Overheid gaat cashen op A2 vanaf 23 juli a.s

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 09:56

F_Orumster, dan nog doe ik dat niet. Auto is mijn lief veelste heilig ik mag erin rijden maar moet er wel netjes mee om blijven gaan, dus dan gooi ik hem niet voor een andere race monster die ff met veel te harde snelheid aan komt razen met op het oog ie je kofferbak binnen komt, nee dank je hihi...

Ik heb wel al paar keren meegemaakt dat ik wel over de max reed maar voor diegene die van achter aan kwam knallen begon al van een end afstand met zijn koplampen te seinen van ''aan de kant'' voor dat zulk soort blijf ik gewoon rijden waar ik rij en omdat ze nog op afstand rijden laat ik ze mijn remlicht zien, maar als ze dichtbij zijn blijf ik gewoon dan bijv die 130 rijden die ik dan al normaal reed.

Huertecilla, blijkbaar zit jij er zelf nogal mee en je eigenlijk stiekem max van 100 voor jezelf te hard vind gaan. Gevalletje onzeker in het verkeer meid? :o

F_Orumster

Re: Overheid gaat cashen op A2 vanaf 23 juli a.s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 09:58

Hc is geen meid :D

Ik gooi mijn auto er ook niet op het laatst voor hoor, maar met 160 zijn ze vrij vlot bij je.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:06

F_Orumster schreef:
XFiemoX schreef:
En zomaar even de auto hoppa links voor een ander ervoor gooien doe ik al helemaal niet dat vind ik ronduit onbeschoft!!

Als ik in de verte een auto zie aanstormen met 160km/u dan gooi ik mijn auto er wel voor. Moet ie maar niet zo debiel hard rijden.

het siert je dat je ziet dat deze zo hard rijdt.
Het siert je niet dat je eigenrechtert.
Dat is niet anders dan rechts inhalen.

Je mag er overigens van uit gaan dat iedereen zich aan de regels houdt. Je hoeft er niet van uit te gaan dat iemand veel te hard rijdt. Die behoort dat niet te doen en er ligt dus NIETS bij joú!

Nu even bumperkleven. Dat komt gelijk als je inhaalt voor een tehardrijder.
Dat is regelrecht in gevaar brengen van de voorligger.
Dat geeft die voorligger een veel sterker argument voor eigenrechteren dan de rechtsinhalers of voortesnelrijdersinvoegers.
Wat te doen?
Jezelf in gevaar laten brengen?
Je snelheid aanpassen bij de afstand die achter je gehouden wordt?
Je remlicht op laten flitsen?
Vét op de rem staan?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:12

F_Orumster schreef:
Hc is geen meid :D

...en heeft 23 jaar race-ervaring. Ook hoge-snelheids opleiding/-rijbewijs *D

Snel rijden op straat is alleen maar onverantwoordelijk en anderen in gevaar brengend onbenul.
Persoonlijk vind ik dat je als weggebruiker een recht op zelfverdediging hebt daartegen. Het probleem is dat dit escaleert en nog meer anderen in gevaar brengt. Daarom kan het helaas niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:13

Als we allemaal maar 80 gaan rijden.. wat is dan nog het nut van de autoSNELweg? Dan kunnen we al die flinke stukken asfalt wel weghalen. Kom laten we investeren in een beter spoorwegennet *\o/*

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:20

Huertecilla schreef:
F_Orumster schreef:
Als ik in de verte een auto zie aanstormen met 160km/u dan gooi ik mijn auto er wel voor. Moet ie maar niet zo debiel hard rijden.

het siert je dat je ziet dat deze zo hard rijdt.
Het siert je niet dat je eigenrechtert.
Dat is niet anders dan rechts inhalen.

Zoals ik al zei, doe ik het ruiiiim van tevoren, niet als ie er al bijna is, ik wil niemand in gevaar brengen.
Ik voel er weinig voor om me in te laten sluiten achter ene vrachtwagen en dan vervolgens heel lang niet in kunnen halen omdat iedereen links zit, omdat er iemand 160 rijdt.

Andersom weet hij ook dat ie veel te hard rijdt, en ziet hij mij in de verte een vrachtwagen naderen en weet hij dat ik in zal halen en dat dat mijn goed recht is, omdat hij er nog laaaang niet is.

Anticiperen is het sleutelwoord. Als hij het niet doet, doe ik het wel voor hem.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 18-07-12 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:21

Jans schreef:
Als we allemaal maar 80 gaan rijden.. wat is dan nog het nut van de autoSNELweg? Dan kunnen we al die flinke stukken asfalt wel weghalen. Kom laten we investeren in een beter spoorwegennet *\o/*

Goed punt.
Het snelwegen-netwerk is in de Randstad volstrekt achterhaald door de bebouwing en verkeersdrukte.
Het probleem is dat herstructurering niet haalbaar is.
De aanleg van geïsoleerde wegen met slechts een paar op/af-ritten is niet haalbaar. Inderdaad is een hsl een alternatief.

