Ik begrijp dit niet helemaal, ouders kiezen er zelf voor om kinderen te krijgen en deze naar een kinderopvang te brengen, waarom zijn zij dan ook niet degene die dit gaan ophoesten?
Wellicht dat iemand hier een hele goede reden kan bedenken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
biancaaaa schreef:Er worden zat goede ideeen genoemd! Koningshuis, kindertoeslag/kinderopvang, een max. op de hypotheekrente aftrek. Het uitgangspunt moet (naar mijn mening in ieder geval) zijn dat je niet gaat halen bij de mensen die het geld voor Nederland verdienen maar bij de mensen die geld kosten, hoe vervelend dat ook is. Laatst las ik ergens een bericht van een boze moeder die is gekort op haar uitkering en daardoor dit jaar niet op vakantie kon. Dan denk ik wel, tja heel vervelend maar als ik niet werk kan ik ook niet op vakantie (al ken ik natuurlijk niet de situatie van die mevrouw). Het is misschien erg rechts gedacht maar uiteindelijk zijn de mensen die werken wel de 'drijfveer' van de economie! Die moet je 'koesteren'. Daarnaast mogen ze van mij ook mensen die in de WW zitten (voor een langere tijd) inzetten voor vrijwilligerswerk, van verzorging tot bermen opruimendan helpen ze nederland ook een handje mee. Dan 'werken' ze toch voor hun 'loon'.
wemkelover schreef:biancaaaa schreef:Er worden zat goede ideeen genoemd! Koningshuis, kindertoeslag/kinderopvang, een max. op de hypotheekrente aftrek. Het uitgangspunt moet (naar mijn mening in ieder geval) zijn dat je niet gaat halen bij de mensen die het geld voor Nederland verdienen maar bij de mensen die geld kosten, hoe vervelend dat ook is. Laatst las ik ergens een bericht van een boze moeder die is gekort op haar uitkering en daardoor dit jaar niet op vakantie kon. Dan denk ik wel, tja heel vervelend maar als ik niet werk kan ik ook niet op vakantie (al ken ik natuurlijk niet de situatie van die mevrouw). Het is misschien erg rechts gedacht maar uiteindelijk zijn de mensen die werken wel de 'drijfveer' van de economie! Die moet je 'koesteren'. Daarnaast mogen ze van mij ook mensen die in de WW zitten (voor een langere tijd) inzetten voor vrijwilligerswerk, van verzorging tot bermen opruimendan helpen ze nederland ook een handje mee. Dan 'werken' ze toch voor hun 'loon'.
Wij hebben wel staan werken voor de ww.
Je moet minimaal een half jaar aan het werk zijn geweest als je recht wil hebben op een ww uitkering.
Ik wordt zo moe he van die mensen die denken dat ww leuk is.
Ik heb op dit moment een ww uitkering, kan vanaf maandag weer een paar weken aan het werk, en dan is het maar weer afwachten.
Maar kan je wel vertellen, ik heb dat recht op gebouwd door te werken.
Ik vind het zeer neerbuigend. Want ik zit echt niet voor de lol in de ww.
En nu ga ik verder lezen.
Abiola schreef:Maar Daantje, als we nou allemaal moeten bezuinigen, en jij wilt niet dat er bezuinigd wordt op zaken die jou direct raken, dan kan er toch nergens bezuinigd worden, want linksom of rechtsom gaan er mensen op achteruit.
Daarom lijkt die BTW verhoging me wel wat. Pak je iedereen evenredig.
wemkelover schreef:biancaaaa schreef:Er worden zat goede ideeen genoemd! Koningshuis, kindertoeslag/kinderopvang, een max. op de hypotheekrente aftrek. Het uitgangspunt moet (naar mijn mening in ieder geval) zijn dat je niet gaat halen bij de mensen die het geld voor Nederland verdienen maar bij de mensen die geld kosten, hoe vervelend dat ook is. Laatst las ik ergens een bericht van een boze moeder die is gekort op haar uitkering en daardoor dit jaar niet op vakantie kon. Dan denk ik wel, tja heel vervelend maar als ik niet werk kan ik ook niet op vakantie (al ken ik natuurlijk niet de situatie van die mevrouw). Het is misschien erg rechts gedacht maar uiteindelijk zijn de mensen die werken wel de 'drijfveer' van de economie! Die moet je 'koesteren'. Daarnaast mogen ze van mij ook mensen die in de WW zitten (voor een langere tijd) inzetten voor vrijwilligerswerk, van verzorging tot bermen opruimendan helpen ze nederland ook een handje mee. Dan 'werken' ze toch voor hun 'loon'.
Wij hebben wel staan werken voor de ww.
Je moet minimaal een half jaar aan het werk zijn geweest als je recht wil hebben op een ww uitkering.
Ik wordt zo moe he van die mensen die denken dat ww leuk is.
Ik heb op dit moment een ww uitkering, kan vanaf maandag weer een paar weken aan het werk, en dan is het maar weer afwachten.
Maar kan je wel vertellen, ik heb dat recht op gebouwd door te werken.
