Dansverbod op festivals?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Dansverbod op festivals?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:04

In Hongarije heb ik voor het eerst nog een heel ander verschijnsel gezien, de Wall Of Death.
Het publiek splitst zich in tweeen, de mensen aan beide kanten van de scheiding kijken elkaar aan... en rennen heel hard op elkaar af :')

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:04

Amaris schreef:
maar ik denk dat dat ik dat ook een ietwat meewarige toestand vind _O-

Het kan heel leuk zijn hoor, zo'n pit(je), om je energie kwijt te raken (ook als je niet kan dansen is dit dus een manier om toch te bewegen) maar het moet wel leuk blijven en ik vind mezelf inmiddels te oud om mogelijk gehavend uit een pit te komen, heb ik een week last van :')
Maar er zijn dus ook sfeerverziekende lui die je op je gezicht gaan slaan en eigenlijk is dat niet de bedoeling.

Het originele pogo, van een jaar of 20-25 := geleden was leuk en deed niet echt pijn.

Amaris, er komt ook steeds minder punk, rock, enz op de gangbare festivals. Laatst was ik bij Rockinpark maar het was meer Pop in Park, echt heel suf. Lowlands gaat dit jaar weer (gelukkig) voor een paar iets hardere stijlen ertussen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:06

Nicolletje schreef:
Amaris, er komt ook steeds minder punk, rock, enz op de gangbare festivals. Laatst was ik bij Rockinpark maar het was meer Pop in Park, echt heel suf. Lowlands gaat dit jaar weer (gelukkig) voor een paar iets hardere stijlen ertussen.

Klopt, jammer genoeg -O-
Maar de Zwarte Cross heeft dan wel weer een leuke programmering wat dat betreft. Ze zijn er nog wel, maar het wordt steeds lastiger zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:10

Eerder dit jaar was ik op een megatruttig concert. En daar vonden de eerste rijen ook dat ze in de pitt zaten, op hun stoeltjes...

_O- _O- _O- _O- _O-

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:11

Wendy schreef:
In Hongarije heb ik voor het eerst nog een heel ander verschijnsel gezien, de Wall Of Death.
Het publiek splitst zich in tweeen, de mensen aan beide kanten van de scheiding kijken elkaar aan... en rennen heel hard op elkaar af :')

Dat zag ik jaren geleden al van dezelfde band als in de link hiervoor :P
En gewoon in NL.
Ben ik met mijn 25 jaren en 2 festivals per jaar toch niet zo achter :P

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:12

Ik had dat stomme gedrag gewoon geen naam gegeven.
Ik begrijp niet dat dat leuk is namelijk.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:16

haha Forumster! jij zou niet alleen een meewarige blik geven maar ook nog zo doen waarschijnlijk :roll:

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:20

Wendy schreef:
Maar de Zwarte Cross heeft dan wel weer een leuke programmering wat dat betreft. Ze zijn er nog wel, maar het wordt steeds lastiger zoeken.

Zwarte Cross ja. Dat valt gewoon echt zo rot in het jaar voor mij -O- met collega's met kinderen die dan vrij willen.
Maar dat is nou echt een lekker no nonsense boerenfestival zonder die hippe kijkmijeensknaperbijlopen types zoals ik ze steeds vaker op Lowland zie :o die dan vervolgens met hun mooie witte schoenen in de blubber blijven steken hihi }>

Ik snap niet zo goed wat er stom aan pogo en pit is. Laat mensen toch lekker. Mits het binnen de perken blijft en er geen doden vallen, maar dat schijnt tegenwoordig wel lastig te zijn.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:22

anneliesdj schreef:
Dat zag ik jaren geleden al van dezelfde band als in de link hiervoor :P
En gewoon in NL.
Ben ik met mijn 25 jaren en 2 festivals per jaar toch niet zo achter :P

Ik zeg ook niet dat ik het vorig jaar oid zag. Voor ons was het nieuw toen, en we waren verbaasd dat verder iedereen precies leek te weten wat de bedoeling was :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:23

F_Orumster schreef:
Ik had dat stomme gedrag gewoon geen naam gegeven.
Ik begrijp niet dat dat leuk is namelijk.

Dat moet je ook niet willen snappen. Daar heeft het namelijk niets mee te maken. Gewoon niet nadenken en doen :') Of niet natuurlijk, moet iedereen lekker zelf weten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:25

Ja? De pit's die ik heb gezien waren heel vredelievend, kon ik als meiske van 60 kilo gewoon tussendoor lopen hoor. Als iemand viel werd die door 5 man overeind gehouden enz. Werd ook niet geslagen of geschopt, gewoon beetje schouderbeuken ed.
Maar ik doe d'r zelf niet aan mee hoor, heb een kerel die dat wel erg leuk vind.
Is hij ineens weg en komt 3 nummers later drijfnat van het zweet een knuffel halen, no-way dat jij dan nog een knuffel krijgt dude.

