Stemwijzer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:07

Op welke site kan ik stemmen? :7 edit: ik zie het al
Laatst bijgewerkt door arian_wolf op 22-08-12 20:42, in het totaal 2 keer bewerkt

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:09

Misschien handig om link erbij te zetten? :)

Abiola

Re: Stemwijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:19

Je kan 12 september pas stemmen, bij een kiesbureau, niet online.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:26

arian_wolf schreef:
Op welke site kan ik stemmen? Dan stem ik natuurlijk op de PVDA!

Is dit een serieuze vraag := ?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:32

Omg 8)7

Ik ga maar even het debat kijken op 1.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:07

SplashIsLief schreef:
Omg 8)7

Ik ga maar even het debat kijken op 1.

Ik zit ook net te kijken, beetje jammer dat Rutte en Roemer allebei afwezig zijn met een k.u.t.smoes. Van Wilders had ik niet anders verwacht. :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:14

Ja Wilders zijn sparring partner is er niet meer en al de anderen lusten hem rauw

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:24

Ik vond het erg interessant om te zien dat dit keer er veel minder vijandig gedebatteerd werd en het lijkt dat de tijd van het populisme over zijn hoogtepunt heen is. Deze partijen lijken toch reëel te willen blijven, zich richten op samenwerkingen en compromissen. Ze lijken zich in te zetten voor hun eigen idealen in plaats van het afgeven op die van anderen. Een hele verbetering, vind ik!

De drie grootste populisten van dit moment zaten er alleen natuurlijk niet tussen en misschien is de verschuiving enkel daar door te verklaren....

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:39

Blijkbaar werkt populisme wel, aangezien dit de 3 grootste partijen zijn (op dit moment of in de peilingen)..

Wel raar trouwens dat iedereen zo opschrikt van het Oh PVV is mijn blablabla keus..
Dan weet je dus blijkbaar niks meer over de partij dan dat ze tegen de Islamisering van Nederland zijn.. PVV is voor zo'n 'extreme' partij behoorlijk links hoor..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:45

Saintelette schreef:
Blijkbaar werkt populisme wel, aangezien dit de 3 grootste partijen zijn (op dit moment of in de peilingen)..

Wel raar trouwens dat iedereen zo opschrikt van het Oh PVV is mijn blablabla keus..
Dan weet je dus blijkbaar niks meer over de partij dan dat ze tegen de Islamisering van Nederland zijn.. PVV is voor zo'n 'extreme' partij behoorlijk links hoor..

Noem mij eens linkse punten die ze de afgelopen gedoogperiode hebben waar gemaakt, dus punten die door het rechtse kabinet werden ingebracht en waar zij dan tegen stemden?????

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:46

Eerlijk gezegd vond ik er geen reet aan :o
Sowieso gek natuurlijk dat de grote partijen er niet waren (Maar zoals Electra al zei van Wilders had ik dat wel verwacht).
Ik blijf het maar een raar machtsspelletje vinden binnen de politiek :r

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:56

sarabande schreef:
Saintelette schreef:

Noem mij eens linkse punten die ze de afgelopen gedoogperiode hebben waar gemaakt, dus punten die door het rechtse kabinet werden ingebracht en waar zij dan tegen stemden?????

Is het kabinet niet gevallen omdat de PVV niet instemde met de extreme bezuinigingsplannen van de VVD?
Ik heb trouwens even wat linkse punten voor je gevonden in het huidige programma van de PVV (sorry, kort termijn geheugen, val van het kabinet is grootste voorbeeld dat ik je kan geven)
• Lastenverlaging voor de burger, maar snijden in de overheid
• Streng toezicht op de financiële sector
• Geen salarissen in de publieke sector boven de Balkenende-norm
• Geen verplichte aanbesteding openbaar vervoer in de grote steden
• Behoud van de kleine gezins- en familiebedrijven
• De overheid moet bedrijven niet beconcurreren
• Nooit meer een vliegtaks, CO2-heffingen. Dat kost banen
• Belasten excessieve vertrekbonussen boven de twee ton met 75 procent
• Geen verdere bezuinigingen op kinderopvang
• Niet tornen aan ontslagbescherming
• Ontslagvergoeding ongewijzigd
• Uitkeringsfraude? Geweld tegen personeel sociale dienst? Nooit meer een uitkering
• Geen bezuinigingen op de sociale werkplaatsen (WSW)
• De Wajong blijft toegankelijk voor volledig duurzaam arbeidsongeschikten
• Strakker toezicht op de woningcorporaties
• De hypotheekrenteaftrek en de huurtoeslag handhaven

