Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sjors schreef:Wat bedoelen jullie met Vivisectie ?
Manegepaard schreef:Helaas zitten we met het deel 'iedereen is gelijk' en 'mensenrechten' hierzo...
Solleke_Noah schreef:Opereren/testen op een levend dier. In mijn geval: bloedsomloop manipuleren. Hiervoor moest het dier uiteraard levend zijn. Ik vond het best gruwelijk, ik heb er geen ander woord voor, sorry. Rat lag daar als een soort jezus met z'n pootjes uit elkaar opengesneden, pootjes vastgeprikt met naalden, en wij maar klungelen met z'n bloedvaten....Voel me er nog steeds schuldig om, maar goed, dat verandert er niks aan natuurlijk.
_Loveshorses schreef:Solleke_Noah schreef:Opereren/testen op een levend dier. In mijn geval: bloedsomloop manipuleren. Hiervoor moest het dier uiteraard levend zijn. Ik vond het best gruwelijk, ik heb er geen ander woord voor, sorry. Rat lag daar als een soort jezus met z'n pootjes uit elkaar opengesneden, pootjes vastgeprikt met naalden, en wij maar klungelen met z'n bloedvaten....Voel me er nog steeds schuldig om, maar goed, dat verandert er niks aan natuurlijk.
Dat je dat gekund hebt, pfoe.
Ik zou eigenlijk bijna meteen in huilen uitbarsten als ik zoiets deed, (ja ieder voor zich)
_Loveshorses schreef:Dat je dat gekund hebt, pfoe.
Ik zou eigenlijk bijna meteen in huilen uitbarsten als ik zoiets deed, (ja ieder voor zich)
Don_Zhivago schreef:Ja en dan... Test mislukt. Gedetineerde dood.
Zo gaat het hard hoor!
Geryon schreef:Dat je dat kon Solleke_Noah, respect..
Had het echt nooit gedaan..
HolyPope schreef:Geryon schreef:Dat je dat kon Solleke_Noah, respect..
Had het echt nooit gedaan..
en als dit niet meer gedaan zou mogen worden krijgen we dus geen dierenartsen meer. Alle huisdieren zouden uitsterven honden katten maar ook paarden..(!)
Ach ja, is ook niet zo'n punt, gaan we allemaal lekker op korfbal of wielrennen of tennis of.....
Kuggur schreef:Manegepaard schreef:Helaas zitten we met het deel 'iedereen is gelijk' en 'mensenrechten' hierzo...
Helaas!? Heb je enig idee van de consequenties van het schrappen van dat "deel"?
Blijkbaar niet want dan zou je niet een dergelijke -verschillende intelligentie kwalificerende bijvoeglijke naamwoorden geschrapt- opmerking maken...
Iris82 schreef:Voor. Redenen zijn eigenlijk al wel genoemd door annastasia. In Nederland is er een strenge commissie die alles beoordeeld.
Enkel zijn er nog steeds landen waarbij er nog minder toezicht is op de proefdieren of er makkelijker mee omgesprongen wordt en waar er nog onnodig veel dieren of levende dieren gebruikt worden waarbij er eigenlijk ook delen van dieren of dode dieren gebruikt konden worden. Daar ben ik wel op tegen.
Solleke_Noah schreef:Opereren/testen op een levend dier. In mijn geval: bloedsomloop manipuleren. Hiervoor moest het dier uiteraard levend zijn. Ik vond het best gruwelijk, ik heb er geen ander woord voor, sorry. Rat lag daar als een soort jezus met z'n pootjes uit elkaar opengesneden, pootjes vastgeprikt met naalden, en wij maar klungelen met z'n bloedvaten....Voel me er nog steeds schuldig om, maar goed, dat verandert er niks aan natuurlijk.
Don_Zhivago schreef:Solleke_Noah schreef:Opereren/testen op een levend dier. In mijn geval: bloedsomloop manipuleren. Hiervoor moest het dier uiteraard levend zijn. Ik vond het best gruwelijk, ik heb er geen ander woord voor, sorry. Rat lag daar als een soort jezus met z'n pootjes uit elkaar opengesneden, pootjes vastgeprikt met naalden, en wij maar klungelen met z'n bloedvaten....Voel me er nog steeds schuldig om, maar goed, dat verandert er niks aan natuurlijk.
Maar een operatie is toch altijd op een levend dier?
Edit: ff plaatjes bekeken op google en het is meer sectie dat opereren..
Diertje wordt echt ontleed..
Anderzijds, dier is verdoofd en voelt niks neem ik aan...
Don_Zhivago schreef:Solleke_Noah schreef:Opereren/testen op een levend dier. In mijn geval: bloedsomloop manipuleren. Hiervoor moest het dier uiteraard levend zijn. Ik vond het best gruwelijk, ik heb er geen ander woord voor, sorry. Rat lag daar als een soort jezus met z'n pootjes uit elkaar opengesneden, pootjes vastgeprikt met naalden, en wij maar klungelen met z'n bloedvaten....Voel me er nog steeds schuldig om, maar goed, dat verandert er niks aan natuurlijk.
Maar een operatie is toch altijd op een levend dier?
Edit: ff plaatjes bekeken op google en het is meer sectie dat opereren..
Diertje wordt echt ontleed..
Anderzijds, dier is verdoofd en voelt niks neem ik aan...
gohya schreef:Ik ben tegen! er zijn genoeg mensen die terminaal ziek zijn en zich wel voor proeven willen lenen.
Maar nee dieren zijn veel makkelijker en die hoef je niet te betalen.