Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ffortuna schreef:Niet eens, dat zou in mijn ogen bureaucratie opleveren. Zo van: die moet ja zeggen, en die ook, en die ook, en die ook... voor iets kan worden uitgevoerd.
Citaat:In de praktijk is het al zo bij veel gemeenten bijvoorbeeld en dat is in mijn ogen hét toonbeeld van een log bestuursorgaan. Laat iemand maar beslissen, en de verantwoordelijkheid nemen. Dan mag ´ie er ook best naar betaald worden.
Relatief gezien niet hoor! Ze zitten in dezelfde belastingschaal als 'gewoon'-hoge inkomens, maar hebben relatief gezien veel meer onbelaste/minder belaste voordelen.Citaat:Daarbij betalen die topbestuurders ook het meeste belasting, in verhouding en absoluut gezien.
Electra63 schreef:Maar ook kleine instellingen moeten bestuurd worden en dan kan niet iedereen. En voor een salaris van Jan Modaal gaat een bestuurder geen verantwoordelijkheid (en stress) nemen.
Citaat:Natuurlijk zijn er bestuurders die een zooitje van zaken hebben gemaakt, maar ik heb niet de illusie dat Jan met de pet dit beter kan er komt immers heel veel bij kijken.
Ffortuna schreef:Abiola, we verdienen weliswaar meer, maar de lasten zijn ook een stuk hoger. Doe mij maar een hypotheek uit 1977dat is nu natuurlijk niet meer aan de orde. Boodschappen en andere dingen zijn ook een stuk duurder geworden en dan heb ik het nog nieteens over benzine.
Electra63 schreef:Ik snap niet helemaal, wat dit allemaal (scholen/zorg besturen) te maken heeft met de afschaffing van de onbelaste reiskostenvergoeding.
Ffortuna schreef:Ja, met inflatie. Maar dus niet met uitgaven. Da´s wat andershuizenprijzen zijn bijv. niet gelijk aan de inflatie gestegen, evenmin als de benzineprijzen, om maar een voorbeeld te noemen.
Shadow0 schreef:Electra63 schreef:Ik snap niet helemaal, wat dit allemaal (scholen/zorg besturen) te maken heeft met de afschaffing van de onbelaste reiskostenvergoeding.
Ik probeerde uit te leggen dat structurele hervormingen mij een veel betere manier lijken om de problemen aan te pakken dan dit soort gerommel zonder visie, en dat daar behoorlijk veel mogelijkheden zijn. De mods mogen het overigens best afsplitsen naar een eigen topic als ze het belangrijk vinden.
Maar ik vind het een wat smalle visie als er in dit soort topics alleen maar gepraat mag worden over dit specifieke kleine deeltje, nl de onkostenvergoeding... want juist daarmee blijft het grotere geheel steeds weer buiten beeld, en komen de politici die zo hapsnap te werk gaan er steeds weer mee weg.
stef schreef:Ik woon ca 20 km van mijn werk, met de auto is dit (als je mazzel hebt aangezien de A27 er tussen zit) een kwartiertje. Ik rij het op de scooter in een half uurtje. Scooter heeft me 1500 in aanschaf gekost (nieuw), en ik ben per week ongeveer een tientje benzine kwijt. Verzekering 45 per jaar...
Nu heb ik dan geen rijbewijs, maar al zal ik dat wel hebben, zou ik nog met de scooter blijven gaan. Alleen in de winter is het weleens erg vervelend.
Voordeel is wel, dat ik 's middags meestal eerder thuis ben dan mijn collega die met de auto gaat en in hetzelfde dorp woontHij staat in de file, ik niet
.
Voor mensen waarbij het niet anders kan dan met de auto is het ronduit vervelend, maar in veel gevallen zijn er zat andere oplossingen dat de auto te pakken
Babsiej schreef:stef schreef:Ik woon ca 20 km van mijn werk, met de auto is dit (als je mazzel hebt aangezien de A27 er tussen zit) een kwartiertje. Ik rij het op de scooter in een half uurtje. Scooter heeft me 1500 in aanschaf gekost (nieuw), en ik ben per week ongeveer een tientje benzine kwijt. Verzekering 45 per jaar...
Nu heb ik dan geen rijbewijs, maar al zal ik dat wel hebben, zou ik nog met de scooter blijven gaan. Alleen in de winter is het weleens erg vervelend.
Voordeel is wel, dat ik 's middags meestal eerder thuis ben dan mijn collega die met de auto gaat en in hetzelfde dorp woontHij staat in de file, ik niet
.
Voor mensen waarbij het niet anders kan dan met de auto is het ronduit vervelend, maar in veel gevallen zijn er zat andere oplossingen dat de auto te pakken
Ik moet elke dag 55km naar mn werk en ga dus met OV, das ook behoorlijk prijzig, zeker als dus de reiskosten belast gaan worden ..
stef schreef:Electra63 schreef:Dat ze geen andere mogelijkheden heeft en dus straks duurder uit is voor reizen woon-werkverkeer
Dat is dus precies wat ik in mijn laatste zin zeg, dus ik snap niet waarom ze mijn stukje daarvoor quote
Ffortuna schreef:Anne, daar gaat het juist om, dat je OV-vergoeding (die de baas nu nog onbelast aan jou kan geven) ook belast wordt. Dat zal niet gelden voor je fiets of voor de busjes maar wél voor je treinabonnement of losse treinkaarten.
Ik heb namelijk hetzelfdemijn baas vergoedt ook 100% mijn OV. Maar juist daar mag ik straks nog eens vrolijk belasting over gaan betalen.