Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
blokje schreef:Ja we geloven in één God en bijna alle kerken hebben dezelfde bijbel.
Ik weet dat de Jehovah's een andere bijbel hebben. Die gebruiken niet alle bijbel boeken die wij wel gebruiken. Daar zit in de kerken nog wel eens verschil in. Wij gebruiken een hele oude bijbelvertaling andere kerken juist een hele moderne.
skippy1 schreef:Ik vind t een vrij brutaal verzoek eerlijk gezegd, maar da's mijn mening.
Mijn verbazing was groot toen ik, nooit lid van de kerk geweest, ouders ook niet, binnen de plaats verhuisde van ouders naar eigen huis en ineens een verzoek tot betalen van de kerkbalans kreeg... Meneer kwam t ophalen aan de deur, zwaar verontwaardigd dat ik niets gaf. Heb aangegeven nooit iets ermee gehad of gedaan te hebben, de behoefte ook niet te voelen en dus ook niet te betalen. Daarna nooit meer wat gehoord. Maar vond het vrij vreemd dat ze me gelijk benaderden toen ik een eigen woning had.
Tieneke schreef:Wij gebruiken ook de NBG51, maar heb zelf thuis een NIV (Engels), een soort van Het Boek (met heel veel uitleg, kaarten en zo, ideaal als eerste bijbel), een Willibrordvertaling en dus ook een NBG51.
Maar goed, da's even offtopic
Evelli schreef:skippy1 schreef:Ik vind t een vrij brutaal verzoek eerlijk gezegd, maar da's mijn mening.
Mijn verbazing was groot toen ik, nooit lid van de kerk geweest, ouders ook niet, binnen de plaats verhuisde van ouders naar eigen huis en ineens een verzoek tot betalen van de kerkbalans kreeg... Meneer kwam t ophalen aan de deur, zwaar verontwaardigd dat ik niets gaf. Heb aangegeven nooit iets ermee gehad of gedaan te hebben, de behoefte ook niet te voelen en dus ook niet te betalen. Daarna nooit meer wat gehoord. Maar vond het vrij vreemd dat ze me gelijk benaderden toen ik een eigen woning had.
Klinkt een beetje zoals het bij ons is gegaan eigenlijk. Ben je verhuisd naar een andere gemeente toevallig?
Tieneke schreef:Zoiets zou ik ook heel vreemd vinden en dat geeft idd geen fijne ervaring. Vind het ook raar dat kerken zo'n acties doen, want het stoot mensen af en laat ze niet vanuit het hart geld geven, maar door druk.
Is het zo in NL dat je automatisch hoort bij de kerk van de plek waar je woont?
Tieneke schreef:Zoiets zou ik ook heel vreemd vinden en dat geeft idd geen fijne ervaring. Vind het ook raar dat kerken zo'n acties doen, want het stoot mensen af en laat ze niet vanuit het hart geld geven, maar door druk.
vuurneon schreef:Ik ben koos bijbelloos
Evelli schreef:Tieneke schreef:Zoiets zou ik ook heel vreemd vinden en dat geeft idd geen fijne ervaring. Vind het ook raar dat kerken zo'n acties doen, want het stoot mensen af en laat ze niet vanuit het hart geld geven, maar door druk.
Geloof van welmaar weet het niet zeker.