purny schreef:Ik zie het werk wat Bea doet niet echt als zwaar werk... denk dat er heel wat beroepen beter betaald zouden moeten worden wil het tekort een beetje inlopen. Maar dat is een ander onderwerp. Blijf er nog steeds bij dat zij ook wel mag inleveren.
Ik denk dat je je daar gruwelijk in vergist. Alles wat ze doet, iedere scheet die ze laat, wordt vastgelegd door de pers en onder een vergrootglas geschoven. En dat al 74 jaar lang. Nee, dank u. Echt, in geen miljoen jaar zou ik dat willen overnemen.
Beetje onzin om Bea belasting te laten betalen. Ze krijgt betaald van de staat. Ik geef jou 25 euro en dan geef jij mij 12,50 terug. Kon ik je dan beter niet meteen 12,50 geven?
Vjestagirl schreef:Lijkt me fantastisch zijn koningin zijn. Iedereen bemoeit zich continu met je, je kunt het nooit goed doen, ieder punt van je leven wordt bekritiseerd (tot je kledingkeuze, je haar en je hoeden aan toe), tijdens staatsbezoekjes moet je wel eventjes weten wat er in dat land allemaal speelt, want 1 verkeerde opmerking kan dat economie van je eigen land miljarden kosten. Als je zoon op sterven ligt dan staat de pers voor zijn ziekenhuis en krijg je de kritiken te horen over wat hij anders had moeten doen. Op de viering van je verjaardag moet je voor de zoveelste keer hetzelfde rondje door een ander plaatsje lopen, oh wat lief, daar is het zoveelste kind verkleed als klompendanser en jawel daar zijn de gehandicapten weer. En de weken, maanden erna mag je fijn overal opdraven, lintjes doorknippen. En natuurlijk overleg over het besturen van het land, wetten aannemen (of niet). Iedereen verwacht dat je altijd leuk, lief en aardig doet, je kunt nooit eens lekker je dag niet hebben, in die nét iets te oude broek op je werk verschijnen of je lekkere afgetrapte schoentjes aan doen. Onberispelijk, je hele leven lang.
Ja, daar ben ik echt jaloers op...
Dat dus
Vjestagirl schreef:vuurneon schreef:Je maakt keuzes in het leven, ik zou zeggen; voor diegene die klagen over de inkomsten van Beatrix... Probeer een leuke prins aan de haak te slaan

Jammer dat degene die je het dichtst bij haar functie in de buurt kan brengen al gegrepen is. Door een buitenlander nog wel!!! Ze pikken onze banen in!!!

purny schreef:Het zou wel eerlijker zijn, nu komt alle sh*t neer op de hardwerkende burger. Vind jij het eerlijk dat wanneer er nu mensen zijn die van de voedselbank moeten leven, mensen zijn die niks meer kunnen betalen omdat de lasten zo hoog zijn die maar gaan stelen en frauderen en dat ons koningshuis er niet over peinst om iets maar dan ook iets in te leveren? Dit vind ik gewoon totaal niet eerlijk. Iedereen moet nu veel langer doorwerken en heeft minder te besteden, alleen maar omdat een vorige regering het verziekt heeft voor de huidige mens.
Dat zegt iedereen hier nou de hele tijd, maar dat staat er niet! Er staat dat ze het niet nodig vindt om EXTRA te bezuinigen BOVENOP de bezuinigingen die al doorgevoerd zijn.
Miracle_ schreef:Ze was er zelf bij toen ze koningin werd, dus dat had ze allemaal kunnen weten. Moet ze daarom maar zo'n gigantisch hoog salaris hebben? Daar kan best €50,000 vanaf, en nog wel meer als het echt zou moeten.
Gut ja, ze was er zelfs bij toen ze geboren werd als kroonprinses
Dat had ze ook echt zelf in de hand. Ja, ze had afstand kunnen doen van de troon. Dat heeft bij Friso ook echt geholpen!
Ik moet zeggen - ik vind 830.000 euro per jaar voor de koningin niet eens zo gek. Echt niet belachelijk veel. Ja, misschien is haar gezinsinkomen 15x zo hoog als dat van mij, maar ze heeft ook wel meer dan 15x zoveel verantwoordelijkheid.
Miracle_ schreef:vuurneon schreef:En de vakantie betaald ze zelf

dat betaald ze netjes van haar eigen salaris, net als elk ander mens

Vakantie was misschien niet het juiste woord, maar al die reizen voor haar "werk" betaald ze echt niet zelf hoor. Die zie ik ook als "vakantie tripjes" ook al heeft ze misschien geen vrij.
Ik denk dat dat idee van Maura om al die prinsesjes met die grote monden het zelf eens te laten doen, niet eens zo slecht was...
Mijn man reist ook regelmatig naar Amerika of Japan voor zijn werk. Dat is heel veel werken en 's avonds uit eten, en soms even een blik uit de hotelkamer werpen op Mount Fuji of de Great Lakes. Ook vakantie?
@Ojajoh; ik den kzomaar dat ze de reizen naar Londen zelf betaalt. Geen ziektekostenverzekering dekt het bezoek aan je zieke kind. Maar zou jij je zoon niet willen bezoeken als die in coma lag? Nogal wiedes dat ze af en toe naar hem toe wil. En eigenlijk vind ik het gewoon grof en ongevoelig dat mensen daar zo over durven te vallen.
De koningin niet intelligent?
Nah... Denk het wel. Als je dat denkt zegt dat eerder iets over hoe ontwikkeld je zelf bent