Abortus: voor of tegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:31

Mwoah, op dat geloof ga ik maar even niet in.
Dat is wat iemand die in God gelooft zelf moet weten, maar vind het nogal respectloos om te zeggen als mensen voor het huwelijk wel met elkaar naar bed gaan of een abortus doet, een zonde begaat. Come on.

Wat betreft de stelling; ik ben voor. Maar vind inderdaad als je het overweegt het zeker goed moet bespreken en over na moet denken.
Het lijkt me vreselijk moeilijk, ik zou geen idee hebben wat ik zou doen mocht ik nu zwanger zijn.

Verder wat is zieliger? Een ongewenst kind dat iedere dag door zn moeder met walging word aangekeken of dan maar vroegtijdig weggehaald zijn.
Als je het geld, tijd, huis e.d er niet voor hebt, wat kun je zo'n guppie dan bieden?
Adoptie is ook niet bepaald makkelijk..
Laatst bijgewerkt door Romanoff op 17-08-12 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

__YSB__

Narnia, zou je ook eens antwoord kunnen geven op mijn vragen? Ik zou wel graag je opinie willen.

Anoniem

Nee, ik heb geen seks voor de lol..... voor mij is seks iets kostbaars dat bij de liefde hoort een intense communicatie tussen man en vrouw. :)

Stoof

@Narnia, Als god elk leven koestert en niet wil dat je abortus pleegt, waarom zijn er dan miskramen?

Ik weet nog niet of ik voor of tegen ben, ik heb namelijk nog nooit in die situatie gezeten.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:32

ff alles gelezen, wat een gezeur hahaha.
word weer een leuke avond :D.
ieder heeft zijn eigen mening, geloof en blabla

de een is voor de ander is tegen, zal ook altijd zo blijven.
de zoveelste discussie hier :')
heerlijk

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:32

Narnia schreef:
Nee, ik heb geen seks voor de lol..... voor mij is seks iets kostbaars dat bij de liefde hoort een intense communicatie tussen man en vrouw. :)

Hoeveel kinderen heb je?

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:33

Narnia schreef:
Dus ik moet mijn mond houden!? met ander woorden overal mag over gesproken worden maar Geloof en God laat je maar thuis!?

*denkt na*

Nee, ik mag voor mijn geloof uitkomen en mag anderen behoeden voor iets wat ze later op zal breken,
abortus is geen oplossing!

Voor jou.

Maar net als dat jij wit dat jouw overtuiging wordt gerespecteerd, wil ik dat ook. En mijn overtuiging is dat god niet bestaat en dat iedere vrouw het recht heeft zelf te beslissen om een zwangerschap te laten beëindigen. Als een vrouw besluit tot een abortus is dat voor die vrouw op dat moment de oplossing. Wie ben jij dan om dat te veroordelen?

__YSB__

Narnia schreef:

Dat waren mijn vragen niet....
En sex is vooral lekker, ik zie het als een bord eten. Als je honger hebt moet je eten.
Als je sex wilt, dan zoek je een slachtoffer.... :j

xSCWx

@narnia, dat je geen antwoord geeft op mijn vraag zegt al genoeg. Blijkbaar ben je toch niet zo zwaar gelovig als je zegt te zijn.
Discussie klaar :)

Edit: sex is liefde tussen man en vrouw, dat heb ik ook met mijn vriend. Ben alleen niet getrouwd.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:34

__YSB__ schreef:
Narnia schreef:

Dat waren mijn vragen niet....
En sex is vooral lekker, ik zie het als een bord eten. Als je honger hebt moet je eten.
Als je sex wilt, dan zoek je een slachtoffer.... :j

Hahahaa! Burn! }:)

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:35

:j
Samen met jou, jij bent ook een viespeukie....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:35

eenitraM schreef:
Narnia schreef:

Hoeveel kinderen heb je?

eens kijken...alle zaadjes die gezaaid zijn en tot groei zijn gekomen......6 dit zijn mijn geestelijke kinderen, die zijn tot geloof gekomen doordat ik mijn geloof niet verzweeg...

Lijfelijk nul.....en nee dat vind ik niet jammer en nee, ik ben ook niet getrouwd :)

xSCWx

Re: Abortus: voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:36

Dus je bent nog maagd?

__YSB__

Dus je hebt sex gehad? Ongetrouwd?

eenitraM

Narnia schreef:
eenitraM schreef:

Hoeveel kinderen heb je?

eens kijken...alle zaadjes die gezaaid zijn en tot groei zijn gekomen......6 dit zijn mijn geestelijke kinderen, die zijn tot geloof gekomen doordat ik mijn geloof niet verzweeg...

