PVV vind hoofddoek Beatrix wanvertoning.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:52

doei schreef:
doei schreef:

Dat vind ik prima :j
Maar ik vind niet dat dat respect van 1 kant moet komen :n

Bizzybijtje schreef:
Sorry, ik kan het verkeerd hebben, maar hoe hebben zij dan geen respect voor onze cultuur? :)

Ik heb nog nooit een moslima haar hoofddoek af zien zetten voor onze cultuur (niet dat dit moet).
Dus vind het raar dat de koningin wel een hoofddoek opzet voor hun cultuur :j[/quote]

Nee, want hier mag je in de kerk gewoon dat ding ophouden.
Echter, in een moskee hoor je er wel gewoon een te dragen. Zit behoorlijk wat verschil tussen vind ik toch :)

Polivy

Re: PVV vind hoofddoek Beatrix wanvertoning.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:54

Ik vind de 'Ja maar zij...!'-beredenatie altijd zo kortzichtig! Altijd alles maar vergelijken en wijzen naar anderen. Verbeter de wereld, begin bij jezelf!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:56

Polivy schreef:
Ik vind de 'Ja maar zij...!'-beredenatie altijd zo kortzichtig! Altijd alles maar vergelijken en wijzen naar anderen. Verbeter de wereld, begin bij jezelf!

Nou dan maar allemaal een hoofddoek om dan?! :+

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 22:56

Polivy schreef:

*zoekt de vind-ik-leuk- of respectknop*

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 22:56

doei schreef:
Nou dan maar allemaal een hoofddoek om dan?! :+

Als we een moskee in gaan wel, ja.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:57

Daar begint het mee...

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 22:58

doei schreef:
Daar begint het mee...

Wat begint daarmee?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:58

doei schreef:
Daar begint het mee...

Hoe komt het dat jij toch zo negatief denkt? Ik vraag me dat echt af. Vind dat best ernstig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:59

doei schreef:
Daar begint het mee...

Wat, het niet-massaal-achter-Wilders-aanlopen?
Gelukkig.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:05

Waar kan ik tekenen? :D

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:08

Ik vind het niet meer dan normaal dat een (koninklijke) gast zich aanpast. De koningin is vooral in andere landen om banden te onderhouden, niet om oorlog uit te lokken of in een moskee een punt te maken van vrouwenonderdrukking door te provoceren. Het onderwerp wordt wellicht aangesneden, maar dan op geschiktere plekken. Zoals het hoort.

Ik ga hier in Portugal ook redelijk bedekt kerken in om ze te bekijken (ik ben niet gelovig) en niet in mijn zomerjurkje.
Het is niet moeilijk om de juiste kleding op bepaalde plekken te dragen uit respect. Dat doe ik vrijwillig en omdat ik FATSOEN heb.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:12

Bizzybijtje schreef:
doei schreef:
Daar begint het mee...

Wat, het niet-massaal-achter-Wilders-aanlopen?
Gelukkig.

Het niet massaal achter de Islam aanlopen.

Ik denk absoluut niet negatief Polivy, in tegendeel zelfs, ik sta zeer positief in het leven :j
Ik heb respect voor ieder mens en hoop dat zij ook respect voor mij hebben. Ik mijn gewoontes en een ander zijn gewoontes, maar ik vind het niet ok om dingen opgedrongen te krijgen en een Koningin wie daarbij in meegaat.
Dit is mijn mening en hoe ik het zie :j Niets ernstigs aan :)
Ben geen moslimhater ofzo :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:14

Want een hoofddoek opdoen in een moskee, dan loop je gelijk achter de islam aan?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:16

Wie heeft jou ooit een hoofddoek opgedrongen dan, of zelfs maar een detail van het islamitisch geloof? Want dat vind ik dan ook weer niet helemaal eerlijk. Zij laten jou volledig vrij om te zijn wie je bent, doe dat dan ook met hen.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:18

Ik vind toch wel dat je negatief naar een ander geloof en andere tradities kijkt (of je in ieder geval zo uit). Ik vraag me dan af hoe het komt dat jij jezelf (en je cultuur) blijkbaar superieur voelt, aangezien je dat van moslims impliceert, maar zelf niet anders jouw mening verwoordt. Volgens mij kunnen alle geloven en culturen best samen in een wereld leven. Natuurlijk kijk je gekleurd naar bepaalde gebruiken en godsdienstige overtuigingen, maar moeten wij dan meteen onze normen en waarden opdringen? In hun land en hun cultuur en hun geloofsovertuiging? Of dat nou in Afghanistan, India, Japan, Rusland of waar dan ook ter wereld is...
Volgens mij gaat het vooral om respect. En dat hoeft niet meteen te betekenen dat iemand 'bekeerd' moet worden of dat er sprake is van superioriteit of macht.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:20

Doei, ik snap jouw redenatie wel zo ver een individu het recht heeft om te kiezen: wel of geen hoofddoekje. Bij 'geen hoofddoekje' is het dan meestal gewoon 'niet naar binnen gaan', dus heb je een keuze gemaakt. Je dient er denk ik wel rekening mee te houden, dat je in de functie van Koningin met een aantal dingen extra rekening moet houden, en dat is dat je jouw volk in een goed daglicht moet stellen en zorgen dat het bezoek een succes voor het land wordt. Eigenbelang dus. Dan maak je andere afwegingen, dan wanneer je er als toerist naartoe gaat. (als toerist kun je de moskee gewoon voorbij lopen, Bea niet)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:22

