Maatje meer voor Ann Summers 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veersche

Re: Maatje meer voor Ann Summers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:07

Dames.....moet alles precies tot op het bot uitgeschreven worden????
Tuurlijk heb je voor af te vallen ook doorzettingsvermogen nodig! Dat heb je ook nodig als je met jezelf afspreekt dat je iedere dag je huis doet stofzuigen of dat je iedere dag vers kookt!

En het is wel "gewoon" gezond eten en meer bewegen. Dat is een feit. Dat het sommige mensen aan de motivatie ontbreekt of vast zitten in een vicieuze cirkel waar ze niet zonder hulp uit kunnen komen dat is waar. Maar ook als deze mensen zo ver zijn om gezonder te eten en meer te bewegen lukt het afvallen!
Ga maar eens naar een dietiste: die gaat motiverende gesprekken met je aan zodat jij gezonder gaat eten en meer gaat bewegen.

Wat betreft het steviger zijn: daar weet ik alles van aangezien ik zelf een stevige boerendochter ben en dus ook nooit maatje 34-36 zal kunnen dragen aangezien mijn bouw dat gewoon niet toestaat, of ik zou chirurgisch ribben moeten laten verwijderen.....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:10

Het komt gewoon heel onaardig over,want zo simpel werkt het gewoon niet. In theorie inderdaad wel. Maar je levert gewoon ook een enorm gevecht,en als iemand zegt dat het 'gewoon' gezond eten en meer bewegen is(wat in theorie ook zo is)dan komt dat gewoon niet leuk over.

Ik weet van een goede vriendin ook hoe lastig het is om bij te komen,ook als je geen medisch probleem hebt. Dus ik roep zeker niet alleen dat afvallen moeilijk is ;)

Nouja beetje offtopic eigenlijk!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:13

Theorie is leuk, maar sommige mensen eten nauwelijks iets en sporten iedere dag, en vallen toch niet af. Zelfs niet na jaren doorzettingsvermogen tonen. De praktijk is vaak weerbarstiger dan de mooie theorie....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:14

Vaak steekt er dan toch iets medisch achter denk ik dan! Iets met de schildklier oid

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:15

Volgens de arts van die in ieder geval twee vriendinnen waar ik op doel niet. Ze hebben allebei een slanke man en een aantal kinderen, waarvan vaak de een dun is en de ander ook stevig. Het lijkt dus eerder erfelijk.
Maar goed, dat is wel tamelijk off topic.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:20

Ik vind dit niet zo off-topic hoor. Ik denk dat de campagne ook bedoelt is om zulke discussies te laten ontstaan dus ik zou zeggen: helemaal on-topic!

Wat betreft het weinig eten en toch aankomen. Dat kan ook als je te weinig eet. Je lichaam denkt dat er een hongerwinter aankomt en gaat elke calorie opslaan als vet om reserve te kweken.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:23

Geloof me dat die dingen allemaal geprobeerd zijn, van Sonja tot Cambridge (en als je met Cambridge niet afvalt, dan weet ik het niet meer).

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:30

Tsja, ik zit dus met het "probleem" dat ik aan wil komen, heb heel veel last van stress gehad, waardoor ik net ff iets te licht was geworden naar mijn zin. Ik heb een super snelle stofwisseling, ben heel smal gebouwd en heb de bouw van mijn vader (hij is ook heel erg slank), dus het is voor mij heel moeilijk om er weer een paar kilo bij te krijgen. Je wilt niet weten, na maanden op hetzelfde gewicht te hebben gezeten, was ik in iets meer dan 1 maand tijd 1,7 kilo aangekomen en wat was ik trots zeg!! Ik kan me dus goed voorstellen hoe het voor mensen voelt die af willen vallen, die moeten ook hard knokken, maar dan de andere kant op. Bij ons thuis is het trouwens wel lastig, mijn vriend wil een kilo of 10 kwijt en ik wil er dus een paar kilo bij. Heel lastig om elkaar dan te helpen!

Het is trouwens wel een feit dat afvallen over het algemeen sneller gaat dan aankomen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:55

Dat geloof ik wel,dat afvallen meestal sneller gaat. Zal niet altijd opgaan denk ik,maar ik denk vaak wel. Ik werk in een apotheek en spreek vaak mensen die willen aankomen en afvallen,ik hoor de verhalen ook van alle kanten. Wat ze gemeen hebben is dat het vaak een grote strijd is en voor beiden vaak erg moeilijk

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:29

joyce2 schreef:
Tsja, ik zit dus met het "probleem" dat ik aan wil komen, heb heel veel last van stress gehad, waardoor ik net ff iets te licht was geworden naar mijn zin. Ik heb een super snelle stofwisseling, ben heel smal gebouwd en heb de bouw van mijn vader (hij is ook heel erg slank), dus het is voor mij heel moeilijk om er weer een paar kilo bij te krijgen. Je wilt niet weten, na maanden op hetzelfde gewicht te hebben gezeten, was ik in iets meer dan 1 maand tijd 1,7 kilo aangekomen en wat was ik trots zeg!! Ik kan me dus goed voorstellen hoe het voor mensen voelt die af willen vallen, die moeten ook hard knokken, maar dan de andere kant op. Bij ons thuis is het trouwens wel lastig, mijn vriend wil een kilo of 10 kwijt en ik wil er dus een paar kilo bij. Heel lastig om elkaar dan te helpen!

