Wanneer gaan wij (Nederlanders) eens tegen de overheid in?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roelie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:36

ik vind het prima als ze flink verdienen maar het declareren kan natuurlijk anders.
een hotelkamer van 100 euro kan ook. wil je luxer betaal je de rest maar bij.
je hebt als politicus een voorbeeldfunktie. ze roepen toch altijd zo hard van verbeter de wereld begin bij jezelf.
en zeker in tijd van crisis.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 12:40

Vjestagirl schreef:
Omdat je klinkt alsof je verder van niets weet :). Comclusies dat het niet normaal is om je eten te declareren etc.

En je weet hoe het in real life gaat. Hoe weet je dat, als ik vragen mag?

Ik heb in dit topic NOOIT gezegd dat het declareren van eten niet normaal is ;)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:42

Komop, 2000 euro :') moeten ze als ze starten in de politiek hun huis maar verkopen om in een 2 kamer portiekflat te gaan wonen? :') en vervolgens in de zomer naast henk en ingrid op de camping in frankrijk omdat ze niet meer kunnen betalen? Maar wel graag 80 uur per week draaien en afgeslacht worden in de media als ze zich een keer verspreken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:44

Lepeltje schreef:
Ik denk dat we van de hele crisis geen last meer hebben als alle politici etc besluiten genoegen te nemen met een 'normaal' loon. Zou het wel stijl vinden als er eens een was die nam wat ie écht nodig heeft (zegge 2000 in de maand daar kan je prima van leven) en de rest teruggeeft aan de mensen die het echt nodig hebben.

Zo werkt het systeem niet, jouw gedachtes zijn eerder op papier gezet, het heet communisme/marxisme. We verdienen allemaal hetzelfde, we produceren naar vermogen en nemen naar behoefte. Deze mensen worden bijvoorbeeld betaald omdat ze werkweken van 120 uur maken, ontzettend veel verantwoordelijkheden hebben, zichzelf ook al jaren bewezen moeten hebben voordat ze ook maar een kans maken. Met de gigantische werkdruk ec. is €2000,- echt nog een belachelijker voorstel dan de kopvoddentax.

Ze krijgen een absoluut minimum loon als je het vergelijkt met min of meer vergelijkbare functies in het bedrijfsleven.

Lepeltje schreef:
Kan er ook echt pissig om worden als ze weer eens besluiten te korten op bijvoorbeeld vergoedingen voor psychologische zorg, gehandicapten zorg, toeslagen voor mensen die het echt nodig hebben etc, zeggen dat mensen die 200 euro extra voor een psycholoog best makkelijk op kunnen hoesten en dat het verder heus geen gevolgen zal hebben.. Aldus een politicus met een abnormaal hoog loon die denkt te weten hoe het is om arm te zijn of een psychologisch probleem te hebben.

Die politicus neemt die keuze aan de hand van studies, onderzoeken etc. echt niet op basis van een zondag middag in de achtertuin en een 'wie zal ik nu eens pesten'. Ze nemen keuzes die voor het hele land het minst schadelijk zijn.

In de afgelopen jaren zijn we met zijn allen zo ontzettend verwend, alles werd betaald en vergoed. Dat werkt zo niet meer. Ja, ik vind het ook jammer dat ik mijn brilmontuur zelf moet betalen, want ook dat is in principe gewoon een chronische afwijking waar ik een hulpmiddel voor nodig heb. Maar we hebben het nodig, we kunnen niet meer alles voor iedereen blijven betalen. Het kan gewoon niet.

Lepeltje schreef:
Als politici zo hard werken mogen ze trouwens wel eens wat meer kwaliteit produceren, de meesten praten echt poep, ik zou ook niet meer kunnen slapen snachts door mijn geweten.

Dat ze dingen zeggen die jou niet aanstaan wil niet zeggen dat de poep praten.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 12:49

Wel leuk om te lezen dat er zoveel bokkers het eens zijn met de declaraties en dat er ook compleet tegenovergestelde reacties op andere websites te lezen zijn. Op andere sites is trouwens ook te lezen dat er een aantal kamerleden hun acties in het vervolg aan zullen passen nu dit nieuws naar buiten gekomen is. Cool! Alleen wel jammer dat dat nu pas gebeurd. Was het dan anders niet gebeurd als er niets bekend zou zijn geworden? Ook het terugbetalen van onterecht ingediende declaraties vind ik wel netjes :j mag ook wel gezegd worden.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 12:54

JuliaMaria

Re: Wanneer gaan wij (Nederlanders) eens tegen de overheid in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:39

Een familielid heeft een tijd in de "hogere klasse" bij de gemeente gewerkt, en kreeg budgetten van een paar duizend euro om personeelsuitjes te organiseren... Wat gewoon idioot was ten opzichte van de hoeveelheid personeel.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:57

http://www.nu.nl/politiek/2753000/begro ... cent-.html

Zie artikel hierboven.. Nee gaat echt goed hier. Laat die klanten maar declareren.

