Illuminatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 08:10

Nicolletje schreef:
Macht.

En dan?

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 08:12

__YSB__ schreef:
Illuminatie en de Rothschild zijn niet hetzelfde onderwerp.

En wat is dit dan?
:?

Todd makes clear the Rothschilds, a family of Sabbatean Jewish Cabalists, top the Illuminati hierarchy:

"The Rothschilds lead the Illuminati and in every country they have a family ...being the head of the Illuminati. In the United States, we have the Rockefellers. David Rockefeller is both the head of the Council of Foreign Relations and the Trilateral [Commission] which is the name of the Illuminati within the United States."

"On the top of each pyramid you will see a capstone with an eye in it. The capstone is the Rothschild Family or Tribunal that rules the Illuminati; they were the creators of it. The eye is Lucifer, their god and their voice. The first 3 top blocks are on every pyramid. The top block is what I was initiated into, the council of 13 called the Grand Druid Council. They only take orders from the Rothschilds and nobody else. They're their private priesthood. The Council of 33 is directly under them, that is the 33 highest Masons in the World. The Council of 500, some of the richest people and conglomerates in the World--[including the Bilderbergs and the families like the Duponts and Kennedys.]

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 08:24

Heino schreef:
Nicolletje schreef:
Macht.

En dan?

geld.. en meer macht...en meer geld ...etc etc ,
dat het niet in de aard van het beestje zit is natuurlijk onzin, ga maar eens om je heen kijken
hetgeen wat een flink deel mensen willen is geld, macht, geld, macht
en geld geeft macht , macht geeft geld.
waarom anders allerlei dictatoren, landjepik en onderdrukking?
het zit juist in de aard van het beestje om een dergelijke poppenkast te runnen, zelf ben ik er btw absoluut niet mee bezig, ipv me te verdiepen in wie er op welke manier allerlei machtsspelletjes spelen op verschillende niveaus houd ik me bezig met mijn leven leiden op de manier waarvan ik vind dat het goed is .
hoewel ik me wel op de hoogte probeer te brengen en houden van de basis van een hoop zaken

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 09:08

Wat mij altijd zo opvalt, en wat het voor mij ook ongeloofwaardig maakt, is het probleem dat ongeveer élke semi-onverklaarbare gebeurtenis wordt toegeschreven aan de organisatie waar men in gelooft. Dat impliceert ten eerste dat er dus geen énkele andere organisatie of persoon zou zijn die iets voor elkaar kan krijgen in de wereld, en dat er níets te wijten valt aan toeval of pech.

En dan las ik iets over 'bewijs' over dat 9/11 gepland was 'want het stond al jaren op een 20-dollar-briefje.' Tsja. Ik vermoed als er vandaag een meteoor op Kim-Jong Un valt, we daar ook vast dergelijk 'bewijs' van kunnen vinden. Goed zoeken, en er is vast een paragnost die zoiets heeft voorspeld, een obscuur artikel waar een hint in staat, een televisiegids die bij 17 maal omvouwen de boodschap weergeeft.

Verder vind ik dergelijke theorieën altijd een beetje tekort doen aan de intelligente medemens. Als er zóveel complotten zijn waar we vanaf weten (en dan zouden er nog veel meer moeten zijn waar we niet vanaf weten) en toch is er van niet eentje overtuigend, feitelijk, objectief bewijs gevonden, dan krijg ik toch mijn twijfels. Er zijn heel veel hele slimme mensen op de wereld, die prima in staat zouden moeten zijn iets te bewijzen. En bij zoveel complotten kan het niet anders of iemand heeft ooit een steekje laten vallen, wat te achterhalen is.

Ik sta er gerust voor open, maar bewijs mij maar dat het klopt. Dat verhaal met de Titanic staat ook op een niet geheel objectieve site, dus waarom zou ik dat volledig geloven? Er staan dingen over verslagen, foto's, over kleurstellingen die op foto's tegengesproken worden (google maar eens, de kleuren van de Titanic en Olympic zijn nagenoeg hetzelfde), enzovoorts. Maar wie zegt mij dat al die verslagen correct zijn geïnterpreteerd? Dat maakt het voor mij niet bepaald geloofwaardiger.

SteffiiY

Re: Illuminatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 09:14

@dani; maar toch vind ik het bewijs op ene dollar briefje geloofwaardiger als een waarzegster omdat het materialistisch is.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 09:24

Maar snap je mijn punt? Als je gaat zoeken naar dergelijk bewijs is het voor heel veel te vinden. Als ik goed ga zoeken (en alle geldbriefjes van elke valuta op 17 manieren probeer te vouwen) kan ik vast ook bewijs vinden voor een aanslag op Geert Wilders, op Obama, voor een ernstige droogte in Nederland, voor een ijstijd, en vast ook nog voor een treinstoring tussen Amsterdam en Schiphol.

