Robert M wil meer begrip

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 13:47

colette_007 schreef:
Een pedo zit ook niet aan elk kind maar heeft ook "voorkeuren" ;)

Klopt vroeger bij de priesters was het een zegen als je een lelijk puisterig jochie was

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:50

Dat weet ik;) Het ging meer om het feit dat ze vele malen minder weerstand krijgen van die kindjes dan volwassen kerels krijgen van volwassen mannen en dat ze dus makkelijker hun 'slag kunnen slaan'.

Dani

Re: Robert M wil meer begrip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:51

Pedofielen blijven dus wél van die kindjes af. Pedoseksuelen niet, en daar zijn er gelukkig een heel stuk minder van.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:52

MelanieB schreef:
Bah, wat een vieze vent.
Hij heeft niks te willen of te vinden. :n Opsluiten en castreren. Klaar ermee.

Precies! Nooit meer loslaten die gek!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:58

meer begrip... het moet niet gekker worden!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:10

Geen begrip van mijn kant. En het zal misschien wel waar zijn maar ik heb er moeite mee om pedofilie net zo te zien als homoseksualiteit, want in mijn ogen is homoseksulaiteit een geaardheid en pedofilie een ziekte.
Robert M. had beter destijds voor zelfmoord kunnen kiezen, dat had die kinderen en ouders veel ellende bespaart. Ik wens hem in gedachten ook het nodige toe, dat is volgens mij menselijk. Zijn leven lag in een cel erover nadenken vind ik ook prima. Maar niet meer vervroegd vrijlaten ofzo dan.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:10

ashley1 schreef:
NatasjavE schreef:
Laten we hopen dat hij TBS krijgt zodat hij geholpen wordt en hij niet in herhaling valt nadat hij weer vrijkomt.

Laten we hopen dat hij TBS krijgt zodat hij nooit meer vrijkomt, bedoel je zeker? :)

Datgene wat nodig is om hem met zijn geaardheid te leren omgaan en nodig is om te voorkomen dat hij weer slachtoffers kan maken.

Want hij zal ooit vrijkomen of we dat leuk vinden of niet. Dan kan hij maar beter iets geleerd hebben

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:11

Ik denk dat dat onmogelijk is, die gaat dat nooit leren.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:12

vervroegd vrijlaten, nou je kent het nederlandse rechtssysteem, kijk maar naar Folkert van der G.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:18

Pletje123 schreef:
Zij vallen op jonge kinderen, zoals homo's op hetzelfde geslacht vallen.

Homoseksualiteit werd ook lange tijd gezien als abnormaal en een ziekte. Dus wat dat betreft past het wel in het straatje :)

toevallig tegen homo's? :o

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 14:19

NatasjavE schreef:
Datgene wat nodig is om hem met zijn geaardheid te leren omgaan en nodig is om te voorkomen dat hij weer slachtoffers kan maken.

Want hij zal ooit vrijkomen of we dat leuk vinden of niet. Dan kan hij maar beter iets geleerd hebben

Zolang er kans is op herhaling, en dat lijkt me nogal duidelijk bij iemand die zich niet schuldig acht, maar om begrip vraagt, zal hij niet vrijkomen binnen het huidige systeem

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:27

Ik heb geen begrip voor hem, maar wel dat hij een eerlijk proces krijgt. En dat rechters niet beinvloed worden door verhalen van ouders.
En daar gaat het om. Hij vraagt helemaal geen begrip voor zijn daden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:29

sarabande schreef:
NatasjavE schreef:

Zolang er kans is op herhaling, en dat lijkt me nogal duidelijk bij iemand die zich niet schuldig acht, maar om begrip vraagt, zal hij niet vrijkomen binnen het huidige systeem

Laat ik het zo zeggen, zijn gevangenisstraf is eindig. Maar het is te hopen ondanks dat hij zich niet heeft laten onderzoeken toch TBS krijgt. Dan blijft hij binnen zolang nodig is desnoods zijn hele leven.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:30

knetterhard schreef:
Pletje123 schreef:
Zij vallen op jonge kinderen, zoals homo's op hetzelfde geslacht vallen.

Homoseksualiteit werd ook lange tijd gezien als abnormaal en een ziekte. Dus wat dat betreft past het wel in het straatje :)

toevallig tegen homo's? :o

Als je snapt hoe pedofilie medisch gezien werkt en wat het is, ben je direct tegen homo's?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:32

Erg interessant om te lezen: wij zijn ons brein van Dick Swaab.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:34

NatasjavE schreef:
Erg interessant om te lezen: wij zijn ons brein van Dick Swaab.

