Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BaileyMix schreef:Ik vind het absoluut een terechte vergelijking. Waarom zouden in godsnaam dieren minder waard zijn... Maargoed, dat is een discussie die je toch nooit wint. Klinkt banketstaaf, maar Hitler was toch ook heel zeker over zijn zaak? Joden, zigeuners etc.minder waard dat blanken? Vleeseters zijn er van overtuigd dat dieren minder waard zijn dan mensachtigen. En nee, dat wil niet zeggen dat ik iedereen vergelijk met Hitler want ik weet best dat dát niet klopt. Maar mensen die zo aan hun eigen zaak blijven hangen stellen zich toch niet open voor andere ideeën.
jodi schreef:Als je weet wat voor intelligente sociale dieren varkens eigenlijk zijn,dan vind ik dat veel bedrijven inderdaad erg op afschuwelijke concentratiekampen lijken.Het is mens-onwaardig om dieren zo te behandelen.Ik vind vlees eten geen probleem,op voorwaarde dat het dier in zijn waarde wordt gelaten(en ja,dat wordt wat duurder,maar dan eet je gewoon wat minder...)
BaileyMix schreef:Ik vind het absoluut een terechte vergelijking. Waarom zouden in godsnaam dieren minder waard zijn... Maargoed, dat is een discussie die je toch nooit wint. Klinkt banketstaaf, maar Hitler was toch ook heel zeker over zijn zaak? Joden, zigeuners etc.minder waard dat blanken? Vleeseters zijn er van overtuigd dat dieren minder waard zijn dan mensachtigen. En nee, dat wil niet zeggen dat ik iedereen vergelijk met Hitler want ik weet best dat dát niet klopt. Maar mensen die zo aan hun eigen zaak blijven hangen stellen zich toch niet open voor andere ideeën.
Reneee_ schreef:Kijk ik ben het niet met alles eens, maar ze gaan in dit filmpje zo kort door de bocht. Het is niet mogelijk om varkens buiten te houden als er geen overheid is die dit betaald, het afknippen van staarten gebeurd zodat de varkens niet elkaars staart op gaan eten en zo kan ik nog wel meer fouten aangeven in dit filmpje.
Het castreren daarentegen ben ik ook niet mee eens, dit moet inderdaad vriendelijker kunnen. Maar grotendeels van de beelden die ze hier laten zien, zijn gebasseerd op het slechtste van het slechtste.
Reneee_ schreef:Sta jij dat wel dan? Ben jij er niet van overtuigd dat dieren gelijk staan aan de mensen? Zou jij open staan als ik je vertel waarom ik vlees eet en waarom ik niet tegen de bio-industrie ben?
Cassidy schreef:Cassidy ziet tot haar verbazing dat dit topic nog steeds loopt.
Gaat er even voor zitten om een reactie te schrijven.
Kijkt voor de zekerheid nog even in profiel van ts.
Ziet daar een stripje dat kenmerkend lijkt te zijn voor de hele manier van redeneren van ts.
Besluit om de reactie daarom maar te laten zitten. Heeft toch geen nut....verspilde energie.
Reneee_ schreef:Ik vind dit zo jammer he, echt zo ongelooflijk jammer.
Alles wordt over 1 kam geschoren, de meeste boeren in de EU. Ze zijn in 5 landen geweest. De mensen weten duidelijk niet van de strenge controle die er verricht wordt. Daarbij worden in dit soort filmpjes altijd de slechtste beelden naar buiten gebracht.
Nee ik vind het echt niet kunnen dat hierop conclusies gebasseerd worden
Kijk ik ben het niet met alles eens, maar ze gaan in dit filmpje zo kort door de bocht. Het is niet mogelijk om varkens buiten te houden als er geen overheid is die dit betaald, het afknippen van staarten gebeurd zodat de varkens niet elkaars staart op gaan eten en zo kan ik nog wel meer fouten aangeven in dit filmpje.
Het castreren daarentegen ben ik ook niet mee eens, dit moet inderdaad vriendelijker kunnen. Maar grotendeels van de beelden die ze hier laten zien, zijn gebasseerd op het slechtste van het slechtste.