En Vjestagirl je hebt helemaal gelijk!! Gelukkig is er ook nog volk dat het overal mee eens is en niet kats ondankbaar. Misschien moet jij maar de politiek in want zo te lezen weet jij van de hoed en de rand.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:02

Ben overigens niet van mening dat ik de 102.000 euro per jaar te veel vind, dat vind ik zelf eigenlijk nog aan de lage kant. Alleen die achterlijke declaraties. Je kunt ook voor minder in een hotel en voor minder eten. Al zouden ze het alleen doen om het kats ondankbare volk te laten zien dat ze het beste met het volk voor hebben. I.p.v. veel te veel geld uit geven aan onnodige dingen en vervolgens moet er voor weet ik hoeveel bezuinig worden in de zorg en onderwijs. Kom op zeg!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:27

Ik hoef niet zo nodig de politiek in, maar ik ga ook niet zitten zeiken wat voor corrupte mensen het allemaal zijn en roepen dat ze maar voor het minimum loon moeten gaan werken, en dat ze vooral niet te veel uit mogen geven 'van mijn zuurverdiende centjes'.

Zolang Nederland niet failliet gaat, nogsteeds hoog staat in de lijst met landen met weinig kinder sterfte, hoog gemiddeld inkomen, hoge gemiddelde overlijdensleeftijd, gemiddeld hoog geschoolde bevolking, en het ergste nogsteeds de benzine prijzen en de hoeveelheid zout in het eten zijn, ben ik meer dan gelukkig met de overheid die we hebben. Ze leveren prima werk.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:29

Vjestagirl schreef:
eenitraM schreef:
Maar je eten declareren? :=

Is doodnormaal als jij buiten de deur moet eten doordat je voor je werk niet thuis kan eten.

Best jammer, ik moet dat gewoon zelf betalen van de baas! :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:33

Bleker declareert zo'n beetje 3x mijn jaarsalaris. Dat MOET toch minder kunnen.

En wat te denken van lampen van >1000,- in je kantoor? Hallo? Verantwoordelijke functies, okee. Maar licht uit een normale lamp doet het net zo goed hoor.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:36

Eydis schreef:
Vjestagirl schreef:

Is doodnormaal als jij buiten de deur moet eten doordat je voor je werk niet thuis kan eten.

Best jammer, ik moet dat gewoon zelf betalen van de baas! :')

Heb je het verkeerd geregeld :+ Mijn man mag op dienstreis volgens mij 80 euro aan avondeten besteden per dag.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:49

Gehe 2000 is ook lekker overdreven natuurlijk he... :P Nee maar wat ik bedoel is dat ik bijvoorbeeld met 5000 ofzo per maand al niet weet waar ik het aan zou moeten besteden, laat staan 8000 eurotjes per maand. Als daar wat vanaf gaat krijgen ze er echt geen crappy leven van ofzo. Als je toch alles mag declareren.. :P

Als je geen verantwoordelijkheden wil of boze mensen moet je geen politicus worden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:03

Lepeltje schreef:
Gehe 2000 is ook lekker overdreven natuurlijk he... :P Nee maar wat ik bedoel is dat ik bijvoorbeeld met 5000 ofzo per maand al niet weet waar ik het aan zou moeten besteden, laat staan 8000 eurotjes per maand. Als daar wat vanaf gaat krijgen ze er echt geen crappy leven van ofzo. Als je toch alles mag declareren.. :P

Als je geen verantwoordelijkheden wil of boze mensen moet je geen politicus worden.

Ze willen best verantwoordelijkeden en boze mensen, maar alles heeft zijn prijs hé ;).

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:10

Maar Vjestagirl, als jij het overal mee eens bent en ja en amen wilt roepen omdat het zo fantastisch gaat in NL (en jij geen kinderen hebt die naar school moeten straks die dan wel te maken gaan krijgen met het onderwijs van nu en jij niet oud bent en nog prima voor jezelf kunt zorgen). Wat doe je dan eigenlijk in dit topic alleen maar zeiken over het feit dat andere zeiken?? Of wat snap ik nu niet?

Ja in het onderwijs hebben ze ook zeikende leerlingen worden bedreigd en weet ik wat, waarom worden die dan niet riant betaald?
Alles heeft zijn prijs hé?!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:12

Vjestagirl schreef:
Ik hoef niet zo nodig de politiek in, maar ik ga ook niet zitten zeiken wat voor corrupte mensen het allemaal zijn en roepen dat ze maar voor het minimum loon moeten gaan werken, en dat ze vooral niet te veel uit mogen geven 'van mijn zuurverdiende centjes'.

