Magrathea schreef:Vlees eten zit in onze natuur ja, maar vroeger aten we ook hooguit 3x in de week vlees dus dat is echt een dikke bullreden.
Wat menig vleesetend mens niet tot zich wil door laten dringen (of zo lijkt het iig) is dat er 0,0 reden is om elke dag vlees te eten. Het is niet gezond(er). Het is niet goedkoper. Het is niet beter voor het milieu. Het is moreel niet beter. Dus wáárom doen die mensen dat? Dat vraag ik me soms tot vermoeiens toe af. Ik heb nog nooit iemand een goede reden horen geven om wel vlees te eten. Want laten we wel wezen, 'ik vind het zo lekker' is een K.U.T reden, excuse my language.
in de jaren '50 werd er 1x vlees gegeten per week.(bij arbeiders gezinnen)De rest van het eten werd opgeleukt met de jus.
Mij lijkt 1x per week genoeg,en gezond.
Meer dan 1x per week of zelfs iedere dag kan gewoon niet gezond zijn.Helemaal niet het vlees wat wij eten(dieren gevoed met rotzooi en ab)
Mijn moeder eet iedere dag een berg vlees....maar wel ieder jaar een darmonderzoek omdat ze als de dood is voor darmkanker
Terwijl toch in onderzoeken bewezen is dat er wel degelijk een link is van voeding,in het bijzonder vlees,en darmkanker.