Oud directeur vestia, prutst, krijgt bonus en huurders .....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Oud directeur vestia, prutst, krijgt bonus en huurders .....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:19

De overheid heeft al een grote vinger in de pap bij bedrijven....maar daar staat niemand bij stil...het hele belastingstelsel is er op gebasseerd.. de krenten zijn al jarenlang uit de pap gezeeft...door papa staat..zelfs je kopje soep mag je niet gegeven worden....alleen de top mag blijven graaien ....dat gaan we dus niet aanpakken door de overheid? The Old Mans Club, die het met hun netwerkparties onder het caviar tussen de tanden uit wippen even en passant over de economie voor de gewone man zal hebben...ahum..

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:24

Moderatoropmerking:
Dames, er is nu genoeg gesneerd onderling. Als er nu nog iets uit te vechten valt, gebruik daar de Pb-knop maar voor, maar in dit topic is het allereerst irrelevant en ten tweede komt het de sfeer hier ook niet echt ten goede. Ik reken op jullie medewerking!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:55

mayniac_val schreef:
Arabesk schreef:
Waarom ben je op bokt altijd meteen 'verbitterd' als je er een kritische mening op nahoudt :?

Nee, ze is verbitterd omdat ze het nodig vindt om alles off te noemen dat ze niet snapt en dan te mekkeren dat ik nergens zal komen in mijn leven omdat ik niet zou kunnen communiceren :roll: Geloof dat ze dat zegt in iedere discussie waarvan het niveau voor haar te hoog gegrepen is :(:)

@randalinpony: ik breng het communisme hier op als tegenhanger van het kapitalisme omdat het nu eenmaal de grootste tegenhanger is. Je kunt het woordje ook vervangen door meer overheidsregulatie maar dat komt uiteindelijk op hetzelfde neer en het is nog vreselijk slecht voor de economie ook, want de overheid kan nu eenmaal niet van te voren gaan bepalen waar vraag naar zal komen.
En grotere sociale ongelijkheid is nu eenmaal een consequentie van onze maatschappij met al haar individualisme en van onze kapitalistische economie.
Ik zeg niet dat het niet moet veranderen en als iemand een goede oplossing heeft, be my guest, maar het is vrij utopisch en utopie is nu eenmaal geen succes.

Ik denk dat ik zo'n beetje de enige in dit topic ben, die regelmatig een ontslagvergoeding moet berekenen/vaststellen, dus ik snap heel goed, waarom de directeur deze hoge oprotpremie krijgt. Maar ik snap ook heel goed, dat dit op weerstand stuit bij de huurders van Vestia.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:57

Waarom oprotpremie? Dat in beginsel is al een foute instelling...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:06

russel schreef:
Waarom oprotpremie? Dat in beginsel is al een foute instelling...

oprotpremie heet het in de volksmond. Het is gewoon een ontslagvergoeding voor gederfde inkomsten in de toekomst. Er wordt normaal gesproken een rekenmethode gebruikt als vergoeding om het contract te kunnen ontbinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:08

Gederfde inkomsten voor in de toekomst, ja vast wel, ww krijgen ze vast niet, nooit meer aan de bak ook niet omdat ze niks kunnen? Ik heb nog nooit voor gederfde inkomsten voor in de toekomst gekregen als ik ontslag kreeg omdat ik niet functioneerde.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:13

russel schreef:
Gederfde inkomsten voor in de toekomst, ja vast wel, ww krijgen ze vast niet, nooit meer aan de bak ook niet omdat ze niks kunnen? Ik heb nog nooit voor gederfde inkomsten voor in de toekomst gekregen als ik ontslag kreeg omdat ik niet functioneerde.

Als je een vaste arbeidsovereenkomst hebt, kun je niet zomaar je werknemer ontslaan. Daar zijn dringende redenen voor nodig. Zoals ik al eerder heb aangegeven in dit topic, zal er geen goed dossier=bewijs aanwezig zijn om deze directeur te ontslaan. Deze ontslagvergoeding zal afgesproken zijn om een gang naar de rechtbank te voorkomen en zal gebaseerd zijn op de kantonrechtersformule. Maar omdat wij niet alle feiten kennen, is dit dus gokken. :D

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:15

Thanx voor die info, geeft mij ook weer een ander beeld van wat ik een oprotpremie noemde :) Denk zelf wel dat misschien de reikwijdte van "dringende redenen" zou moeten worden uitgebreid.....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:20

gummie schreef:
Thanx voor die info, geeft mij ook weer een ander beeld van wat ik een oprotpremie noemde :) Denk zelf wel dat misschien de reikwijdte van "dringende redenen" zou moeten worden uitgebreid.....

Behalve dringende reden heb je gewichtige reden, bedrijfseconomische redenen enz. Het belangrijkste voor een werkgever is, dat hij een goed dossier heeft opgebouwd.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:48

mayniac_val schreef:
@randalinpony: maar grijpt onze overheid niet al op die manier in? In dat geval zou meer overheidsingrijpen wel betekenen dat de overheid een grotere vinger in de pap krijgt bij bedrijven, wat mij niet bevorderlijk lijkt.

