Studente doodt katjes voor kunst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:01

Wordt wel een beetje een wonderlijke discussie zo :+

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:01

Tja... daar heb je een punt. We kunnen natuurlijk ook gewoon niet meer verder fokken met die beesten. Ze maken zich heus geen collectieve zorgen over het uitsterven van hun ras.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:02

Appelmoes_11 schreef:
Tja... daar heb je een punt. We kunnen natuurlijk ook gewoon niet meer verder fokken met die beesten. Ze maken zich heus geen collectieve zorgen over het uitsterven van hun ras.

Ik zie liever de weilanden volmet koeien dan woonwijken.

Dit is een duscussie die nergens toe leid, en erg offtopic is. Daarom stop ik ermee.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:04

Appelmoes_11 schreef:
Want?

En nee, ik zit niet op een leren zadel en ik gebruik geen dierlijke producten. Die hele discussie "waarom zit je dan op een paard", daar kan ik ook zo moe van worden... de pot verwijt de ketel?

Ik weet niet hoor, maar dat springzadeltje is toch echt van leer of het is prachtig nagemaakt... En waarom zit je dan op een paard, ook gedomesticeerd en volkomen afhankelijk gemaakt moeten we allemaal maar in een kudde loslaten en de sterkste overleeft dan maar. Je legt dat dier toch ook je wil op door erop te zitten? Waarom is het houden van een koe voor zuivel slechter dan rijden op een paard?

Ga lekker in een hutje op de hei wonen en allemaal plantjes eten en heel blij zijn met jezelf en je grootse waarden en normen maar laat nogmaals je verschrikkelijk vergelijk met de Holocaust, verkrachting en wat niet al achterwege.

Omdat iemand iets niet afkeurt hoef je niet meteen te denken dat ik al het andere goedkeur. Ik weet waar mijn vlees vandaan komt (http://www.debioboer.nl, mijn eieren, de zuivel en mijn brood (eet je wel biologisch brood?) Maar ga daarom niet het dwingelandje uithangen naar anderen en te zeggen dat het vlees wat ze eten Holocaust vlees is omdat het van de bio industrie afkomstig is. Weet wat je eet en wees daar voor jezelf verantwoordelijk in en ga niet een mening opleggen die kant noch wal raakt.

Daarbij ben ik er behoorlijk klaar mee...

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:05

Hmz, die uitgezette dieren die vallen toch bij bosjes dood neer? Da's de natuur Marjoow, dat hoort zo. :j Opgesloten in een 'natuurgebied'. :j (Dát is pas dierenleed!)

Onze voorouders hadden blijkbaar behoefte aan vlees, een carnivoor zal in de natuur vooral vlees eten (alhoewel, mijn honden vinden sperziebonen en fruit heerlijk, maar ze krijgen nog steeds vooral vers vlees), een herbivoor zal vooral planten e.d. eten. Mensen zijn omnivoren. Prima als je zonder vlees kan overleven, maar om de bio-industrie nou te gaan vergelijken met de holocaust. :n

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:08

Authentic schreef:
Hmz, die uitgezette dieren die vallen toch bij bosjes dood neer? Da's de natuur Marjoow, dat hoort zo. :j Opgesloten in een 'natuurgebied'. :j (Dát is pas dierenleed!)

Onze voorouders hadden blijkbaar behoefte aan vlees, een carnivoor zal in de natuur vooral vlees eten (alhoewel, mijn honden vinden sperziebonen en fruit heerlijk, maar ze krijgen nog steeds vooral vers vlees), een herbivoor zal vooral planten e.d. eten. Mensen zijn omnivoren. Prima als je zonder vlees kan overleven, maar om de bio-industrie nou te gaan vergelijken met de holocaust. :n

Jaaa die prachtige Oostvaardersplassen en de Partij voor Dieren die het niet wilde dat de dieren afgeschoten werden... Dierenliefhebbers zijn dat...

Mijn hond eet ook mandarijntjes en sperziebonen! :D Als ik d'r bij de oma van mijn vriend weer ophaalde na een dagje oppassen zei ze altijd: "ze heeft goed gepoept, wel twee keer, goed gegeten en een stukje fruit gehad! :j " Alsof ik mijn kind weer van de creche haalde! (nou ik zou niet meer reageren maar nu stop ik echt en wordt het heeeeeeeelemaal off topic!!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:13

Even nieuwsgierig: waarom is dit zoveel erger dan je kat tot in het oneindige jongen laten krijgen? 't Is tenslotte niet alsof de wereld zit te wachten op meer kittens of zo...... De asielen puilen uit. Kittens worden massaal gedumpt, geen mens die erom geeft en nu moord en brand schreeuwen?

