Nieuwe partij: SOPN. Behoud je stemrecht na verkiezingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 12:46

xNursiex schreef:
Ik vind dit serieus beangstigend .. misdadigers opnieuwe beoordelen. Ja, door de bestuursleden van deze partij zeker, zodat ze zelf kunnen bepalen hoe en wat. Rechters zullen we dan toch wel niet meer hebben, dus die kunnen het niet doen.
Als er meerdere mensen zouden zijn die dit een goed plan vinden, naast de oprichters .. (daarbij ruik ik toch wel een beetje zakken vullen, oude bestuur eruit en de communistische grootmacht schuift het geld en de macht gewoon door naar zichzelf) dan zou ik me zorgen gaan maken. Gelukkig heb ik bij de ts nog weinig onderbouwends gelezen, behalve copy paste van ideeen en 'mee eens' op ideeen van anderen.

Dat de Raad van Staate wordt opgeheven, betekend niet presé dat alle rechters worden ontslagen, alleen de hele organisatie eromheen. Dus misdadigers zullen waarschijnlijk nogsteeds door rechters worden beoordeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:49

DeSprinkhaan schreef:
Dat de Raad van Staate wordt opgeheven, betekend niet presé dat alle rechters worden ontslagen, alleen de hele organisatie eromheen. Dus misdadigers zullen waarschijnlijk nogsteeds door rechters worden beoordeeld.

Ik vraag mij af of jij de functie en taak van de RvS weet en begrijpt.

DeSprinkhaan

Re: Nieuwe partij: SOPN. Behoud je stemrecht na verkiezingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 12:56

Het heeft niets met rechters te maken, wel met het maken van wetten

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:03

Niets met rechters te maken?

Website Raad van State schreef:
Bestuursrechtspraak
De Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State is de hoogste bestuursrechter in Nederland. Dat betekent dat zij het hoogste rechterlijke college is dat een uitspraak kan doen over een geschil tussen burger en de overheid. Als overheden onderling een geschil hebben (bijvoorbeeld een gemeente en een provincie), doet de Afdeling bestuursrechtspraak hierover ook een uitspraak.

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 13:12

ja, maar burger en overheid dat zijn geen misdadigers lijkt me, of heb ik het helemaal mis?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:15

DeSprinkhaan schreef:
ja, maar burger en overheid dat zijn geen misdadigers lijkt me, of heb ik het helemaal mis?

Rechters doen niet alleen uitspraken over misdadigers.

Lauralco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:19

DaniBanani schreef:
Overigens ging het om "verstoord" en niet "gestoord". Vind ik nog een verschil. En geloven in 'chemtrails', of willen stemmen op mensen die daarin geloven, vind ik wel lichtjes verstoord, moet ik toegeven.

Toch is dit door een aantal regeringen al toegegeven. Waarom is het zo ondenkbaar dat dit gebeurt?
Heeft iedereen dan echt het volste vertrouwen in het feit dat de overheid zich alleen maar bekommert om het welzijn van de bevolking?

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 13:20

"rechters doen niet alleen zaken over misdadigers"

Het was als reactie op dit bericht

xNursiex schreef:
Ik vind dit serieus beangstigend .. misdadigers opnieuwe beoordelen. Ja, door de bestuursleden van deze partij zeker, zodat ze zelf kunnen bepalen hoe en wat. Rechters zullen we dan toch wel niet meer hebben, dus die kunnen het niet doen.
Als er meerdere mensen zouden zijn die dit een goed plan vinden, naast de oprichters .. (daarbij ruik ik toch wel een beetje zakken vullen, oude bestuur eruit en de communistische grootmacht schuift het geld en de macht gewoon door naar zichzelf) dan zou ik me zorgen gaan maken. Gelukkig heb ik bij de ts nog weinig onderbouwends gelezen, behalve copy paste van ideeen en 'mee eens' op ideeen van anderen.

Dat de Raad van State niet meer bestaat heeft niets met misdadigers-rechters te maken, of heb ik over iets anders heen gelezen?
Laatst bijgewerkt door DeSprinkhaan op 15-06-12 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Lauralco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:21

phormicola schreef:
Ze reizen wel een aantal mooie probleempunten.

Het punt over de DSM-IV kan ik nog wel volgen. Je ziet steeds meer mensen aan de Ritalin (bijvoorbeeld) die hun dokter gewoon mooi omgeluld hebben (doen alsof ze ADHD hebben), omdat ze Ritalin, wat in feite gewoon speed is, wel een mooie manier van afvallen vinden. Of kinderen die sociaal niet super sterk zijn die dan meteen in het Asperger hokje worden geduwd.
De laatste paar jaar heeft iedereen een psychische aandoening :roll:

Het punt over dat niemand iets kan bezitten vind ik ook prachtig en is ook waar in de filosofische zin. Als jij je gevoel van een 'iemand zijn' gaat missen omdat je in principe niets meer bezit, dan zit het probleem voornamelijk in jezelf, dunkt mij. Je bent niet 'iemand' omdat je een auto en een huis bezit. Je bent 'iemand' omdat je tijd en aandacht besteed aan je ontwikkeling als persoon zijnde. Je ego en je mooie spulletjes hebben daar niets mee te maken.

