De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
58 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
136 (9%)
Madeleine is ontvoerd
137 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
468 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
111 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
545 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1455

gohya

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:43

Zolang je kind niet gevonden is ga je door toch? zou ik wel doen.
Er zijn in Amerika vermiste/ontvoerde kinderen terug gevonden [levend] na 10, 15, of soms wel 20 jaar.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 10:40

Gelukkig weten veel mensen precies hoe ze wel of niet zouden moeten regaeren bij trauma.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 11:42

Daar zijn geen richtlijnen voor, maar als je dit topic + alle linkjes goed gelezen hebt zal je je nog wel eens achter je oren krabben over deze ouders.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 16:24

Dit is een in 2007 geuploaded filmpje door een journalist die zich Spudgun noemt en in zijn blog vaak over de McCann zaak schrijft.
http://spudgunsspoutings.blogspot.nl

Ook nu is het filmpje nog steeds actueel.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 17:00

Documentaire Truth of the Lie van Goncalo Amaral ex coordinator Policia Juardicia (het zijn er een aantal :D )

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:02

Post je die voor Lauren_? Want deze zijn al eerder voorbij gekomen toch?

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:09

Een stille meelezer :o
Ik denk niet, ondanks alle aanwijzingen, dat de ouders iets met de zaak te maken hebben..

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:15

Heb vooral die site over dat boek doorgelezen en jeetje, wat zitten daar vreemde situaties in. Ik heb geen kinderen, dus ik weet niet hoe ik in zo'n situatie zou reageren. Maar op deze manier? Hell no... :n

Zielig dat kinderen altijd weer de slachtoffers zijn. En wat afschuwelijk dat er zulke mensen op de wereld zijn :r ik krijg nog steeds de rillingen als ik me inbeeld wat dat meisje moet hebben doorgemaakt.....

Over dat boek nog even kort: volgens mij worden er wereldwijd mensen met minder bewijzen opgepakt en veroordeeld. Of ik kijk teveel naar programma's als CSI :+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 17:15

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:20

Waarom niet Moelly? Ik vond het eerst ook een malle beschuldiging, maar als je je er serieus in gaat verdiepen, verklaringen lezen en alles.. Dan kan je (ik in elk geval) haast niet anders dan concluderen dat de kans wel heel klein is dat de ouders er niet bij betrokken zijn. Persoonlijk denk ik dat het een ongeluk is geweest. Ze gaven de kinderen altijd iets zodat ze rustig zouden gaan slapen, en ik denk dat misschien daar iets mis is gegaan.

Een ander sterk bewijs vind ik dit:

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 17:23

Mavelle schreef:
Post je die voor Lauren_? Want deze zijn al eerder voorbij gekomen toch?

Nee volgens mij zijn ze hier nog nooit gepost. Dit is een docu gebaseerd op het boek van Amaral.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:24

Dan had ik ze misschien zelf al eens gevonden :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 17:33

maaike1994Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:59

heb net die link van het boek gelezen en jeetje... ik kan toch ook bijna niet anders meer dan geloven dat de ouders er voor iets tussen zitten

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:12

geen nieuws meer?

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:05

[quote="Mavelle"]Waarom niet Moelly? Ik vond het eerst ook een malle beschuldiging, maar als je je er serieus in gaat verdiepen, verklaringen lezen en alles.. Dan kan je (ik in elk geval) haast niet anders dan concluderen dat de kans wel heel klein is dat de ouders er niet bij betrokken zijn. Persoonlijk denk ik dat het een ongeluk is geweest. Ze gaven de kinderen altijd iets zodat ze rustig zouden gaan slapen, en ik denk dat misschien daar iets mis is gegaan.

Alleen dit vind ik al een grof schandaal....je kind iets kalmerends geven zodat het rustig zou gaan slapen, ik kan niet begrijpen
dat je als ouders voor zoiets kiest...maar wie ben ik...

