Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
RoWi schreef:Haha Germie, dat is de spijker op zijn kop vind ik!
Velen willen best een nieuwere en dus schonere auto rijden, maar kunnen dat simpelweg niet betalen.
Nog iets wat deze maatregel zo onzinnig maakt
maura schreef:Levensstijl: ja, dat kan. Ben met je eens dat de mogelijkheden afhankelijk zijn van iemands situatie en dat dientengevolge niet iedereen dezelfde mogelijkheden heeft, maar als je er voor wilt gaan is er altijd wel iets te verzinnen waarmee je het milieu een handje kunt helpen.Zou je wellicht als kritisch denkende mens iets pósitiefs kunnen doen met dat denkvermogen? Zoals bedenken hoe je zelf je verantwoordelijkheid kunt nemen, op het gebied van bijvoorbeeld levensstijl en stemgedrag?
Eirikur schreef:Stemgedrag: geloof ik echt niet. Ik ben de overtuiging toegedaan dat, in ieder geval in de landelijke politiek, op een enkele uitzondering na, van de wellicht ooit eerzame idealen van de dames en heren politici nog maar bar weinig over is.
Eirikur schreef:Die [idealen] zijn ze, ergens onderweg naar de top, uit het oog verloren en in één moeite door is het middel (invloed uitoefenen op besluitvorming middels een parlementszetel) een doel op zich geworden. Want het betaalt toch wel verrot lekker en mocht je er onverhoopt wegens gebleken ongeschikheid uitgeknikkerd worden, zijn er altijd nog de gouden handdruk en de wachtgeldregeling. Men heeft er de mond vol over de graaicultuur in het bedrijfsleven, en dan met name in het bank- en verzekeringswezen, maar dat is de kift: ze kunnen het gewoon niet uitstaan, dat die er nóg meer poen uit weten te slepen dan zijzelf. Kortom: het maakt geen reet uit op wie je stemt; genaaid worden wij, de burgers van Nederland, linksom of rechtsom toch wel, terwijl het haagse zakkenvullen, ondanks de tegenvallende prestaties van de geachte volksvertegenwoordigers, onverminderd doorgaat.
maura schreef:ik word nogal moe van de - in mijn ogen nogal Nederlandse - gewoonte om bij alles in de rondte te gaan lopen toeteren hoe stom of slecht 'ze' wel niet zijn zonder daarbij een suggestie te doen over wat er dan wél goed zou zijn