Kortom: ik vind de ideeën mooi, maar ze zijn vooral in deze tijd totaal niet haalbaar, al helemaal niet als je zoiets alleen in Nederland zou doorvoeren. Ik vind het vooral een mooi gebaar en zeker iets om over na te denken. Hou ik teveel vast aan materiële zaken? Hoe zit het eigenlijk met m'n compassie voor m'n medemens? Vind ik dat sommige mensen 'beter' zijn en meer in het leven verdienen dan andere mensen? Is het systeem waar we in leven wel zo menselijk? Zou het ook anders kunnen?

NB: over waar ik 'jij' zeg, bedoel ik het globaal. Ik heb het tegen niemand in het bijzonder :)

Ha fijn, nog een open-minded persoon. Jij verwoordt wat ik denk. :)

Lauralco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:31

De bezoekersaantallen van de website Niburu zijn toch behoorlijk hoog. Ik vind dat ze over het algemeen best interessante artikelen verzamelen. Ze schrijven ze niet zelf he, ze worden verzameld uit allerlei media. Zo lees je ook nog eens een andere kijk op de wereld dan die van De Telegraaf. :')

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:32

Ik vind dit eigenlijk een heel erg grappig en interessant topic.

De punten die deze partij naar voren schuift, zijn punten waar menig mensen al jaaaren over zeuren en verandering in willen zien. Haast iedereen in Nederland (of Belgie) zeurt over toestanden zoals het zorgsysteem,openbaar vervoer, de oneerlijke inkomens, belastingen, moeilijkheden om aan een huis te komen etc, etc...
Het leuke is dat deze partij probeert een manier te vinden om daaraan voorbij te gaan en een oplossing te vinden om ervoor te zorgen dat die utopie, uiteindelijk toch waarheid zou kunnen worden en die droomwereld werkelijkheid zou kunnen zijn. (Iedereen gelijk stellen. Natuurlijk, eerst bepaalde dingen opgeven, maar je krijgt er gelijkheid voor in de plaats)

Wanneer mensen niet gedwongen worden, zal je zien wat voor een creativiteit er ontstaat. Mensen zullen spontaan uit zichzelf beginnen werken, dingen ontwikkelen, bijdragen aan een fijne maatschappij. Maar nu, is het van moetes, stressen en gedwongen worden, tuurlijk veroorzaakt dat ellende, crisis en druk!

Niemand houd van de maatschappelijke druk die ons de laatste decennia opgelegd wordt. Niemand is echt akkoord met het feit dat de dingen zo oneerlijk verdeeld is.

Ts is 15jaar, ze is nog niet gecondioneert door de grote mensenwereld die deze problemen veroorzaken. Ze ziet de dingen waarschijnlijk véél helderder dan de volwassenen, maar dan krijgt ze horen; maaarrr over enkele jaren zal je wel van mening veranderd zijn... En natuurlijk zal ze dan van mening veranderen, als ze dan net zoals al die anderen koeien met de meute mee zal lopen, simpelweg omdat ze volledig haar eigen vrije creatieve denken kwijtspeelt, omdat volwassenen alleen maar denken aan macht, geld en bezit. Dat is het enige wat in deze wereld nog telt. en als ts over enkele jaren niet anders zal denken, dan wordt ze uitgestoten, dan is ze niets waard en hoort ze er simpelweg niet meer bij...

Het is niet ONmogelijk, het feit is dat de 'volwassenen' gewoon Niets willen opgeven...
Zolang ze maar aanzien hebben , zolang ze het zelf maar goed hebben, zolang hun ego maar geboost word!

En btw: Ik ben ook van mening dat de mensen die IN een psychiatrische instelling zitten, vaak nog véél gezonder zijn dan de mensen die erbuiten lopen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:45

Hè, ik zat er al op te wachten: iedereen die dit níet geweldig vindt loopt mee met de meute, heeft geen eigen mening, is egoïstisch, en mist creativiteit en inzicht. En kinderen en mensen met ernstige psychiatrische stoornissen zien de wereld eigenlijk 't best.Als iemand nu ook nog even komt met Enge Grote Machthebbers die ons allemaal in bedwang houden en willen uitroeien (onder andere d.m.v chemtrails, natuurlijk), dan is 't verhaaltje weer compleet.

