' Door verkrachting kan een vrouw niet zwanger worden'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raponsje

Re: ' Door verkrachting kan een vrouw niet zwanger worden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:59

Misschien is het een beter idee om te zorgen dat mannen het gevoel in hun knakworst uit kunnen zetten in plaats van hem achterna te lopen.

Wat een belachelijke uitspraak.
Ik denk dat hij wel anders zou piepen als een man hem zou verkrachten.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 06:15

Ik denk dat hij dan nog durft te beweren dat zijn idee klopt omdat hij niet zwanger is..
Wat een pino zeg..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:15

Raponsje schreef:
Ik denk dat hij wel anders zou piepen als een man hem zou verkrachten.

Of hij moet even een ander topic hier op bokt lezen. Meisje is vrrkracht door een familielid en hartstikke zwanger...gruwelijk.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:41

Interessant blog:
http://jeroenlaemers.wordpress.com/2012 ... kes-again/
    In 2010 publiceerde Markos Moulitsas, een icoon van links Amerika, het boek American Taliban: How War, Sex, Sin, and Power Bind Jihadists and the Radical Right. In dit boek beschrijft Moulitsas de overeenkomsten tussen radicale Islamieten en radicale Amerikaanse Christenen.

Radicale Christenen, ook wel Evangelicals genaamd, behoren in de VS tot de trouwste stemmers, met name in de voorverkiezingen van de Republikeinse Partij. Deze partij zit dan ook barstensvol kandidaten die zijn geselecteerd door een stelletje rabiate, fundamentalistische gelovigen. En dat is te merken. In hun afkeer van (andermans) seks en hun aandrang vrouwen te degraderen tot tweederangsburgers tonen Republikeinse politici zich onderhand waardige imitatoren van de moellahs en imams die ze beweren zo te verafschuwen. Doe er een baard en een grot bij en het plaatje is compleet.
    [...]

Zou dit allemaal zijn ‘ter bescherming van het ongeboren leven’? Je moet tamelijk naïef zijn om daarin te geloven. Veel waarschijnlijker is dat moderne Republikeinen (die voornamelijk sociaal-conservatieve Christenen zijn) het simpelweg niet kunnen hebben dat vrouwen seks hebben zonder dat dit tot vervelende consequenties leidt. In het bijbelboek Genesis sprak God immers tegen Eva: ‘Ik zal de lasten van je zwangerschap zeer zwaar maken: met pijn zul je kinderen baren.’ Voor losbandige sletten is dit natuurlijk een prima straf. Keurige, Christelijke vrouwen daarentegen, die buiten hun schuld slachtoffer werden van ‘honest rape’ (door een neger of zo?) verdienen dit echter niet. En juist daarom is volgens Todd Akin zwangerschap als gevolg van ‘echte verkrachting’ zo zeldzaam. Behalve wishful thinking, is dit hele idee dan ook ongeveer zo misogynistisch als het maar kan.

In de moderne Republikeinse Partij is misogynie – zolang het maar niet al te openlijk wordt beleden – totaal niet problematisch. Hoewel prominente Republikeinen, waaronder Mitt Romney, Todd Akin opriepen zich terug te trekken uit de race voor een senaatszetel, geeft Akin vooralsnog geen krimp. Hij maakt nog steeds een goede kans om te winnen en ontving in de nasleep van zijn opmerkingen meer campagnegiften dan ooit.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:13

Naast dat het een walgelijke uitspraak is vind ik het ook vooral een enge uitspraak. Want dit is er één die het uitspreekt, maar hoeveel Amerikanen volgen dit gedachtengoed? Meer dan we willen weten vrees ik.
Het hele Republikeinse gedachtengoed vind ik sowieso heel eng. Ik hou ook mijn hart vast als er weer een Republikein in het Witte Huis komt. Obama is niet zaligmakend, maar al met al stukken beter dan zo'n enge Republikein met dit soort opvattingen.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:14

Ik snap werkelijk niet waarom Amerika sowieso "achterloopt" met het respecteren van andere en tolerant zijn naar iemand anders zijn wensen en gevoelens.

Zo las ik laatst een verhaal over een 16 jarige jongen die op school een t-shirt aan had met twee mannelijke icoontjes. Dat t-shirt had hij gekocht op een gay festival en droeg hij met trots.
De lerares eiste dat hij zijn t-shirt om zou wisselen omdat zijn t-shirt respectloos was naar andere die zijn mening niet deelde..
De pot verwijt de ketel? Uiteindelijk is de jongen zelfs geschorst omdat hij zijn t-shirt niet wilde wisselen.

