Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:Nee, hoor.
Ik heb een tijd lang op een boerderij gewerkt waar men de vleeskoeien gewoon uit een donkere schuur opkocht om vervolgens halal te laten slachten. Niks geen dierwaardig leven.
En dit gaat zo over heel het land waarschijnlijk. Sowieso in Overijssel, naar wat ik van de boeren heb vernomen. Ook moslims kopen met liefde dieren uit de bio-industrie.
Authentic schreef:_San87_ schreef:Nee, hoor.
Ik heb een tijd lang op een boerderij gewerkt waar men de vleeskoeien gewoon uit een donkere schuur opkocht om vervolgens halal te laten slachten. Niks geen dierwaardig leven.
En dit gaat zo over heel het land waarschijnlijk. Sowieso in Overijssel, naar wat ik van de boeren heb vernomen. Ook moslims kopen met liefde dieren uit de bio-industrie.
Dus halal vlees is dan bij voorbaat al niet halal, goh... Het kan ze dus alleen wat schelen hoe het dier geslacht is en de eisen over het leven zijn niet zo belangrijk. Daar gaat gelijk het voor mij enige positieve idee achter halal slachten.
Nicolletje schreef:Ja leuk, een plaatje van grazende koeien, dat kan je hier bij de biologische boer om de hoek ook maken.
Maar die laat zijn koeien op de 1 of andere manier nog steeds niet halal slachten. Ik zal eens vragen waarom.