Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joyce2 schreef:Tsja, ik zit dus met het "probleem" dat ik aan wil komen, heb heel veel last van stress gehad, waardoor ik net ff iets te licht was geworden naar mijn zin. Ik heb een super snelle stofwisseling, ben heel smal gebouwd en heb de bouw van mijn vader (hij is ook heel erg slank), dus het is voor mij heel moeilijk om er weer een paar kilo bij te krijgen. Je wilt niet weten, na maanden op hetzelfde gewicht te hebben gezeten, was ik in iets meer dan 1 maand tijd 1,7 kilo aangekomen en wat was ik trots zeg!! Ik kan me dus goed voorstellen hoe het voor mensen voelt die af willen vallen, die moeten ook hard knokken, maar dan de andere kant op. Bij ons thuis is het trouwens wel lastig, mijn vriend wil een kilo of 10 kwijt en ik wil er dus een paar kilo bij. Heel lastig om elkaar dan te helpen!
Het is trouwens wel een feit dat afvallen over het algemeen sneller gaat dan aankomen.
PussInBoots schreef:Wat een heftige reacties komen er voorbij, zelfbehoud?
Ik heb maar 44. En met 1.81 m en niet al te smal gebouwd voel ik me er eigenlijk prima bij. Wat anderen er van vinden is daar (voor mij) heel erg ondergeschikt aan.
Miracle_ schreef:Ik schrik er echt van hoeveel mensen haar te dik vinden.. Dat laat weer zien hoe vertekend de beelden van "mooie vrouwen" zijn..
Ninx schreef:Miracle_ schreef:Ik schrik er echt van hoeveel mensen haar te dik vinden.. Dat laat weer zien hoe vertekend de beelden van "mooie vrouwen" zijn..
Maar ze is toch ook te zwaar? Ze heeft veel vet rond het buikgebied, en dat is op de lange duur nu eenmaal niet erg gezond.
Iets 'fitter' betekent niet direct graatmager.
Ze is wel erg mooi.... maar iets fitter zou voor haar gezonder zijn.
De andere modellen op de groepsfoto zijn gelukkig ook niet stokmager en hebben een gezond gewicht.
De foto die HC toont met die akelig dunne meisjes maakt me verdrietig, dat vind ik ronduit triest....
Miracle_ schreef:Ik schrik er echt van hoeveel mensen haar te dik vinden.. Dat laat weer zien hoe vertekend de beelden van "mooie vrouwen" zijn..
Ninx schreef:Miracle_ schreef:Ik schrik er echt van hoeveel mensen haar te dik vinden.. Dat laat weer zien hoe vertekend de beelden van "mooie vrouwen" zijn..
Maar ze is toch ook te zwaar? Ze heeft veel vet rond het buikgebied, en dat is op de lange duur nu eenmaal niet erg gezond.
Iets 'fitter' betekent niet direct graatmager.
Ze is wel erg mooi.... maar iets fitter zou voor haar gezonder zijn.
De andere modellen op de groepsfoto zijn gelukkig ook niet stokmager en hebben een gezond gewicht.
De foto die HC toont met die akelig dunne meisjes maakt me verdrietig, dat vind ik ronduit triest....
F_Orumster schreef:Het positieve aan een voller model is dat het perfectionisme wordt verschoven,
Huertecilla schreef:Ik blijf bij mijn ´horses for courses´en vind het
als het modebeeld wat breder wordt mbt normaal.
Nogmaals; op het modetoneel en in fasjion-bladen is de norm een a-vrouwelijk mager androgeen nón-model om de kleren aan op te hangen in animatie.