaal niet nodig vind, zeker niet bij zoiets als halal slachten.
En ja, ik weet dat ook joden halal slachten. Heb mij erg verdiept in halal slachten wegens school.
PvdD zou ik wel op willen gaan stemmen, maar die zijn mij veel te links jammer genoeg.
Ik woon in een buurt met héél veel moslims. Amsterdam-west. Ik woon net op een weg met veel Nederlanders, totaaal anders dan de rest van de omgeving (Osdorp), waar bijna geen enkele Nederlander te vinden is en waar het ook erg onveilig is 's avonds bijv.
Steeds meer winkels worden over genomen door moslims. En nu in mijn lieve straatje komt waarschijnlijk een halal-slachterij..
Ik woon in Rotterdam, dus ik ben ook niet onbekend met moslims hooren voor een halal-slachterij zal best een vergunning moeten komen en zolang het niet verboden is in Nederland, mag halal-vlees gewoon verkocht worden. Wil men daar wat aan doen, dat moet je op de juiste partij(en) stemmen en dat niet alleen op een eventuele moslimpartij gooien.
Ik denk dat halal slachten nooit verboden gaat kunnen worden.. Wetsvoorstel is al eens afgewezen. Dat er voor een wet (wet weet ik zo even niet uit mijn hoofd) uitzondering wordt gemaakt zodat de moslims en joden kunnen blijven door gaan met hun manier van slachten zegt al genoeg lijkt mij.
En dat is imo ook weer een vorm van aanpassing van ons aan hun. En een vorm van niet-aanpassing van hun aan ons.