Lijfelijk nul.....en nee dat vind ik niet jammer en nee, ik ben ook niet getrouwd :)

Die snap ik niet...

xSCWx

Re: Abortus: voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:37

Volgens mij heeft ze 6 kinderen onder haar hoede genomen en opgevoed(?) Maar zelf geen kinderen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:38

eenitraM schreef:
Sja....ik geef uitleg waar mogelijk maar als ik niet mag zeggen wat ik vind en men mijn uitleg niet wil aanvaarden dan is dat toch niet mijn schuld!?

Hoho dame! Ik proef ook het leven, ik geniet van het leven, want het leven is veelste kort (en ik leef niet eeuwig, hoelang ik ook bid) maar ik ga niet op zoek naar een geschikte partner. Die kom je vanzelf tegen.[/quote]

nee, bedoel hetzelfde...Maar jij gaat toch niet totaal onbeschermd en onbezonnen op pad? je hebt verder gelijk hoor, geniet van de geneugten van het leven! (maar wel met een basis verantwoordelijkheid ;-) )

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:39

__YSB__ schreef:
Narnia, dus jij zou verkracht worden en zwanger raken. Dan laat jij het niet weghalen?
Ben je wel eens verkracht? Een vriendin van mij wel, dus ik weet wat er met een vrouw gebeurd.
Elke dag dat kind aan kijken en herrinerd worden aan die gruwelijke daad??
2 verstandelijk gehandicapten gaan 'doktertje spelen', en er komt een kind van, hoe zie je dit?
Je hoort dat je kind een open ruggetje heeft en zwaar gehandicapt zou zijn als het georen wordt, zou je je eigen vlees en bloed dit aan willen doen? Om nooit te kunnen lopen, spelen , fietsen en weet ik veel wat kinderen nog meer doen.
En dit alles onder het mom God?? Je snapt toch zelf ook dat dat onmenselijk is.

Antwoord deze eens.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:40

Tsjah...M'n pa is koster in de kerk, actief...gelovig, rooms katholiek..toch weet ik zeker dat als ik 5 jaar gelee zwanger had geraakt (in de periode tussen de 2 relaties) hij achter mijn abortus had gestaan

Ben overigens dus katholiek opgevoed, maar het heeft weinig geholpen :+

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 19:42

Ik denk zes mensen bekeerd.

Ik snap dat geloof bij veel Nederlanders niet populair is en al helemaal niet bij dit onderwerp, maar zullen we het gezellig houden? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:42

xSCWx schreef:
Dus je bent nog maagd?

Ja, lijfelijk niet meer doordat ik seksueel ben misbruikt....ik heb de dader kunnen vergeven dat heeft wel een tijdje geduurd...is niet zo makkelijk...maar goed ik voelde me hierna wel beter.

Ik wil niet zeggen dat geloven makkelijk is...anders zouden wel veel meer mensen christen worden :o

het is een way of life...het veranderd je, je manier van denken, je handelen etc. gaat niet van boem bats maar geleidelijk aan verander je!

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:43

Er wordt toch niet met modder gegooit, alleen mensen met een totaal andere visie staan hier tegen over elkaar.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:44

Narnia schreef:
xSCWx schreef:
Dus je bent nog maagd?

Ja, lijfelijk niet meer doordat ik seksueel ben misbruikt....ik heb de dader kunnen vergeven dat heeft wel een tijdje geduurd...is niet zo makkelijk...maar goed ik voelde me hierna wel beter.

Ik wil niet zeggen dat geloven makkelijk is...anders zouden wel veel meer mensen christen worden :o

het is een way of life...het veranderd je, je manier van denken, je handelen etc. gaat niet van boem bats maar geleidelijk aan verander je!

Maar niet iedereen wil veranderen, en dat is ook niet verplicht ;)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:44

Dus dan heb je ook abortus laten plegen, of was je niet zwanger?

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:47

Bij mij net zoals Colway.
Ik ben ook katholiek, maar wat Narnia vertelt kan ik me (voor de tweede keer) niet in vinden.
En ik ben inderdaad ook voor in de gevallen waar het voor het ongeboren kind beter is, of in geval van verkrachting.
Alhoewel ik vind dat de emotionele klap niet onderschat mag worden zoals iemand in het begin aangaf.