Vrij links voor een extreem rechtse partij..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:02

Saintelette schreef:
Is het kabinet niet gevallen omdat de PVV niet instemde met de extreme bezuinigingsplannen van de VVD?
Ik heb trouwens even wat linkse punten voor je gevonden in het huidige programma van de PVV (sorry, kort termijn geheugen, val van het kabinet is grootste voorbeeld dat ik je kan geven)
• Lastenverlaging voor de burger, maar snijden in de overheid
• Streng toezicht op de financiële sector
• Geen salarissen in de publieke sector boven de Balkenende-norm
• Geen verplichte aanbesteding openbaar vervoer in de grote steden
• Behoud van de kleine gezins- en familiebedrijven
• De overheid moet bedrijven niet beconcurreren
• Nooit meer een vliegtaks, CO2-heffingen. Dat kost banen
• Belasten excessieve vertrekbonussen boven de twee ton met 75 procent
• Geen verdere bezuinigingen op kinderopvang
• Niet tornen aan ontslagbescherming
• Ontslagvergoeding ongewijzigd
• Uitkeringsfraude? Geweld tegen personeel sociale dienst? Nooit meer een uitkering
• Geen bezuinigingen op de sociale werkplaatsen (WSW)
• De Wajong blijft toegankelijk voor volledig duurzaam arbeidsongeschikten
• Strakker toezicht op de woningcorporaties
• De hypotheekrenteaftrek en de huurtoeslag handhaven

Vrij links voor een extreem rechtse partij..

Nee het kabinet is gevallen omdat Wilders de handtekening die hij al onder al die bezuinigingen gezet had en die weken lang met hem door onderhandeld waren, opeens terug trok omdat Bosman hem vertelde dat hij daardoor kiezers zou gaan verliezen.

Wbt het programma, zoals Wilders zelf al zei de meeste punten zijn helemaal niet haalbaar.
Maar ik heb het over de punten waar hij het verschil had kunnen maken, had kunnen laten zien dat hij echt een sociaal hart heeft, omdat de stemmen van zijn partij de meerderheid betekende. Zoals het bijna opheffen van het PGB, het sluiten van sociale werkplaatsen etc, daar heeft hij en zijn groep allemaal voor gestemd, hogere eigen bijdrage voor de zorg. Grappig dat hij dan zulke punten weer in zijn programma zet

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:08

Maar ik heb nooit gezegd dat het een geheel linkse partij is, ze zijn extreem rechts met een aantal naar links neigende punten ;)
En verkiezingsprogramma's, tsja.. Kijk nu naar het Akkoord dat de 5 partijen verzonnen hebben om de 3% van Brussel te halen.. Één grote leugen.. En daarnaast GroenLinks met gratis kraanwater in de horeca? Nee dàt is een lekker haalbaar punt.. Zo hebben ze allemaal dingen..

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:13

Saintelette schreef:
En verkiezingsprogramma's, tsja.. Kijk nu naar het Akkoord dat de 5 partijen verzonnen hebben om de 3% van Brussel te halen....

Wil jij dan over die drie procent heen dan? Ik vind drie procent al drie procent teveel. Maar dat is misschien omdat ik de paasei naar de nering zet, en lenen voor iets anders dan een huis niet zo verstandig vind.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:16

Abiola schreef:
Saintelette schreef:
En verkiezingsprogramma's, tsja.. Kijk nu naar het Akkoord dat de 5 partijen verzonnen hebben om de 3% van Brussel te halen....

Wil jij dan over die drie procent heen dan? Ik vind drie procent al drie procent teveel. Maar dat is misschien omdat ik de paasei naar de nering zet, en lenen voor iets anders dan een huis niet zo verstandig vind.

