Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kohtje schreef:Snap dat ook niet. Snap ook niet dat ouders het niet tegen houden. Het is toch bekend dat er weinig werk in is. Zonde van de tijd dat je een opleiding doet waar je bijna zeker geen baan in vindt.
verootjoo schreef:Oei, ik vind het wel erg als mensen niet beseffen hoeveel het kost om te studeren en hoe bevoorrecht we zijn dat we slechts veel minder dan de helft zelf hoeven te betalen.
Een jaartje studeren kost ong. 3000 tot 7000 afhankelijkk van de opleiding. Terwiijl het collegegeld ong op 1500 euro ligt.
Nies_ schreef:kohtje schreef:Snap dat ook niet. Snap ook niet dat ouders het niet tegen houden. Het is toch bekend dat er weinig werk in is. Zonde van de tijd dat je een opleiding doet waar je bijna zeker geen baan in vindt.
Lijkt mij niet moeilijk te bedenken. Je weet niet wat je wilt of bent gewoon te lui, maar je MOET een 'opleiding' hebben, dus ga je maar zo'n pretopleiding doen.
Ik ken mensen die zo'n dieren/paardenopleiding doen, is toch niet te geloven. Wat leer je daar? Hoeven uitkrabben en stront scheppen. Goed dat het stopt, maar we moeten gewoon van heel die opleidingcultuur af. Om achter de kassa te zitten vragen ze tegenwoordig al diploma's, is toch van de zotte.
Nikki__ schreef:Nies_ schreef:Lijkt mij niet moeilijk te bedenken. Je weet niet wat je wilt of bent gewoon te lui, maar je MOET een 'opleiding' hebben, dus ga je maar zo'n pretopleiding doen.
Ik ken mensen die zo'n dieren/paardenopleiding doen, is toch niet te geloven. Wat leer je daar? Hoeven uitkrabben en stront scheppen. Goed dat het stopt, maar we moeten gewoon van heel die opleidingcultuur af. Om achter de kassa te zitten vragen ze tegenwoordig al diploma's, is toch van de zotte.
óf misschien zijn er daadwerkelijk mensen die er bewust voor gekozen hebben. Maar goed ook, anders hebben de mensen in dierenwinkels nog minder verstand van zaken, is er een probeel voor de vakantiegangers met hond. Waar laat je namelijk je dier? Asielhonden hebben ook een probleem, en de dierenartsen worden nog 4x zo duur omdat de paraveterinaire er niet meer zijn.
Som he, heb je gewoon mensen nodig die dierverzorging hebben gestudeerd. Je leert er namelijk niet alleen maar hoeven krabben en strontscheppen hoor. Ik heb toen die tijd een heel ondernemingsplan moeten opstellen. Ook dat hoort er gewoon bij.
slimmerik schreef:Dat is per studie en school verschillend Femke maar je snapt toch wel dat voor 1600 euro per jaar niet het salaris van al die leerkrachten, huur van de gebouwen, lesmaterialen etc betaald kunnen worden? Er gaat zo'n 5000 à 6000 per jaar bij per student. En dan nog maar niet te spreken om belastingafdracht etc. wat je die "verloren" jaren aan de maatschappij had kunnen afdragen als je in die tijd gewerkt had.
knetterhard schreef:Bovendien ligt het niveau zo laag dat je er eigenlijk niks mee kan doen!
Als ik hoor wat ze moeten doen: Bijvoorbeeld cijfers krijgen voor het oppakken van een konijn![]()
![]()
![]()
Tjaa daar word je echt een stuk slimmer van