Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Saintelette schreef:Blijkbaar werkt populisme wel, aangezien dit de 3 grootste partijen zijn (op dit moment of in de peilingen)..
Wel raar trouwens dat iedereen zo opschrikt van het Oh PVV is mijn blablabla keus..
Dan weet je dus blijkbaar niks meer over de partij dan dat ze tegen de Islamisering van Nederland zijn.. PVV is voor zo'n 'extreme' partij behoorlijk links hoor..
sarabande schreef:Saintelette schreef:Blijkbaar werkt populisme wel, aangezien dit de 3 grootste partijen zijn (op dit moment of in de peilingen)..
Wel raar trouwens dat iedereen zo opschrikt van het Oh PVV is mijn blablabla keus..
Dan weet je dus blijkbaar niks meer over de partij dan dat ze tegen de Islamisering van Nederland zijn.. PVV is voor zo'n 'extreme' partij behoorlijk links hoor..
Noem mij eens linkse punten die ze de afgelopen gedoogperiode hebben waar gemaakt, dus punten die door het rechtse kabinet werden ingebracht en waar zij dan tegen stemden?????
Saintelette schreef:Is het kabinet niet gevallen omdat de PVV niet instemde met de extreme bezuinigingsplannen van de VVD?
Ik heb trouwens even wat linkse punten voor je gevonden in het huidige programma van de PVV (sorry, kort termijn geheugen, val van het kabinet is grootste voorbeeld dat ik je kan geven)
• Lastenverlaging voor de burger, maar snijden in de overheid
• Streng toezicht op de financiële sector
• Geen salarissen in de publieke sector boven de Balkenende-norm
• Geen verplichte aanbesteding openbaar vervoer in de grote steden
• Behoud van de kleine gezins- en familiebedrijven
• De overheid moet bedrijven niet beconcurreren
• Nooit meer een vliegtaks, CO2-heffingen. Dat kost banen
• Belasten excessieve vertrekbonussen boven de twee ton met 75 procent
• Geen verdere bezuinigingen op kinderopvang
• Niet tornen aan ontslagbescherming
• Ontslagvergoeding ongewijzigd
• Uitkeringsfraude? Geweld tegen personeel sociale dienst? Nooit meer een uitkering
• Geen bezuinigingen op de sociale werkplaatsen (WSW)
• De Wajong blijft toegankelijk voor volledig duurzaam arbeidsongeschikten
• Strakker toezicht op de woningcorporaties
• De hypotheekrenteaftrek en de huurtoeslag handhaven
Vrij links voor een extreem rechtse partij..
Saintelette schreef:En verkiezingsprogramma's, tsja.. Kijk nu naar het Akkoord dat de 5 partijen verzonnen hebben om de 3% van Brussel te halen....
Abiola schreef:Saintelette schreef:En verkiezingsprogramma's, tsja.. Kijk nu naar het Akkoord dat de 5 partijen verzonnen hebben om de 3% van Brussel te halen....
Wil jij dan over die drie procent heen dan? Ik vind drie procent al drie procent teveel. Maar dat is misschien omdat ik de paasei naar de nering zet, en lenen voor iets anders dan een huis niet zo verstandig vind.
Abiola schreef:Nou, het klinkt alsof je drie procent niet haalbaar vindt, cpb zegt 2.7, dus lijkt het me haalbaar. En gratis kraanwater kan ik hier in de Amsterdamse horeca overal krijgen.
papagroom schreef:tot nog toe heb ik slechts meegelezen,en niet gereageerd,maar mijn advies is...breng een spatie aan in de topic titel....stem wijzer....en stem op een partij,die daadwerkelijk regeren niet uit de weg gaat.