Wat met de PVV klaag site tegen Polen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat met de PVV klaag site tegen Polen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:08

Het voordeel wat de Polen weer hebben, is dat elke steen die ze daar kopen is hun steen, is huis afgebouwd, dan is het klaar en vrij...wij werken heel ons leven voor een steen die van de bank is....en als het dan eindelijk van jouw is, mag je vader staat spekken :D

Veel Polen zitten hier omdat ze in hun land een stenen huis aan het bouwen zijn, huis klaar, weg Pool...al het geld gaat ook daar naar toe...over een tijdje is Polen een florerend land, met luxe en gaan de Hollanders daar op vakantie...... ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:08

spatter schreef:
nou geerke , overdrijven is ook een vak :(

die polen zijn wel goedkoper
vraag me niet hoe het zit maar ik ben als uitzendkracht duurder als die polen

en hader werken, nee, dat geloof ik niet
als ik zie hoeveel die drinken, kunnen die echt niet veel harder werken
wel zijn ze bereid om meer uren te werken voor minder geld en nemen ze genoegen om goedkoop met elkaar in één huis te leven

het vervelende op een werkvloer is dat ze vaak slecht engels kunnen of niet zodat je er alleen andere polen bij kan zetten en geen nederlanders
alleen de begeleiders spreken vaak goed engels
ik weet wel dat ze op het bedrijf waar ik werk, ze niet graag met hun werken omdat het moeilijk uitleggen is
er wordt nu eenmaal standaard nederlands gepraat en dat kunnen ze niet

Dat jij duurder bent is begrijpelijk...het uitzendbureau zit er tussen....die krijgen ook provisie op jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:11

Die Polen zitten ook via een uitzendburea, maar die faktureren een bedrag wat net onder jouw ligt, de Polen krijgen een schijntje...die werken zich een slag in de rondte om een behoorlijk bedrag bij elkaar te scharrelen, mopperen nooit, zijn niet brutaal, gaan altijd weer weg, nooit personeel op de loonlijst die je wil lozen, geen werk = geen Pool...

Het zijn alleen de werkgevers die er dik hout van zaagt...ik zie het als moderne slavenij

Kom eens kijken hier in de Boomgaarden......dat geloof je niet, in wat voor caravans ze wonen met een zijl er overheen omdat die zo lek zijn als een mandje.........

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:12

die werken volgens een uitzendbureau in polen,daar is het goedkoper en de wetgeving veel soepeler.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:15

Nee, volgens uitzendbureaus hier, door polen, maar ook niet altijd hoor, voor alleen Polen

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:27

Ania schreef:
my_precious schreef:
ik vind wel dat wilders ook goede dingen heeft, weet je wat het is er is zoveel werkloos te kort en dat komt mede door al die polen die voor een schreintje werken.
als al die mensen nou eens gewoon in hun eigen land werken dan blijft er voor de nederlanders veel meer werk over.
jullie hebben vast wel gehoord over die negers die ineens sinterklaas willen gaan verbieden daar is wilders ook tegen want sinterklaas is al eeuwen oud en dat kan ook niet zomaar stop gezet gaan worden, en wat dacht je van al die moskees die er gebouwd worden.
als ik vraag om een huis voor me te bouwen waar ik zelf in wil bidden gebeurt dat niet, in mijn eigen land!!
maar ook met heel veel dingen ben ik het weer niet eens wat de pvv allemaal rond praat, dat boerka verbod vind ik dan weer te ver gaan want dat is weer het geloof van iemand en in het geloof van iemand vind ik niet dat je belemmerd mag worden, maar ook daar zitten weer nadelen aan dat er bijv in de koran staat dat je mag stelen als je geen eten hebt dat je mag moorden als bijv. je zusje marokaans is en zwanger is van een poolse of zo dan vermoorden ze gerust hun eigen zus want allah wil dat!! eerwraak zeggen ze dan.. dus ja er zitten voordelen en nadelen aan bij de pvv.

ik denk dat jij de koran maar eens moet lezen dan, dan weet je gelijk dat het daarin staat!