Ik snap je vraag niet zo goed, dit gaat namelijk niet om wat ik vind, het was een antwoord op de persoon voor mij..

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:20

Nou, het klinkt alsof je drie procent niet haalbaar vindt, cpb zegt 2.7, dus lijkt het me haalbaar. En gratis kraanwater kan ik hier in de Amsterdamse horeca overal krijgen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:22

Plasterk (Bij Knevel) heeft gelijk: ik vind het belachelijk dat Rutte nu geen tijd heeft voor dit debat, maar wel een "belastingvoordeel" voor de werkenden kan vermelden en een interview kan geven. Het lijkt erop dat Rutte, Geert en Roemer het debat met de andere lijsttrekkers niet aandurven. :D

Als ik gratis water wil, dan hang ik wel aan het kraantje in de toiletruimte in de horeca ;)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:25

tot nog toe heb ik slechts meegelezen,en niet gereageerd,maar mijn advies is...breng een spatie aan in de topic titel....stem wijzer....en stem op een partij,die daadwerkelijk regeren niet uit de weg gaat.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:28

Abiola schreef:
Nou, het klinkt alsof je drie procent niet haalbaar vindt, cpb zegt 2.7, dus lijkt het me haalbaar. En gratis kraanwater kan ik hier in de Amsterdamse horeca overal krijgen.

Het ging over het Akkoord dat een aantal partijen gesloten hebben om de 3% te halen voor Brussel, dit moest omdat er anders sancties tegenover kwamen te staan. Nu blijkt echter dat bijna alle partijen die dit akkoord gesloten hebben af willen van een aantal maatregels, die ze zelf opgesteld hebben. Het ging dus over het volhouden aan beloftes/verkiezingsprogramma's < waar de persoon voor mij dus een opmerking over maakte.
En dus niet over of 3% of meer of minder haalbaar is en wat ik er van vind

En fijn dat jij in Amsterdam kraanwater kunt krijgen, maar dat is niet overal zo

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:29

papagroom schreef:
tot nog toe heb ik slechts meegelezen,en niet gereageerd,maar mijn advies is...breng een spatie aan in de topic titel....stem wijzer....en stem op een partij,die daadwerkelijk regeren niet uit de weg gaat.

En welke partij is dat volgens jou? Als ondernemer heb je soms wel een ander belang :D . Niet voor niets stemden de meeste boeren op het CDA :D ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:35

Meneer Frits Westers vond het debat tam. Bij de vorige verkiezingen benoemde hij juichend Wilders tot winnaar van de debatten nadat lekker Cohen had gedenigreerd. Westers vond het nu tam omdat men elkaar niet kleineerde en afzeek. Zelfs Jack de Vries die Balkenende leerde om te kleineren vond dat het debat nu over zaken ging die belangrijk waren en hij vond dat Diederik dat het beste deed, door consequent bij de basis, namelijk de mensen waar het om gaat te blijven.

Ik ben blij dat ze een andere toon hebben en dat het ordinaire gescheld tegen elkaar afgelopen lijkt.
Laatst bijgewerkt door sarabande op 22-08-12 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:36

Om eerlijk te zijn Electra...ben ik behoorlijk tegen mijn eigen principes in,behoorlijk zweverig,maar met een voorkeur voor VVD.....alleen Rutte staat me wel behoorlijk tegen....SP hoe gek het ookklinktkan ook een deel van mijn sympathie weg dragen echter,,,,dat is een typische oppositie partij,die daadwerkelijk regeren altijd uit de weg is gegaan,,,niet op stemmen dus.....overigens is ondernemers belang ,wel algemeen belang....vergis je niet als ik door kabinets maatregelen omval,,,,,is mijn personeel ook de klos.....echter hebben die nog een vangnet in de vorm van WW...en zo als je zelf wel weet,zou voor mij slechts de bedelstaf lesten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:37

PG daarom koos mijn zoon voor GL vorige keer, maar die hebben er zon zootje van gemaakt intussen

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:42

precies.......daarom kijk ik het nog even aan.....het wordt in ieder geval eenpartij die een vuist kan maken,en groot genoeg is om daadwerkelijk zeggenschap te hebben