Polivy schreef:
Ik vind toch wel dat je negatief naar een ander geloof en andere tradities kijkt (of je in ieder geval zo uit). Ik vraag me dan af hoe het komt dat jij jezelf (en je cultuur) blijkbaar superieur voelt, aangezien je dat van moslims impliceert, maar zelf niet anders jouw mening verwoordt. Volgens mij kunnen alle geloven en culturen best samen in een wereld leven. Natuurlijk kijk je gekleurd naar bepaalde gebruiken en godsdienstige overtuigingen, maar moeten wij dan meteen onze normen en waarden opdringen? In hun land en hun cultuur en hun geloofsovertuiging? Of dat nou in Afghanistan, India, Japan, Rusland of waar dan ook ter wereld is...
Volgens mij gaat het vooral om respect. En dat hoeft niet meteen te betekenen dat iemand 'bekeerd' moet worden of dat er sprake is van superioriteit of macht.

Dat ben ik niet met je eens. Ik denk dat er een aantal 'hoofdculturen' zijn. Die kunnen prima in gescheiden werelden leven, maar niet met elkaar. Kijk naar een cultuur zoals de Islam. Ik wil niet impliceren dat deze cultuur 'slecht' of 'ondergeschikt' is, maar ze hebben absoluut andere normen en waarden dan wij hebben. Op het gebied van gelijkheid, bijvoorbeeld, verschilt de opvatting van de Islam behoorlijk van die van de Westerse wereld. Ik denk niet dat twee culturen die al in de basis zó verschillend zijn, ooit vreedzaam in één (relatief klein) gebied samen kunnen leven, hoe graag ik het ook zou willen.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:24

Daarom heb ik ook gezegd in een wereld. :D Al denk ik dat alle geloven in oorsprong raakvlakken hebben die ons verbinden. Alleen de vraag is of wij dat willen zien. Daarnaast is de beleving van een geloof in mijn ogen heel erg gebonden aan de normen en waarden die je meekrijgt. En daar liggen volgens mij de grootste verschillen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:27

Het gaat toch helemaal niet om de islam. Het gaat vooral om de intentie van de koningin om de gastheren/land een plezier te doen. Als ze de bouw ingaat zal ze ook een helm opzetten, ook als ze ergens is waar ze geen gevaar loopt.
Ze wijkt daarmee echt niet af van andere voorname mensen die dingen bezoeken waar een hoofddeksel in welek vorm dan ook verplicht is.

Ik snap niet dat er in nederland een partij is die zich er druk ommaakt.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:29

Ik moet het misschien trouwens even anders verwoorden. Ik denk dat deze culturen heel goed naast elkaar kunnen bestaan, maar nooit zullen kunnen samenleving. De multiculturele samenleving geloof ik dan ook niet in. (Overigens iets heel anders dan een multiraciale samenleving, om verwarring te voorkomen. Daar ben ik absoluut een voorstander van.)

En natuurlijk hebben alle geloven/culturen raakvlakken, maar ik denk dat de verschillen gewoon te groot zijn om te overbruggen...

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:30

Nou ja, indirect gaat het natuurlijk wel om de Islam, aangezien een moskee een gebouw is waar Moslims hun geloof uitoefenen. :)

Ik snap trouwens ook niet dat de PVV zich druk maakt en ik denk ook niet dat ze dat echt doen. Want ze weten heus wel dat het heel logisch is, maar ach, ze willen weer even in de belangstelling staan en de discussie doen opwaaien dat lukt ze goed.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 23:31

xSwanHeart schreef:
Polivy schreef:

Dat ben ik niet met je eens. Ik denk dat er een aantal 'hoofdculturen' zijn. Die kunnen prima in gescheiden werelden leven, maar niet met elkaar. Kijk naar een cultuur zoals de Islam. Ik wil niet impliceren dat deze cultuur 'slecht' of 'ondergeschikt' is, maar ze hebben absoluut andere normen en waarden dan wij hebben. Op het gebied van gelijkheid, bijvoorbeeld, verschilt de opvatting van de Islam behoorlijk van die van de Westerse wereld. Ik denk niet dat twee culturen die al in de basis zó verschillend zijn, ooit vreedzaam in één (relatief klein) gebied samen kunnen leven, hoe graag ik het ook zou willen.

Ik denk dat dit wel kan, zolang beide de cultuur en gewoonten van de ander respecteren.
Een groot deel van de wereldbevolking bewijst dit ook.
Maar er is altijd een deel dat dat niet kan, in elke cultuur en niet alleen binnen de islam, en dan gaat het mis.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:32

xSwanHeart schreef:
En natuurlijk hebben alle geloven/culturen raakvlakken, maar ik denk dat de verschillen gewoon te groot zijn om te overbruggen...

Helaas... Want ik heb begrepen dat er ook veel raakvlakken vanuit de Islam en het Christendom zijn. Alleen de verschillen worden benadrukt en de overeenkomsten niet. Dat vind ik op zich wel jammer, want ik denk dat het mensen dichter bij elkaar kan brengen.

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:33

Tja, in mijn ogen weer een reactie die typerend is voor de PVV. Om de zoveel tijd weer iets onbenulligs roepen om nog een beetje op te vallen omdat ze verder nauwelijks iets zinnigs hebben te melden... :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:34

_JY_ schreef:
Tja, in mijn ogen weer een reactie die typerend is voor de PVV. Om de zoveel tijd weer iets onbenulligs roepen om nog een beetje op te vallen omdat ze verder nauwelijks iets zinnigs hebben te melden... :=

Amen :j