Misschien leuk om dan even te vertellen wat daarin staat?

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:34

Nee dat zeg ik niet Vjestagirl, maar dat bericht kwam wel zo in mij over :) omdat ze vond dat het in het zelfde straatje pastte! bovendien kun je de tekst op 2 manieren lezen, dus vandaar de vraag :)!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:36

knetterhard schreef:
Nee dat zeg ik niet Vjestagirl, maar dat bericht kwam wel zo in mij over :) omdat ze vond dat het in het zelfde straatje pastte! bovendien kun je de tekst op 2 manieren lezen, dus vandaar de vraag :)!

Wat ze bedoeld, is dat homofilile, heterofilie en pedofilie allemaal 'gewoon' geaardheden zijn, alleen de ene wel geaccepteerd door de maatschapij en de andere niet...

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:38

Ja zo begreep ik hem ook, vandaar de vraag als ze er tegen was, want je kan het op 2 manieren lezen! :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:40

sarabande schreef:
NatasjavE schreef:

vergis je niet hoor...er zijn toch een aantal partijen die pleitten voor terugkeer in de maatschappij van pedofielen.Vooral de linkse ;)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:41

Pedofielen zitten al in de maatschappij en blijven daar ook in, die doen namelijk niks verkeerd. Je bedoelt pedoseksuelen. Belangrijk verschil.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:42

Dan ben ik wel heel benieuwd wat dat standpunt dan wel niet is.. :+

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 15:04

geerke schreef:
vergis je niet hoor...er zijn toch een aantal partijen die pleitten voor terugkeer in de maatschappij van pedofielen.Vooral de linkse ;)

Naar mijn weten heeft de linkse burgemeester van Eindhoven er alles aan gedaan om een bepaalde pedoseksueel uit zijn stad te bannen, dus bij de kinderen weg die hij misbruikt had. Daar heeft hij jaren voor niets voor gestreden, vandaag stond in de krant dat die man eindelijk de gevangenis in gaat om zijn voorarrest uit te zitten.

Ik denk dat het niet van enige nuance spreekt om alles wat jou niet zint links te noemen, het klinkt nogal als een opruiende politicus hier.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 15:06

NatasjavE schreef:
Laat ik het zo zeggen, zijn gevangenisstraf is eindig. Maar het is te hopen ondanks dat hij zich niet heeft laten onderzoeken toch TBS krijgt. Dan blijft hij binnen zolang nodig is desnoods zijn hele leven.

Hij is wel onderzocht in het Pieter Baan centrum, de wet staat toe dat dat toch gebeurt ook al wil de advocaat dat niet, als dat in het belang van het onderzoek is. En dat dat zo is lijkt me duidelijk in dit geval

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:10

Robert M. was zijn hele leven lang pedofiel, en werd vervolgens pedoseksueel.... Op dat moment heet ie de keuze gemaakt kinderen en hun families schade toe te brengen dor iets met zijn pedofilie te doen. En ook nog eens zeer doordacht, door kinderen onder 2 te kiezen omdat die niet zullen spreken. Ik hoop dat de man nooit meer vrijkomt, omdat het recidivegevaar mij zo vreselijk groot lijkt dat de maatscapij voorgoed tegen hem beschermd moet worden.

Ik ben het verder volledig met DaniBanani en Vjestagirl eens.

Ik zie pedofielen die hun gevoelens niet tot uiting brengen als slachtoffer van hun eigen geaardheid. Ik denk dat die mensen het zwaar te verduren hebben, want ze mogen niet aan hun gevoelens en impulsen toegeven. Dat ze dat niet mogen, is in mijn ogen uiteraard zeer terecht. Dat er mensen zijn die die discipline op weten te brengen, daar heb ik respect voor. De pedoseksuelen, die kunnen hun drang niet weerstaan. En dan heb je twee soorten pedoseksuelen die weten dat dat wat ze doen fout is, en dan heb je van die Martijn-figuren die menen dat er niets mis mee is. In beide gevallen lijkt het me wenselijk dat kinderen tegen hen beschermd worden, en in laatste geval deel ik de mening die hier door somigen wordt geuit: walgelijk, misselijkmakend, etc.