Een 18-jarig tienermeisje krijgt levenslang voor moord.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:17

ok,dit is dus echt ziek :r zo iemand moet idd nooit meer vrijkomen

tessyke

Re: Een 18-jarig tienermeisje krijgt levenslang voor moord.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:18

Wat een zieke geest, weghouden van de mensheid is het beste dat ze kunnen doen... :n

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:19

Manegepaard schreef:
Ach joh. Hoe groot is de kans dat je vermoord word? Klein toch? Of vergis ik me nu en willen jullie me wijs maken dat er op dit moment een 18 jarige maniak mijn kamer binnen kan komen en me vermoord?

Gaat meer om de veiligheid van de maatschappij. Ik snap het wel, ik snap de gedachtegang wel van vele hier, maar je moet wel menselijk blijven denken.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:21

Ik vind het wel raar, in Amerika hebben ze niet echt iets als TBS ofzo, dat lijkt me namelijk precies wat dit meisje nodig heeft.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:22

Ik vind het een beetje naief om te denken dat iedereen te redden is met de juiste behandeling.
Het komt niet altijd goed met behandeling en medicatie. Bij bepaalde mensen zit het dusdanig fout dat ze per definitie een gevaar voor de omgeving zijn.
Je kunt duizend excuses aanvoeren waarom iemand zo geworden is, maar minstens evenveel mensen aanwijzen met dezelfde achtergrond die geestelijk normaal functioneren.

Om de maatschappij te beschermen dienen dergelijk figuren gewoon nooit meer rond te lopen.
Hoe je dat moet bewerkstelligen, laat ik maar even achterwege.

Maar laat ik dit zeggen... als ik zelf moeder was geweest van het meisje, was ik tot moord in staat als ik de kans kreeg bij een treffen met de moordenaar van mijn kind.
En als mijn kind dusdanig geflipt was dat het tot dergelijke afschuwelijke daden in staat was, zou ik mij oprecht afvragen of het betreffende kind dood niet beter af was.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:24

Jeeeeetje wat een gestoord wijf! Maar goed dat die nooit meer vrij komt zeg!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:26

De wikipediapagina waarin alles beschreven wordt vertelt ook dat ze in de gevangenis nogmaals heeft geprobeerd om zelfmoord te plegen, met haar vingernagels wel te verstaan.. :\
Daarna is ze ook overgeplaatst naar een psychiatrische instelling geloof ik.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:28

trekpaardluf schreef:
Dus jij leeft, alleen omdat je kind nog leeft Quellian?

Mijn hart klopt voor mijn kind.
Als hij zou komen te overlijden, dan weet ik nu oprecht niet of ik nog verder zou willen leven :) Dat zou ik je pas kunnen vertellen als het zou gebeuren. Maar ik denk wel dat ze me zouden kunnen 'opbergen' ;)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:30

Ik kan heel goed snappen dat iemand veel voor z'n kind overheeft, maar ik vind je reactie ietwat overdreven Quellian. Er zijn heel veel gezinnen in Nederland en daarbuiten die een of meerdere kinderen of gezinsleden zijn verloren. Echt vreselijk, en ik hoop dat het niemand overkomt, maar helaas is het wel zo. Je zal uiteindelijk toch doorleven.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:33

_Nelleke_ schreef:
Ik denk dat als iemand haar eerder had geholpen dit nooit zo uit de hand was gelopen.

Dat weet je niet..niemand kan de tijd overdoen. Maar er zijn mensen die zijn uit zichelf zo zijn

maar wel goed dat er nog mensen zijn die in de goedheid van mensen geloven :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:35

Cer, inderdaad fijn dat er nog wel zulke positieve mensen zijn :)

Picassox, mijn tante is eergister begraven, 11 jaar na het overlijden van haar zoon, die is overleden door andermans toedoen.
Geloof mij; tot op de dag van haar overlijden heeft ze gestreden, gehoopt op een 'sorry', maar helaas. Ze móest door, want ze had nog 2 kinderen, maar ze heeft een keiharde strijd gestreden. Zoals zij altijd zei: 'als hij mijn enige kind was, dan was ik hem achterna gegaan' en ik geloof dat.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:37

Ja, diep triest, dat vind ik oprecht. Maar er is meer in het leven, echt waar. Ik vind nogmaals dat je de dingen te zwaar opvat. Het is echt heel erg ernstig als je zoiets over komt, maar bedenk dat er heel erg veel meer mensen zijn die leven met een groot verdriet, maar ook nog wel eens gelukkig kunnen zijn.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:39

Imo is dit meisje het resultaat van ouders die nooit ouders hadden mogen worden en een maatschappij die gefaalt heeft dit meisje op jonge leeftijd goed op te vangen en te begeleiden. Waarschijnlijk was dit drama niet gebeurd als zij in een normaal, liefdevol gezin was opgegroeid. Mensen worden haast nooit verknipt geboren, maar verknipt 'gemaakt' door hun levensomstandigheden. Hoe dan ook; voor het slachtoffer en diens nabestaanden, maar ook voor het meisje, is het in- en intriest.

Kess88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:40

mee eens bellona_K!

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:42

Terecht! Die zal echt niet gestopt hebben na een eerste moord, als het zo "aangenaam" was.
Al zal ik zelf écht nooit levenslang willen zitten op een leeftijd van 18... dat is dan nog eens een lánge tijd! }:0

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:44

Bellona_K schreef:
Imo is dit meisje het resultaat van ouders die nooit ouders hadden mogen worden en een maatschappij die gefaalt heeft dit meisje op jonge leeftijd goed op te vangen en te begeleiden. Waarschijnlijk was dit drama niet gebeurd als zij in een normaal, liefdevol gezin was opgegroeid. Mensen worden haast nooit verknipt geboren, maar verknipt 'gemaakt' door hun levensomstandigheden. Hoe dan ook; voor het slachtoffer en diens nabestaanden, maar ook voor het meisje, is het in- en intriest.