Het is trouwens wel een feit dat afvallen over het algemeen sneller gaat dan aankomen.

Bewezen sta ik sceptisch over, op de opleiding heb ik weinig echte wetenschappelijke artikkels daarover gevonden. Omdat het te ingewikkeld is, afhankelijk waar het vet zit is er al een verschil in moeilijkheidsgraad en welk soort ook.
Maar dat is ook omdat voor afvallen meer hulp gezocht word dan aankomen. Hoeveel aankomers lopen er bij de dietisten veel te weinig of drinken er speciale drankjes.

En uit eigen ervaring, want vind dat je vaak het best kan spreken als je beiden kanten persoonlijk zelf hebt meegemaakt (64 kilo af en tien kilo destijds bij moeten eten wegens ondervoeding). Beiden was niet makkelijk maar geef me maar moeten bijkomen elke dag. :o Dan kan je veel meer genieten van eten en het leven, inplaats van altijd op te letten, verboden dingen, niet kunnen mee eten, honger lijden. Maar denk dat dit ook persoonlijk is, al twijfel ik of er echt zijn die beiden kennen voor het andere kiezen.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:52

Het enige zinnige dat we kunnen zeggen is dat van gewicht proberen te veranderen gewoon moeilijk, lastig en mentaal zwaar is. :)*
En dat het soms lastig is voor mensen die te dun zijn om in te zien dat het voor afvallen ook geldt en voor mensen die te dik zijn dat het voor aankomen ook geldt. Bovendien is het natuurlijk raar als iemand juist het tegenovergestelde probeert te bereiken als jij, want dan hebben ze wat je zelf probeert te bereiken, dus waar zeuren ze dan over :P

Mij maakt het verder ook niet uit hoor dat ik nu net op het randje zit van wat zou 'moeten', ik voel me prima gezond zo, komt wel weer goed als ik weer wat meer kan/mag gaan bewegen :)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:53

Mooi gezegd, lastig aan beide kanten! En nooit een ideale situatie!
Maar goed voelen is inderdaad het belangrijkste :j

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:56

Het is gewoon lastig om je in te leven in iets waar je zelf geen last van hebt denk ik.. en als wat je hebt weinig moeite kost, dan denk je dus daarom waarschijnlijk dat het makkelijker te bereiken is dan het is :)

*heeft een wijse bui* :+

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 01:02

Ik vind haar en die andere modellen mooier dan die herionelook.
En ze zullen ook gezonder zijn dan extreme uithongering want dat is het gewoon. Die modellen zijn niet voor niks zo mager, geen puur natuur en 'ik kan echt alles eten echt waar'> pinokkiosmilie (ja oke zolang het selderij is, of sla, of lucht)
Dove heeft ook ooit zo een actie gehad. Kortstondig dat wel.

Marketing technisch ook, je moet je productie toch ook aanpassen aan de 'normale' maten. Stel dat alleen maat 34/36 wordt geproduceerd....dan heb ik een probleem :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 10:31

Een topic over *\o/* van een maatje+ door Anne Summers en het gaat over..... afvallen.

Ik ben :x

Dames; durf te léven en niet met mate :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 10:33

PussInBoots schreef:
Wat een heftige reacties komen er voorbij, zelfbehoud?

Ik heb maar 44. En met 1.81 m en niet al te smal gebouwd voel ik me er eigenlijk prima bij. Wat anderen er van vinden is daar (voor mij) heel erg ondergeschikt aan.

..maar jíj hangt jouw beleving van fijn niet op aan wat je denkt wat anderen vinden +:)+

Voor de rest is het Sommer+model een broodnodige blikverruiming.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 11:48

Ik schrik er echt van hoeveel mensen haar te dik vinden.. Dat laat weer zien hoe vertekend de beelden van "mooie vrouwen" zijn..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 11:54

Miracle_ schreef:
Ik schrik er echt van hoeveel mensen haar te dik vinden.. Dat laat weer zien hoe vertekend de beelden van "mooie vrouwen" zijn..

Maar ze is toch ook te zwaar? Ze heeft veel vet rond het buikgebied, en dat is op de lange duur nu eenmaal niet erg gezond.
Iets 'fitter' betekent niet direct graatmager.
Ze is wel erg mooi.... maar iets fitter zou voor haar gezonder zijn.

De andere modellen op de groepsfoto zijn gelukkig ook niet stokmager en hebben een gezond gewicht.

De foto die HC toont met die akelig dunne meisjes maakt me verdrietig, dat vind ik ronduit triest....

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:02

Ninx schreef:
Miracle_ schreef:

Maar ze is toch ook te zwaar? Ze heeft veel vet rond het buikgebied, en dat is op de lange duur nu eenmaal niet erg gezond.

