Als je nu moest gaan stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als je nu moest gaan stemmen...

VVD
170 (17%)
CDA
27 (2%)
PvdA
64 (6%)
Sp
197 (20%)
Pvv
190 (19%)
Groen links
37 (3%)
D66
89 (9%)
PvdD
27 (2%)
Sgp
9 (0%)
Anders
28 (2%)
Blanco
22 (2%)
Weet het écht niet
101 (10%)

Totaal aantal stemmen: 961

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:22

Magrathea schreef:
Zeg, PVV stemmers: mag ik vragen wat Wilders tot nu toe bereikt heeft in de kamer? Behalve een hoop dure kamervragen stellen?

Tja bewaar de cynische ondertoon uit dit bericht en vervang PVV door praktisch iedere andere partij... Dan blijft het antwoord "niets wat iets toevoegt". ;)

(Niet om de PVV te verdedigen, maar ik vind alle partijen een kwestie van "veel geblaat, weinig wol")

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:24

NatasjavE schreef:
Oja...gelukkig hebben we een boerka verbod.....
....daar heb ik zoooo veel aan in het dagelijks leven.

Heeft er niks mee te maken wat JIJ in het dagelijks leven heb... maar ik vind het niet zo fijn om in Amsterdam alleen in de metro te zitten met 2 vrouwen met een niqaab..... mijn fanatasie is rijk genoeg om er een horrorverhaal van te maken

130km I love it

Mezelf Quoten misschien dat er nog iemand is, die er voor kan zorgen dat iedereen niet meer Wilders stemt.
Citaat:
Goed wat heeft Rutte bereikt dan?
Laatst bijgewerkt door tita op 23-04-12 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Wilders heeft zeker de Dikke Van Dalen gevoedt :j
Ik vind Wilders persoonlijk iemand van de One-liners. Hij doet wat het publiek wilt en schreeuwt daarbij termen waarvan mensen ja zullen knikken. Maar ondertussen doet hij dat met weinig tot geen respect, ik vind het voornamelijk stoerdoenerij en respectloos. Neem daarbij het grillen binnen de partij en het is eigenlijk een zooitje...

sarabande

Quir schreef:
Grappig dat Wilders zo de grond in gestampt wordt met spelletjes en Wilders-stemmen als achterlijk en dom bestempeld worden. Echter het hoogste percentage is toch die van Wilders....

Lachwekkend gewoon.

Kijk dat tekent weer de intelligentie van de PVV stemmer, VVD heeft het hoogste percentage en inmiddels zijn SP en PVDA de PVV ook voorbij gegaan

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:26

sarabande schreef:
Quir schreef:
Grappig dat Wilders zo de grond in gestampt wordt met spelletjes en Wilders-stemmen als achterlijk en dom bestempeld worden. Echter het hoogste percentage is toch die van Wilders....

Lachwekkend gewoon.

Kijk dat tekent weer de intelligentie van de PVV stemmer, VVD heeft het hoogste percentage en inmiddels zijn SP en PVDA de PVV ook voorbij gegaan

Ik doel op percentage hier op bokt.

Ik heb niks met Nederland te maken, laat staan met Wilders of welke idioot in Nederland dan ook.
Laatst bijgewerkt door Quir op 23-04-12 12:30, in het totaal 2 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:27

tita schreef:
NatasjavE schreef:
Oja...gelukkig hebben we een boerka verbod.....
....daar heb ik zoooo veel aan in het dagelijks leven.

Heeft er niks mee te maken wat JIJ in het dagelijks leven heb... maar ik vind het niet zo fijn om in Amsterdam alleen in de metro te zitten met 2 vrouwen met een niqaab..... mijn fanatasie is rijk genoeg om er een horrorverhaal van te maken

130km I love it

Tot voor kort kwam ik iedere dag een meisje tegen met een Boerka...we maakte gewoon een praatje.
Ik vindt het lelijk, ik vindt het vrouw onterend maar ik heb er geen last van....

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:27

sarabande schreef:
Quir schreef:

Lachwekkend gewoon.

Alsof je stem minder waard is als je IQ niet boven de 100 uit komt...... ;)

Er is dan inderdaad misschien minder over nagedacht, en de belangen van een laagopgeleide liggen waarschijnlijk ook ergens anders, maar als dat je argument moet zijn om een partij de grond in te stampen.. Daar haal je ook mensen mee naar beneden die even goed recht hebben op een stem. Dit is pakken op stemmers, in plaats van op de partij, dat is niet de manier...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:28

achja bokt....... tja...... sprakeloos...zullen nog wel zien in praktijk ik denk persoonlijk dat iedereen teleurgesteld is in zijn partij.

Nederland moet eerst eens zelf uit de schulden komen voordat we anderen gaan helpen en op dat punt heeft Wilders het IMO helemaal gelijk.

Helaas haalt hij zijn intelligentie naar benee door onzin uit te kramen over de moslims en islam dat is zo zonde anders had hij veel meer bereikt

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:28

We hebben met zijn allen jaren boven onze stand geleefd, en moeten nu allemaal de broekriem aanhalen.
Als links aan de macht komt, gaan we weer met zijn allen potverteren en lenen, lenen, lenen, en onze kinderen mogen dan later betalen, betalen, betalen. Populair doen op korte termijn................. zucht.
Geld dat je niet hebt kun je nou eenmaal niet uitgeven!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:29

ohh en die 130 kilometer per uur....
Ik zit echt heel veel op de weg en dit is echt een van de meest nutteloze acties ooit.

