Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Saskia9 schreef:Geryon,ik snap je wel hoor! Voor sommige komt het cru over.Maar ik begrijp je redenatie.
Waarom zou je met mensen omgaan die hele andere normen en waarden hebben dan waar jij je fijn bij voelt?
Ander verhaal,maar zelfde context. Sinds ik moeder ben,heb ik ook afscheid van mensen genomen die totaal niet meer passen bij mijn leven van nu.(moeders aan drugs enzo,bah)
Evelli schreef:Lous schreef:Het gaat bij de kinderen idd ook zeer om het caffeine gehalte wat in energiedrankjes zit. Bij mijn broertje op school (speciaal onderwijs) was het zelfs verboden omdat daar veel kinderen op school zaten met ADHD en concentratiestoornissen.
Naast een bizarre hoeveelheid cafeïne zit er ook nog een berg suiker en suikervervangers in. Geloof dat je met 1 slok van die bende al over de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid zit. Ik zie gewoon 8 jarige met die rommel lopen en dat vind ik erg zorgwekkend
loesje166 schreef:Lous schreef:Tsja als er iedere keer zoveel kinderen op de IC belanden moeten ze toch ergens grenzen aan gaan stellen.
en ik denk dat hier eerder een taak bij de ouders liggen, want die laten het zover komen
Lous schreef:
rainbow8 schreef:Met stijgende verbazing heb ik dit topic gelezen.
Ik ben gaan stappen vanaf m'n 16e, ben nu 40, heb tijdens het stappen nooit 1 druppel alcohol gedronken. Af en toe thuis met een verjaardag zat ik aan de Baileys. Dit was vanaf het moment dat ik het huis uit was. Hoevaak ik naar m'n hoofd geslingerd heb gekregen dat ik dronken was.... En dan vroeg ik alleen maar waarvan... Van de cola-light of van de spa blauw??? Buiten dat ik was altijd de bob. Van m'n ouders mocht ik alles qua alcohol proberen, maar daar had ik geen behoefte aan... Mijn dochter (14) mag met verjaardagen 1 borrel/biertje/what ever. Onze mening is niet dezelfde als van de overheid die een cultuur heeft van betutteling en alles verbieden.. Nee, onze opvatting is: alles wat je stiekem doet is lekker, dus als je het niet verbied dan zijn er ook minder risico's. Maar goed, niet iedereen zal het hier mee eens zijn....
rainbow8 schreef:Met stijgende verbazing heb ik dit topic gelezen.
Ik ben gaan stappen vanaf m'n 16e, ben nu 40, heb tijdens het stappen nooit 1 druppel alcohol gedronken. Af en toe thuis met een verjaardag zat ik aan de Baileys. Dit was vanaf het moment dat ik het huis uit was. Hoevaak ik naar m'n hoofd geslingerd heb gekregen dat ik dronken was.... En dan vroeg ik alleen maar waarvan... Van de cola-light of van de spa blauw??? Buiten dat ik was altijd de bob. Van m'n ouders mocht ik alles qua alcohol proberen, maar daar had ik geen behoefte aan... Mijn dochter (14) mag met verjaardagen 1 borrel/biertje/what ever. Onze mening is niet dezelfde als van de overheid die een cultuur heeft van betutteling en alles verbieden.. Nee, onze opvatting is: alles wat je stiekem doet is lekker, dus als je het niet verbied dan zijn er ook minder risico's. Maar goed, niet iedereen zal het hier mee eens zijn....