Voor zover ik weet is dit 'bewijs' ook pas gevonden na de aanslagen. Dat bewijst mijn punt dan weer: bij goed zoeken vind je áltijd bewijs, voor alles wat je maar hoopt te bewijzen. Ik heb tenminste nooit iets gehoord over "Oh jongens, hier staat dit-en-dit op een briefje, dat is volgend jaar al, HELP!"

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:41

Heino schreef:
Nicolletje schreef:
Macht.

En dan?

Misschien heb ik teveel fantasie, maar in de criminele wereld is het zo dat er een aantal mensen zwaar fout bezig zijn, maarja het zijn mensen, die lopen op straat, komen ook in jouw bedrijf, je maakt er een praatje mee in de kroeg...
Voor je het weet zit je met je bedrijf of als persoon in de tang van een crimineel zonder zelf bewust fout bezig te zijn geweest (je word eens uitgenodigd op een feest, je legt eens een envelopje weg voor iemand, die zo opgehaald wordt).
Naar de politie gaan zal niet makkelijk lukken, want onbewust of misschien bewust ben je zelf ook 'fout' geweest.
En zo zijn er steeds meer mensen bij betrokken en als je fout bezig bent raak je steeds dieper in de organisatie en eruit stappen kost je je kop.
Ik geloof meteen dat het ook zo in de hoge piefen regionen gebeurt.
Ik weet alleen niet op welke schaal, en of het écht de 'illuminati' zijn maar ik geloof wel in de Bilderberg groep en de Rothchilds en in doofpotten, héle grote doofpotten.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:58

DaniBanani schreef:
Wat mij altijd zo opvalt, en wat het voor mij ook ongeloofwaardig maakt, is het probleem dat ongeveer élke semi-onverklaarbare gebeurtenis wordt toegeschreven aan de organisatie waar men in gelooft. Dat impliceert ten eerste dat er dus geen énkele andere organisatie of persoon zou zijn die iets voor elkaar kan krijgen in de wereld, en dat er níets te wijten valt aan toeval of pech.

En dan las ik iets over 'bewijs' over dat 9/11 gepland was 'want het stond al jaren op een 20-dollar-briefje.' Tsja. Ik vermoed als er vandaag een meteoor op Kim-Jong Un valt, we daar ook vast dergelijk 'bewijs' van kunnen vinden. Goed zoeken, en er is vast een paragnost die zoiets heeft voorspeld, een obscuur artikel waar een hint in staat, een televisiegids die bij 17 maal omvouwen de boodschap weergeeft.

Verder vind ik dergelijke theorieën altijd een beetje tekort doen aan de intelligente medemens. Als er zóveel complotten zijn waar we vanaf weten (en dan zouden er nog veel meer moeten zijn waar we niet vanaf weten) en toch is er van niet eentje overtuigend, feitelijk, objectief bewijs gevonden, dan krijg ik toch mijn twijfels. Er zijn heel veel hele slimme mensen op de wereld, die prima in staat zouden moeten zijn iets te bewijzen. En bij zoveel complotten kan het niet anders of iemand heeft ooit een steekje laten vallen, wat te achterhalen is.

Ik sta er gerust voor open, maar bewijs mij maar dat het klopt. Dat verhaal met de Titanic staat ook op een niet geheel objectieve site, dus waarom zou ik dat volledig geloven? Er staan dingen over verslagen, foto's, over kleurstellingen die op foto's tegengesproken worden (google maar eens, de kleuren van de Titanic en Olympic zijn nagenoeg hetzelfde), enzovoorts. Maar wie zegt mij dat al die verslagen correct zijn geïnterpreteerd? Dat maakt het voor mij niet bepaald geloofwaardiger.

Ik ben er nog, dus nog steeds niet geillumineerd.

Dani: _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Duidelijker dan dat het hier beschreven is kan IK niet!

Wel nog een vraagje voor de illuminezen: Wat heeft de 2e wereldoorlog met illuminatie te maken? Eventueel.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:06

Illuminezen :')

In dat filmpje over Diana op de eerste pagina, zat ook een stuk over Hitler..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 12:07

@ Holypope:ik begrijp je berichtje niet echt van ik leef nog, en ben niet geullimineert?
Je probeerd ons hiermee belachelijk te maken, dat als we hierover praten we doodgemaakt worden?