De situatie is dat de ´snelweg´ in de randstad een brede weg voor zowel korte afstands- als langere afstandsverkeer is, waarop snelrjdend en boemelend verkeer zich mengt. Die boemel is waar het hele verkeer zich bij MOET aanpassen.
Het is daardoor defacto een megabrede locale weg met verkeersregels die de kluts kwijt zijn.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:22

Spoorwegen uitbreiding ben ik voor, ik zou dolgraag met de trein willen, beter voor milieu, beter voor mijn beurs, beter tegen mijn verveling, maar er ligt geen spoor tussen lemmer en groningen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:24

F_orumster, met 5 banen is de kans nagenoeg 0 dat je achter een vrachtwagen komt te hangen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:27

XFiemoX schreef:
Huertecilla, pardon!! die keren dat ik dus de mensen die onnodig uit hun neuzen lopen te vreten door onnodig links te blijven rijden

Er zijn 5 banen dus als er eentje links blijft plakken zijn er vast nog wel 1 of 2 banen over zodat je er omheen kan.

Ik begrijp niet zo goed het nut van je auto voor een 160-rijder gooien.
In mijn ogen is dat ongeveer hetzelfde als je auto vlak áchter mijn auto (100-rijder) gooien en dan een beetje duwen, omdat ik te langzaam rij en 120 of 130 moet.

Lovely schreef:
F_orumster, met 5 banen is de kans nagenoeg 0 dat je achter een vrachtwagen komt te hangen.

Rij jij er vaak?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:35

Ik gooi hem er niet vlak voor.
En het betreft al een ander voorbeeld en dat gaat op een 2baans weg.

Anoniem

Ik erger me dood op de A2 aan vrachtwagens.. ze rijden er vaak 3 breed omdat de een een halve kilometer per uur sneller begrensd is dan de ander :=

Laatst spande wel de kroon.. 4 breed en daarnaast iemand met 90 aan het inhalen >;)

Ja.. ik ga gelukkig verhuizen naar een dorp met treinstation, want waar ik nu woon (langs de A2 :Y) ) is geen trein en ben je dus al A2 afhankelijk, zij het met auto zij het met bus. En dan liever met de auto want dan ben ik sneller op mijn werk (ook langs de A2)

Huertecilla

F_Orumster schreef:
Zoals ik al zei, doe ik het ruiiiim van tevoren, niet als ie er al bijna is, ik wil niemand in gevaar brengen.
Ik voel er weinig voor om me in te laten sluiten achter ene vrachtwagen en dan vervolgens heel lang niet in kunnen halen omdat iedereen links zit, omdat er iemand 160 rijdt.

Je hoeft je niet te verantwoorden.
Als je er onbewust geen rekening mee houdt is jou niets te verwijten.
Ook als je nog nét veilig invoegt of in jouw belang wat vroeg is dat +:)+
Dat die snelrijder moet remmen is een gevolg van díens te hoge snelheid.
Opzettelijk te laat invoegen opdát die hard moet remmen is een NoNo.

Ik zie doorgaans prima wat er om me heen gebeurt en als decennialang motorrijder kijk ik steevast over mijn schouder voor ik inhaal maar... een héél enkele keer schat ik de veel te hoge snelheid van iemand helaas te laag in :o
Wanneer die dan te dicht op mijn bumper gaat knipperen, mijn gezin in gevaar brengt, moet ik echt hééééél bewust Zénnnnen om me onder het kookpunt te houden. In mijn optiek is dit bumperkleven één van de meest gevaarlijke misdragingen en zou de overheid de weggebruikers daar veel strenger tegen moeten beschermen.
Zo´n onbenul hoort niet op de weg; is een direct gevaar.

Gelukkig homt het niet vaak voor dat ik me vergis en nog minder vaak dat men bij me knippert/kleeft. Het is dus niet de moeite waard om de achterruit-sproeier te verstellen en het reservoir met paintball-vloiestof te vullen :Y) :D }:)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:36

Huertecilla schreef:

En dat is nu wat ik bedoel, hehe nou zijn we er. Natuurlijk gooi ik m er niet op het laatst voor, maar heel ruim vantevoren.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:39

F_Orumster schreef:
Spoorwegen uitbreiding ben ik voor, ik zou dolgraag met de trein willen, beter voor milieu, beter voor mijn beurs, beter tegen mijn verveling, maar er ligt geen spoor tussen lemmer en groningen.

Is P&R vanuit Heerenveen geen tussenoplossing? (ken de locale mogelijkheden niet)

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:45

Toevallig gehord op de radio:

Vaak mogen ze van de EU niet zomaar wegen aanleggen, en heeft snelheid daar mee te maken (spitsstroken). OOk voor de omwonende is het vaak ivm geluidsoverlast en fijnstof...

