Babsiej schreef:Ik vind dat TS dus wel groot gelijk heeft... Ik heb een gruwelijke hekel aan mensen die zelf de regels bedenken om hoffelijk te zijn ...
Geen voorrang is geen voorrang.... Hier op de rotonde hebben fietsers geen voorrang, af en toe stopt er toch een auto, en ik verwacht dat niet, ik ga er vanuit dat ie doorrrijdt, levensgevaarlijk ... Ritsen op parkeerplaatsen, ze wachten me prima, ik kom van rechts.. Zelfde andersom als ik moet wachten tot ik een ons weeg omdat ik van links kom...
Mensen nemen overal maar voorrang want ach dat kan best even.. Je ziet toch dat ik eraan kom? Je kan toch stoppen ?
Regels zijn er niet voor niets en daar heeft iedereen zich aan te houden. Ik ben dan ook een aso rijder want ik neem ook mijn voorrang waar ik voorrang heb ...
Hier ben ik het heel erg mee eens. Er kwam in het begin een voorbeeld van hoffelijkheid naar een kind, wat niet wist of hij nog wel/geen voorrang had, door hem wel voorrang te verlenen terwijl hij deze niet had. In het verkeer valt en staat alles met de regels. Voorrang verlenen indien dit verplicht is en anders niet. Dit kind steekt de volgende keer misschien gewoon over omdat hij verwacht dat alle auo's stoppen/daar horen te stoppen.
Wij hebben hier meerdere rotondes waar fietsers geen voorrang hebben. Ondertussen krijgen de fietsers zo vaak voorrang van andere bestuurders dat ze gewoon de rotonde op knallen, er zijn een hoop bestuurders die daar niet van op de hoogte zijn, met alle gevolgen van dien. En de fietsers belemmeren in de spits het verkeer omdat ze als kuddes schapen achter elkaar de weg blijven blokkeren (terwijl ze dus geen voorrang hebben)