Koran zegt niets over stelen of moorden. Het is een verkeerde interpretatie van je. Je beweert nu dat het hele Moslim-geloof is gebaseerd op moorden, eerwraak en stelen. Ook het Islam is van origine een vredelievend geloof. Er zijn altijd extremen, ook in het Christelijke geloof.
En nu ingaand op de rest:
"Negers" is een benoeming voor zwarte slaven, en niet voor de getinte bevolking zoals jij bedoelt. Het feit dat men zwarte pieten wil verbieden (wat ik ook wel iets "too mutch" vind) is omdat deze ook zouden verwijzen naar de slaven. Ook hier zijn verschillende interpretaties over, want ik heb altijd geleerd dat ze zo zwart zijn van het roet in de schoorstenen.
Nederland is een multiculturele samenleving, en dan zullen we ook accoord moeten gaan met andere geloven en andere gebedshuizen. Het klopt dat er momenteel meer moskees dan kerken worden gebouwd, maar dat komt omdat het christelijke geloof afneemt terwijl het Islam toeneemt.
Daarbij is het meermalen bewezen dat de Nederlanders zich te goed voelen om asperges te gaan steken of lelies te gaan koppen (en zeker voor het minimumloon). Het zijn dan ook de Nederlanders die Polen, Marokkanen en vele andere nationaliteiten hierheen hebben gehaald om de vieze klusjes op te knappen. Dan is de kans ook groot dat veel van deze arbeiders zich hier zullen vestigen.
Het "probleem" is dan ook niet dat het Nederlandse werk wordt gedaan door Polen (want niemand anders wil het doen), maar wel over het feit dat de Polen Nederlands geld ontvangen en ze zich hiervoor (tijdelijk) in Nederland zullen moeten vestigen. Beetje krom als je het mij vraagt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 11:29

Het zou prettig zijn om de standpunten over de islam buiten dit topic te houden en ook jezelf quoten is weinig zinvol zonder reactie

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:32

Kwanyin schreef:
my_precious schreef:
ik vind wel dat wilders ook goede dingen heeft, weet je wat het is er is zoveel werkloos te kort en dat komt mede door al die polen die voor een schreintje werken.
als al die mensen nou eens gewoon in hun eigen land werken dan blijft er voor de nederlanders veel meer werk over.

Dan moeten Nederlanders in de eerste plaats eerst WILLEN gaan werken in de lagere slecht betaalde jobs waar Polen over het algemeen in werken :+ . Mijn vader heeft van pure ellende ook een Pool aangenomen. Als alle autochtonen voor een laag diploma evenveel willen verdienen als een hooggeschoolde, liggen te mekkeren over hun verlofdagen, weigeren overuren te maken, om de haverklap niet op het werk verschijnen omwille van flutexcuses, dan zit je als werkgever al vlug bij een andere nationaliteit als die wèl gewoon zijn werk doet zoals gevraagd.

nou sorry hoor dit is allemaal wat er gezegd wordt ja, maar hier in mijn omgeving hoor ik genoeg mensen die alles willen aannemen wat er is en gewoon niet eens geschikt worden verklaard voor bloemen plukken enz.. als je bij een uitzendbureau komt en zegt ik wil wel asperges plukken of weet ik veel wat krijg je gelijk een opmerking van nou daar zijn alleen de polen geschikt voor.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:35

woofie schreef:
geerke schreef:
polen werken inderdaad keihard....als we overlast van hun hebben is het onze eigen schuld...moeten we maar niet bang zijn om vieze handen te krijgen...dan hoeven zij niet naar nederland te komen om het werk te doen wat wij niet willen doen.
Het ging in de jaren '60 ook zo....er moesten turken en italianen komen om het schoonmaak werk te doen....

:D ze drinken wel heel veel....ik ken er verschillende.