Ik heb laatst een docu van Jeffrey Dahmer gezien, en die was wel degelijk verknipt geboren... dus die was gewoon zo, en die deed echt verschrikkelijke dingen..

Wat had Dutreaux voor excuus?

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:55

99,9% van de mensen is goed, écht waar. Mensen zijn niet kwaadaardig van zichzelf. Maar heel af en toe geloof ik best dat er iemand oprecht een nare persoonlijkheid is, die door zijn omstandigheden en leefomgeving een 'monster' kan worden.

Nog even om terug te komen op dat spuitje:
Maar iedereen heeft het recht om te leven, wij als 'goede' mensen mogen niet oordelen over de levens van anderen. Ookal was het nog zo slecht wat ze gedaan hebben. Dat recht heb je gewoon weg niet. Net zoals die persoon het recht niet had iemand te vermoorden. En daar moet hij ook voor boeten, maar niet met een spuitje. :n Laat iemand maar levenslang (en dan écht levenslang) zitten. Een spuitje lost niets op. Die persoon heeft er geen pijn van, misschien nauwelijks angst. De nabestaanden zitten met het verlies, want ja, ook een moordenaar heeft een vader en een moeder. :j

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:07

Jezus wat schrik ik van de berichten hier zeg. “Mochten we maar weer martelen”, “Laat haar leven op oud brood” en “er zou haar hetzelfde aangedaan mogen worden”, beseffen jullie wel dat dit qua gedachtegang in hetzelfde bizarre straatje thuishoort als hoe dit meisje dacht? Als jij martelen en moorden goed vindt, waarom mag een ander dat dan niet?

Volgens mij beseffen veel mensen niet waar ze het hier over hebben. Het wegnemen van andermans leven is altijd fout, of je het nu uit plezier doet, uit wraak, uit straf of uit wanhoop. Ik vind de gedachtegang van de mensen die in dit topic zich positief uitlaten over martelen en hetzelfde aandoen bij de dader, minstens net zo ziek als de gedachtegang van dit meisje… Zieke wereld toch, kwaad met kwaad vergelden. Monsterlijke ideeën, sorry dat ik het zo zeg..

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:10

Ik denk dat een spuitje is wat deze meid wil.. dat is dus voor haar niet echt een straf imo..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:22

Helemaal met je eens Joyce!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:23

ik heb haar naam even gegoogled. Volgens mij was ze 15 ipv van 18.

Wat betreft de discussie of zo iemand de dood verdiend of niet: in mijn ogen wel. Ik ben in alle gevallen tegen martelen, wat iemand ook heeft gedaan, marteling is echt not done. Maar als het er om gaat dat iemand de doodstraf zou moeten krijgen (even voorop gesteld dat het echt onomstotelijk bewezen is), daar heb ik eigenlijk totaal geen moeite mee. Overigens vind ik niet dat iedere moordenaar maar met de dood gestraft moet worden, maar mensen zoals Dutroux, daar heb ik dus echt totaal geen moeite mee als die een kopje kleiner gemaakt zouden worden.

En wat betreft het punt van Quellian, dat als je kind vermoord word en dat het dan logisch is dat je die persoon zou willen vermoorden. Helemaal mee eens. Als iemand mijn kind zou vermoorden en ik zou de kans krijgen om die gene wat aan te doen, k weet eerlijk gezegd niet of ik die kans zou laten lopen.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:25

Ier schreef:
In Amerika weten ze tenminste van aanpakken en stoppen ze die mafketels meteen goed weg. Kan Nederland een voorbeeld aan nemen! Getikt wijf zeg.

_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:26

Ik denk dat dit meisje ergens ziek in haar hoofd was. Dus dat er wel meer aan de hand was dan alleen even iemand dood maken. Denk wel zeker dat hier iets achter heeft gezeten.
Want ze kan idd opschrijven dat het voor haar een 'gaaf gevoel' was? Weet even niet meer wat er stond
Maar ik denk dat een gezond mens dat niet zomaar denkt, dus ik denk dat er iets in haar hoofd niet klopte.
Denk dat als ze daar achter komen/zijn gekomen ze een goede straf kunnen bepalen. Want als je heel je leven lang in de gevangenis zit word je echt depressief en misschien was ze dat al?..
Ik zeg trouwens niet dat ze nu vrij moet komen he, maar ik bedoel er mee te zeggen dat er waarschijnlijk al iets niet goed was geweest in haar bovenkamer.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:28

Pfoe, bizar zeg!
Jeetje... 18 jaar en dan al zo de geschiedenis in gaan. Arme nabestaanden van vermoorde kind, lol hebben aan iemands leven ontnemen.
Toch zou ik haar graag willen onderzoeken, ben benieuwd hoe haar hersens functioneren. Neemt niet weg dat zij nooit meer op vrije voeten moet komen. Knettergek, ongeacht de oorzaak.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:32

Sjoos schreef:
Ik vind het wel raar, in Amerika hebben ze niet echt iets als TBS ofzo, dat lijkt me namelijk precies wat dit meisje nodig heeft.

Ze hebben wel psych wards hoor in gevangenissen :)
Tbs niet echt nee. Maar wel speciale units, waar een beetje behandeling is.
Maar goed, in Nederland zitten in de tbs ook een groepje autisten, die daar wel zitten maar waarvoor echt niet gedaan kan worden. Die zitten er ook levenslang, zonder dat je ze echt kunt helpen.
Je kan niet iedereen helpen... Je kan ook echt tever heen zijn als je brein echt goed verknipt is.