En dat de bezoekersaantallen van Niburu hoog zijn zegt natuurlijk helemaal niets over de geloofwaardigheid ervan.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:46

DaniBanani schreef:
Hè, ik zat er al op te wachten: iedereen die dit níet geweldig vindt loopt mee met de meute, heeft geen eigen mening, is egoïstisch, en mist creativiteit en inzicht. En kinderen en mensen met ernstige psychiatrische stoornissen zien de wereld eigenlijk 't best.Als iemand nu ook nog even komt met Enge Grote Machthebbers die ons allemaal in bedwang houden en willen uitroeien (onder andere d.m.v chemtrails, natuurlijk), dan is 't verhaaltje weer compleet.

En dat de bezoekersaantallen van Niburu hoog zijn zegt natuurlijk helemaal niets over de geloofwaardigheid ervan.

In Chemtrails en in ons water zitten stoffen waar we kanker door krijgen en snel dood gaan, waar we van willen fokken en die ons rustig houden... Dat weet toch iedereen.

Lauralco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:49

DaniBanani schreef:

Het zegt iets over de interesses van mensen. Blijkbaar zijn er toch veel mensen die dergelijke informatie wel nuttig vinden, in tegenstelling tot wat in dit topic door velen gezegd wordt. Alsof alleen TS hierin zou geloven. Iedereen moet voor lekker voor zichzelf bepalen of het geloofwaardig is.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:52

En ik vond Wilders al link op bepaalde gebieden...

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:52

DaniBanani schreef:

Als je de 'wereld' bekijkt zoals de maatschappij het doet is dit inderdaad de grootste onzin die er maar zijn kan.

Maar je leert de wereld op deze manier zo te bekijken, en je wordt opgevoed om in een bepaald keurslijf te lopen.
Wij bouwen zelf deze wereld en deze maatschappij.
Het is dus niet zo dat als je daar niet tussenpast dat je dan opeens gek bent.
Het lijkt alleen wel zo maar dat is als je gaat kijken door de ogen van goed & kwaad.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:54

cooper schreef:
DaniBanani schreef:

Als je de 'wereld' bekijkt zoals de maatschappij het doet is dit inderdaad de grootste onzin die er maar zijn kan.

Maar je leert de wereld op deze manier zo te bekijken, en je wordt opgevoed om in een bepaald keurslijf te lopen.
Het lijkt alleen wel zo maar dat is als je gaat kijken door de ogen van goed & kwaad.

Mensen zitten in een instelling omdat ze een gevaar voor zichzelf of voor anderen zijn, of omdat ze iets gedaan hebben waarvan wij met z'n allen hebben afgesproken dat we het niet doen, en worden getest. Daar zijn psychiatrische instellingen voor.

Tuurlijk, als je er niet tussen past ben je niet gek. Maar het kan wel zijn dat je dingen doet die overlast veroorzaken voor een ander.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:58

DeSprinkhaan schreef:

xNursiex schreef:

Dat de Raad van State niet meer bestaat heeft niets met misdadigers-rechters te maken, of heb ik over iets anders heen gelezen?

Weet jij wat een rechtenstudie kost? Als je als rechter net zoveel verdiend als de vuilnisman, nee, dan zullen we dan geen rechters meer hebben nee. Idem voor artsen/chirurgen etc etc.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:59

galley schreef:
En ik vond Wilders al link op bepaalde gebieden...

Dat had ik dus ook. Maar dit vind ik nog veeeeeeel linker :n
Wilders had er nog zeker wel goede ideeen tussenzitten. Maar aan dit SOPN kan ik niets 'goeds' of 'uitvoerbaars' aan vinden :n

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 14:01

Vjestagirl schreef:
cooper schreef:

Mensen zitten in een instelling omdat ze een gevaar voor zichzelf of voor anderen zijn, of omdat ze iets gedaan hebben waarvan wij met z'n allen hebben afgesproken dat we het niet doen, en worden getest. Daar zijn psychiatrische instellingen voor.

Tuurlijk, als je er niet tussen past ben je niet gek. Maar het kan wel zijn dat je dingen doet die overlast veroorzaken voor een ander.

Tuurlijk lopen er 'gekke' mensen rond, die opgesloten dienen te worden om zichzelf of de maatschappij te beschermen, maar dat is lang niet het merendeel. Die mensen bevinden zich meestal op de gesloten afdelingen.
Hoeveel personen zijn er wel niet opgenomen met psychiatrische problemen met als oorzaak traumatische dingen in het verleden dmv omgeving, familie, rampen...?
Die mensen zijn écht niet vergelijkbaar met die enkeling die echt zieke dingen doet (en dus Niet in de maatschappij Kan passen.)

