Catshuisoverleg is mislukt, nieuwe verkiezingen en dan ??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gummie

Re: Catshuisoverleg is mislukt, nieuwe verkiezingen en dan ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:02

Inderdaad!!! Is weer eens wat anders he ;) Tja, laatste redmiddel? Mag toch hopen dat de AOW-ers niet hun hele levenservaring overboord gooien en nog gaan geloven wat deze man roept.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:02

90 miljoen dagelijks, dat hoop ik toch niet zeg ;) Denk trouwens dat mensen best bereid zijn wat meer in het landsbelang te investeren, als ze maar het idee zouden hebben dat het land (en de rest van de wereld) verstandig en integer geleid wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:03

Och ik woon hier in zo'n buurtje, vreselijk.. Allemaal uitkeringstrekkers, allemaal afhankelijk van de toeslagen van de belastingdienst en ondertussen zitten ze op hun luie reet voor het huis een peuk te roken als ik weer kom van het werk.. Het loont gewoon om thuis te zitten en niet te werken, het is veelste makkelijk als je niet WIL werken, hoeft het ook niet.. Die mensen zouden ze eens meer aan moeten pakken, maar nee, daar moet je idd vanaf blijven :n

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 18:04

@gummie
Hoe krijg je het voor elkaar om een pampergeneratie naar de toekomst te kunnen laten kijken..? |(

@ figaro.
Dat heeft hij goed bekeken daar zitten de meeste kiezers..en de "ouwe" moeten ook niks van "buitenlanders" hebben.
Roemer net ...Het is goed dat Wilders de stekker er uit heeft getrokken..
Roemer voelt de hete adem al...weg kiezers.. :D

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:05

mysa schreef:
90 miljoen dagelijks, dat hoop ik toch niet zeg ;) Denk trouwens dat mensen best bereid zijn wat meer in het landsbelang te investeren, als ze maar het idee zouden hebben dat het land (en de rest van de wereld) verstandig en integer geleid wordt.

Citaat Rutte: "Als wij niets doen, dan is het simpelweg zo dat we volgend jaar 28 miljard meer uitgeven dan dat er binnen komt. Dan stijgt de staatschuld dagelijks met 90 miljoen euro."

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:09

Yinnar schreef:
MarvanTom schreef:
Maar dat EU-gebeuren kost ons kleine landje veeeeelste veel.
Daar moet op bezuinigd worden, niet op scholing, bouw, pensioenen en zorg.

En dat ben ik met je eens. Wat mij betreft mogen we morgen uit die EU. Is niet mijn keuze geweest. Maar die keuze hadden we ook niet helaas want ik denk dat het hele feest dan niet door was gegaan dan. Ik blijf erbij dat het ons landje geen goed heeft gedaan.

Dat ben ik niet helemaal met je eens Yinnar. Het heeft ons heel erg geholpen in het bedrijfsleven, anders was het toch een stuk moeilijker handelen met andere landen die niet dichtbij ons stonden. De euro en Europa heeft daar toch mede voor gezorgd. Hierdoor is ook de concurrentie gegroeid wat voor ons goed is geweest omdat de prijzen dan dalen..

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:11

ceasario schreef:
@gummie
Hoe krijg je het voor elkaar om een pampergeneratie naar de toekomst te kunnen laten kijken..? |(

Ik wel enkele ideeen, maar die hou ik voor mezelf :)

Maar kort gezegd: door de andere generaties hun krachten te laten bundelen en gezamenlijk een standpunt in te nemen. Alleen het "ieder voor zich", het "eigen belang", het individualisme en het als onwenselijk beschouwen van sociale controle zorgt ervoor dat die krachten niet gebundeld worden. Het wel klagen over de buurman die een uitkering heeft, zwart werkt en in het criminele circuit bezig is (ik noem nu een specifiek voorbeeld, en wil hiermee absoluut niet zeggen dat dit een algemeen kloppend beeld is van uitkeringstrekkers/ of gerechtigden), maar niet willen klikken is daar een goed voorbeeld van.

ofwel: door het niet te accepteren!!!

Maar dat is mijn mening. Staat los van hoe het zou moeten, of het zou werken, of het kan, etc.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:14

Suprice schreef:
Dat ben ik niet helemaal met je eens Yinnar. Het heeft ons heel erg geholpen in het bedrijfsleven, anders was het toch een stuk moeilijker handelen met andere landen die niet dichtbij ons stonden. De euro en Europa heeft daar toch mede voor gezorgd. Hierdoor is ook de concurrentie gegroeid wat voor ons goed is geweest omdat de prijzen dan dalen..