Ik vind het zeer neerbuigend. Want ik zit echt niet voor de lol in de ww.
En nu ga ik verder lezen.
Nijn schreef:Zojuist op het nieuws dat er 20 miljoen extra wordt uitgetrokken voor de kinderopvang.
Ik begrijp dit niet helemaal, ouders kiezen er zelf voor om kinderen te krijgen en deze naar een kinderopvang te brengen, waarom zijn zij dan ook niet degene die dit gaan ophoesten?
Nicolletje schreef:Nijn schreef:Zojuist op het nieuws dat er 20 miljoen extra wordt uitgetrokken voor de kinderopvang.
Omdat er dan meer mensen gaan werken = meer inkomstenbelasting + meer koopkracht.
Zinzi_jewel schreef:Even serieus , bezuinigen prima
Maar stop dan met water naar de zee dragen , dus geen miljoenen naar Griekenland , geen geld besteden aan oorlogen , niet zoveel uitgeven aan ontwikkelingshulp ( ja sorry hoor maar in Afrika blijven ze maar kindjes maken terwijl ze zelf niet eens te eten hebben , geef die mensen een pak durex ... )
Ik ben geen anti buitenlander , maar pleit wel voor eigen volk eerst . Ik ben nog steeds van mening dat je het niet kan maken als er in NL voedselbanken ed moeten zijn , dat er dan goed geld naar andere landen gebracht wordt ...
Zinzi_jewel schreef:Weet je , voor ik aan kinderen begon wist ik niets af van kind gebonden budget , die krijg je van de BD aan de hand van je inkomen ! Het is een beetje , maar dat beetje is wel handig !
Dat beetje kan ik mooi apart zetten om later als de kinderen groter zijn , ze te helpen met hun penny paarden verslavingGrapje ...
Wat betreft toeslagen , handig echt handig want Zorgverzekeringskosten reizen de pan uit !!
Ook het kind gebonden budget en kinderopvang toeslag ook prima .
Hier hebben we de pech dat de vader van mijn kinderen 80/100% afgekeurd is , en toen de reintegratiebureau,s dat hoorde deden ze ook niets maar dan ook niets meer voor hem , leuk land NL iemand van toen 38 jaar zo in de str.nt laten zakken !
Scheelt ons ruin 600,= netto per maand , die ik bij moet verdienen dus meer uren moet werken , waardoor ik wel oppas nodig heb voor de kids ... En ik verrek het om ze naar de Kinderopvang te brengen , stop mijn hond ook niet in de kennel als ik m even niet kan gebruiken ...
Even serieus , bezuinigen prima
Maar stop dan met water naar de zee dragen , dus geen miljoenen naar griekenland , geen geld besteden aan oorlogen , niet zoveel uitegeven aan ontwikkelings hulp ( ja sorry hoor maar in afrika blijven ze maar kindjes maken terwijl ze zelf niet eens te eten hebben , geef die mensen een pak durex ... )
Ik ben geen anti buitenlander , maar pleit wel voor eigen volk eerst . Ik ben nog steeds van mening dat je het niet kan maken als er in NL voedselbanken ed moeten zijn , dat er dan goed geld naar andere landen gebracht wordt ...
Shenavallie schreef:Klopt, maar wist je dat Oost-blokkers - die eigenlijk 5 jaar in dit land moeten wonen/werken - al veel eerder uitkering krijgen dan afgesproken.
Citaat:n de (semi-)publieke sector moet volgens de SP niemand meer verdienen dan de minister-president. Na lange strijd zijn moties van de SP om dit van toepassing te maken op de zorg, onderwijs en energiesector aangenomen. De uitvoering ervan blijft echter nog steeds een probleem, mede gezien het feit dat het kabinet de ministersalarissen met 30% wil verhogen.
In het bedrijfsleven verdient de top absurde bedragen, terwijl ze van hun eigen werknemers loonmatiging vragen. Dat kan niet. De SP heeft meerdere voorstellen gedaan om hier een einde te maken, welke helaas maar weinig steun krijgen van de verschillende kabinetten.
Arabesk schreef:Bezuinigen? Hoeft niet hoor, gewoon zorgen dat er eerlijker geplukt wordt.; hogere belastingen voor hogere inkomens, geen hypotheekrente aftrek voor 2e huizen en huizen > 3 ton.
En beter nog voorkomen dat het weer mis gaat. Het is allemaal misgegaan doordat de banken hun gang konden gaan, zij zijn mede schuldig aan de ellende in Griekenland; leningen verkopen die uiterst dubieus zijn en vervolgens weer gaan speculeren met die leningen. Zo ongeveer als een brandverzekering afsluiten op je alcholistische buurman die graag in bed rookt....
1. banken en verzekeringsmaatschappijen nationaliseren (= staatsbanken en verz. maatschappijen)
2. verzekeringen; wie meer verdient draagt meer bij
3. de banken aan banden leggen; alleen nog eerlijke producten verkopen en niet al die oliebol die deze ellende hebben veroorzaakt
4. Griekenland failliet laten gaan, want dit is zinloos. Pas als Griekenland failliet gaat, kan er een nieuw systeem opgebouwd worden