Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Viennanova schreef:@Urielle, nee, we gaan om de beurt. Gelukkig is zoontjelief niet vaak wakker.
Ik vind het echt niet meer van deze tijd dat vrouwen niet werken, sorry. Er zijn genoeg onderzoeken geweest dat het qua opvoeding niet uitmaakt, dat moeders tegenwoordig met baan nog meer tijd aan hun kinderen spenderen dan vroeger de moeders zonder baan.
Ik vind vrouwen die thuis blijven voor de kinderen als de kinderen al lang naar school gaan gewoon een tikkeltje lui. Bovendien, als er dan gescheiden wordt, zijn het vaak de vrouwen zonder baan die 12 jaar alimentatie eisen van hun man (wettelijk vastgelegd in Nederland) voor zichzelf. Omdat ze geen arbeidsverleden hebben, niet aan de bak komen en dan toch weer het handje ophouden naar hun ex-man.
Sammyoo schreef:Het is ieders eigen keuze om wel of niet te werken als er kinderen zijn. Voor mij hoeft niemand zich te verdedigen. Maar zeur dan niet als je man er met zijn secretaresse vandoor gaat en de bijstand blijkt zo laag. Of nog erger, dan moet je ineens een baan zoeken en dat blijkt dan niet mee te vallen omdat je zo weinig werkervaring hebt en het regelen van opvang niet eenvoudig (en duur) is.
Sammyoo schreef:Het boek 'Haar moeders dochter' van Marilyn French zou verplichte literatuur moeten zijn voor alle jonge meiden. Als ik niet altijd zelf een goed inkomen had verdiend, was het leven voor mij en mijn kinderen echt heel wat ingewikkelder (en vooral armer) verlopen.
Diablo schreef:Viennanova schreef:Heb jij ook gestudeerd? Wanneer ben je gestopt met werken? Na de geboorte van de kinderen, of al eerder?
Vanwaar die vragen? Hangt daar de eigenwaarde vanaf?
Ik heb niet gestudeerd, ben na de meao aan het werk gegaan. Dat heb ik een aantal jaren gedaan, ook toen de kinderen (ik heb drie meiden) geboren werden, maar leuk vond ik dat niet. Die huilende gezichtjes als mama weg ging en dan vooral als er een ander dan mijn moeder oppaste. Ik vond het verschrikkelijk, ik had het gevoel dat ik bij mijn kinderen hoorde.
Toen we verhuisden naar Duitsland, werd het financieel voor ons een stuk beter, waardoor ik kon stoppen met werken (nouja, ik werk thuis, in mijn eigen tijd en zonder tijdsdruk, heerlijk) en dat heb ik meteen gedaan. Ben nu alweer 6 jaar thuis en het bevalt me prima.
Diablo schreef:Sammyoo schreef:Het is ieders eigen keuze om wel of niet te werken als er kinderen zijn. Voor mij hoeft niemand zich te verdedigen. Maar zeur dan niet als je man er met zijn secretaresse vandoor gaat en de bijstand blijkt zo laag. Of nog erger, dan moet je ineens een baan zoeken en dat blijkt dan niet mee te vallen omdat je zo weinig werkervaring hebt en het regelen van opvang niet eenvoudig (en duur) is.
Dat is me gelukkig nog niet overkomen, denk ook niet dat dat gebeurt, we zijn al 23 jaar bij elkaar en ik denk dat er nog wel 23 bij komen. Mocht het niet zo zijn, beloof ik plechtig dat ik niet zal klagen over weinig werkervaring en kinderopvang.
russel schreef:Denk dat genoeg moeders lekker heel de dag thuis willen zijn met kroost en peerd, maar dan moet je wel net zoveel euries verdienen........