Zolang Nederland niet failliet gaat, nogsteeds hoog staat in de lijst met landen met weinig kinder sterfte, hoog gemiddeld inkomen, hoge gemiddelde overlijdensleeftijd, gemiddeld hoog geschoolde bevolking, en het ergste nogsteeds de benzine prijzen en de hoeveelheid zout in het eten zijn, ben ik meer dan gelukkig met de overheid die we hebben. Ze leveren prima werk.

Fijn dat jij het allemaal goed hebt hier, er zijn naar mijn weten ook een hoop mensen die daar niet over mee kunnen praten. ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:14

Caroline1985 schreef:
Wat doe je dan eigenlijk in dit topic alleen maar zeiken over het feit dat andere zeiken?? Of wat snap ik nu niet?

Relativeren ;)

Caroline1985 schreef:
Ja in het onderwijs hebben ze ook zeikende leerlingen worden bedreigd en weet ik wat, waarom worden die dan niet riant betaald?
Alles heeft zijn prijs hé?!

Vraag en aanbod? En daarbij: minder lang traject om het te worden, minder uren, minder reizen, minder verantwoordelijkheden, geen leidinggevende functie (in 19 van de 20 gevallen), lagere werkdruk, meer vakanties

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:16

JuliaMaria schreef:
Vjestagirl schreef:

Fijn dat jij het allemaal goed hebt hier, er zijn naar mijn weten ook een hoop mensen die daar niet over mee kunnen praten. ;)

Leg uit.

Ik kan namelijk zat situaties opnoemen van mensen die het héél wat slechter hebben dan de mensen die het hier slecht hebben, oa door de andere regeringen die er op die plekken zitten.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:22

Yeah right hahaha!!! Je vergeet even dat leraren leiding moeten geven aan hun leerlingen?? En dat die leerlingen niet meer zo braaf zijn als vroeger en luisteren naar de leraar? Of ben je daarvan niet op de hoogte?

Kijk dat jij een goede baan hebt is heel erg fijn voor jou maar heel erg veel mensen hebben dat niet in deze tijd. Dan kan ik me heel erg goed voorstellen dat zij het schandalig vinden dat er zo belachelijk veel wordt gestrooid met geld alsof het niet op kan. Want we zitten toch in een crisis?

En relativeren? Omdat jij een fijne baan hebt moeten die mensen niet zo zeiken?? Noem je dat relativeren? Ik vind het erg kort door de bocht!

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:25

Vjestagirl schreef:
Leg uit.

Ik kan namelijk zat situaties opnoemen van mensen die het héél wat slechter hebben dan de mensen die het hier slecht hebben, oa door de andere regeringen die er op die plekken zitten.

Hey koek koek jij leeft echt alleen in je eigen wereldje he? Er zijn in NL genoeg mensen die het ook onwijs slecht hebben maar jij kijkt blijkbaar echt niet verder dan jouw eigen straatje... Nu is het net of je wilt zeggen dat mensen zich niet aan moeten stellen want in afrika gaat het nog veel slechter? Wees is realistisch!!

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:28

Squawk schreef:
Actie ondernemen Sok, door heeeeeel veel Nederlanders. In heel veel andere landen zou dat gebeuren maar wij Nederlanders blijven braaf..

Inderdaad, veel te braaf.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:45

Caroline1985 schreef:
Yeah right hahaha!!! Je vergeet even dat leraren leiding moeten geven aan hun leerlingen?? En dat die leerlingen niet meer zo braaf zijn als vroeger en luisteren naar de leraar? Of ben je daarvan niet op de hoogte?

Dan moeten leraren hun baan eens overdenken. Als je niet op wilt letten? Daar is de gang, succes ermee. Leerlingen voelen het feilloos aan of ze kunnen sollen met iemand of niet.

Caroline1985 schreef:
Kijk dat jij een goede baan hebt is heel erg fijn voor jou maar heel erg veel mensen hebben dat niet in deze tijd. Dan kan ik me heel erg goed voorstellen dat zij het schandalig vinden dat er zo belachelijk veel wordt gestrooid met geld alsof het niet op kan. Want we zitten toch in een crisis?

Sterker nog, ik heb geen baan, ik studeer. Lekker de belastingcentjes van anderen verbrassen. Nou ja, afstudeer stage, dus 40 uur per week stage lopen, daarnaast op zondag een baantje, paar vrijwillgers baantjes. Ik moet nog maar zien dat ik werk kan vinden als ik klaar ben.

Maar crisis? Hoepel op, we zitten in een laag conjunctuur. Mensen praten zichzelf aan dat het crisis is, maar als ik kijk hoeveel miljarden er nogsteeds omgaan in het bedrijf waar ik zit, als ik mensen op de werkvloer EN in het management spreek die zeggen 'crisis? Merken we niets van' dan valt het allemaal nog wel mee, ik werk niet bepaald in een goedkoop segment van de markt.