Nu ben ik zelf niet erg bekend met de bijbel maar heb ik wel een collega die streng christelijk is opgevoed.
Wanneer onderwerpen zoals dit naar boven komen zegt ze altijd "er staan honderden verwijzingen in de bijbel dat je elkaar lief moet hebben en met respect moet behandelen en dat iedereen gelijk is, maar mensen kiezen er toch voor om zich te richten op die paar negatieve dingen."

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 12:55

Raponsje schreef:
"er staan honderden verwijzingen in de bijbel dat je elkaar lief moet hebben en met respect moet behandelen en dat iedereen gelijk is, maar mensen kiezen er toch voor om zich te richten op die paar negatieve dingen."

Helemaal gelijk heeft ze. Sommige 'goede christenen' zouden zich rot moeten schamen.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:23

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:28

ik kwam laatst op internet een mooie vergelijking tegen, zal hem in het engels proberen na te bootsen:

vanwege verdrinkings risico dienen vanaf nu alle mensen van het water vandaan te blijven.
dit geld ook voor zwembaden etc. kinderen leren niet meer zwemmen en er word geen reddingsbrigade meer opgeleid. als mensen niet meer zwemmen dan is er ook geen risico op verdrinken.

mocht toch iemand perongeluk in het water vallen of worden geduwd, dan kent het lichaam afsluitingsmechanismes waardoor deze niet kan verdrinken.

:').

de engelse was beter maar kan hem niet meer terug vinden.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:33

Jezus christ. Die man is niet van deze wereld.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:34

druppeltje schreef:
Het is blijkbaar niet alleen Amerika, maar ook in Nederland hebben we zo'n partij. Oké, die zegt 'heel klein' in plaats van 'niet mogelijk'. Ik schrik hier eigenlijk nog harder van:
http://www.nu.nl/politiek/2894886/sgp-n ... klein.html

Ik wilde hem net posten. Die is net zo gek in zijn bovenkamer als die Amerikaan....

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:35

Ook daar heen sturen, voelt ie zich waarschijnlijk beter thuis.

Hoe zit het volgens hun dan met vrouwen die bewusteloos geslagen worden of gedrogeerd en vervolgens verkracht? Je bent als vrouw (man ook) niet in staat je te verweren, je bent zo slap als een vaatdoek. Denk niet dat er dan een "afsluit mechanisme" in werking treed. Of valt dat dan ook onder "je vond het wel lekker, want je bent zwanger"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:39

druppeltje schreef:
Het is blijkbaar niet alleen Amerika, maar ook in Nederland hebben we zo'n partij. Oké, die zegt 'heel klein' in plaats van 'niet mogelijk'. Ik schrik hier eigenlijk nog harder van:

Ik hoop dat hij 0,0 stemmen krijgt.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:49

Berdien schreef:
Naast dat het een walgelijke uitspraak is vind ik het ook vooral een enge uitspraak. Want dit is er één die het uitspreekt, maar hoeveel Amerikanen volgen dit gedachtengoed? Meer dan we willen weten vrees ik.
Het hele Republikeinse gedachtengoed vind ik sowieso heel eng. Ik hou ook mijn hart vast als er weer een Republikein in het Witte Huis komt. Obama is niet zaligmakend, maar al met al stukken beter dan zo'n enge Republikein met dit soort opvattingen.

Helemaal mee eens! Wat meneer eigenlijk bedoelde: als je zwanger wordt na een verkrachting, wilde je het dus eigenlijk zelf, anders had je lichaam de vrucht wel afgestoten.
Walgelijke gedachtegang.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:59

druppeltje schreef:

Bah, bah, bah, bah...

veel meer zinnigs weet ik er niet over te melden.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:15

Maar de kans op zwangerschap na eenmalige onbeschermde seks ís toch ook niet groot? Of dat nu uit vrije wil of onder dwang gebeurt. Even snel zoeken vertelt mij dat de kans zo'n 3-5% dat je in één keer zwanger raakt. Dat is dus een hele kleine kans, en dan heeft meneer van der Staaij gewoon gelijk.

Alleen zijn timing is slecht, en het gaat nog steeds over een flinke groep vrouwen, dus de uitspraak siert hem niet.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:25

DaniBanani schreef:
Maar de kans op zwangerschap na eenmalige onbeschermde seks ís toch ook niet groot? Of dat nu uit vrije wil of onder dwang gebeurt. Even snel zoeken vertelt mij dat de kans zo'n 3-5% dat je in één keer zwanger raakt. Dat is dus een hele kleine kans, en dan heeft meneer van der Staaij gewoon gelijk.