*edit: En dan nog, niet iedereen die in een psychiatrische instelling zit is een gevaar voor de maatschappij. Hoogstens voor zichzelf omdat het leven hem te zwaar valt. Er zijn mensen die ook 'weggestoken' worden omdat ze nu eenmaal andersdenkend zijn...
Laatst bijgewerkt door cooper op 15-06-12 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Lauralco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 14:02

cp112: dat zou betekenen dat je alleen chirurg of rechter zou willen worden omdat je daarmee veel geld verdient?
Ik denk dat een stukje idealisme en persoonlijke voldoening in je werk ook een heel belangrijke rol speelt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 14:05

cooper schreef:
Tuurlijk lopen er 'gekke' mensen rond, die opgesloten dienen te worden om zichzelf of de maatschappij te beschermen, maar dat is lang niet het merendeel. Die mensen bevinden zich meestal op de gesloten afdelingen.
Hoeveel personen zijn er wel niet opgenomen met psychiatrische problemen met als oorzaak traumatische dingen in het verleden dmv omgeving, familie, rampen...?
Die mensen zijn écht niet vergelijkbaar met die enkeling die echt zieke dingen doet (en dus Niet in de maatschappij Kan passen.)

*edit: En dan nog, niet iedereen die in een psychiatrische instelling zit is een gevaar voor de maatschappij. Hoogstens voor zichzelf omdat het leven hem te zwaar valt. Er zijn mensen die ook 'weggestoken' worden omdat ze nu eenmaal andersdenkend zijn...

Die mensen worden opgenomen om ze te helpen. Om ze te helpen hun trauma's te verwerken, om ze te helpen in te laten zien dat het leven de moeite waard is. Ze worden niet 'weggestoken' omdat de maatschappij dat wil, maar omdat het beter voor ze is...

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 14:09

Vjestagirl schreef:
Die mensen worden opgenomen om ze te helpen. Om ze te helpen hun trauma's te verwerken, om ze te helpen in te laten zien dat het leven de moeite waard is. Ze worden niet 'weggestoken' omdat de maatschappij dat wil, maar omdat het beter voor ze is...

Ik kan je met zekerheid vertellen dat er véél mensen daarbinnen zitten die van mening zijn dat de échte gekken buiten lopen en dat de hulp die ze daar zogenaamd zouden verkrijgen vér te zoeken is :)

Stempeltje van dees, een pilletje van daar, en laten we met zen allen nog even knutselen ook. Als je geluk hebt krijg je een keer per week een gesprekje en klaar...
Vjestagirl, zo werkt het niet :)
Het zou mooi zijn als het zo was, maar helaas.

Ik vind het knap dat er een partij Probeert iets in de wereld te veranderen, ten voordele van de burgers. In plaats van een partij die zich wel mooi voordoet maar in feite enkel winst en aanzien voor ogen heeft. Ik zeg niet dat het allemaal meteen haalbaar is, maar het is knap dat erover nagedacht word. Dat is imo al een mooie stap in de goede richting.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 14:15

cooper schreef:
Ik kan je met zekerheid vertellen dat er véél mensen daarbinnen zitten die van mening zijn dat de échte gekken buiten lopen en dat de hulp die ze daar zogenaamd zouden verkrijgen vér te zoeken is :)

Stempeltje van dees, een pilletje van daar, en laten we met zen allen nog even knutselen ook. Als je geluk hebt krijg je een keer per week een gesprekje en klaar...
Vjestagirl, zo werkt het niet :)
Het zou mooi zijn als het zo was, maar helaas.

Mja, misschien op het moment dat ze er zitten. Net als dat pubers vinden dat ze op school alleen maar saaie dingen doen, dat hun ouders stom zijn en dat ze best tot 2 uur 's nachts op kunnen blijven. Op het moment dat je die fase uit bent en terug kijkt zie je dingen vaak anders.

Daarbij denk ik dat jij een héél negatief beeld hebt van zorginstellingen.

cooper schreef:
Ik vind het knap dat er een partij Probeert iets in de wereld te veranderen, ten voordele van de burgers. In plaats van een partij die zich wel mooi voordoet maar in feite enkel winst en aanzien voor ogen heeft. Ik zeg niet dat het allemaal meteen haalbaar is, maar het is knap dat erover nagedacht word. Dat is imo al een mooie stap in de goede richting.

Ik vind een aardig gedeelte van hun plannen vooral ten voordele van de overheid. Het onteigenen van land bijvoorbeeld, het feit dat je als je brandstoffen vindt je ze alleen maar aan de overheid mag verkopen, het dicht gooien van de grenzen etc. etc. etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 14:19

DeSprinkhaan schreef:

xNursiex schreef:

Er zijn nog andere dingen in het recht dan strafrecht. Strafrecht is maar een heel klein gedeelte van alle rechtspraak in Nederland. De RvS spreekt recht in het bestuursrecht als hoogste orgaan. Wordt de RvS afgeschaft vervalt er dus een beroepsmogelijkheid (om alle andere dingen die de RvS doet even buiten wegen te laten) in zaken die tussen de overheid en burger lopen.