De andere modellen op de groepsfoto zijn gelukkig ook niet stokmager en hebben een gezond gewicht.

De foto die HC toont met die akelig dunne meisjes maakt me verdrietig, dat vind ik ronduit triest....

Misschien is ze wel hartstikke fit? :) Fit zijn heeft niet altijd wat met je omvang te maken. Ik ben ook niet slank maar wel fit. Ik ben gewoon breed gebouwd, dat wil niet zeggen dat ik te dik ben.
En zoveel vet zit er nou ook weer niet om die buik. Als ze zo de rest van haar leven blijft, denk ik dat ze een prima gezond leven kan lijden hoor. :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:09

Miracle_ schreef:

Ze is gewoon te dik, daar is zelfs een medische standaard voor. Het is niet allemaal zwartwit he? Dus graatmager en veelste dik zijn allebei ongezond (en imo ook niet mooi), maar gelukkig hebben we nog een grijs gebied. Ik had dan ook liever gezien dat 1 van de andere dames de boel had gewonnen, ze zien er allemaal prachtig uit!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:27

Ninx schreef:
Miracle_ schreef:

Als je het dikgedrukte omdraait... Het laat misschien ook zien hoe degene die haar niet te dik vinden, gewend zijn geraakt aan het dikker wordende westen.

Het positieve aan een voller model is dat het perfectionisme wordt verschoven, en daar ben ik wel een voorstander van.
Btw, als je haar tegenkomt zullen we haar zo vol niet vinden, op de foto lijkt alles groter/dikker, evenzo zullen de modellen daaronder in het echt wel erg slank overkomen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 12:58

F_Orumster schreef:
Het positieve aan een voller model is dat het perfectionisme wordt verschoven,

Dat is de crux van míjn *\o/* ; een aanvulling van de beeldvorming.

De beeldvorming wordt nu bijna exclusief gedomineerd door wat feitelijk een nón-model is op de kleren aan op te hangen in een animatie.

Laten we verder niet uit het oog verliezen dat onze maatschappij een verwrongen situatie heeft geceëerd:
Tienduizenden jaren was een maatje meer voor de vrouw erg goed opdat ze reserve had voor zwangerchap.
De natuurlijke evolutie heeft het vrouwelijke lichaam mbt vetopslag/management heel anders en anders werkend gemaakt dan het mannelijke omdat vrouwen zwanger worden/zijn.
Tegenwoordig is de staat van zwangerschap kunstmatig extreem laag én het streefmodel volgens BMI gaat uit van een mogelijkheid tot inname naar behoefte.

Wat ikzelf hilarisch vind is dat wat ´vrouwelijk vorm´ gevonden wordt zo totaal losgekoppeld is van een ideaalbeeld volgens mode.
Politiek correct is NL maat 36 met silicoontietmaat +2 terwijl´vrouwelijk´; zachtglooiendrond zandloper, 40-42 is....

Ik blijf bij mijn ´horses for courses´ :D en vind het *\o/* als het modebeeld wat breder wordt mbt normaal.
Nogmaals; op het modetoneel en in fasjion-bladen is de norm een a-vrouwelijk mager androgeen nón-model om de kleren aan op te hangen in animatie.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 13:01

Ninx schreef:

Even ´fit´ voor ´slank´ vervangend om die bergripsverwarring te elimiren:

Niet als ze zwanger raakt zonder extra voedselinname tot haar beschikking te hebben :)*

Dát in nl. de reden van het hoe/wat/´vrouwelijk´.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:34

Ik vind het heel knap dat er hier mensen zijn die een BMI kunnen bepalen aan de hand van foto's, dat ten eerste. Verder ben ik van mening dat ietsje overgewicht niet per definitie schadelijk is voor de gezondheid. Mijn BMI is ook iets over de grens (26) en ik heb idd maat 42 maar ik ben fit en heb gewoon een hele goede conditie, ook eet ik gezond. Je gewicht hoeft dus niks te zeggen over hoe fit en gezond je bent. Ik ken zat mensen die graatmager zijn maar niks komma nul conditie hebben en die ik er zo uitfiets of loop. Ik vind het mooie foto's van een mooie vrouw en kijk daar 10 keer liever naar dan naar die gratenpakhuizen.

edit: rekenfoutje eruit gehaald

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:41

Huertecilla schreef:
Ik blijf bij mijn ´horses for courses´ :D en vind het *\o/* als het modebeeld wat breder wordt mbt normaal.
Nogmaals; op het modetoneel en in fasjion-bladen is de norm een a-vrouwelijk mager androgeen nón-model om de kleren aan op te hangen in animatie.

Dat wordt dan hard werken voor de photoshoppers.. alle striemende bandjes wegwerken, de striae en cellulitis.
Heb maat 36/38 maar ook bij mij zie je plekken waar mijn ondergoed zit en dat is gewoon afleidend en zonde van
de kledingstukken waar keihard aan gewerkt is.

Ennee het is trouwens wel oke om minachtig te doen over onze dunne medemens met maatje 34 lees ik van je? ;)