Dat gaat natuurlijk nergens over, eerlijk gezegd vind ik dat je niet iedereen in zijn waarde laat. :n

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:12

__YSB__ schreef:
Ooh er is zo ontzettend veel te vinden, ik heb al zoveel gevonden en ik vind het ook allemaal erg interessant.

http://www.youtube.com/watch?v=1OClQLbukQc

Een klein filmpje, is een reeks van 6, je hebt ze ook met vertaling.
Het blijkt dat de illuminatie niet vies zijn van het offeren van mensen, dieren en er wordt ook beweerd dat ze kinderen offeren.

Heino: niet alles heeft een waarom, soms is het zo.

Ik heb me helemaal slap gelachen om dit filmpje. Serieus, dit geloof je toch niet? Ze beginnen al met 'to the average man this was a plausible explanation', waarbij ze inspelen op ieders ego, want niemand vind zichzelf normaal, en iedereen wil graag dingen inzien die andere mensen niet inzien.

En daarna, al die verschrikkelijke muziekjes, die horror stem...

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:18

Vjestagirl schreef:
__YSB__ schreef:
Ooh er is zo ontzettend veel te vinden, ik heb al zoveel gevonden en ik vind het ook allemaal erg interessant.

http://www.youtube.com/watch?v=1OClQLbukQc

Een klein filmpje, is een reeks van 6, je hebt ze ook met vertaling.
Het blijkt dat de illuminatie niet vies zijn van het offeren van mensen, dieren en er wordt ook beweerd dat ze kinderen offeren.

Heino: niet alles heeft een waarom, soms is het zo.

Ik heb me helemaal slap gelachen om dit filmpje. Serieus, dit geloof je toch niet? Ze beginnen al met 'to the average man this was a plausible explanation', waarbij ze inspelen op ieders ego, want niemand vind zichzelf normaal, en iedereen wil graag dingen inzien die andere mensen niet inzien.

En daarna, al die verschrikkelijke muziekjes, die horror stem...

Ik vind het net zoiets als het 'waarom is een brandweerwagen rood'-mopje.

Waarom is een brandweer auto rood?

"een brandweer auto heeft vier wielen
5 bemanings leden 5x4= 20
20 ons is vier pont, een pont vaart op het water
in het water zitten vissen die vissen hebben vinnen
en de finnen zijn de buren van de russen.
en omdat de russische vlag rood is is ook een brandweer auto rood."

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:19

SteffiiY schreef:
@ Holypope:ik begrijp je berichtje niet echt van ik leef nog, en ben niet geullimineert?
Je probeerd ons hiermee belachelijk te maken, dat als we hierover praten we doodgemaakt worden?

Dat gaat natuurlijk nergens over, eerlijk gezegd vind ik dat je niet iedereen in zijn waarde laat. :n

Kijk! Hier heb ik wat aan! Ben bijna overtuigd nu! :D :+ :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:23

Anne. schreef:
Ik vind het net zoiets als het 'waarom is een brandweerwagen rood'-mopje.

Waarom is een brandweer auto rood?

"een brandweer auto heeft vier wielen
5 bemanings leden 5x4= 20
20 ons is vier pont, een pont vaart op het water
in het water zitten vissen die vissen hebben vinnen
en de finnen zijn de buren van de russen.
en omdat de russische vlag rood is is ook een brandweer auto rood."

Dat. Omdat dit dan moet dat, en als dat dan moet zus ook zo, en als zo dan 15x15 etc. Het is allemaal zo ver gezocht.

Het lijkt een beetje op een A=B B=C dus A=C vergelijking.
A = Ik pas in mijn jas.
B = Mijn jas past in mijn koffer
C = Dus ik pas in mijn koffer

T filmpje gaat ook echt ontzettend snel, laat heel snel allemaal beelden zien, gooit met namen, en geeft je het gevoel dat als je intelligent bent je het echt wel zou kunnen volgen...
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 16-04-12 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:24

Gaan we weer, heerlijk hè, die complottheoriën. Zijn de protocollen van de Wijzen van Zion er ook al bij gesleept? ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:33

Overigens, iedere bron die stripboeken en films gebruikt als argumenten kan wat mij betreft direct al zijn geloofwaardigheid afschrijven.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:55

Ik ga dit topic even doorlezen. Ik ken de Illuminati alleen van de boeken en de films, maar het interesseert me enorm :j

