Levende dieren aan je sleutelhanger

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:56

Orchidee21 schreef:
die chinezen niet wijs of zo.. een paar jaar geleden was er zo'n hype met katten laten opgroeien in flessen. en nu dit weer. is er geen zakje waar zo'n klein chineesje in past...

En dan heel goed dicht doen zodat je ook geen eten kan geven... zo los je ook het probleem van de overbevolking op en mogen ze weer meerdere kinderen krijgen die ze dan weer kunnen inpakken in een plastic zakje!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 17:00

Citaat:
En begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook niet leuk om te zien. Maar je kan die mensen er niet echt om veroordelen imho.

Dus jij zou de meisjes die te zien zijn op de foto's in onderstaande linken niet veroordelen?

Let op! deze linken bevatten ZEER schokkende beelden!!!
Laatst bijgewerkt door Poosje81 op 16-02-12 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Links verwijderd, 1 was niet werkzaam, anderen worden geweerd van bokt

Kitsolu

Re: Levende dieren aan je sleutelhanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:04

Ik ga je foto's niet bekijken van ik weet wat erop staat. Ik zou het verschrikkelijk vinden en als ik het tegen zou komen op straat zou ik uit m'n plaat gaan. Het is je reinste dierenmishandeling, maar daar heb je weer dat cultuur verschil. Daar leeft de compassie voor dieren gewoon lang niet zo erg als hier, dus je kan er van alles van vinden, maar daar houdt het mee op. Je kan mensen niet dwingen jouw visie aan te nemen.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:06

Nou op de eerste foto zie je een gekke puzel ofzo
op de 2e foto iets engs
en op de 3e foto ook niks engs (iets roze en met engelse tekst erop )

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 17:09

Sjors schreef:
Nou op de eerste foto zie je een gekke puzel ofzo
op de 2e foto iets engs
en op de 3e foto ook niks engs (iets roze en met engelse tekst erop )

ok.. dan mogen de linken niet gedeeld worden denk ik.
Maakt niet uit, je kan je er vast wel een voorstelling van maken en dat is misschien ook wel genoeg.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:20

aerdenhout1 schreef:
Orchidee21 schreef:
die chinezen niet wijs of zo.. een paar jaar geleden was er zo'n hype met katten laten opgroeien in flessen. en nu dit weer. is er geen zakje waar zo'n klein chineesje in past...

En dan heel goed dicht doen zodat je ook geen eten kan geven... zo los je ook het probleem van de overbevolking op en mogen ze weer meerdere kinderen krijgen die ze dan weer kunnen inpakken in een plastic zakje!

Want wat is er nou logischer dan dierenleed aanpakken door mensen en zelfs kinderen exact hetzelfde toe te wensen :j
(ik snap sommige gedachtengangen echt niet, als je iets erg vind waarom iemand anders dan hetzelfde toewensen en dan het liefst erger? Wat los je daarmee op?)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 17:24

Omdat die mensen dit met hun volle verstand doen, die dieren hebben niemand wat gedaan en begrijpen totaal niet wat ze overkomt.
Ik wens ook ZEKER de mensen die dit doen hetzelfde toe.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:29

Maar dan ben je in mijn ogen geen haar beter...
Want wat bereik je er in feite mee?
Iemand haalt er zelfs het idee van kinderen bij :?

Vergeet niet dat de verkopers arm zijn, vergeet niet het context. Vanuit je luxe stoel is het makkelijk oordelen over anderen. Het leven is zwaar in China, voor mens en dier... En dat is erg treurig.
Door iemand anders exact hetzelfde toe te wensen schiet niemand iets op.
Net als je zegt dat ze dom zijn als ze denken dat dieren geen gevoel hebben, maar wat dacht je van dat verkopers geen opleiding hebben? En niet weten hoe het brein functioneert bij dieren? Educatie is een redding, maar China is een zwaar land om in te leven als je arm geboren bent...

Neemt niet weg dat ik nog steeds echt twijfel over de echtheid.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:33

Eens met vuurneon.

En naar mijn mening ben je daar boven niet helemaal goed als je eerlijk iemand zoiets kan wensen.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 17:34

Shahazai schreef:
Eens met vuurneon.

En naar mijn mening ben je daar boven niet helemaal goed als je eerlijk iemand zoiets kan wensen.

Gelukkig mag iedereen zijn eigen mening hebben.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:50

In ons land wel gelukkig! :)
In china kijkt niemand op of om als je om je eigen mening een kopje kleiner wordt gemaakt.... Want kijk je wel op of om en merk je het op, dan is de kans groot dat jij ook in de gaten wordt gehouden.

(en om die totale staatscontrole is het verrekte lastig iets te veranderen, hoe graag je ook zou willen.)

KatrienVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 02:02

Ik zit ondertussen al een maand in China (Shanghai en ook andere steden bezocht) en ik heb nog geen sleutelhanger voorbij zien komen. Als het bericht al waar is dan is het in ieder geval geen enorme hype.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 02:25

Ellie_F schreef:
Authentic schreef:
Hm, nou over het algemeen gaan wij zelf ook niet zo goed met onze dieren om... Alles voor onze kiloknallers. ;(

Dat 'wij', ervaar ik toch anders. Ligt er maar aan of je hier aan mee doet. Je hebt een keuze namelijk.