Op welk deel van mijn post doel je nu precies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:01

Een werknemer kan heel makkelijk ontslagen worden tegenwoordig is dat heel makkelijk. De spelletjes daarvoor zijn ook te over.....al is het geen werk meer geven, onduidelijke opdrachten die niet volledig uitgevoerd kunnen worden, bewust fouten laten maken en daar hard op afrekenen...roddels en balonnen het bedrijf in laten gaan, stoken...als werkgever het voorbeeld geven, "deze werknemer wordt door mij niet gewaardeerd, blijf daar uit de buurt wil je mijn vriend blijven".

Ik heb helaas een heel scala van dit soort dingen voorbij zien komen....zelfs meegemaakt dat de hardvochtige werknemers niet weg wilden gaan of strijdbaar waren er een hartinfarct van kregen....en als je dan hoort hoe daar weer over gepraat (gelachen) dan vraag je je af...

Helaas zijn er tal van bedrijven waar de arbeidssfeer totaal verziekt is....ronduit verrot..

Ik heb onlangs nog voor een bedrijf tijdelijk gewerkt. In het begin was het gezellig, baas was druk met andere dingen, richt zich op baasje spelen en man o man, wat een knurft, wat een ongelooflijke botte akelige onbeschofte tiran is het nu.....en als je ziet het het spel nu gespeeld wordt? Er zijn er al 2 uitgewerkt.....en 1 even heel erg neergemaaid door de "Baas"die ook roept "Ik ben de baas, ik bepaal en niet jij" en JIJ is de leidinggevende :D die al die tijd de mensen aanstuurde..... :') en de Baas zat heel de tijd in zijn kantoortje .... :x zijn allemaal 50ers die daar werken, hij wil niet jonger....en dat is omdat ze niet weg kunnen...maar hij roept steeds. Als ik vind dat je moet gaan, dan ga je, want daar heb ik mijn methodes voor....Fijn....Werkze.. :wave:

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:23

Russel,
Je moet niet alles op jouw ervaring betrekken. Als je jouw berichten lees, heb jij nog nooit een leuke baan of werkgever meegemaakt. Ik kan mij dat bijna niet voorstellen. Natuurlijk zijn er slechte werkgevers, maar er zijn ook gewoon goede bedrijven, die zich keurig aan de CAO houden. Maar ik ken ook werknemers met een vast contract die er verschrikkelijk de kantjes vanaf lopen, maar zo goed de regels en wetten kennen, dat je daar gewoon jaren aan vast zit als werkgever. Van zo'n werknemer kan je alleen afscheid nemen met een ontslagvergoeding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:57

Eerlijk gezegd weinig en wat leuk was, ging failliet, ging samen met ander bedrijf en was ik overtollig, of verplaatste naar buitenland. Dan heb ik denk ik in die 30 jaar honderd bedrijven (?) mogen bezoeken en ik denk dat ik wel een reële kijk heb.
Heb 5 jaar voor een secretaresse detacheringsbureau gewerkt, dan zie je alles, want je bent toch van buiten...en daar heb ik grijze haren van gekregen, want dan zie je wat politiek is...........hoe ver dat kan gaan.......

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:03

Ik heb zulke slechte ervaringen helemaal niet. Mijn ervaring is, juist als je voor een detacheringsbureau werkt en goed werk levert en een leuke persoonlijkheid bent, je vaak wordt overgenomen door het inleenbedrijf. Verder ben ik van mening, dat als je ergens tijdelijk werkt, juist niet de ins en outs weet en kent, dus eigenlijk niet een juiste beoordeling kunt maken.
Maar dit wordt nu wel erg offtopic. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:06

Wildgirl schreef:
Ik denk dat als je alle bonussen écht gaat ontleden(dus niet zoals RTL4 dat doet) er maar weinig bonussen worden gegeven die niet ''verdiend'' zijn

Keep on dreaming!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:06

Ben benieuwd wat voor werk je doet, je praat alsof je zelf een manager bent...En tijdelijk werken bedoel ik niet een weekje of zo hoor, noem het maar minimaal een half jaar en vaak tot dat de reorganisatie compleet is.....en dan krijg je dus alles op je bordje, het hele hebben en houwen, alle "geheimen" om het zo maar te zeggen...maar dat is altijd als je als directie secretaresse werkt en kennelijk ben je dan ook het aanspreekpunt van alles wat er misgaat en welke misstanden binnen het bedrijf.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:30

Ik werk op HR, nu voor een zorginstelling en vroeger voor een werkgeversorganisatie :D en ik ben geen manager, dat ambieer ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:42

Ik rakel het topic even op; de directeur van Vestia is opgepakt voor witwaspraktijken.
Volgens mij staat het faillissement inmiddels nog dichter voor de deur. Huurders zullen de dupe worden en het gaat ons land alweer een hoop geld kosten omdat de banken natuurlijk als schuldeisers hun geld willen.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:36

Hier iemand die bij het waarborgfonds sociale woningbouw werkt...