Of gewoon zoals in he DvhN stond, een overdekte ringweg....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:49

F_Orumster schreef:
Huertecilla schreef:

En dat is nu wat ik bedoel, hehe nou zijn we er. Natuurlijk gooi ik m er niet op het laatst voor, maar heel ruim vantevoren.

Ik was daar alláng uit hoor ;)
Ik las prima wat jij schreef :j

Ook mbt ´overkomen´ van te snel rijden. Ik verschil over dit laatste echter met je van mening.
Ik accepteer dat het ´je´ kan gebeuren maar niet dat je dit dan gewoon láát gebeuren als je wil dat dit niet zo is.

Maar goed, zo heeft iedereen wel wat. De jouwe is relatief onschuldig.
Míjn -:(- in het verkeer is dat ik mijn gezin in de auto niet kan/mag verdedigen tegen de onbenullen die hen de wet oververtredend in gevaar brengen.
Alleen achter het stuur haal ik mijn schouders op, maar met lief/zoonlief erbij ..... Zénnnnn.
Het scheelt dat onze boemelbak doorgaans gemeden wordt en dat is een bewuste overweging/keuze bij de aanschaf geweest.
Wil er nog wat andere stickers op }> :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:51

Maar HC, rij jij doorgaands in Nederland op de wegen of in Spanje?

(Even een vraagje tussendoor)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:02

Jans schreef:

Waarom vraag je dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:05

Huertecilla schreef:
[***] schreef:

Waarom vraag je dat?

Puur nieuwsgierigheid :j ben wel benieuwd of er ook verschil zit tussen spaanse en nederlandse autosnelwegen

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:13

Persoonlijk vind ik weldegelijk verschil in rijstijl, ook is het landschap veel wisseldender en de wegkwaliteit verschilt nogal eens, dus moet je veel meer op de situatie anticiperen.
Vind ik.

In Spanje, toen ik er een paar weken terug was, stopten ze binnen de bebouwde kom zonder uitzondering voor zebrapaden, waren beleefd voor voetgangers en reden ze stipt 50, buiten de bebouwde kom en op bergweggetjes is het een ander verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:14

Ik ben in spanje, midden op de snelweg, wel eens een bumper tegengekomen. En een auto, gewoon midden op de rijstrook, die stilstond met kinderen achterin. Wat dat aangaat vind ik het in Nederland een stuk "veiliger" op de weg. Zelfs met de maximale snelheid omhoog.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:20

Het was in Spanje 'in' om aan de zijkant op een rotonde te staan bellen :wow: :=

Jans schreef:
Wat dat aangaat vind ik het in Nederland een stuk "veiliger" op de weg

Ja, bij ons is alles ruim aangelegd en aangegeven, denk aan bordjes OP het kruispunt (oh, dat was de afslag 8)7 ), korte op- en afritten, scherpe bochten in de weg, kuilen in de weg, helemaal geen weg meer :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:21

De oprit de A2 op richting den bosch bij Vianen is ook heel hilarisch :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:22

Jans schreef:
ben wel benieuwd of er ook verschil zit tussen spaanse en nederlandse autosnelwegen

Waar ik woon is het verschil enórm. De regio waar ik woon is het land van de lege, práchtige snelwegen (en nóg rij ik 100 ;) ).
Spanje is evenwel een heel groot land. De noordrens ligt dichter bij NL dan bij de zuidgrens. De regionale verschillen zijn navenant veel groter dan tussen de Randstad en oostgroningen.
Ook kent de infrastructuur totaal andere randvoorwaardes vanwege vaak de enorme afstanden. Ook heel andere mogelijkheden vanwege veel meer ruimte. Let wel; doorgaans want dat verschilt enorm.

In Spanje rijden verder uiteraard dezelfde autos volgens dezelfde eg normen op ditto aangelegde wegen met de identieke homo sapiens achter het stuur. Het verkeersgedrág is identiek.

Ook hier ziet de overheid het verkeer graag als een inkomstenbron. Int liever uit automaten of snelheidsvallen dan dat men geld uitgeeft aan opsporen van bumperklevers.

Wij wonen aan de Marakesh-express. Alle Marokanen uit heel NW Europa die van/naar huis gaan, trekken over de sneweg(en) hier voorbij. Dat is een fenomeen wat in NL ontbreekt.
Ook meutes vakantiegangers met een caravan welke door de ANWB niet is bedacht op lange snelweg-hellingen van 7% zijn een in NL ontbrekend fenomeen.
Samengevat hebben we hier alles wat in NL rijdt en meer ;)
Oeps, vergeet nog de naar schatting 700.000 spanjaarden die zonder rijbewijs rijden. Dat komt in NL slechts bij uitzondering voor.