Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joolien schreef:Dat zou ik ook wel doen hoor, meer betalen voor iets wat 'biologisch' is, maar ik heb er niet zo veel vertrouwen meer in, wie kan mij garanderen dat het echt biologisch vlees is. als je hoort dat er hier boven ook al gesjoemeld wordt met binnen en buiten koeien...
Joolien schreef:Dat zou ik ook wel doen hoor, meer betalen voor iets wat 'biologisch' is, maar ik heb er niet zo veel vertrouwen meer in, wie kan mij garanderen dat het echt biologisch vlees is. als je hoort dat er hier boven ook al gesjoemeld wordt met binnen en buiten koeien...
Joolien schreef:Oeh dat zou ik ook wel willen
Nu eet ik veel paardenvlees, daar word gelukkig ook niet mee gesjoemeld en is het meest biologische vlees wat er bestaat aangezien paarden niet worden gefokt voor de slacht.
Fred_Kroket schreef:Joolien schreef:Oeh dat zou ik ook wel willen
Nu eet ik veel paardenvlees, daar word gelukkig ook niet mee gesjoemeld en is het meest biologische vlees wat er bestaat aangezien paarden niet worden gefokt voor de slacht.
Ik ben net mijn merrie aan het dekken om er een lekker vet kistveulen van te fokken om die lekker op te eten![]()
Nee je hebt helemaal gelijk, paard is schoon vlees!
Astaloca schreef:Ongeloofelijk om te lezen dat sommige mensen 'gewoon' vinden dat koeien niet naar buiten hoeven !![]()
Ik sta vol verbazing..... Ja, ik vind dat ook koeien naar buiten net als ieder ander dier.
Joolien schreef:Oeh dat zou ik ook wel willen
liedje89 schreef:Alle dieren naar buiten vind ik erg kortzichtig. Mensen denken veel te veel in extremen en logisch de voor en nadelen afwegen is er niet bij. Een dier binnen is automatisch in een klein donker hok, terwijl dat helemaal niet hoeft. Je moet alle dieren houden in een omgeving die zo veel mogelijk is aangepast op zijn behoefte. En als je dan met beperkte middelen moet werken is buiten zijn imo niet altijd het belangrijkst. Ook is niet ieder dier voldoende aangepast op ons klimaat om ze buiten te houden.
Ik zie ook wel voordelen voor het binnenhouden van een paard, ons paard is mokgevoelig, heeft het gauw heet en heeft exzeem dus op die punten zou minder tijd in de elementen hem wel goed doen. Als je dan een grote goedgeventileerde binnenruimte zou hebben (even groot als een normale paddock bijv) ben je dan echt gek als je hem liever daar hebt. Ik was deze winter ook best blij dat hij in de binnenbak mocht ipv buiten op de gladde paddock, nu ben ik gek zeker.
Cheytjuh schreef:Ik vind dat u een beetje flauw reageert nu hoor, zou u ook uit kunnen leggen waarom ?
ellepel schreef:wat ik trouwens heel erg misleidend vind is die reclame van campina!
![]()
daar word gesuggereerd dat al hun koeien buiten lopen.
is niet waar,schuin tegenover mijn pensionstal zit een boer die het hele jaar zijn koetjes binnen heeft en daar rijd wekelijks een melkwagen van campina het erf af..
Mindim schreef:Maar goed, waarom denk jij dat een boer die zijn koeien binnen houdt met beperkte middelen moet werken, in hoeverre is de gemiddelde loopstal aangepast aan de behoefte van de koe, behalve eten en poepen? Koeien kunnen in de lente en zomer prima buiten gehouden worden, dat wij daar niet het juiste klimaat voor hebben is onzin imo.
Een paard binnen houden voor ziektebestrijding en wie zegt dat ieder een goede stal heeft. Moet je zien hoeveel paarden nat staan op stal en hoeveel vliegen er soms in stallen zijn, ik vind het persoonlijk slechte redenen om een paard binnen te houden.
retivi schreef:Alleen nog maar graskaas kopen dus