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:02

Even een stipje. Ben bezig het topic door te lezen. Interessant....
Ben benieuwd of deze zaak ooit tot een einde komt.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:11

kimberley12 schreef:
Mavelle schreef:
Waarom niet Moelly? Ik vond het eerst ook een malle beschuldiging, maar als je je er serieus in gaat verdiepen, verklaringen lezen en alles.. Dan kan je (ik in elk geval) haast niet anders dan concluderen dat de kans wel heel klein is dat de ouders er niet bij betrokken zijn. Persoonlijk denk ik dat het een ongeluk is geweest. Ze gaven de kinderen altijd iets zodat ze rustig zouden gaan slapen, en ik denk dat misschien daar iets mis is gegaan.

Alleen dit vind ik al een grof schandaal....je kind iets kalmerends geven zodat het rustig zou gaan slapen, ik kan niet begrijpen
dat je als ouders voor zoiets kiest...maar wie ben ik...

Nou ja, het is niet dat je je kind gelijk drogeert, dus een grof schandaal zou ik het niet willen noemen. Maar goed, mijn keuze zou het inderdaad ook niet zijn.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 11:13

Ik weet niet of ik dit al had gemeld, maar een Zuidafrikaans zakenman in projectontwikkeling, Steven Birch, zeer geinteresseerd in de verdwijningszaak, heeft op eigen initiatief, voor eigen rekening en zonder toestemming een geologisch (sonar) onderzoek gedaan in Murats achtertuin. Hij beweert dat uit zijn onderzoek blijkt dat er een graf is onder een nieuw aangelegd stenen pad in de tuin van Murat en denkt dat Maddie daar begraven ligt. Nu is een dergelijk onderzoek in 2007 ook door de Portugese politie uitgevoerd en heeft dat niets opgeleverd. Het kan natuurlijk zijn, dat ze daar later begraven ligt (want wie gaat er nu zoeken op een plek die al grondig is onderzocht)? De McCanns geloven hem niet (Vreemd, ik zou spoorslags naar Portugal afreizen om erbij te zijn als mijn dochter opgegraven werd). Van enige actie van de Portugese politie is nog niets bekend.

Hier het onderzoek van Birch:

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 13:18

Daar kan wel een hond liggen of vuil. Het is ook niet ongewoon om rotzooi in de tuin te begraven. Er kan wel een oude boomstronk uitgegraven zijn.
Hij heeft 'smorgens om vijf uur lekker illegaal een machine over een pad gehaald en trekt zeer voorbarige conclusies. Oppakken die man. Wat een hufter.

Ik kan me herinneren dat er in die tijd een palm verwijderd is, dat was juist de reden dat ze de tuin onderzocht hebben. Zou precies daar kunnen zijn waar die grond omgewoeld is, he...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 00:10

Ik weet ook niet of t wat is, maar gezien de belangstelling rond de zaak... Waarom zou je niet ff gaan graven dan?? Dan weet je dat ook maar.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 18:48

Ze pompen er toch al vreselijik veel geld in dus dan zou dat reisje portugal er ook wel af moeten kunnen, zou je zeggen.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 18:59

Ik ga dit topic even doorlezen!

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 20:08

Deze zaak heeft me nooit los gelaten.................... Nog altijd hoop ik op dat deze zaak wordt opgelost!!!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 20:59

Lusitana schreef:
Daar kan wel een hond liggen of vuil. Het is ook niet ongewoon om rotzooi in de tuin te begraven. Er kan wel een oude boomstronk uitgegraven zijn.
Hij heeft 'smorgens om vijf uur lekker illegaal een machine over een pad gehaald en trekt zeer voorbarige conclusies. Oppakken die man. Wat een hufter.

Ik kan me herinneren dat er in die tijd een palm verwijderd is, dat was juist de reden dat ze de tuin onderzocht hebben. Zou precies daar kunnen zijn waar die grond omgewoeld is, he...

Vind het ook vreemd; hij zegt iig niet waarom hij tot de conclusie is gekomen dat ze daar zou moeten liggen (in Murats' tuin). Maar hij zegt eerst 15 maanden onderzoek te hebben gedaan gedaan (op basis van de beschikbare politiedossiers op internet) en is tot de conclusie gekomen dat ze mogelijk daar zou liggen.