9 van de 10 keer haal je die snelheid niet...is het wel rustig gnoeg dan reed ik al 140.....

sarabande

Quir schreef:

Ik heb niks met Nederland te maken, laat staan met Wilders of welke idioot in Nederland dan ook.

Sorry als het over politiek gaat denk ik toch wel aan Nederland.
Percentage op bokt was vorige keer meer dan 50% of zo. Gelukkig geeft bokt niet de norm aan

tita

Boerka en Niqaab of nikab is niet hetzelfde he...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:30

tita schreef:
Boerka en Niqaab of nikab is niet hetzelfde he...

Weet ik.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:31

sarabande schreef:
Quir schreef:

Sorry als het over politiek gaat denk ik toch wel aan Nederland.
Percentage op bokt was vorige keer meer dan 50% of zo. Gelukkig geeft bokt niet de norm aan

Lekker voorbarig om dan maar te bestempelen dat ik een Wilders stemmer ben met een laag IQ, gelukkig weet ik zelf wel beter. :+

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:32

ook na alle negatieve uitlatingen hierboven zal ik bij de verkiezingen WEER voor de PVV gaan stemmen.
Niks met mijn HBO IQ te maken ;)

sarabande

NatasjavE schreef:
ohh en die 130 kilometer per uur....
Ik zit echt heel veel op de weg en dit is echt een van de meest nutteloze acties ooit.

9 van de 10 keer haal je die snelheid niet...is het wel rustig gnoeg dan reed ik al 140.....

Zo grappig met de huidige brandstofprijzen denken de meeste mensen wel even na voor ze het gaspendaal onnodig intrappen.
Het valt me op dat telkens als ik naar Rotterdam rijdt ik veel minder wordt ingehaald dan voor het 130 was.

(Behalve als er 3 grote BMW's langsscheuren :D :D )

tita

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:34

linky schreef:
Geld dat je niet hebt kun je nou eenmaal niet uitgeven!

Dat is wel grappig want dat hebben ze de afgelopen jaren wel gepromoot.. dat is toen niet goedgegaan dus nu mogen degene die 'in die leningen gestonken zijn' de boel oplossen want zij moeten maar bezuinigen (met alle gevolgen van dien).

De mensen die dat het hardst roepen, hebben er zelf misschien weinig last van.

Ik snap wel dat de lage inkomens zich erg zorgen maken om al die bezuinigingen en graag naar iemand willen luisteren die hun situatie meent te kunnen verbeteren

sarabande

Quir schreef:
Lekker voorbarig om dan maar te bestempelen dat ik een Wilders stemmer ben met een laag IQ, gelukkig weet ik zelf wel beter. :+

Dat is de boel omdraaien, je zei dat de PVV het hoogste percentage had, en omdat hier een discussie plaatsvindt over de Nederlandse landelijke politiek kon ik niet raden dat jouw wereld zich tot bokt beperkt zoals je later uitlegt

druppeltje

Vorige keer heb ik PVV gestemd, dat doe ik nu absoluut niet meer. Te veel beloftes en te weinig van waargemaakt.

Voor nu weet ik het nog niet. PvdA kwam als tweede in de stemwijzer en daarna SP. Echter op cruciale punten voor mij (hypotheekrente aftrek, kilometerheffing en ontwikkelingssamenwerking) laten allebei de partijen het afweten.

Misschien stem ik wel blanco en anders tactisch.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:35

vorige keer PVV en nu zou ik ook weer PVV stemmen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:36

druppeltje schreef:
Vorige keer heb ik PVV gestemd, dat doe ik nu absoluut niet meer. Te veel beloftes en te weinig van waargemaakt.

Voor nu weet ik het nog niet. PvdA kwam als tweede in de stemwijzer en daarna SP. Echter op cruciale punten voor mij (hypotheekrente aftrek, kilometerheffing en ontwikkelingssamenwerking) laten allebei de partijen het afweten.

Misschien stem ik wel blanco en anders tactisch.

De stemwijzer zal er nu anders uitzien omdat de onderwerpen verandert zijn

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:37

sarabande schreef:
Quir schreef:

Dat is de boel omdraaien, je zei dat de PVV het hoogste percentage had, en omdat hier een discussie plaatsvindt over de Nederlandse landelijke politiek kon ik niet raden dat jouw wereld zich tot bokt beperkt zoals je later uitlegt

Het ging mij er om dat er HIER zo gereageerd wordt op Wilders en Wilders-stemmers en toch het percentage hier het hoogste was.

Mijn wereld beperkt zich niet tot bokt, maar in ieder geval niet in Nederland. Ik hoef niet in zo'n dom links land te wonen dat alles voor laat gaan, behalve eigen land en volk. Idioot gewoon.

tita

Citaat:
Ik snap wel dat de lage inkomens zich erg zorgen maken om al die bezuinigingen en graag naar iemand willen luisteren die hun situatie meent te kunnen verbeteren

tis niet alleen de lagen inkomens maar toch zeker ook Jan Modaal, de gene die bijna niks hoeven te vrezen zijn iid de lage inkomens.

Maar dat is een discussie opzicht

NatasjavE

sarabande schreef:
Zo grappig met de huidige brandstofprijzen denken de meeste mensen wel even na voor ze het gaspendaal onnodig intrappen.
Het valt me op dat telkens als ik naar Rotterdam rijdt ik veel minder wordt ingehaald dan voor het 130 was.

(Behalve als er 3 grote BMW's langsscheuren :D :D )

Ja klopt helemaal hoor. In de praktijk zie je echt bijna niemand 130 rijden op de 130 stukjes. 110/120 wordt er gereden.