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:58

Feria schreef:
Ik ga dit topic even doorlezen. Ik ken de Illuminati alleen van de boeken en de films, maar het interesseert me enorm :j

Edit: Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden. Ergens zit er achter bepaalde dingen een waarheid, maar soms vind ik het nogal vergezocht ook.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:12

Gaat dit over Bildenberg enzo? Ik vind het best eng allemaal :o

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:14

Hey! Ik ben nu ook begonnen met een soort serie over de Illimunati op Youtube, ik ben nog niet zo ver maae volgens mn broer word het echt eng allemaal. Ben benieuwd!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:00

Daar maken ze ook misbruik van natuurlijk, angst.
Wel eens alleen thuis geweest en dan beneden een krakende deur horen? Je weet best dat er geen seriemoordenaar zojuist is binnen gewandeld, maar hey..stél nou dat 't toch wel zo is. Dan kan je maar beter met die knuppel naar beneden lopen, toch?

Die filmpjes zijn de krakende deuren. Je ziet het, en omdat het beangstigend is kan je er maar beter in geloven, want dan ben je tenminste goed voorbereid.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:33

Ik kwam in dit topic, omdat ik Illuminatie niet ken. Ik dacht dat de ts allimentatie bedoelde. haha.

Maar ik heb gelezen en wat filmpjes gekeken. Vind het wel interessant om hier meer van te weten. Die engelse filmpjes zijn wel wat lastig, ga even kijken of ik ook nl filmpjes vind. Vind sommige toevalligheden echt wel bizar, dat 9/11 op die dollarbiljetten staat bijv, en dat er dus kaarten zijn gemaakt waar dit al opstond in 1995.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:15

Die voorspellingskaarten van dat spel vind ik ook erg apart.
Het is toch best in detail. Hoe kan dat?

Hoe het ook heet, ik geloof wel in regeringen of wie ook die ons "gewone" mensen onder de duim probeert te houden. Voor eigen gewin. Macht en rijkdom.
Ook de farmaceutische industrie is niet zuiver.
Gezonde mensen levert niets op.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:38

OH HEERLIJK. Ik heb hier een geschiedeniswerkstuk (Tempeliers tijdens de kruistochten en wat ze allemaal uitspookten) over geschreven. Had een 9. :D Vond het veel te leuk! Maar goed... komt ie.

Illuminati. Afgeleid van illuminatie, dat dan weer wel, wat verlichting betekent.

Ik geloof dat het vanaf de oude theoriën over de Tempeliers komt. Die hadden veel macht, en wisten met in het begin maar 9 mensen toch maar mooi de oude dingen onder wat nu die gouden koepel is in Jeruzalem op te graven. Men vroeg zich af waar dat toch allemaal om draaide, maar de Tempeliers hielden alles wat ze deden (zelfs hun toelatingseisen/rituelen) geheim. Daardoor komen geruchten in de wereld. ;)

Vanaf de Tempeliers kom je uiteindelijk op de Illuminati en/of de vrijmetselaars. Allemaal aanhangers van dezelfde ideeën.

De naam Illuminati ging geloof ik om wat men dacht dat de Tempeliers zochten. In Schotland hadden de Tempeliers namelijk verscheidene kloosters opgezet om bepaalde tekstrollen die ze onder Solomons tempel hadden gevonden - men denkt dat dat ging over die Wijzen van Zion, die ik hierboven ergens genoemd zie :D
In ieder geval, de Tempeliers waren niet op zoek naar goud, dacht en denkt men, maar naar de werkelijke verlichting. De waarheid, etc.

Verder zijn er verschillende heeeeerlijke theoriën daaruit ontstaan. Illuminati/vrijmetselaars, allemaal hetzelfde liedje: de waarheid. Zij willen die kennen en die vervolgens keihard gebruiken of verzwijgen om de rest van de bevolking onder de duim te houden.

Ik heb gehoord van theoriën dat via inentingen een groot deel van de vrouwelijke populatie onvruchtbaar gemaakt zou zijn, zodat alleen de bevolkingsgroepen die dat mogen van de Illuminati uiteindelijk nog zouden bestaan. De rest zou uitsterven.
Of dat je alleen maar geld en dus eten etc. kunt krijgen als je als braaf geregistreerd staat, beetje een Big Brother idee.

Als je de waarheid kent, kun je die namelijk voor je eigen doeleinden gebruiken, en dat was de opzet. In plaats van hem netjes aan iedereen te vertellen en ze vrij te laten in wat ze zelf doen. ;)

Maar ik zeg:
Nothing is true. Everything is permitted.

:D

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:24