Oh ja?? volgens mij gaat het alleen maar om geld hoor..
De Nederlandse werkgevers willen alleen goedkoop personeel...dat was toen, dat is nu.....
En maar roepen dat de Nederlanders te beroerd zijn om te werken!
Laat ze de werkgevers maar eens aanpakken!!

idd ja want dat zijn ook afpersers, ik heb zelf voor een bedrijf gewerkt die poolse medewerkers plaatste in de tuinbouw dus ik weet precies hoe het zit, mensen moeten mij niet gaan vertellen dat werkgevers zelf polen naar nederland haalde.

ik ken geen 1 pool die aardig of vriendelijk is allemaal komen ze stomdronken op het werk en vallen je lastig je kan niet eens normaal over straat lopen of in de supermarkt of ze zitten al te fluiten en te roepen naar je.
van mij mogen ze wegblijven.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 11:39

Als ze stomdronken op het werk zouden komen, zouden ze niet zo hard kunnen werken en zou er dus niet voor hen gekozen worden.
Dat ze s avonds veel drinken is bekend, wat zouden jonge Nederlandse mannen doen die met 6 man in een caravan zitten in het buitenland en niets anders te doen hebben???

Dat jij geen aardige Pool kent terwijl ze wel in je omgeving zijn, zegt meer over jou. De meeste Polen worden als zeer vriendelijk ervaren door mensen die met ze te maken hebben.
Laatst bijgewerkt door sarabande op 15-02-12 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:40

ohw en dat wilde ik ook nog zeggen, het bedrijf waar ik voor werkte kregen per pool 15,75 per uur waarvan een pool nu gemiddeld 5.50 per uur krijgt.. dus een pool verdient zeker wel minder als een nederlander want daarvoor huren ze die bedrijven in he.. en zo doen uitzendbureaus in nederland het ook maar in nederland heb je weer wetten daarvoor waar wij alle nederlanders van op de hoogte zijn en dus niet onderbetaald krijgen maar zo'n pool weet helemaal niet hoe dat zit hier in nederland.
daarom werken ze altijd 3 maanden achter elkaar en gaan ze weer even terug en mogen ze weer 3 maanden werken.. als een pool hier gaan werken en wonen gaat hij meer verdienen..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:45

whaha ik moest toch ff lachen om die site hoor wat ziet dat er dom en kinderachtig uit zeg dat kun je toch niet serieus nemen?? kan me begrijpen dat rutte zich hier niet eens druk om wil maken.

maar geert heeft wel weer genoeg kijk cijfers en ze naam gaat weer in alle bladen.

wat betreft polen en werk ik heb zelf in groot bedrijf gewerkt met polen maar ik moest me mond houden al ging het over geld want dan werd ik alinea recta er weer uit gegooit..ik werkte voor bijna 2 keer het dubbele als waar de polen voor werkte en hun stonden van smorgens vroeg tot snachts over te werken om een beetje salaris te hebben..
terwijl ik als nederlander 8 uurtjes heb staan werken en hun gewoon nog net geen 20 uur iedere dag. maar verder gezellige mensen hoor heel vriendelijk altijd in voor een geintje...uiteindelijk ben ik daar weg gestuurd en moest ik me spullen inleveren had toen wel gezegd dat ik t schandalig vond dat de polen stonden te werken voor 3 euro per uur en ik voor 8
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 15-02-12 11:47, in het totaal 2 keer bewerkt

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:45

sarabande schreef:
Als ze stomdronken op het werk zouden komen, zouden ze niet zo hard kunnen werken en zou er dus niet voor hen gekozen worden.
Dat ze s avonds veel drinken is bekend, wat zouden jonge Nederlandse mannen doen die met 6 man in een caravan zitten in het buitenland en niets anders te doen hebben???

