Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lepeltje schreef:Ik denk dat we van de hele crisis geen last meer hebben als alle politici etc besluiten genoegen te nemen met een 'normaal' loon. Zou het wel stijl vinden als er eens een was die nam wat ie écht nodig heeft (zegge 2000 in de maand daar kan je prima van leven) en de rest teruggeeft aan de mensen die het echt nodig hebben.
Lepeltje schreef:Kan er ook echt pissig om worden als ze weer eens besluiten te korten op bijvoorbeeld vergoedingen voor psychologische zorg, gehandicapten zorg, toeslagen voor mensen die het echt nodig hebben etc, zeggen dat mensen die 200 euro extra voor een psycholoog best makkelijk op kunnen hoesten en dat het verder heus geen gevolgen zal hebben.. Aldus een politicus met een abnormaal hoog loon die denkt te weten hoe het is om arm te zijn of een psychologisch probleem te hebben.
Lepeltje schreef:Als politici zo hard werken mogen ze trouwens wel eens wat meer kwaliteit produceren, de meesten praten echt poep, ik zou ook niet meer kunnen slapen snachts door mijn geweten.
Lepeltje schreef:Gehe 2000 is ook lekker overdreven natuurlijk he...Nee maar wat ik bedoel is dat ik bijvoorbeeld met 5000 ofzo per maand al niet weet waar ik het aan zou moeten besteden, laat staan 8000 eurotjes per maand. Als daar wat vanaf gaat krijgen ze er echt geen crappy leven van ofzo. Als je toch alles mag declareren..
![]()
Als je geen verantwoordelijkheden wil of boze mensen moet je geen politicus worden.
Vjestagirl schreef:Ik hoef niet zo nodig de politiek in, maar ik ga ook niet zitten zeiken wat voor corrupte mensen het allemaal zijn en roepen dat ze maar voor het minimum loon moeten gaan werken, en dat ze vooral niet te veel uit mogen geven 'van mijn zuurverdiende centjes'.
Zolang Nederland niet failliet gaat, nogsteeds hoog staat in de lijst met landen met weinig kinder sterfte, hoog gemiddeld inkomen, hoge gemiddelde overlijdensleeftijd, gemiddeld hoog geschoolde bevolking, en het ergste nogsteeds de benzine prijzen en de hoeveelheid zout in het eten zijn, ben ik meer dan gelukkig met de overheid die we hebben. Ze leveren prima werk.
Caroline1985 schreef:Wat doe je dan eigenlijk in dit topic alleen maar zeiken over het feit dat andere zeiken?? Of wat snap ik nu niet?
Caroline1985 schreef:Ja in het onderwijs hebben ze ook zeikende leerlingen worden bedreigd en weet ik wat, waarom worden die dan niet riant betaald?
Alles heeft zijn prijs hé?!
JuliaMaria schreef:Vjestagirl schreef:Ik hoef niet zo nodig de politiek in, maar ik ga ook niet zitten zeiken wat voor corrupte mensen het allemaal zijn en roepen dat ze maar voor het minimum loon moeten gaan werken, en dat ze vooral niet te veel uit mogen geven 'van mijn zuurverdiende centjes'.
Zolang Nederland niet failliet gaat, nogsteeds hoog staat in de lijst met landen met weinig kinder sterfte, hoog gemiddeld inkomen, hoge gemiddelde overlijdensleeftijd, gemiddeld hoog geschoolde bevolking, en het ergste nogsteeds de benzine prijzen en de hoeveelheid zout in het eten zijn, ben ik meer dan gelukkig met de overheid die we hebben. Ze leveren prima werk.
Fijn dat jij het allemaal goed hebt hier, er zijn naar mijn weten ook een hoop mensen die daar niet over mee kunnen praten.
Vjestagirl schreef:Leg uit.
Ik kan namelijk zat situaties opnoemen van mensen die het héél wat slechter hebben dan de mensen die het hier slecht hebben, oa door de andere regeringen die er op die plekken zitten.
Caroline1985 schreef:Yeah right hahaha!!! Je vergeet even dat leraren leiding moeten geven aan hun leerlingen?? En dat die leerlingen niet meer zo braaf zijn als vroeger en luisteren naar de leraar? Of ben je daarvan niet op de hoogte?
Caroline1985 schreef:Kijk dat jij een goede baan hebt is heel erg fijn voor jou maar heel erg veel mensen hebben dat niet in deze tijd. Dan kan ik me heel erg goed voorstellen dat zij het schandalig vinden dat er zo belachelijk veel wordt gestrooid met geld alsof het niet op kan. Want we zitten toch in een crisis?
Caroline1985 schreef:En relativeren? Omdat jij een fijne baan hebt moeten die mensen niet zo zeiken?? Noem je dat relativeren? Ik vind het erg kort door de bocht!
Caroline1985 schreef:Hey koek koek jij leeft echt alleen in je eigen wereldje he? Er zijn in NL genoeg mensen die het ook onwijs slecht hebben maar jij kijkt blijkbaar echt niet verder dan jouw eigen straatje... Nu is het net of je wilt zeggen dat mensen zich niet aan moeten stellen want in afrika gaat het nog veel slechter? Wees is realistisch!!
Vjestagirl schreef:Dan moeten leraren hun baan eens overdenken. Als je niet op wilt letten? Daar is de gang, succes ermee. Leerlingen voelen het feilloos aan of ze kunnen sollen met iemand of niet.
Vjestagirl schreef:Sterker nog, ik heb geen baan, ik studeer. Lekker de belastingcentjes van anderen verbrassen. Nou ja, afstudeer stage, dus 40 uur per week stage lopen, daarnaast op zondag een baantje, paar vrijwillgers baantjes. Ik moet nog maar zien dat ik werk kan vinden als ik klaar ben.
Maar crisis? Hoepel op, we zitten in een laag conjunctuur. Mensen praten zichzelf aan dat het crisis is, maar als ik kijk hoeveel miljarden er nogsteeds omgaan in het bedrijf waar ik zit, als ik mensen op de werkvloer EN in het management spreek die zeggen 'crisis? Merken we niets van' dan valt het allemaal nog wel mee, ik werk niet bepaald in een goedkoop segment van de markt.
Vjestagirl schreef:Nee hoor, niet alleen in Afrika. Ook een Griekenland waar mensen hun kinderen geen eten meer kunnen geven. Gewoon helemaal niet meer, geen voedselbank, geen hulp vanuit de kerk, geen hulp van familie, gewoon NIETS. Ik vidn het héél realistisch om ons land te vergelijken met een mede EU land, wat het altijd behoorlijk aardig heeft gedaan.
Maar nogmaals, wat is 'onwijs slecht'?