Driehuis, foto's van zelfmoordpoging op twitter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenneeee

Re: Driehuis, foto's van zelfmoordpoging op twitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:35

de foto's zijn weg

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:37

Vreemd ik kan ze nogsteeds zien als ik de link in de OP aanklik

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:37

o gatsie, dit had ik niet hoeven zien! ik zou persoonlijk van zo iets heel hard weg rennen, maar idd foto's zijn nog niet allemaal verwijderd...

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:38

oja ik nu ook. maar als je #driehuis doet dan zie je ze niet

arans

Oh als je op die link van de eerste pagina kijkt zie je linksboven al die foto's.... Ik zou dat ook nooit op internet zetten. Maar idd jonge scholieren zijn daar misschien een beetje de grens van kwijt van wat stoer is en wat niet... Wel vreselijk zeg gewoon op het station.

Cer

Hoeveel mensen hier vinden het gruwelijk en hoeveel mensen zitten er op die link te klikken dan :?

Anoniem

ik kan en wil ze ook niet bekijken...

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:41

wat mij dan ook verbaast is dat iedereen het erover heeft dat het niet kan maar dan toch de foto's gaan aanklikken....... vreemd.........

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:42

Ik kijk het niet, ik wil het niet zien (om een eerder aangegeven reden) en ik kan het ook niet zien. Misschien een verschil tussen mensen die wel en geen account hebben

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:42

Zullen ze ook niet waarschijnlijk nu ze al op twitter hebben gestaan. De jongen zelf kan ze verwijderen maar ondertussen zijn ze wel weer geplaatst of ondersteund door andere dingen. Eenmaal op internet...

Tja, zal raar zijn. Maar ik vind dat een gemiddeld 6 uur nieuws meer dood en verderf laat zien dan de foto's.
En met alle "games" waarin je elkaar moet vermoorden denk ik dat menig jeud dit ook minder schokkend vind dan het zou moeten.
Een mens is noueemaal ook nieuwschierig in hoevere die foto's schokkend zouden zijn naar persoonlijke maatstaven.

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:45

Vreselijk..
Het eerste wat in me opkwam was, je zult maar een familielid zo op twitter zien..
Hoe halen mensen het in hun hoofd om dít op twitter te zetten?

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:47

Wat ik dan weer zo raar vind, er wordt geroepen dat je zoiets niet op twitter zet. Zet je het dan vervolgens wel op bokt? Een forum met duizenden gebruikers? Is dat dan wel oke?

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:59

Wat erg, mensen van mijn school hebben dit ook nog eens zien gebeuren en veel mensen hebben foto's gemaakt. Heel Twitter en Facebook staan vol hierover, zelfs met beschrijvingen hoe de persoon erbij lag.
Lijkt me echt vreselijk om te zien als iemand springt.. Arme kinderen, trauma voor hun leven.
Heb niet het hele topic gelezen, maar zelfs op http://www.ad.nl stond de foto.
Die jongen van de foto's heeft op Twitter nu in z'n biografie 'zoveel spijt' staan.

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:16

Zoowh het hele topic gelezen en de foto kun je nog gewoon zien
Was altijd al nieuwsgierig hoe mensen eruit zien als ze voor de trein gesprongen zijn, gewoon omdat veel mensen het nu blijkbaar doen. Uit nieuwsgierigheid foto gekeken, nou nu ik het weet hoop ik het nooit te zien of mee te maken.
Vindt het altijd verschrikkelijk voor iedereen die het mee moet maken zowel nabestaanden als machinist, treinreizigers etc.
Jammer dat die jongen nu zo afgebrand wordt als je ziet hoeveel mensen die foto wel niet retweeten en alles.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:17

Fenneeee schreef:
jep. 2 foto's en een filmpje. een foto die er al op stond en dan ook nog een foto van dichtbij en dat filmpje dan ;(

Een filmpje? 8)7

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:18

Staat inderdaad ook nog een filmpje bij.. Ik kan hem niet openen, gelukkig maar denk ik. Moet niet gekker worden in Nederland.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:21

ThreeFingers schreef:
Sok schreef:
Pfff.. Zijn ook voornamelijk kinderen die er foto's van hebben gepost..
Als mijn kind ooit zoiets zou flikken, had ie een flinke trap onder z'n kont gehad, wat een respectloze actie zeg! :r

Inderdaad dat is respectloos.