Dat jij geen aardige Pool kent terwijl ze wel in je omgeving zijn, zegt meer over jou. De meeste Polen worden als zeer vriendelijk ervaren door mensen die met ze te maken hebben.

nou dat zegt zeker niet meer over mij weet niet waar je dat op basseert als je zelf met polen werkt en ze voor je laat werken dan maak je genoeg mee, ze komen zeker dronken op het werk want ze slapen maar 4 uurtjes per nacht en gaan nachten lang door..
ze werken vooral bij blokker in geldermalsen en rond regio tiel.
ik weet heel goed waar ik over praat dus!

jij praat voor andere mensen dat er gezegd wordt dat ze de polen als zeer aardig ervaren, maar hier wil je geen supermarkt binnenkomen want de mensen houden ze liever buiten.

en zo denk ik dat iedereen wel zijn eigen mening en ervaringen met polen of bulgaren of marokanen heeft.

ohw ja en de tijd van caravans is ook wel een beetje afgelopen hoor, ze krijgen hier gewoon een compleet huis met alles erop en eraan, ze vernielen het werken een paar maanden en gaan er weer vandoor en laten er een rotzooi achter.
dus die caravans zonder spullen of tv of andere dingen is een beetje uit de tijd, heel heel af en toe zie je dat nog wel eens.
Laatst bijgewerkt door my_precious op 15-02-12 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:46

NathalietjeB schreef:
whaha ik moest toch ff lachen om die site hoor wat ziet dat er dom en kinderachtig uit zeg dat kun je toch niet serieus nemen?? kan me begrijpen dat rutte zich hier niet eens druk om wil maken.

maar geert heeft wel weer genoeg kijk cijfers en ze naam gaat weer in alle bladen.

wat betreft polen en werk ik heb zelf in groot bedrijf gewerkt met polen maar ik moest me mond houden al ging het over geld want dan werd ik alinea recta er weer uit gegooit..ik werkte voor bijna 2 keer het dubbele als waar de polen voor werkte en hun stonden van smorgens vroeg tot snachts over te werken om een beetje salaris te hebben..
terwijl ik als nederlander 8 uurtjes heb staan werken en hun gewoon nog net geen 20 uur iedere dag. maar verder gezellige mensen hoor heel vriendelijk altijd in voor een geintje

idd en dat was bij ons ook zo!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:46

my_precious schreef:
Kwanyin schreef:

Dan moeten Nederlanders in de eerste plaats eerst WILLEN gaan werken in de lagere slecht betaalde jobs waar Polen over het algemeen in werken :+ . Mijn vader heeft van pure ellende ook een Pool aangenomen. Als alle autochtonen voor een laag diploma evenveel willen verdienen als een hooggeschoolde, liggen te mekkeren over hun verlofdagen, weigeren overuren te maken, om de haverklap niet op het werk verschijnen omwille van flutexcuses, dan zit je als werkgever al vlug bij een andere nationaliteit als die wèl gewoon zijn werk doet zoals gevraagd.

nou sorry hoor dit is allemaal wat er gezegd wordt ja, maar hier in mijn omgeving hoor ik genoeg mensen die alles willen aannemen wat er is en gewoon niet eens geschikt worden verklaard voor bloemen plukken enz.. als je bij een uitzendbureau komt en zegt ik wil wel asperges plukken of weet ik veel wat krijg je gelijk een opmerking van nou daar zijn alleen de polen geschikt voor.

Daar hebben de Polen toch geen schuld aan?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 11:48

Ze zullen best op de hoogte zijn, maar weten dat als ze volgens de regels werken ze geen werk krijgen.
Het zijn de tussenpersonen en werkgevers die die mensen uitbuiten.
Daar had Geert een site voor moeten openen, maar ja hij is, in tegenstelling tot wat hij zegt, nu eenmaal een ultra rechtse politicus en dus voor de mensen die veel verdienen, op wat voor wijze dan ook
Daarom wil hij ook geen grens aan de hypotheekrente aftrek die alleen voor die hoge inkomens nadelig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:51

Bij de middengroep valt meer te halen....