Haha Wendy, de zanger van de band legde het keurig uit hoor, staan volgens mij zat filmpjes van op youtube.
Wij wisten ook van niks en ik geloof de rest van het publiek ook. :P

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:34

anneliesdj schreef:
Ja? De pit's die ik heb gezien waren heel vredelievend, kon ik als meiske van 60 kilo gewoon tussendoor lopen hoor. Als iemand viel werd die door 5 man overeind gehouden enz. Werd ook niet geslagen of geschopt, gewoon beetje schouderbeuken ed.

Zo ken ik t ook ja.. Ik doe dr vaak wel aan mee. Als er Engelsen bij zijn word je als meisje vaak opgepakt en weer buiten de pit neergezet hahahaa.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:49

anneliesdj schreef:
Ja? De pit's die ik heb gezien waren heel vredelievend, kon ik als meiske van 60 kilo gewoon tussendoor lopen hoor.

Ja klopt, maar een paar pagina's terug kwamen er een voorbeeld van mezelf en iemand anders voorbij dat achterin bij een optreden ineens ook een kluwe agressieve kerels verschenen die zich dus niét aan de (ongeschreven) regels van pitten, moshen, pogoën, hoe je het ook wil noemen, hielden.
Het is op zich niet de bedoeling dat omstanders die niet meedoen geraakt worden, maar er zijn gasten die het erom doen om zo agressief mogelijk te zijn. Dat zijn meestal niet de 'hardcore' liefhebbers maar het verziekt wel het beeld wat mensen ervan hebben.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 22:09

Pogo is inderdaad springen (denk aan het woord pogostick, zo'n ding waar je op stuitert). Pit is Engels voor kuil. Ik denk dan altijd: doordat iedereen zo wild op elkaar inbeukt krijg je vanzelf een kuil in de grond... of zo :P

Laat ons mannen toch lekker in de pit staan, we hebben nou eenmaal een bepaalde behoefte aan geweld waaraan moet worden voldaan. Beter dat we ons zo uitleven dan met bijlen en zwaarden, toch? Net zoiets als dat sommige vrouwen een bepaalde behoefte hebben aan afschuwelijke tv-series, doen wij mannen ook niet moeilijk over :P

@Wendy: die wall of death klinkt wel ultiem tof! Wel iets voor de Hongaren om te verzinnen, sommigen stammen af van de Hunnen dus dan krijg je dat soort ideeën :D Valt nog mee dat ze het niet te paard doen 8)7
Was dat op Sziget dat je dat gezien hebt of zo?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:14

Bij Rage Against the Machine is een keer een aardbeving van 1 op de schaal van Richter veroorzaakt door springend publiek :') op Pinkpop, in 1994 dacht ik :D

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:18

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:20

een festival waar niet op gedanst wordt heb ik nog noooit meegemaakt. Lijkt me echt verschrikkelijk !!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:23

@arno: ja, dat was idd op sziget. Daar ben ik 2 keer geweest. De eerste keer was het nog veel meer echt hongaars. Nu komen de hongaren zelf niet meer: te duur. Nu zijn het alleen nog maar west europeanen daarzo. Ook leuk, maar toch ander sfeertje.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:28

Ik heb het gisteren nog eens aan mijn broertje gevraagd, hij gaat soms met mijn zusje mee. Maar hij bevestigd dat op sommige festivals bier echt 5 euro kost. :S

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:31

Ik was t hele weekend op Pinkpop, en heb bijna niemand stil zien staan :+.
Ook veel mensen die meezingen of gewoon meedoen met de band.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:19

Kan kloppen Zuske, dat is dan inclusief beker (statiegeld) denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:32

LindyH schreef:
Zoals bij alle levensvragen is het antwoord: BIER! :D

Like *\o/*

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:36

Klopt idd. Maaaar, daar trek ik me nooit wat van aan :D
Ongeacht wat er om mij heen gebeurt, waar ik ook ben.. Als de muziek gewoon goed is, sta ik helemaal uit mijn plaat te gaan :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:36

Amaris schreef:
haha Forumster! jij zou niet alleen een meewarige blik geven maar ook nog zo doen waarschijnlijk :roll:

Ik ben trouwens geen zuurpruim hoor, heb zelf veel moeite met stilstaan en vind het tof als anderen er ook last van hebben, maar dat hele lompe waardoor ik met mijn slechte evenwiccht op mijn plaat ga, wordt ik niet vrolijk van.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 12:42

Ik heb een tijdje stiekem meegelezen, en las iets over mosh-pits. Nu heb ik een leuk stukje gevonden op tumblr wat ik het delen wel waard vind!

Citaat:
Unwritten Rules for Mosh Pits
1: Never drag, punch, or pull someone into a mosh pit if they don't want to go; if they wanted in, they'd be in by now.
2: No cheap shots.
3: If someone gets injured in the pit, you get them the fiets outta there and to a medic. It doesn't matter what it takes or what you lose, these people are your concert-going extended family; you stand by them.
4: Never hit someone harder than they can hit you- sounds stupid, but do you really want to be That Guy?
5: Do NOT curbstomp someone if they trip.
6: Generally speaking, don't be a total fiets douchebag.