Juist en die keuze hebben ze in het WERELDDEEL Azië ook. Ik vind het wel weer heel bijzonder dat elke Aziaat hier medeplichtig wordt gemaakt. Misschien zijn er ook wel mensen bij die een andere mening hebben over deze sleutelhangers of ze nu wel of niet echt zijn. Nederlanders houden ook niet allemaal van boerenkool en lopen niet allemaal op klompen. En was er nou echt een jongetje die zijn vinger in de dijk stopte of is dat ook maar een mythe? :)*

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:31

Jessix: ik denk dat je niet moet vergeten dat de plaats van een dier in de samenleving cultuur gebonden is. In Nederland hebben we veel meer keuzevrijheid dan in Aziatische landen. Culturele verbondenheid is zelfs sterker dan het naleven van de wet, om een indruk te geven hoe klein deze keuzevrijheid daar is. Denk maar eens als voorbeeld aan de laagste kaste in India. Deze mensen mogen niet eens aangeraakt worden. Of denk eens aan neushoornbeen, welke wordt gebruikt om in medicijnen te verwerken.

In Japan wordt, onder het mom van Wetenschappelijk onderzoek, nog steeds in groten getale op walvissen gejaagd. Terwijl dit Internationaal verboden is. Wederom cultuurgebonden.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:04

Ellie_F schreef:
Jessix: ik denk dat je niet moet vergeten dat de plaats van een dier in de samenleving cultuur gebonden is. In Nederland hebben we veel meer keuzevrijheid dan in Aziatische landen. Culturele verbondenheid is zelfs sterker dan het naleven van de wet, om een indruk te geven hoe klein deze keuzevrijheid daar is. Denk maar eens als voorbeeld aan de laagste kaste in India. Deze mensen mogen niet eens aangeraakt worden. Of denk eens aan neushoornbeen, welke wordt gebruikt om in medicijnen te verwerken.

In Japan wordt, onder het mom van Wetenschappelijk onderzoek, nog steeds in groten getale op walvissen gejaagd. Terwijl dit Internationaal verboden is. Wederom cultuurgebonden.

Dan nog hoef je niet een heel werelddeel te beschuldigen van deze wreedheden, dat is discriminatie namelijk. :o Niet elke Japanner is het eens met de walvissen vangst, net als niet elke Spanjaard pro-stierenvechten is. Kijk naar een individu en niet naar een bevolking van een land en al helemaal niet van een werelddeel. Neem dat maar van deze Aziaat aan. ;)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:39

[mod]Mag ik jullie erop wijzen dat het sowieso niet de bedoeling is om allerlei dingen te verkondigen qua (mis)handeling van mensen die hierbij betrokken zouden kunnen zijn (ook al is het onderwerp van dit bericht niet waar ;) ) en ook filmpjes/foto's waarin dierenmishandeling voorkomt niet toegestaan zijn op bokt? Daarom het vriendelijke doch vriendelijke verzoek om dergelijke berichten achterwege te houden.[mod]

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:41

ben ik nou gek of vind ik dit mishandeling van wilde dieren

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:49

Jessix schreef:
Kijk naar een individu en niet naar een bevolking van een land en al helemaal niet van een werelddeel.

De Japanse als de Spaanse regering staan deze wreedheden toe omdat zij gevolg willen geven aan de cultureel bepaalde wensen van hun volk. Dat zegt genoeg in combinatie met mijn eerdere post

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 20:37

Ellie_F schreef:
Jessix schreef:
Kijk naar een individu en niet naar een bevolking van een land en al helemaal niet van een werelddeel.

De Japanse als de Spaanse regering staan deze wreedheden toe omdat zij gevolg willen geven aan de cultureel bepaalde wensen van hun volk. Dat zegt genoeg in combinatie met mijn eerdere post

Ja, hier heb je de PVV, dat wil ook niet zeggen dat het hele volk diezelfde mening deelt. Hier heb je bio-industrie, dat wil ook niet zeggen dat NL geen vegetariërs heeft. Etc... Maar goed, als je kortzichtig wil zijn. :evaw:

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:27

Orchidee21 schreef:

mijn idee :j

schimmelvlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 22:47

Lord_Ik schreef:
Geen hoax, mijn ex heeft die nog met eigen ogen gezien, beestjes worden voor je neus in zo'n sleutelhanger gepropt, opgesloten en meegegeven. Hoe lang ze leven hangt veel af van de temperatuur geloof ik, in de zomer zullen ze het geen dag overleven, gekookte vis als avondmaal :s

Klopt niet, dit is echt een hoax! Ik ben ook al naar China geweest en ik ben die sleutelhangers nog nooit tegengekomen!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 22:53

Bah wat zijn die Aziaten toch ziek als het gaat om dieren. Te vreselijk voor woorden :r :r :r :r

Ze eten zelfs babyfoetussen, dus als dit voor hun niet te ver gaat dan zeker al helemaal niet bij de dieren.

Ik zou graag zien dat die mensen precies hetzelfde aangedaan worden als wat ze de dieren aandoen.

Marije87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 08:20

Dit is een hoax, net als de Bonsaikatten. Circuleert al jaren op internet.

KatrienVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 08:29

In tegenstelling tot mijn eerdere bericht heb ik inmiddels wel in levende lijve gezien dat de sleutelhangers op straat verkocht werden (in Xi'an). Ik heb nog even goed gekeken, maar er zaten in dit geval echt levende vissen in. Dit is de enige keer dat ik het heb gezien dus wellicht komt het niet vaak voor, maar een totale hoax is het dus ook niet.

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 08:36

Wat een idioten! -:(- -:(-