Caroline1985 schreef:
En relativeren? Omdat jij een fijne baan hebt moeten die mensen niet zo zeiken?? Noem je dat relativeren? Ik vind het erg kort door de bocht!

Ik heb geen (vaste)baan. En mensen mogen best zeiken, maar kom dan ook met oplossingen, zonder dingen te roepen die kant nog wal raken.

Caroline1985 schreef:
Hey koek koek jij leeft echt alleen in je eigen wereldje he? Er zijn in NL genoeg mensen die het ook onwijs slecht hebben maar jij kijkt blijkbaar echt niet verder dan jouw eigen straatje... Nu is het net of je wilt zeggen dat mensen zich niet aan moeten stellen want in afrika gaat het nog veel slechter? Wees is realistisch!!

Nee hoor, niet alleen in Afrika. Ook een Griekenland waar mensen hun kinderen geen eten meer kunnen geven. Gewoon helemaal niet meer, geen voedselbank, geen hulp vanuit de kerk, geen hulp van familie, gewoon NIETS. Ik vidn het héél realistisch om ons land te vergelijken met een mede EU land, wat het altijd behoorlijk aardig heeft gedaan.

Maar nogmaals, wat is 'onwijs slecht'?

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 16:49

Deze discussie leidt nergens toe vrees ik.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:11

Vjestagirl schreef:
Dan moeten leraren hun baan eens overdenken. Als je niet op wilt letten? Daar is de gang, succes ermee. Leerlingen voelen het feilloos aan of ze kunnen sollen met iemand of niet.

Oké je hebt me overtuigd jij kan inderdaad beter niet de politiek in ;) want met jouw beleid/ jouw visie op leraren en het onderwijs zorg je ervoor dat de capabele mensen en de leraren die wel overzicht kunnen houden (leerlingen wat kunnen leren en passie en gedrevenheid voor een vak hebben), nu zeer zeker niet leraar gaan worden maar gewoon een baantje nemen in het bedrijfsleven. Kortom het onderwijs zal nog harder achteruit gaan.

Vjestagirl schreef:
Sterker nog, ik heb geen baan, ik studeer. Lekker de belastingcentjes van anderen verbrassen. Nou ja, afstudeer stage, dus 40 uur per week stage lopen, daarnaast op zondag een baantje, paar vrijwillgers baantjes. Ik moet nog maar zien dat ik werk kan vinden als ik klaar ben.

Maar crisis? Hoepel op, we zitten in een laag conjunctuur. Mensen praten zichzelf aan dat het crisis is, maar als ik kijk hoeveel miljarden er nogsteeds omgaan in het bedrijf waar ik zit, als ik mensen op de werkvloer EN in het management spreek die zeggen 'crisis? Merken we niets van' dan valt het allemaal nog wel mee, ik werk niet bepaald in een goedkoop segment van de markt.

Laag conjunctuur of niet bedrijven zoals de grote banken hebben nog nooit zoveel winst gemaakt als in deze periode. Dankzij reorganisaties, ontslag van personeel en overheidssteun op leningen obligaties aan bijv. Griekenland en dat soort dingen. Dus nee in het hogere bedrijfsleven gaat het fantastisch maar wel over de rug van de arbeidsklasse. Want die zijn overbodig. Alles wordt ge-outsourced. Er verdwijnt zoveel naar China, India etc.

De rijkere worden rijker en de armere armen.. Leven het kapitalisme.
Dus omdat er rijkere bedrijven zijn mag de rest van NL die werkeloos thuis zit of met een schijtloontje niet klagen op het moment dat er belachelijk wordt gestrooid met geld.

Vjestagirl schreef:
Nee hoor, niet alleen in Afrika. Ook een Griekenland waar mensen hun kinderen geen eten meer kunnen geven. Gewoon helemaal niet meer, geen voedselbank, geen hulp vanuit de kerk, geen hulp van familie, gewoon NIETS. Ik vidn het héél realistisch om ons land te vergelijken met een mede EU land, wat het altijd behoorlijk aardig heeft gedaan.

Maar nogmaals, wat is 'onwijs slecht'?

Griekenland is inderdaad een triest verhaal. Helemaal omdat het hier ook weer gaat om het feit dat de top verdiend over de rug van de gemiddelde griek!

Wat ik zeggen wil is dat mensen best mogen klagen aangezien het geld wat er is verdwijnt in de zakken van de top.

Voorbeeldje: Die straaljagers voor veels teveel geld.........

Zo zie je hier ook weer. Strooien met geld alsof het water is. Maar we moeten wel bezuinigen.. Dat is toch zo krom als een hoepel???? Zijn we weer terug op bij het begin. ;) En dat is nu net waar ik het niet mee eens ben!