Gadverdamme.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:13

Fred_Kroket schreef:
Appelmoes_11 schreef:
Want?

En nee, ik zit niet op een leren zadel en ik gebruik geen dierlijke producten. Die hele discussie "waarom zit je dan op een paard", daar kan ik ook zo moe van worden... de pot verwijt de ketel?

Ik weet niet hoor, maar dat springzadeltje is toch echt van leer of het is prachtig nagemaakt... En waarom zit je dan op een paard, ook gedomesticeerd en volkomen afhankelijk gemaakt moeten we allemaal maar in een kudde loslaten en de sterkste overleeft dan maar. Je legt dat dier toch ook je wil op door erop te zitten? Waarom is het houden van een koe voor zuivel slechter dan rijden op een paard?

Ga lekker in een hutje op de hei wonen en allemaal plantjes eten en heel blij zijn met jezelf en je grootse waarden en normen maar laat nogmaals je verschrikkelijk vergelijk met de Holocaust, verkrachting en wat niet al achterwege.

Omdat iemand iets niet afkeurt hoef je niet meteen te denken dat ik al het andere goedkeur. Ik weet waar mijn vlees vandaan komt (http://www.debioboer.nl, mijn eieren, de zuivel en mijn brood (eet je wel biologisch brood?) Maar ga daarom niet het dwingelandje uithangen naar anderen en te zeggen dat het vlees wat ze eten Holocaust vlees is omdat het van de bio industrie afkomstig is. Weet wat je eet en wees daar voor jezelf verantwoordelijk in en ga niet een mening opleggen die kant noch wal raakt.

Daarbij ben ik er behoorlijk klaar mee...

Oh, er moet even gecontroleerd worden of ik wel een 'echte' ben? :+ Zoals ik al eerder schreef heb ik het zadel aan iemand anders gegeven. Ik eet ook biologisch, veganistisch brood ja, al ben ik niet zo dol op brood.

Inderdaad is het geen slecht idee om je paard in kuddeverband te houden, maar dat terzijde. Paarden zijn gedomesticeerd ja, moeten we dat in stand houden? Om heel eerlijk te zijn weet ik dat niet. Ik zal met mijn eigen pony in ieder geval niet fokken. Dat we erop rijden is ook puur eigenbelang, dat is ook zo. Verschil is dat paardrijden geen kwelling hoeft te zijn, en dat er ook geen dier voor dood moet. Dat is bij zuivel wel even een tikje anders.

Ik kan me weinig keuzes voorstellen die zó onpersoonlijk zijn als vlees eten. Mag ik vragen waarom mijn vergelijkingen zo 'verschrikkelijk' zijn? De enige reden die ik kán bedenken waarom ze niet zouden kloppen is als jij er de mening op na houdt dat mensenrechten hoger staan dan dierenrechten. Daar ben ik het niet mee eens, maar hey,dat kan.

Hutje op de hei klinkt trouwens helemaal niet slecht! Een stelletje ex-legbatterijkippen erbij, wat geredde nertsen in het bos, nog wat voormalige melkkoetjes... ik zie het al helemaal voor me <3

Limanade

Re: Studente doodt katjes voor kunst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:22

Jeutje.. Soms denk ik dat veganisten gehersenspoeld zijn.. En er alles aan doen om anderen hun mening op de dringen..

Appelmoes.. Wat gebeurt er met jouw paardje als het zijn been breekt?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:24

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:26

Was maar een grapje van die nertsen... maar goed, in een bontkraag stoppen (en ja, die is echt) vind ik ook niet echt een nobele daad. Ohja, voor de honderdste keer, een dier uit zijn lijden verlossen is echt niet hetzelfde als fokken voor de slacht, met wat voor doel dan ook. :O

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:29

Appelmoes_11 schreef:
Was maar een grapje van die nertsen... maar goed, in een bontkraag stoppen (en ja, die is echt) vind ik ook niet echt een nobele daad. Ohja, voor de honderdste keer, een dier uit zijn lijden verlossen is echt niet hetzelfde als fokken voor de slacht, met wat voor doel dan ook. :O

Maar wat doe jij dan.. Dat is de vraag ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:31

