Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Appelmoes_11 schreef:Tja... daar heb je een punt. We kunnen natuurlijk ook gewoon niet meer verder fokken met die beesten. Ze maken zich heus geen collectieve zorgen over het uitsterven van hun ras.
Appelmoes_11 schreef:Want?
En nee, ik zit niet op een leren zadel en ik gebruik geen dierlijke producten. Die hele discussie "waarom zit je dan op een paard", daar kan ik ook zo moe van worden... de pot verwijt de ketel?
Authentic schreef:Hmz, die uitgezette dieren die vallen toch bij bosjes dood neer? Da's de natuur Marjoow, dat hoort zo.Opgesloten in een 'natuurgebied'.
(Dát is pas dierenleed!)
Onze voorouders hadden blijkbaar behoefte aan vlees, een carnivoor zal in de natuur vooral vlees eten (alhoewel, mijn honden vinden sperziebonen en fruit heerlijk, maar ze krijgen nog steeds vooral vers vlees), een herbivoor zal vooral planten e.d. eten. Mensen zijn omnivoren. Prima als je zonder vlees kan overleven, maar om de bio-industrie nou te gaan vergelijken met de holocaust.
Fred_Kroket schreef:Appelmoes_11 schreef:Want?
En nee, ik zit niet op een leren zadel en ik gebruik geen dierlijke producten. Die hele discussie "waarom zit je dan op een paard", daar kan ik ook zo moe van worden... de pot verwijt de ketel?
Ik weet niet hoor, maar dat springzadeltje is toch echt van leer of het is prachtig nagemaakt... En waarom zit je dan op een paard, ook gedomesticeerd en volkomen afhankelijk gemaakt moeten we allemaal maar in een kudde loslaten en de sterkste overleeft dan maar. Je legt dat dier toch ook je wil op door erop te zitten? Waarom is het houden van een koe voor zuivel slechter dan rijden op een paard?
Ga lekker in een hutje op de hei wonen en allemaal plantjes eten en heel blij zijn met jezelf en je grootse waarden en normen maar laat nogmaals je verschrikkelijk vergelijk met de Holocaust, verkrachting en wat niet al achterwege.
Omdat iemand iets niet afkeurt hoef je niet meteen te denken dat ik al het andere goedkeur. Ik weet waar mijn vlees vandaan komt (http://www.debioboer.nl, mijn eieren, de zuivel en mijn brood (eet je wel biologisch brood?) Maar ga daarom niet het dwingelandje uithangen naar anderen en te zeggen dat het vlees wat ze eten Holocaust vlees is omdat het van de bio industrie afkomstig is. Weet wat je eet en wees daar voor jezelf verantwoordelijk in en ga niet een mening opleggen die kant noch wal raakt.
Daarbij ben ik er behoorlijk klaar mee...
Appelmoes_11 schreef:Was maar een grapje van die nertsen... maar goed, in een bontkraag stoppen (en ja, die is echt) vind ik ook niet echt een nobele daad. Ohja, voor de honderdste keer, een dier uit zijn lijden verlossen is echt niet hetzelfde als fokken voor de slacht, met wat voor doel dan ook.
Appelmoes_11 schreef:Ik ben even een (veganistisch, proefdiervrij) sigaretje gaan roken en wil hier toch nog even terugkomen. Ik heb me misschien een beetjelaten gaan. Voor de goede orde, ik wil niemand beledigen en ik vind mezelf niet moreel superieur. Excuses als ik iemand gekwetst heb. Het is alleen zo'n gevoelig onderwerp...
Appelmoes_11 schreef:...
edit: oja, one-liners mogen nietIk heb niks tegen koeien, maar koeienmelk is voor kalfjes, niet voor mensen.