Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mysa schreef:Tja, nou, over de verlamde vrouw: dat is niet alleen maar in een rolstoel zitten, daar komt nog bij: geen controle over urine/ontlasting, doorzitplekken, weet ik veel, zo iemand heeft zoveel zorg nodig, dat er weinig tijd over blijft om ook nog te kunnen gaan werken. (speciale taxi om op locatie te werken kost trouwens ook weer geld)
Quellian schreef:Figaro, ik vind dat door 'kijken naar mogelijkheden' heel veel 'onmogelijkheden' worden onderschat.
Werken staat tegenwoordig ruim boven jezelf, ik heb dat helaas ook ervaren. Gewoon werken en dat je dan om 17.00 uur OP bent en niet eens meer je eigen kind in bad kunt doen is dan jammer, dat interesseert niemand, want dat brengt toch geen geld in de schatkist
The_Stig schreef:Gewoon bijstand stopzetten, als je honger hebt ga je vanzelf wel werken.
Quellian schreef:Figaro schreef:Momenteel ben ik ook niet in staat mijn kind in bad te kunnen doen na mijn werk.
Fysiek niet? Het lijkt me toch echt de bedoeling niet...
We leven tegenwoordig om te werken en werken niet meer om te leven.
Quellian schreef:Figaro schreef:Momenteel ben ik ook niet in staat mijn kind in bad te kunnen doen na mijn werk.
Fysiek niet? Het lijkt me toch echt de bedoeling niet...
We leven tegenwoordig om te werken en werken niet meer om te leven.
Figaro schreef:Het is mooi dat we een vangnet hebben voor mensen die echt niet kunnen werken. Maar datzelfde vangnet zorgt er wel voor dat er veel meer mensen zijn die niet 'kunnen' werken.
Abiola schreef:True Nuage, maar als je na je WW periode nog geen baan hebt, kom je in de bijstand. Je kunt dus wel werken, je kan (of wil) alleen geen baan vinden. Als de gemeente je dan tegemoet komt door een baan voor je te vinden in een kas, dan neem je die gewoon aan.