Zou die nertsen er maar mooi uitlaten, als ik je was..... Daar wordt je niet vrolijk van als die vrij rondlopen..... dat wordt een bloedbad bij de kippen.
Anyway, vind het wel een klein beetje triest om nu af te gaan geven op veganisten..... Waarom? Wat heeft dat voor nut? 't is niet omdat een ander veganist is dat jij ook moet.......
Punt is denk ik dat je zo goed mogelijk moet zijn voor de wereld om je heen, en dat houdt dan in dat je het voortplantingsgedrag van je dieren reguleert en zo........ Anders komen er veel te veel jonge katten, en hoe je het ook wendt of keert, deze mevrouw heeft een punt. Ipv anderen af te maken, zou je ook de hand in eigen boezem kunnen steken.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:32

Tja... als het nu gebeurt zou ik afhankelijk van de breuk beslissen of het inslapen of revalidatie wordt. Pijnvrij kunnen leven vind ik toch wel heel belangrijk, ik weet niet of ik haar dat genezingsproces aan zou kunnen doen. Sowieso is het voor mijn pony klaar als ze niet meer pijnloos in de wei kan lopen. De natuur is niet zaligmakend, maar toch, in het wild zou ze allang gegrepen zijn door een roofdier. Vanwaar de vraag?

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:53

Ik ben even een (veganistisch, proefdiervrij) sigaretje gaan roken en wil hier toch nog even terugkomen. Ik heb me misschien een beetje :') laten gaan. Voor de goede orde, ik wil niemand beledigen en ik vind mezelf niet moreel superieur. Excuses als ik iemand gekwetst heb. Het is alleen zo'n gevoelig onderwerp... -O-

dakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:06

Kwanyin schreef:
En zoals ik al eerder zei, vanuit de school klinkt het dat er nooit sprake geweest is van het effectief te doen. Het was gewoon een facebookgrap om veel volk te lokken naar een tentoonstelling.

Juist, en daarom moeten we dit soort 'kunstenaars' gewoon compleet negeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:15

Nee, dat moet je niet. Ik denk dat het wijs is na te denken over wat hun punt is er daar was mee te doen.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:17

Een punt heeft ze zeker... ik vind die stunt van haar erg goed.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:05

Appelmoes_11 schreef:
Ik ben even een (veganistisch, proefdiervrij) sigaretje gaan roken en wil hier toch nog even terugkomen. Ik heb me misschien een beetje :') laten gaan. Voor de goede orde, ik wil niemand beledigen en ik vind mezelf niet moreel superieur. Excuses als ik iemand gekwetst heb. Het is alleen zo'n gevoelig onderwerp... -O-

Sorry, maar ik vraag me af wat je rookt. In sigaretten zitten namelijk varkensprodukten verwerkt...

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:07

American Spirit. Ik weet dit soort dingen heus wel... heb me er aardig over ingelezen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:14

Weet je wat ik zielig vind? Koeien met overvolle uiers die niet op tijd gemolken worden, of in jouw situatie, niet gemolken worden.

Weet je waar ik blij van word? Koeien die overdag lekker in de wei staan, 3x per dag gemolken worden en de beste zorg krijgen die ze maar wensen.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:16

...

edit: oja, one-liners mogen niet :') Ik heb niks tegen koeien, maar koeienmelk is voor kalfjes, niet voor mensen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:22

Appelmoes_11 schreef:
...

edit: oja, one-liners mogen niet :') Ik heb niks tegen koeien, maar koeienmelk is voor kalfjes, niet voor mensen.

Dan snap jij duidelijk niet waar koeienmelk goed voor is in een menselijk lichaam :) Naast dat het gewoon lekker is, heeft het heus een doel. Mensen denken niet zomaar: GOH! Laten we koeienmelk gaan drinken.

-O-

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:25

Ehh... jawel hoor := Als volwassene melk drinken van een andere diersoort is niet persé ongezond, maar wel absoluut onnodig. Je bent geen zuigeling, lactose is dus overbodig. Dat het lekker is zal wel een kwestie van smaak zijn, maar is dat een excuus? Bij de gezondheidsvoordelen kun je ook behoorlijke vraagtekens zetten. Wist je dat de landen met de hoogste zuivelconsumptie ook de landen zijn waar de meeste botontkalking voorkomt?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:31

Appelmoes: Met jou is geen degelijke discussie te voeren op deze manier. Jammer. Ik ben er nu écht klaar mee :)