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:52

Fiffill schreef:
Niet harder werken? Heb je ze wel eens zien werken? Hier werken ze toch echt keihard :=

Heb je ook wel eens het resultaat gezien van dat harde werk :x
Ik wel, in de bouw :x levensgevaarlijk! Ze zijn slordig, laten essentiele onderdelen weg, communicatie met ze is praktisch onmogelijk omdat ze geen andere taal wensen/kunnen/willen spreken als Pools. Ze zijn stug, eigenwijs en geven niets om veiligheid.
Ja, prachtig hoor, die hardwerkende Polen. Maar zou niet graag in een gebouw/huis willen wonen dat gebouwd is door Polen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:53

Het jammere is dat ze hier alleen zijn om geld te verdienen, nergens anders voor, dus ook niet om een bestaan op te bouwen, dan ben je meer betrokken en plan je toekomst. Hun toekomst plannen ze in Polen..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:55

Evelli schreef:
Fiffill schreef:
Niet harder werken? Heb je ze wel eens zien werken? Hier werken ze toch echt keihard :=

Heb je ook wel eens het resultaat gezien van dat harde werk :x
Ik wel, in de bouw :x levensgevaarlijk! Ze zijn slordig, laten essentiele onderdelen weg, communicatie met ze is praktisch onmogelijk omdat ze geen andere taal wensen/kunnen/willen spreken als Pools. Ze zijn stug, eigenwijs en geven niets om veiligheid.
Ja, prachtig hoor, die hardwerkende Polen. Maar zou niet graag in een gebouw/huis willen wonen dat gebouwd is door Polen :n

Van de bouw en Polen heb ik geen verstand ;) ik zei al, bloemenveiling hier en ik heb zelf als bijbaantje ook in de kassen gewerkt als 14 jarige, maar in de bouw ben ik niet zo bekend. Ja alleen met Polen als schilders maar dat deden ze prima en nog netjes ook. En als houtsnijders, die heb je hier in NL namelijk bijna niet meer.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:57

W.b.t het harde werken, je hebt eerlijke hard werkende Polen en je hebt Malafide Polen.
En daar zit een groot verschil in.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:57

Evelli : Scheer je nu niet alle polen over één kam?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:59

Hoorde dat er een groot verschil zit in Polen tegen de Russische grens aan en de polen aan de andere kant...Ken Polen die juist erg graag Nederlands willen leren, die kijken kinderprogramma's :D Wij brengen mest bij die tuinder...hij wil dat we Nederlands praten..hij doet met handen en voeten mee en wij moeten hem helpen....die jongen werkt altijd...maar hij is ook de enige die elk jaar weer terug komt...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:00

gohya schreef:
W.b.t het harde werken, je hebt eerlijke hard werkende Polen en je hebt Malafide Polen.
En daar zit een groot verschil in.

Zulke Nederlanders heb je toch ook? :j
Ik geloof best dat ze voor overlast kunnen zorgen trouwens, maar vraag me af in hoeverre dat meer is dan van Marokkanen, Nederlanders, Turken of wie dan ook.

Is hier wel eens iemand in Polen geweest trouwens? Dan snap je die taalbarrière misschien wat beter... die mensen spreken echt niks behalve Pools (en Russisch). Wel/niet leren is natuurlijk wat anders, maar je kunt niet verwachten dat als ze hier komen ze vloeiend Nederlands spreken als ze nog niet eens Engels kunnen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:05

Jolliegirl schreef:
Evelli : Scheer je nu niet alle polen over één kam?

Heb het nog nooit goed zien gaan als er iets werd gebouwd door Polen :) Alleen maar ellende.
Dan heb ik het nog niet over de grote hoeveelheid (dodelijke) ongelukken waarbij ze betrokken zijn, 90% van de tijd is er ook alcohol in het spel)
Er zitten héél véél Polen in de omgeving waar ik vandaan kom, heb er heel veel ervaringen mee op gedaan maar eigenlijk nooit positief