Alleen zijn timing is slecht, en het gaat nog steeds over een flinke groep vrouwen, dus de uitspraak siert hem niet.

en ik denk zelfs dat die kans nog kleiner is, ga maar na, iemand die geen anticonceptie gebruikt is zo'n 3 dagen vruchtbaar per periode van ongeveer 30 dae, dus de kans dat het in die periode gebeurt is 10%
vervolgens is een groot deel wel aan de anticonceptie (zeg 60% (pure gok)) dus dan blijft er nog 4% kans over (40%van die 10) en dat is dan uitgaande van dat je van die keer zwanger zou raken. als je ook daar nog mee verder gaat rekenen(%wat in 1x zwanger wordt) kom je inderdaad op een heel laag percentage uit..

maar dan nog, iedere zwangerschap door verkrachting is er 1 teveel en ook (uitgaande van de 4%) zo'n 25 verkrachtingen te veel.

kan er dan ook niet over uit dat iemand dan ook maar durft te beweren dat je niet zwanger kan worden van een verkrachting :n 8)7

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:31

Las dit net ook ja.
Van de vrouwen die verkracht zijn schijnt er 7 % zwanger geweest te zijn.
Een aantal heeft abortus gepleegd, anderen kregen een miskraam en een aantal heeft het kind ook daadwerkelijk gekregen.
Vind ik toch nog aardig veel moet ik zeggen, 7 %.
Bovendien als je nu verkracht wordt en je doet direct aangifte krijg je ook direct een morning-after pil, dus wie zegt dat zonder die pil, dit aantal niet veel hoger zou zijn.
Buiten dat om, is dit alleen bedoeld om abortus niet toe te staan, en voor de mensen die vinden dat het wel kan bij verkrachting, hebben ze deze stomme opmerking bedacht.

Ik vind het echt walgelijk, maar goed kun je verwachten van deze partij natuurlijk.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:32

Ik had gehoopt dat meneer Van er Staaij iets geleerd zou hebben van de reacties in Amerika, maar neen... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:44

En dan vergeet meneer SGP dat er ook genoeg vrouwen verkracht worden die een pil slikken, een spiraaltje dragen, of die nog te jong zijn om vruchtbaar te zijn, of juist te oud..

En er zijn zelfs verkrachters die een condoom gebruiken om geen sporen achter te laten :x

Echt, zo iemand hoeft van mij niet in de kamer. Sterker nog, waar is de scheiding geloof en regering? :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:46

Jep, een meisje van 12 die verkracht wordt en zwanger wordt mag dus geen abortus plegen. Fijne boel! :j

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:53

Ziek zijn die mannen, ziek in hun hoofd :j :r

Dit soort mensen zouden nooit gekozen mogen worden, en ik kan er gewoon niet bij dat dit soort uitspraken ook door nederlandse partijen worden gemaakt.
Kijk Amerika is toch een beetje van... 8)7 Maar dat Nederland er ook achteraan gaat :oo

En dan die 7%, ja en hoeveel procent geeft nooit toe dat ze is verkracht en zwanger geraakt??

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:55

Jans schreef:
Echt, zo iemand hoeft van mij niet in de kamer. Sterker nog, waar is de scheiding geloof en regering? :x

Ja joh. Want alle christenen denken zo.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 16:13

DaniBanani schreef:

Maar daar gaat het niet om. Natuurlijk is statistisch gezien de kans kleiner dat je door een eenmalig seksueel contact zwanger geraakt dan bij honderd keer. Dat wil toch echter niet zeggen dat dat meisje gewoon pech heeft gehad? Vergeet trouwens niet dat veel verkrachtingen helemaal niet eenmalig zijn! Hoeveel meisjes worden wel niet systematisch verkracht door vader/opa/buurman/oom? En als dat meermaals gebeurd, is de kans op zwangerschap ook weer een stuk groter. En de vlieger dat je helemaal niet zwanger kan worden van een verkrachting gaat al helemaal niet op. Iemand die anders beweert daar doe ik niet eens de moeite voor om mee te discussieren want dat is toch een hopeloze zaak :D .

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 16:22

Maar in dat artikel staat ook: "Volgens hem moet niet het beeld ontstaan dat abortussen in Nederland met name het gevolg zijn van verkrachtingen."
Ik interpreteer zijn opmerking dus als: De kans dat iemand door verkrachting (of anderszins eenmalige seks) zwanger wordt is erg klein, dus we moeten niet doen of bijna elke abortus veroorzaakt wordt door verkrachting omdat dat meestal niet zo is.

En daar ben ik het best wel mee eens. Ik denk overigens dat hij verkrachting wel als een eenmalig feit ziet, en dat hij ook begrijpt dat bij structureel misbruik het risico groter is. Wat nog altijd niet wegneemt dat ik voorstander ben van de mogelijkheid tot abortus en het een pijnlijke opmerking vind voor mensen die er direct mee te maken hebben (gehad).