Volgens mij ging het erg goed met NL voordat de euro kwam en alles duurder werd. Ik heb het heel duidelijk gemerkt in mijn portomonne toen ik ineens met eurootjes moest betalen. Je zal wel gelijk hebben want zover reikt mijn kennis niet maar ik persoonlijk kan geen enkel voordeel verzinnen. Ik ben er niet beter van geworden in ieder geval.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:15

Verhagen Zei: 16 miljoen nederlanders zijn door Wilders in de steek gelaten.?? -1 dan.
Ik voel me helemaal niet in de steek gelaten.Ik wist dat Wilders dit ging doen,dit was vanaf het begin zijn plan.Ik heb vorige week vrijdag op t.v. nog gezegd:Wilders heeft een plan en ik weet wat zijn plan is.
Dat Rutte en Verhagen dit niet door hadden?
Wilders is niet te vertrouwen,hij liegt en bedriegt.
Denk je nou echt dat hij terug heeft getrokken omdat hij niet wil dat de ouderen er dan op achteruit gaan?
Hem intresseert de ouderen niet,dit was zijn hele plan en het is hem gelukt!
Ik hoop echt dat de nederlanders er niet in trappen,zoals Rutte en Verhagen dat wel hebben gedaan.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:17

gohya schreef:
Denk je nou echt dat hij terug heeft getrokken omdat hij niet wil dat de ouderen er dan op achteruit gaan?

Maar met welk doel dan? De PVV zal nimmer de grootste partij worden.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:19

Ja die snap ik ook niet @Gohya want als dat zijn plan is heeft hij daar zijn eigen glazen wel mee ingegooid. Dus dat vooropgezette plan lijkt me onzin.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:20

Yinnar schreef:
gohya schreef:

Maar met welk doel dan? De PVV zal nimmer de grootste partij worden.

Wilders denkt nu echt dat alle PVV stemmers weer op hem zullen stemmen.Hij heeft immers laten zien dat hij opkomt voor de ouderen.Hij probeert wéér de stemmers om te praten met zijn gladde praatjes.
Hij zakte volop in de peiling,dat was niet goed,hij moest er wat aan doen.En dat heeft hij nu gedaan.
Zo van;kijk mensen ik kies voor jullie hoor.
Wilders is heel slim,maar nu maakt hij toch een fout.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:20

Of heeft het misschien toch iets te maken met zijn nieuwe boek dat nu in de VS is verschenen??

I don't care wat zijn plan is, zolang hij maar niet de kans krijgt het uit te voeren. En daar hebben de kiezers invloed op.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:21

Aandacht Yinnar, je kunt wel eeuwig je kont in de krib gooien maar wat lost het uiteindelijk op? En dat is eigenlijk het enige wat hij doet.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:24

Idd. 'Gummie' en wilders probeert de stemmers te beinvloeden met alweer mooie praatjes.
Hij ging akkoord met de plannen van VVD en CDA,dus die dachten,mooi zo.
Maar een hoop dingen die Wilders wil,w.b.t buitenlanders/moslims gaan de andere 2 niet mee akkoord.
Dat zit hem niet lekker en hij speelt mee tot het eind en zegt dan Daag.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:25

Kom maar op met die verkiezingen, ik haal me SP trui alvast de kast uit.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:25

Het plan was snoeihard, maar niet onoverkomelijk lijkt mij zo. Dat er geknipt moet worden is toch al lang duidelijk? We zullen verdikkeme wel moeten willen we een gezond land blijven.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:28

gohya schreef:
Wilders denkt nu echt dat alle PVV stemmers weer op hem zullen stemmen.Hij heeft immers laten zien dat hij opkomt voor de ouderen.Hij probeert wéér de stemmers om te praten met zijn gladde praatjes.
Hij zakte volop in de peiling,dat was niet goed,hij moest er wat aan doen.En dat heeft hij nu gedaan.
Zo van;kijk mensen ik kies voor jullie hoor.
Wilders is heel slim,maar nu maakt hij toch een fout.