Maar daar "in het openbaar" op deze wijze zelfmoord plegen is ook respectloos!

Dat lijdt geen twijfel nee, maargoed, dat is weer een hele andere discussie. (die ook al honderden keren op bokt is gevoerd.)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:24

Overigens vind ik het helemaal afschuwelijk voor de machinist.
Dat moet ook een trauma zijn zeg..

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:27

maar in het nieuws met dat gedoe in Alphen aan de rijn was het geloof ik, die jonge die ging schieten in het winkelcentrum,toen kon ik ook gewoon levenloze slachtoffers zien naast een auto is dat dan niet respectloos? ....dat snap ik dan ook niet waarom mag dat dan wel....? en ik keur het plaatsen van ongelukken/overleden mensen sowieso niet goed al helemaal niet als het mijn kind zou zijn....

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:29

JJane schreef:
Nee voor de trein springen en geen rekening houden met de machinist, ambulancepersoneel, politie, brandweer en medereizigers dat is lekker fatsoenlijk |o _-:(

:n in de ogen van de meeste onder ons is dit niet fatsoenlijk, maar die mensen die zo iets doen denken daar niet meer over na,
hun zien maar 1 uit weg en dat is zelfmoord, die denken dan nergeens meer over na.
die mensen hebben vaak genoeg mee gemaakt in hun leven dus vind jou reactie niet echt gepast.
dat hij voor deze keus heeft gekozen betekend dat niet dat overal maar foto;s van zijn zelfmoord geplaatst moeten worden

KikixH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:35

Vreselijk,... sorry hoor, maar als ik daar was geweest was ik zo in shock dat ik daar niet eens naar zou kunnen kijken, laat staan een foto maken... Belachelijk!.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:42

Cer schreef:
Hoeveel mensen hier vinden het gruwelijk en hoeveel mensen zitten er op die link te klikken dan :?

precies.... Waarom zou je zoiets gruwelijks willen zien??? :?

Sensatiezoekers denk ik dan maar... 8)7

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:43

Cayenne schreef:
Overigens vind ik het helemaal afschuwelijk voor de machinist.
Dat moet ook een trauma zijn zeg..

Een vriend van ons is machinist, en het komt regelmatig voor dat iemand zelfmoord pleegt. De ene machinist kan er beter tegen dan de andere. Zo worden overigens wel begeleid hierin.

Onze vriend kan er vrij goed tegen. Hij vind het erger om iets onder de trein te krijgen wat geen zelfmoord wilde plegen.....

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:45

Wat een hoop heilige boontjes zeg... :=
Dat mensen staan te kijken zegt imo niets over die mensen. Als er iets heel schokkends gebeurd lijkt het me best logisch dat je daar naar kijkt, puur omdat het anders dan normaal is.

Ben wel erg benieuwd waar dan het verschil zit tussen rampfoto's waar de slachtoffers niet zelf voor gekozen hebben of de situatie waar het slachtoffer wel zelf voor gezorgd heeft?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:53

ThreeFingers schreef:
Een vriend van ons is machinist, en het komt regelmatig voor dat iemand zelfmoord pleegt. De ene machinist kan er beter tegen dan de andere. Zo worden overigens wel begeleid hierin.

Onze vriend kan er vrij goed tegen. Hij vind het erger om iets onder de trein te krijgen wat geen zelfmoord wilde plegen.....

Een kennis van mij was machiniste maar is er mee gestopt omdat het haar een aantal keer in een jaar of 15 overkwam. Toen kon ze er echt niet meer tegen.