Ik had al zo'n idee maar had hem toch iets slimmer ingeschat. Ik denk dat meer kiezers hem de rug zullen keren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:29

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:29

ceasario schreef:
Mootje schreef:
Wat relaxed ook al zegt: Er moet bezuinigd worden, aangezien Brussel een oplossing verwacht voor ons tekort.
Kwart over 4 zal Mark Rutte naar buiten komen.

Wat bezuinigen van Brussel..?
We wonen in Nederland en daar moet eerst maar eens bij de instanties die ons in de ellende hebben gestort eerst de pieken maar eens weer terug gehaald worden.
en niet de banken, maar de individuele "leiders" en van raden van toezicht in de zorg, de bouw en de huursector...
Dan haal je zoal 4-5 miljard op.

Ben het helemaal met je eens, maar....
Het allerslechtste wat er nu kan gebeuren zijn nieuwe verkiezingen!!! We zitten al 9 maanden in crisis, voordat er dan daadwerkelijk "iets" aan gedaan kan worden zijn we zeker weer een jaar verder. Daar wordt niemand beter van. Vooral jij en ik niet (de burger). De mensen die nu aan de macht zijn, zouden zo wijs moeten zijn hun eigen ego's opzij te zetten als ze ECHT iets voor Nederland willen doen. Daarna verkiezingen en dan graag een kabinet van ondernemers, minder regels en zorgen dat de consument weer vertrouwen krijgt in de economie met als gevolg dat het bedrijfsleven weer opbloeit, de econonie groeit, er weer banen komen, de huizenmarkt weer aantrekt enz enz.

Maar helaas dit kabinet (bijna alle eerdere kabinetten ook) is alleen maar machtsbelust, eigen ego vergroten en lekker met hun kop op televisie. :r :r :r

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:33

Suprice schreef:

Je hebt het denk ik eerder tegen mij dan tegen Yinnar.
Voor de euro waren die handelsbetrekkingen er ook al, alleen werd de export wat makkelijker door het 'wegvallen' van de grenzen.
En tijdens de eurowisseling werkte ik in de supermarktbranche.
We moesten toen de hele winkel voorzien van kaartjes met dubbele prijzen (gulden en euro) en toen werden de prijzen al verhoogd.
Niemand als klant die dat kon controleren, want de oude kaartjes waren immers weg...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:41

Relaxed schreef:
Och ik woon hier in zo'n buurtje, vreselijk.. Allemaal uitkeringstrekkers, allemaal afhankelijk van de toeslagen van de belastingdienst en ondertussen zitten ze op hun luie reet voor het huis een peuk te roken als ik weer kom van het werk.. Het loont gewoon om thuis te zitten en niet te werken, het is veelste makkelijk als je niet WIL werken, hoeft het ook niet.. Die mensen zouden ze eens meer aan moeten pakken, maar nee, daar moet je idd vanaf blijven :n

Ik heb 3 maanden bijstand gehad, was echt verbaasd hoeveel ik kreeg (rond de 750 per maand). Even voor de duidelijkheid: Ik woonde toen thuis, betaalde mijn eigen verzekering + telefoonrekening + autokosten (benzine+verzekering+belasting)) . Dan hou je gemakkelijk over van die 750 en kun je zelfs wel een beetje opzij zetten. Niet dat ik het erg vond hoeveel ik kreeg, maar ik vind het wel ontzettend veel. Nu weet ik dat de WIJ-bijstand straks weg is en dat je uitkering straks afhangt van het totaalinkomen in jouw huis. Geloof ook dat je per huishouden straks max twee bijstandsuitkeringen kan krijgen.

Wat betreft Catshuis: Ik geloof dat Wilders de boosdoener is. De bezuinigingen zijn gewoon nodig. Per groep mensen, per beroep, per sector: Overal zijn bezuinigingen. Dat tekort loopt alleen maar op, hier moet toch wel een stop opkomen. En ik denk dat dit met een sociaal plan niet goed gaat komen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:44

Enige wat het hem oplevert zijn nieuwe verkiezingen dus duurt het NOG langer voor we gaan bezuinigen en dat kost ons strak alleen nog maar meer.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:53

Wilders denkt dat hij met deze 'domme' actie alleen maar meer stemmers zal trekken.
Helaas vergeet hij dat hij het bij heel veel stemmers al verpest heeft.Vele geloven hem niet meer.
En dit domme plan zal die stemmers echt niet over de streep trekken.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:54

laten we het hope Gohya, dan kunnen we dat hoofdstuk afsluiten